Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Esmee_98 schreef:Ik kreeg er ook niks terug, maar vond ik toen niet erg. Ik deed het graag
san4nie schreef:Vickz schreef:Ik zeg altijd dank je wel als iemand helpt en zeg ook meestal van neem maar een drankje van mij. Als iemand helpt op wedstrijd dan krijgt die ganse dag gratis eten en drinken. En om de zoveel tijd doen we iets speciaals voor onze helpers. Een etentje, een uitstapje, een cadeautje,...
Ik bedank wel altijd de meisjes die helpen en de 2 die er het meeste zijn, mogen ook een pony bijrijden op de manege. Maar wat jij hier aanhaalt vind ik wel lastig. Als je helpt krijg je wel eten en drinken. Maar iets doen waarbij je mensen uitnodigt of een cadeautje geeft. Wie nodig je dan wel uit en wie niet? Ook diegene die enkel eens de stalgang aanveegt? Om scheve gezichten te voorkomen doen we dat niet..elenaMM77 schreef:ik denk dat het juist hierin zit... Als iemand namelijk bij mij het vermoeden wekt dat er verwacht wordt dat ik een handje help, terwijl ik betaal voor lessen en er wat voor gradatie van 'moeten' dan ook bij komt kijken.. dan ben ik de eerste die mijn hielen licht, want daar ben ik toch wel wat allergisch voor..
Bij ons is het wel "moeten" om na de les de mest uit de bak te halen en de stallen en stalgang aan te vegen. Van begin af aan hoort dat er gewoon bij. Ook dat wordt niet meteen door iedereen gewaardeerd, maar zodra duidelijk is dat daar niks aan veranderd wordt doet iedereen het wel. Vooral de pubers willen het nog wel eens "vergeten" en dan draait degene met de minst grote mond er voor op. Dat laat ik niet toe, het moet gewoon samen of om de beurt gebeuren.
of iemand die even naast een bange beginner wil stappen.
Vickz schreef:Hier word ook verwacht dat je gewoon je eigen troep op ruimt, dus na het poetsen, haar, mest en ander vuil opruimt/veegt. Dat je na het rijden je materiaal netjes opbergt en bit afwast. Maar ik verlang niet dat lesklanten stallen mesten of de volledige gang gaan staan vegen ofzo. Maar een helpend handje bij het opstijgen of paarden buiten zetten is altijd fijnof iemand die even naast een bange beginner wil stappen.
vuurneon schreef:Jaren meegeholpen, vooral met assisteren gehandicapten maar was er zo klaar mee dat er geen enkele waardering voor was. Zelfs geen dank je wel of een glas drinken als het bloody hot was! Ze maakten enorm misbruik van de bereidwilligheid van kinderen en ook van een verstandelijk beperkte 'medewerker': zij werkte daar alle dagen vrijwillig en deed alles (met behoud van Wajong) en moest gewoon de volle pond betalen voor stalling (kromme was dat ze betaalde voor een all in stal en ze zelf degene was die uitmestte)Ook die zag uiteindelijk het licht en is daar gestopt.
). Maar idd geen enkele waardering, een keer een glaasje drinken? neehoor, laat staan is een keer gratis rijden. Het was zelfs zo dat je bij een bepaalde medewerker gewoon een bezem in je hand gedrukt kreeg ( wat HAAR werk was ).