Manege de Wildhoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:53

OKHannes schreef:
Heb je nog contact met Yvonne en Manon?
Zo ja, dan mag je haar zeggen dat we heel lang van harco hebben mogen genieten. Hij is ruim 25 geworden.
We hebben hem vorig jaar september moeten laten gaan.

Dat moet haast wel.
Harco was een donkere vos met enkel een kolletje en een wit voetje achter.
Hij lekker qua kleur en aftekening zeer op Yvonne haar merrie. Yvonne en ik hebben voor de start van de veluwetrail nog samen met deze twee paarden in de krant gestaan. Toen stond harco paar weken bij Yvonne en tufde ik met trein vanuit Leiden op en neer.
Was erg volbloedachtig in alles.

Doe even je PB beantwoorden :D

Ik zie manon nog regelmatig, en yvon minder ,maar spreek haar nog wel zo af en toe.

Ja de naam zegt me wel iets, maar nogmaals er kwamen en gingen in die 17 jaar dat ik daar gereden heb best wat paarden :D

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:54

Babootje schreef:
Christien van de Berg jahahahah. En dan vooral de MOEDER van Christien. Weet je dat ik Kevin laatst nog tegenkwam? Stond te ringmeesteren bij Prinsenstad bij de kringfinale (toen Babette, mijn dochter reed). Hij is niet meer zo heel rood, eerder rossig. Enfin, sta ik bij de bakrand, zegt dus iemand tegen mij: stond je vroeger niet bij de Wildhoef. Dus ik enigszins verbaasd: Ja. Was t Kevin. Die herkende mij nog (ik hem dus niet....). Heb nog met Claire in Vierhouten gereden, Claire op Phylox en ik op Gaby, het paard dat ik toen heb gekocht.
Annemiek had Phylox (klein vosponytje) die drachtig bleek. Daarna heeft ze Ninja gekocht van een ander vrouwtje die altijd met zeer chagrijnige blik rondliep. Een beetje een blaaskaak. Deed iets in effecten of zo. Ninja was best een pittig ding en volgens mij was zij daar bang van. Annemiek ook herinner ik me zo. Geen idee hoe dat afgelopen is.
En ja hoor, Suus, Blanche, goh wat een hersens? Mijn hoofd lijkt wel een zeef.

W.b. Herelt: Ja Sanne was er behoorlijk afgevallen op t strand. Lindy viel ermee omdat hij zwaar bloedarmoede bleek te hebben. Hij zakte gewoon door zn benen. Maar ik kan me niet meer herinneren dat ze wat gebroken had, eerlijk gezegd (wat erg). Dus toen kreeg hij cortisonen om hem op te lappen en toen bleek t een vervelende hengst (zal in de handel wel wat weinig eten hebben gekregen)> Hij heeft ook een keer half over zijn staldeur heengehangen, levensgevaarlijk. .

3x raden wie ik afgelopen juni/juli op CC in zevenaar tegenkwam?

Kevin was schattig destijds :D

Babootje

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:58

Waahaha, en hoe gaat t met dr moeder. Heeft ze nog steeds zo'n vreselijke stem? Las altijd haar proefjes voor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:01

Als je Yvon en Manon nog es spreekt: doe de groetjes. (van Bea). Toen zij kwam lesgeven op de Wildhoef was het de eerste keer dat ik wat van paardrijden ging begrijpen. De vrijdagavondlessen waren altijd erg vol.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:12

Hoe kan ik ze vergeten...Leonard en Ilona.......
En de Van der Bergjes...die arme paps altijd....nou ja, moeder en dochter zijn alleen verder gegaan.
Kevin is heel best opgedroogd....maar hij heeft het niet makelijk gehad met zijn paps (eigenasar Marathon) en zijn broertjes.....Heb m denk vier jaar terug ook al eens gezien, hij zit weer helemaal in de paarden.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:20

Babootje schreef:
Waahaha, en hoe gaat t met dr moeder. Heeft ze nog steeds zo'n vreselijke stem? Las altijd haar proefjes voor.

Ik kwam de ring uit, uitgestapt en loop naar de trailer, wordt ik staande gehouden met de vraag ben jij michèle Boon, euhm ja. Dus ik kijk, ik zeg ohhhhhhhhhh verrek dan bent u de moeder van christien.

Die moeder herkende ik dan wel vrijwel direct (had haar gewoon daar niet verwacht), maar cristien, nee die had ik nooit herkend. wel een leuke meid hoor, maar echt nee die had ik niet herkend.

Die andere 2 mensen zeggen me van naam zo niets

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:41

Dames helaas moet ik dit topic laten sluiten dat is mij verzocht, Erg jammer maar jullie kunnen hopelijk per pb verder praten.
Lieve groet Franka75

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:42

olympia wil je dit topic sluiten?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:43

Huh, door wie dan? Wat is dit nou?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:47

franka75 schreef:
Dames helaas moet ik dit topic laten sluiten dat is mij verzocht, Erg jammer maar jullie kunnen hopelijk per pb verder praten.
Lieve groet Franka75

wat dan? kunnen ze het niet verplaatsen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:56

per pb info.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:02

.....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:22

het topic is nog niet6 gesloten dus posten kan nu nog mocht iemand dat willen.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:42

Erg jammer dat er stoorzenders in het verhaal zijn gekomen. En dan hou ik het dan ook bij....
De motivatie om hierover verder te gaan ontbreekt mij dan ook.....
Hierover PBen heeft geen zin

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:47

Dan nog even op de valreep.....Hier een echte oude knar :+ . Ik heb op de Wildhoef gereden in de tijd van meneer Ligtvoet (eerste eigenaar). Mijn eerste les van op Boggy. Meer pony's waren...Mex, Purdey, Chianti, Radja, Pokey, Peter, Prescott, Berry, Rainbow, Grey, Norton, L'espoir, Abeltje, Jannes, yellow, Pinkster enz. In die tijd hadden ze ook een ezeltje Pepita.
Vele ponykampen in Doetinchem en later Hummelo mee geweest.
Elk voorjaar weer voor de eerste keer naar buiten, waarbij minstens 75% in de bosjes er al af lagen....kortom heerlijke tijd.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:48

Volgens mij mis ik iets.. :?
Ik vind jullie verhalen van vroeger juist fantastisch, moest er hard om lachen :D

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:54

Ja ik wist dat H bloedarmoede had. Ging gewoon neer door zuurstofgebrek. Man wat een link gedoe allemaal!
Ik had het over een Rens met Sir en Goldy. Dat zal dan wel Kevin zijn geweest. Zo goed is mijn geheugen dus ook weer niet :o

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:09

ikkedus schreef:
Ja ik wist dat H bloedarmoede had. Ging gewoon neer door zuurstofgebrek. Man wat een link gedoe allemaal!
Ik had het over een Rens met Sir en Goldy. Dat zal dan wel Kevin zijn geweest. Zo goed is mijn geheugen dus ook weer niet :o

?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:01

Dat was een verhaaltje voor Babootje. Was vergeten te quoten

Ik snap iets niet: als dit topic gesloten moest worden, waarom loopt het dan nog???????????

En BTW erg jammer. Gaat wmb echt alleen over vroeger in oude tijden toen ik nog een pennymeisje was :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 00:46

das echt lang geleden zeg alleen de naam purdey zegt me nog iets of het moet een ander geweest zijn.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:32

Chianti heb ik mijn allereerste strandrit op gemaakt. Beestje was toen ver in de 20 en ik kwam ongeveer 10 minuten later aan dan de rest hahaha :o . Wel een hele veilige eerste strandrit en daarna durfde ik wel nog een keer! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:45

ikkedus schreef:
Dat was een verhaaltje voor Babootje. Was vergeten te quoten

Ik snap iets niet: als dit topic gesloten moest worden, waarom loopt het dan nog???????????

En BTW erg jammer. Gaat wmb echt alleen over vroeger in oude tijden toen ik nog een pennymeisje was :P

Ik denk dat het zo is dat Moderators nog altijd de aangewezen personen zijn om een topic te sluiten als er zich wat onoirbaars voordoet. Oude herinneringen ophalen valt daar volgens mij niet onder. De Wildhoef bezorgen we hiermee geen slechte naam. Als ze dat dan willen kunnen we hier ook nog wel wat andere verhalen vertellen. Op deze wijze censuur willen toepassen is erg kinder"penny"achtig dom. Om je dood te lachen... _O- _O- Of nee, om te huilen eigenlijk... %) |(

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:41

Pas maar op Babootje, anders gaat het topic alleen al om die uitspraak dicht... :+
Mar je omschrijving is heel mooi...

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:12

dus gaan we dan door? Had al wat berichtjes verwijderd.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:21

Had nog een berichtje over Winnetou geplaatst. Kunnen jullie je die keer nog herrinneren dat Winnetou in de krant stond! Met een foto dat ie gevonden was in de wei (volgens mij bij Marree in de buurt). Die wei werd vervangen door een weg en de paarden hadden er al weg moeten zijn. L en I waren weer eens op vakantie ergens en hadden hem dus niet opgehaald. Was ie opgehaald door de dierenbescherming en konden wij op stal gaan bellen dat we wisten van wie hij was. EN toen hebben ze hem weer op kunnen halen bij de dierenbescherming bij Duindigt daar. 8)7 . En dan die buitenritten met Winnie de Poeh (zoals Mirjam hem noemde) en dan met die 2 beagles erbij aan elkaar vast gebonden met een ketting en dan los me. Dat daar nooit ongelukken mee ijn gebeurd pffffffffffff.
Ik reed W vroeger regelmatig en het was inderdaad een heel bijzonder stel L en I. Als ik de sleutel terug kwam brengen stoorde ik altijd en kwamen ze na een tijdje met een rood hoofd en een badjas naar de deur. Ben op een gegeven moment de sleutel in de brievenbus gaan gooien.