Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xloveedx schreef:Ik heb voor mijn vaste paardje van de manege ;
- Groene peeskappen maat full
- roze peeskappen maat cob
- rode peeskappen maat cob
- witte peeskappen maat cob
- groen dekje full dressuur
- roze dekje full dressuur
- rood dekje full dressuur
- wit dekje full vzh
- mexicaans hoofdstel maat full+teugels
- 2xhoofdstel maat full +teugels
- martingaal
- poetskist met te veel spullen
- halster maat full
- 2 halstertouwen
- een dressuurzadel
- dressuursingel
Maar ik rijd ook 3/4x per week op dit paardje
laughterline schreef:BeSen schreef:
Wij hebben ook geen borstel en er is maar 1 halster en die is kapot![]()
Dus ja daarom poetskist+halsters +touw
De andere dingen zijn puur omdat eigenspullen fijner zijn dan de spullen van hun vind ik.sorry manege! +de riempjes bij sommige hoofdstellen zijn niet echt meer goed zegmaar..... En de peesjes stinken zo erg! Volgens mij word dat nooit schoongemaakt
Klinkt als een goede manegehoezo geen borstels? En maar 1 halster? Is het wel een manege?
Ik heb gewoon rijkleding, cap/zweep/bp en thats it. De rest hoort de manege te hebben.Maar als ik een paardje zou leasen zou ik ook wel eens een dekje oid kopen.
en het is een echte manege
). Dat halster heb ik overigens nu nog steeds en is nog net zo mooi als mijn andere halsters
Ik doe er al iets van 10 jaar mee. Oh en ik had een eigen zweepje.
, een zweepje, cap, laarzen, rijbroek en een halstertouw zodat ik niet hoefde te zoeken. Heel lui.
)
Geryon schreef:Ik heb altijd m'n eigen bit (aan m'n eigen hoofdstel) als ik wat vaker dezelfde rijd. En een martingaal (of geen) ipv hun eigen hulpteugel. Verder eigen beschermers omdat de manege niet altijd fijne hebben.
cherrypower schreef:Geryon schreef:Ik heb altijd m'n eigen bit (aan m'n eigen hoofdstel) als ik wat vaker dezelfde rijd. En een martingaal (of geen) ipv hun eigen hulpteugel. Verder eigen beschermers omdat de manege niet altijd fijne hebben.
maar per paard verschilt de maar van het bit sws en het ene paard heeft toch ook een heel ander bit nodig dan het andere.
BeSen schreef:LexieFlexie schreef:Je kunt maar beter zo denken als je later ooit een eigen paardje hebt moet je niet een dozijn aan spullen aanschaffen(ik spaar er nu al eeuwen voor)
En dan zal je maar net zien dat jouw droompaard een andere maat heeft.
dat zou balen zijn! Gelukkig was dat bij mij niet het geval
Alle spullen die ik op de mange had kan ik nu ook bij mijn paard gebruiken.
IJentel schreef:xloveedx schreef:Ik heb voor mijn vaste paardje van de manege ;
- Groene peeskappen maat full
- roze peeskappen maat cob
- rode peeskappen maat cob
- witte peeskappen maat cob
- groen dekje full dressuur
- roze dekje full dressuur
- rood dekje full dressuur
- wit dekje full vzh
- mexicaans hoofdstel maat full+teugels
- 2xhoofdstel maat full +teugels
- martingaal
- poetskist met te veel spullen
- halster maat full
- 2 halstertouwen
- een dressuurzadel
- dressuursingel
Maar ik rijd ook 3/4x per week op dit paardje
![]()
Heeft dat paard niet een eigen zadel en hoofdstel op de manege? De rest van de spullen, oke dat snap ik nog wel ! Is het je leasepaardje dan?
Wij mochten echt nooit peeskappen kopen, we hadden dan ook maar een paard die t echt nodig was volgens de manege. Die hebben ze onderhand niet meer.