Manege de Jong, mening?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Angelique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:51

Helaas niet meer, afgelopen aug/sept is zij ingeslapen omdat zij de ziekte van Cushing*als ik het goed heb* had, daardoor had ze erg veel pijn.

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:16

mn ex stalgenoot staat daar
gerard met wingfoot
grote zwarte ruin
slank typje(arabier)

ben er zelf niet zo van onder de indruk
ik heb de welsh lotje een tijdje bijgereden
die was van peggy
een surinaamse vrouw
met een haflinger en nog een isabel kleurige hengst
ofzoiets
3 paardjes had ze in iedergeval
lotje was net 3 toen ik hara deed
en werdt ook gereden door een blond meisje dat lotte hete
(hoe toepasselijk)
ik ben er maar kort geweest omdat ik de manege erg slecht vond en lotte(het meisje) en ik elkaar niet echt mochten en dat werkte niet lekker
ben wel benieuwd wat er met lotje is gebeurt eigelijk
iemand die hara kent??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:05

jaa peggy ken ik inderdaad ook nog wel! maar die is volgens mij met ruzie weg gegaan of niet? dr paarden en alles was opeens weg van de jong.. dr werd heel vreemd over gedaan iig.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:15

Ik sta zelf bij de Jong met mijn paard. Kan nu niet echt zeggen dat ik mezelf Amstelveense kak voel, maar ja, ben er wel net naar toe verhuisd, dus het zal wel :-P

Ik zie zelf weinig van het manage gedeelte, maar de meeste paarden die hier genoemd worden staan er nog.

Hassen is een prive paardje geworden en staat er ook nog. Goliath is nog steeds van Ron en Syl en de kids lopen er ook nog steeds rond.

Persoonlijk vind ik niet echt dat de manage paarden er slecht bij staan, maar goed. Heb maneges gezien waar het echt veel erger is. Er wordt goed en voldoende gevoerd en de paarden hebben vrij ruime en schone stallen. (in ieder geval geen stands zoals ik me uit mijn manegetijd kan herinneren).

Qua lesniveau heb ik eerlijk gezegd geen idee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:41

hihi ik zeg ook niet dat iedereen die daar staat last heeft van de amstelveense "kak" maar er zijn er wel een hoop, maargoed die vind je ook terug op de andere stallen in amstelveen..

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:58

Tsja, ik woon er eerlijk gezegd wel lekker :-P

Mijn paard overigens ook bij De Jong.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:58

ach ik woon ook in amstelveen.. dus wat dat aan gaat, tis maar net wat je leuk vind he

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:10

Ik val dan onder de Amsterdamse "kak" ben ik bang voor.

Wat een onzin kunnen mensen hier neer zetten, ik heb me lang ingehouden maar ga nu toch even reageren. Ik heb al 14 jaar mijn pony's op de Jong staan, de meeste heb ik samen met de jongste De Jong telg. Van veel verhalen die hier staan herken ik een gedeelte maar helaas zijn het halve verhalen.

Zoals:
De pony die al 14 jaar met schimmel staat. Deze pony heeft geen schimmel maar een vorm van schurft waar hij voor behandeld is. De meeste maneges laten zo'n pony inslapen omdat de behandeling erg duur en risicovol is. Maar hij staat er 14 jaar laten nog!

De pony Ricky is niet voor genoeg geld verkocht maar gratis weggeven. Ricky had een peesblessure en mocht niet meer gereden worden, gelukkig was er een klant die hem graag bij zijn huis in de wei wou hebben.

De muurtjes van 1 meter waardoor de pony's elkaar kunnen bijten op stal is bewust gedaan voor het sociale onderlinge contact. Je kan ze ook tussen de tralies zetten maar is dat beter?

De manegepaarden worden er voor manege paarden prima behandeld. De pony's lopen in de zomer elke dag met zijn allen lekker buiten op de dijk en de paarden gaan om beurten enkele weken het land op. Ze krijgen prima sportbrok dagelijks een schone stal. In principe loopt een manegepaard er maximaal 2 uur per dag en gaan ook regelmatig los in de bak. Hebben deze manegepaarden het slecht? ik denk het niet!

Dat er meerdere "zielige" beestjes tussen staan is omdat er geen oude paarden naar de slager gaan als ze nog een paar jaar van hun oude dag kunnen genieten. De meeste oude paarden gaan elders met pensioen maar sommige slijten hun dagen op de Jong waar ze vaak bijna hun hele leven hebben gewoond.

Als je vragen hebt over de Jong, vraag maar, ik zal ze graag beantwoorden.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 02:10

Amen

buzmini

Re: Manege de Jong, mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:20

manege de jong is de coolste manege haha
ze zijn erg goed bezig met vernieuwing van stallen, zo zijn er nu stallen met uitloop
het is juist goed dat de paarden op stal ook met elkaar omgaan, en een box is zoiezo beter dan een stand of wat anders dan ook
alle containers zijn nu vervangen door goeie stallen.
het is misschien geen fnrs manege ofzo, maar het is er gezellig, de paarden worden de laatste jaren goed verzorgt, wat anders was toen ik er net kwam..

de pony's en paarden zijn erg leuk, op stal ook, de meeste wel pittig, dus behalve rijden leer je er ook goed pony's aankunnen...

vind het zelf een hele leuke manege, ja nu iets minder, maar dats iets anders... moet je maar kijken bij medisch - schouderpeesontsteking

helemaal met jou eens btw:)
hiawatha heeft schurft, niet winnetou.. is uber lief, en word goed behandelt!

de pony's die er nu nog staan zijn:
Katy, Milly (hebben allebei bij Tommie Visser op stal gestaan), Tommie, Hiawatha, Winnetou, Skippy, Roxy, Gunther, Lizzy, Sascha, Trooper, Sway, Nick (opvolger van hassan), Orry (maar gaat binnekort weg), Inimini
paarden: Dancer, Mino, Bruintje, Zootje, Tika, Missy, Passoa, Mick, Jonkfrau, Fiorella, Ivo, Karino
Dutchy staat er nog, maar is verkocht.

for questions just ask likewise !!!:)
bij manege de jong.. denk ik dat je er een tijdje moet blijven, en als je er dan een beetje bij hoort enzo, en die mensen kent, is het echt uber leuk!!!

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 19:36

Dan ligt het zeker aan mij...
Ik heb hele andere ervaringen maar ik ben er ook niet heel vaak geweest dus ik hou me mond
Arme Hiawatha, mijn cavia heeft ook schurft gehad
Ik vond het heel zielig maar ze werd wel weer beter gelukkig
Klopt het dat ze er 6 honden hebben?
Toen ik er was hadden ze er 6...

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:38

Ik weet niet welke honden je bedoeld ?

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 19:40

Volgens mij liepen er 6 honden rond van de eigenaar/eigenaresse.
Toen was er nog 1tje weggelopen toen ik erwas, iedereen in de stress

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:54

Alleen de hond (1) van Maayk de Jong loopt rond. De andere honden van Dorien en Amber lopen er niet los rond.

Er lopen wel honden van pensionklanten los rond.

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 19:57

ow, dan zal ik me wel vergist hebben...
Weet je toevallig hoe die stal die op diezelfde weg zit heet, maar dan aan het eind? (niemand weet het namelijk:S)

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:13

Wennekers

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:26

icehorses schreef:
ow, dan zal ik me wel vergist hebben...
Weet je toevallig hoe die stal die op diezelfde weg zit heet, maar dan aan het eind? (niemand weet het namelijk:S)

wat dan? *nieuwschierig*

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 15:51

@ ponymens: dank jhe
@ alano: Ik ben op zoek naar een stal om te kijken hoe en wat... k krijg misschien een eigen paard...
(zie Onderschrift )

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:35

Zitten nog wel een paar stallen dichter bij Uithoorn. In de Nes bijvoorbeeld.... Kun je fietsen.

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 17:26

enne... heb je ook een naam van een stal daar?
Ik ga binnekort bij Stal Wennekers kijken...

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:15

Eh, zijn geen "stal huppeldepup" of maneges of zo. Een van die stallen heet Andriessen en die andere weet ik niet meer. Als je de Nesserlaan helemaal afrijdt (van de Kegel tot bijna aan het eind kom je bij het gemaal. De weg daar heet de ringdijk. Dan zit links volgens mij Andriessen en als je naar rechts gaat, richting de molen(zonder wieken) is er een flauwe bocht naar rechts, over een veerooster. Als je die weg helemaal afrijdt kom je ook bij een stal, maar ik ben de naam even kwijt (of mischien is dat wel Andriessen en heet die eerste anders).

Eerste heeft alleen een buitenbak, die ander ook een binnenbak. Ik weet niet wat de prijzen zijn.

Op de weg van Uithoorn naar Amstelveen zit volgens mij ook nog een stal. Met die grote koe als uithangbord.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:48

Naast Clara Maria bedoel je denk ik Manic? ja dat is ook een pension stal(letje) weet alleen ook niet hoe die heet..

Mereltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:53

Naast Clara Maria zit stal Willemshof als ik het goed heb

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:58

Lavandula schreef:
Whispertje schreef:
welke pony was dat ook alweer? Winnetou ofzo toch?

Ja klopt.. beessie is zo mager als wat en zit onder de kalen plekken enz enz.. vind ik niet echt nodig maargoed..
net zoals tommy en daimond die zagen er op het laatste ook niet meer uit..

mini_bienie schreef:
Is Skippy er nog? En euhm... Dipsy, Diamond, Winnetou, en dan kleine shetje, hoe heette die ook al weer? En een ijslandertje...

Nee deze pony's staan er niet meer. de shet die jij bedoelt is denk ik Muis, dat was een bruin/zwarte shetlander, maar die werd niet voor de lessen gebruikt. Poesta en Kruimel wel, maar die zijn ook weg.

Dan hadden we nog: Daisy, Stoert, Kathy,Milly,Dancer, Mino, Ivo, Cartouche, Doremi, Guy,Rexel, Sphinx,Cupido, Olijfje, Hassan en nog véél meer maar ik kan er even niet meer op komen.

Ik vul even aan (ook met namen die toendertijd nog op Van den Heuvel stonden, voor Mike en Dorien de manege overnamen):
Tina, Daisy (had je al genoemd), Qui Vive, Garfield, Vlekje/Sia, Vanity, Nanita, Dusty/Valk, Gipsy, Olmiza (moeder van Poesta), Nanita, Beauty (heeeel lang geleden), Purdy, Mad Max, Enterprise, Vika, Hartje, Amor, Bounty (heeft Onno gekocht), Fred, Frederika, Glasnost, Perestroika, Urban (ook verkocht), Turf....

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 20:08

Mereltje schreef:
Naast Clara Maria zit stal Willemshof als ik het goed heb

idd, ik fiets er elke dag langs, naar school (Amstelveen College )
Ik wist niet dat dat een pensionstalletje was, als ik dat had geweten, das zo dichtbij me huis...