Manege de Wildhoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:47

OKHannes schreef:
Zien er goed uit!

thanx.

Ikke: Ze is niet lang manege-paard geweest. Daar was ze niet geschikt voor. En jaaaa, dat kan ik me voorstellen.
Was niet een van de makkelijkste. sensibel, jazeker, en dat is ze nog!

Hoe oud denken jullie dat ze inmiddels is.... :7

Leuk dat er mensen zijn die Iris (inca) zich herinneren.
Nou als jullie haar in levende lijfe willen bewonderen hoor ik dat wel.

Verder ken ik niemand van de wildhoeve, maar vond het wel leuk om even te reageren.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:13

Babootje schreef:
OKHannes schreef:
Op wat voor avonduren met Yvonne doel je? Je maakt me nieuwsgierig. Ik heb enkel goed les van haar gehad en leuke paarden van en bij haar gereden...sterker nog, mijn oude paard komt van haar en heb veel met haar te maken gehad.
Tja, kan ook boeken vol schrijven...heb elke era meegemaakt, good and bad times....bijna alles vanuit de kern gezien....

@ikkedus: Ja de TS vraagt of er mensen bekend zijn met de wildhoef en leuke verhalen van vroeger heeft.
Maar dat ontneemt mij of wie dan ook niet het recht om mijn verbazing te uiten over hoe het nu loopt. De wildhoef van vroeger is er helemaal niet meer. Heel erg jammer. Dat maakt de verhalen van vroeger des te mooier.
Snap dat je jejezelf niet in een vervelende positie geplaatst wilt zien omdat je er werkt...maar he, het is een openbaar forum. Meningen uiten mag. En om dat nu gelijk rellen te noemen......neuh.

:D :D :D :D Ooit op wintersport geweest met Yvonne en de ex van Peter (weet niet meer hoe ze heet) en Peter (die nu met Judith is) zelluf, Patty, Leo en Didi en Nicole en etc etc. En t "viswijf" die de moeder van t paardje van Judith had (hoe heette ze ook alweer, k wordt echt oud...) O ja en wie ging ook weer meteen naar huis net toen ze aankwamen (omdat er iemand mee was die een oogje of relatie had met haar partner) Pfff echt tijd om naar bed te gaan. Tot morruguh.

Dat was bitch eerste klas Annemiek. Ze had na dat paard een arabier achtig iets: Ninja (die ikkedus ook al een keer heeft genoemd).

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:17

michele schreef:
ikkedus schreef:
Ik heb ook positieve verhalen over Yvonne! Kan me nog een bepaalde les voor de geest halen waarin jij op Sheila reed en die bleef Y aanvallen en volgens mij lag je er nog een keer naast ook. Pffff wat een monster was dat in het begin (Sheila dan hè!). Cadans heb ik ook hele gave herinneringen aan en Vigilius en nog zo wat van die paarden van haar. En ook van de ritten in Vierhouten en de kampen enzo. Vond haar lessen wel erg gaaf in ieder geval.
En vwb het rellen, zie de emoticon die er bij staat!! :+ En bang voor mijn baan ben ik niet hoor! Maar er wordt tegenwoordig snel een slotje op een topic geplaatst en ik wil nog veel meer verhalen horen. Helaas zijn er niet veel Wildhoef-ers van de oude stempel te vinden op Bokt. Misschien Babootje! Die kan ook wel meekletsen denk ik (of is die pas in de Theotijd gekomen :roll: ?)
Ik zag trouwens dat zij een nieuwe cob heeft? Mooi ding, volgens mij via Bokt gekocht toch? Herken de naam en pony. Was een lastige als ik het goed herinner.

Wat grappig om te lezen over Sheila en yvonne.

Ik reed dan niet bij de wildhoef, maar wel in vierhouten en heb sheila een poosje gehuurd, en er kwamen veel mensen uit den-haag op vakantie in vierhouten.

En casper kwam uit vierhouten wat een fantastisch paard.

Harco kwam ook uit de periode van Yvonne, had daar ook even als manegepaard gelopen voordat patty en leo hem gingen leasen en naar Den Haag meenamen. Ken je die dan toevallig ook? Was een BWP donkervos met een sterretje en la een wit voetje.....leek vreselijk op het paard van Yvonne zelf, die merrie. Hij was toen 5 en volledig verknipt door verkeerde aanpak op sringstal. Heel neurotisch en snel.

edit: net in je profiel gespiekt...ken je nog wel.....

Babootje

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:31

@ Suus en Claire: Tjeeezz wat weten jullie nog veel! Nu moet ik zeggen, dat alles ook weer bij mij boven komt borrelen. Zoals jullie weten stam ik uit de late Reinier tijd en de vroege Hogervorst tijd. Tjah, en Herelt was een apart verhaal. Mijn eerste eigen paard. Toen ik Suus steigerend op het kruispunt tegenkwam heb ik besloten dat hij terug moest. Kun je een ander toch niet aandoen (Ook jezelf niet overigens). Bleek achteraf klophengst en is naar Yvonne gegaan. Niks meer van gehoord. Interesseerde me ook niet echt.
Wat ik leuke paardjes vond om te rijden: Pretty, Pokey, Odima (toen nog niet van Judith), Sheila, Pats, Elske???, Mona. Hoe heette dat halve tuigertje dat iemands been een keer in tweeen sloeg op t strand? Was ook best leuk om te rijden. O ja, Charly natuurlijk. En voor Hogervorst had je ook nog zo'n vlug schimmeltje waarvan ik de naam ook (weer) kwijt ben.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:38

Pats was ook mijn favo, voordat elstar kwam.....Odima (de tweede, er was al een versie haar voorgegaan) was mijn verzorgpaard en heb haar nog laaaang gedaan toen judith haar heeft gekocht. Heeft een behoorlijke band tussen Judith en mij geschept, nu nog.....ook al was er geen echte vriendschap in de zin van alles samen doen....

Die vostuiger was Amber, de favoriet van Lindy.....

In Reiniers periode had je Jumper ennog een gave kastanjebruine arabier. Twee hele gave, goede paarden om te rijden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:46

Die Ninja had Annemiek toch gekocht van die andere (nog ergere) "b*tch"? Kan me herinneren dat ze daar te bang van was.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:50

Dat weet ik niet meer, volgens mij niet.....

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:30

dat schimmeltje was misschien blanche. Was ik ook helemaal weg van. Amber reed ik ook graag. Dat was pas op het laatst dat ongeluk. In de eerste instantie ging ze super in de lessen. Pepia kennen jullie ongetwijfeld ook. Ook zo'n fijn paard om te rijden. Ben ooit nog eens speciaal naar een andere les gegaan om haar vaker te kunnen rijden. Op de vrijdag reed Titia haar natuurlijk altijd.
Ik heb niet meer in mijn hoofd dat Ninja van dezelfde eigenaar was als Phylox. Miranda heeft nog bij die eigenaar in huis gewoont een tijd. Was toch niet die Annemiek? Weet alleen niet wie het dan wel was, maar goed.....
En dan sproetje! Ook zo'n leukerd, veel voltige mee gedaan met Lucia en haar broertje (Dennis?). En ook veel in de lessen gereden.
Mijn fijnste herinneringen zijn denk ik meer uit de Theotijd. Dat was mijn kernperiode denk ik, alhoewel ik echt doodsbang voor hem was in het begin. Ik kon niet zo goed door 1 deur met Peter. Vond het een blaaskaak. Hij is ook nog eens een keer bijna van zijn paard afgelazerd toen hij onze les mee naar buitennam. Hij reed volgens mij op Amigo en galloppeerde steeds onaangekondigd hard weg om ons te stangen. Amigo was het zat en gaf een bok en daar ging hij bijna. TOen mochten we ineens alleen naar buiten. *\o/*
Ik kan me nog wel voor de geest halen dat er wel heel veel haat en nijd onder de verzorgster was in de Reinier tijd. Pffffff je moest echt niet aan het verzorgpaard van een ander komen. Je hoofd werd er echt af gebeten. God wat waren we eigenlijk fel in die tijd! Ik had mijn eigen verzorgpaardje, Carbo (zie foto profiel) en lag regelmatig in de clinch met Nicolette die Daisy deed. Hadden we ruzie om de balk van de stand die dan te ver opzij ging. Dat soort dingen 8-) . Later nog een hele tijd Guus samen gedaan met haar en nooit enige ruzie gehad. We hebben nog steeds contact. TOen wij samen Guus gingen doen, gingen er weddenschappen rond hoe lang het zou duren voordat wij ruzie zouden hebben. Nou die wachten dus nu nog hahahahahahahahaha!
Claire (Babootje heeft toch al verteld hoe we echt heten :o ) die leuke kastanjebruine arabier waar jij het over had, was dat niet Gamin? Daar had ik het iets eerder al over.
Babootje: ik kan me die laatste buitenrit met H nog goed voor de geest halen hoor. ;( Ik was echt een beetje levensmoe in die tijd. Ik heb echt alle hoeken van het bos en de duinen gezien die rit. En toen ging hij niet eens meer onderuit als hij gek werd. Eerder nog wel! Lindy (of was het Patricia?) een gebroken arm, jij een gebroken arm, Sanne bijna een dwarsleasie. _/-\o_
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 02-02-11 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:34

Ja dat was zeer zeker die Annemiek.
Bij die actie van peter was ik bij...wat hebben we het uitgegierd.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:35

Ken nog wel de acties van Reinier ....op het strand met zijn allen op één lijn en dan draven en galoperen....het was geen wedstrijd, iedereen moest echt op die lijn blijven.

En de acties van Theo om gewoon heuvel af door te galoperen..leerden de paarden van op hun benen staan en de ruiters goed hun evenwicht verdelen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:42

ja Theo op buitenrit, was echt een avontuur! Maar wel mondje dicht en niet piepen :(:) . Ik wist altijd precies hoe eenrit was verlopen., Kwam hij terug, gaf zijn paard aan de eerste de beste en verdween een kwartier in het kantoor. Zo ben ook in het lesgeven gerold. Hij wilde niet meer naar buiten en vroeg mij. Iedereen knalde eraf of zat te piepen over niet durven galloperen of beugels kwijt enzo. hahahahahhaha kostelijk!
Later werd hij slimmer en nodigde zelf mensen uit die hij mee wilde nemen. GIng hij daar lekker avontuurlijk mee door Madestein slingeren :D .

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:47

Claire kan jij je Pascal nog herinneren? ZO'n kastanjebruine pony die de laatste tijd veel drukkingen had en zonder zadel werd gereden. Moest ik toen op naar buiten en Fred nog zeggen: 'nee we blijven in de duinen (gingen naar het strand), nee we gaan niet in galop (gingen op 1 lijn). Maar ik ben blijven zitten, wat eigenlijk ook niet zo'n ramp was aangezien ze heerlijk reed.
En de kampen! Ik ben er op 2 meegeweest, maar dat was ook wel geweldig. Paardjes lekker allemaal op het land en alle oudgedienden in draf de trailer op en de nieuwe paarden met geen mogelijkheid de trailer in te krijgen. Het volgende jaar ook al die paarden in draf de laadplank op. ZO'n kamp zou ik wel weer op meegaan. Waren volwassenen en kinderen door elkaar 1 jaar (trektocht) en 1 kamp met vooral de verzorgers.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:21

Babootje schreef:
Die Ninja had Annemiek toch gekocht van die andere (nog ergere) "b*tch"? Kan me herinneren dat ze daar te bang van was.

hebben jullie het over annemieke kools?

Ninja wat btw echt heel gaaf

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:24

OKHannes schreef:
michele schreef:
Wat grappig om te lezen over Sheila en yvonne.

Ik reed dan niet bij de wildhoef, maar wel in vierhouten en heb sheila een poosje gehuurd, en er kwamen veel mensen uit den-haag op vakantie in vierhouten.

En casper kwam uit vierhouten wat een fantastisch paard.

Harco kwam ook uit de periode van Yvonne, had daar ook even als manegepaard gelopen voordat patty en leo hem gingen leasen en naar Den Haag meenamen. Ken je die dan toevallig ook? Was een BWP donkervos met een sterretje en la een wit voetje.....leek vreselijk op het paard van Yvonne zelf, die merrie. Hij was toen 5 en volledig verknipt door verkeerde aanpak op sringstal. Heel neurotisch en snel.

edit: net in je profiel gespiekt...ken je nog wel.....

Euhm ik denk dat ik Harco wel moet kennen, maar eerlijk gezegd heb ik zoveel paarden gezien dat ik niet allemaal heb onthouden.

Maar patty en leo ken ik dan weer wel :D

en frank ofzo.

cristien van de berg

Rooie Kevin (geen idee hoe hij verder heet :o , maar had rood haar)

Peter verkade en dochter Linda.

euhm?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:32

Patty en Leo hadden samen met Frank Harco, of zoals hij op papier heette Harjo.

Bij dat rijtje horen nog:
Judith en Oscar (nu is Judith met Peter Simons, de ex van manon)
Dennis (speeltje van patty :-))
Yttje
Bea (Babootje) en Ron
Nicole en Didi
Rob en Marjan Triep (hebben toen Amigo van Yvonne gekocht)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:32

michele schreef:
Babootje schreef:

Ja die.....kon een echte bitch zijn

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:34

OKHannes schreef:
michele schreef:

Ja die.....kon een echte bitch zijn

laat dat kon maar weg _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:36

Je kent haar nu nog?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:38

OKHannes schreef:
Je kent haar nu nog?

ze hebben een poos in de buurt gewoond, en sinds 5 jaar zijn ze nu naar winterberg vertrokken hebben ze een hotel/pensionnetje opgezet.
Nu geen contact meer hoor door onder andere haar gedrag :+

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:39

Verrassend......beter voor jou.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:41

OKHannes schreef:
Verrassend......beter voor jou.

bijzonder geval is het :D

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:42

OKHannes schreef:
Patty en Leo hadden samen met Frank Harco, of zoals hij op papier heette Harjo.

Bij dat rijtje horen nog:
Judith en Oscar (nu is Judith met Peter Simons, de ex van manon)
Dennis (speeltje van patty :-))
Yttje
Bea (Babootje) en Ron
Nicole en Didi
Rob en Marjan Triep (hebben toen Amigo van Yvonne gekocht)

Dan ken ik harco nog wel gok ik (was dat die vos?)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:45

Heb je nog contact met Yvonne en Manon?
Zo ja, dan mag je haar zeggen dat we heel lang van harco hebben mogen genieten. Hij is ruim 25 geworden.
We hebben hem vorig jaar september moeten laten gaan.

Dat moet haast wel.
Harco was een donkere vos met enkel een kolletje en een wit voetje achter.
Hij lekker qua kleur en aftekening zeer op Yvonne haar merrie. Yvonne en ik hebben voor de start van de veluwetrail nog samen met deze twee paarden in de krant gestaan. Toen stond harco paar weken bij Yvonne en tufde ik met trein vanuit Leiden op en neer.
Was erg volbloedachtig in alles.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:47

Christien van de Berg jahahahah. En dan vooral de MOEDER van Christien.
Weet je dat ik Kevin laatst nog tegenkwam? Stond te ringmeesteren bij Prinsenstad bij de kringfinale (toen Babette, mijn dochter reed). Hij is niet meer zo heel rood, eerder rossig. Enfin, sta ik bij de bakrand, zegt dus iemand tegen mij: stond je vroeger niet bij de Wildhoef. Dus ik enigszins verbaasd: Ja. Was t Kevin. Die herkende mij nog (ik hem dus niet....). Heb nog met Claire in Vierhouten gereden, Claire op Phylox en ik op Gaby, het paard dat ik toen heb gekocht.
Annemiek had Phylox (klein vosponytje) die drachtig bleek. Daarna heeft ze Ninja gekocht van een ander vrouwtje die altijd met zeer chagrijnige blik rondliep. Een beetje een blaaskaak. Deed iets in effecten of zo. Ninja was best een pittig ding en volgens mij was zij daar bang van. Annemiek ook herinner ik me zo. Geen idee hoe dat afgelopen is.
En ja hoor, Suus, Blanche, goh wat een hersens? Mijn hoofd lijkt wel een zeef.

W.b. Herelt: Ja Sanne was er behoorlijk afgevallen op t strand. Lindy viel ermee omdat hij zwaar bloedarmoede bleek te hebben. Hij zakte gewoon door zn benen. Maar ik kan me niet meer herinneren dat ze wat gebroken had, eerlijk gezegd (wat erg). Dus toen kreeg hij cortisonen om hem op te lappen en toen bleek t een vervelende hengst (zal in de handel wel wat weinig eten hebben gekregen)> Hij heeft ook een keer half over zijn staldeur heengehangen, levensgevaarlijk. .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:48

Michele ken je de andere vrienden van Patty en Leo nog: Leonard & Ilona die altijd door je kleding heen keek Aparte types....