Manege gezocht in de buurt van Heel

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tink89

Manege gezocht in de buurt van Heel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-20 21:03

Hi!

In april verhuizen wij van Brabant naar Heel en nu zoeken wij een manege die goede lessen voor volwassenen geeft. Ook het welzijn van de paarden moet in orde zijn. Ze moeten dus passend harnachement hebben, voldoende weidegang en er moet met zachte hand gereden (geprobeerd te) worden.

Iemand een aanrader of juist een afrader? Mijn man en ik rijden allebei, soms privé, soms samen, soms in een groepsles.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:05

De Heelderpeel daar gingen wij vroeger altijd op ponykamp met manege Philip Dros!
Geen idee hoe het er nu is, maar ik vond het er geweldig ( eind jaren ‘80)

De waarheid heeft alle tijd van de wereld...

yarkayunda

Re: Manege gezocht in de buurt van Heel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:03

Ik geef les met mijn Fjord. Je krijgt privéles. Ik doe zelf connected riding en academische rijkunst. Dit zijn beide manieren van paardvriendelijk rijden. Je rijd met je houding en zit. Ik vraag 10 euro per uur. Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur dan even een berichtje via bokt

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 12:19

Pocca_Locca schreef:
De Heelderpeel daar gingen wij vroeger altijd op ponykamp met manege Philip Dros!
Geen idee hoe het er nu is, maar ik vond het er geweldig ( eind jaren ‘80)

We zijn er eens langsgereden, maar hebben geen paardjes of mensen gespot. Heb een tijdje geleden al contact geprobeerd op te nemen via Facebook, maar geen reactie gehad.

yarkayunda schreef:
Ik geef les met mijn Fjord. Je krijgt privéles. Ik doe zelf connected riding en academische rijkunst. Dit zijn beide manieren van paardvriendelijk rijden. Je rijd met je houding en zit. Ik vraag 10 euro per uur. Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur dan even een berichtje via bokt

Dank voor je reactie. Dit zou voor ons betekenen dat we nooit samen of in een groepsles kunnen rijden en dat ook zaken als onderlinge wedstrijden en het voor ons belangrijke sociale aspect van een hobby hebben niet vanzelfsprekend zijn. Ik hou je aanbod in gedachte, maar denk dat ik wat verder zoek naar een echte manege met wat meer activiteiten en andere klanten.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:21

Oke, jammer wel.. ik dacht er juist over om er weer eens heen te gaan na al die jaren.

De waarheid heeft alle tijd van de wereld...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 12:42

Pocca_Locca schreef:
Oke, jammer wel.. ik dacht er juist over om er weer eens heen te gaan na al die jaren.

Ik ga zeker nog wel contact opnemen hoor, zal je laten weten hoe het gegaan is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:00

De Heelderpeel is nog steeds actief. Maar de facebook pagina ligt al jaren plat. Het is geen hypermoderne manege. Ik heb er zelf jaren gereden en actief meegeholpen. Ik heb het er altijd naar mijn zin gehad. Je kan ze het beste even bellen. De paarden staan meestal iets verder van de manege af in de wei dus als je overdag een keer langs bent geweest wanneer er geen les is dan ziet het er inderdaad heel rustig uit.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:13

Ik rij zelf bij de Blue Stables in Weert. Dat is vanaf heel een half uurtje. Heb eerst bij een manege in de buurt een proefles gereden. Maar daar komen de paarden, naar mijn mening, niet genoeg buiten. Verder zag alles daar er wel prima uit.

Bij de Blue Stables komen ze elke dag buiten en de meeste paarden 24/7 met genoeg ruwvoer.

Puntje is alleen dat ze gaan stoppen met de manege. De westernlessen gaan alleen nog door.

De paarden zijn allemaal verkocht aan de van horne hoeve, die zit ook in Weert. Ik weet niet hoe het daar is. Maar het is van familie van de eigenaar van Blue Stables.

Succes met je zoektocht en de verhuizing!
Mag ik vragen wat de reden is dat je naar het mooie Limburg komt? :-)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 13:25

Mikkiej schreef:
Ik rij zelf bij de Blue Stables in Weert. Dat is vanaf heel een half uurtje. Heb eerst bij een manege in de buurt een proefles gereden. Maar daar komen de paarden, naar mijn mening, niet genoeg buiten. Verder zag alles daar er wel prima uit.

Bij de Blue Stables komen ze elke dag buiten en de meeste paarden 24/7 met genoeg ruwvoer.

Puntje is alleen dat ze gaan stoppen met de manege. De westernlessen gaan alleen nog door.

De paarden zijn allemaal verkocht aan de van horne hoeve, die zit ook in Weert. Ik weet niet hoe het daar is. Maar het is van familie van de eigenaar van Blue Stables.

Succes met je zoektocht en de verhuizing!
Mag ik vragen wat de reden is dat je naar het mooie Limburg komt? :-)

Ik zou me ook best willen omscholen naar Western. Dat blijven ze dus wel doen?

En in een notendop: familie.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:53

Ja westernlessen blijven ze geven. In kleine groepjes.
Heb alleen geen idee hoe het zit met nieuwe lesklanten aannemen. Je kan ze altijd even mailen of bellen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie