Wat hebben jullie voor de manege paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:46

RaafSmits schreef:
@ Horses_XD

Bokt is nét de gewone wereld.
Zeg je iets anders dan wat andere graag horen dan ben je kort door de bocht en neerbuigend.

Zeg je iets dat aansluit bij eerdere reacties dan wordt je op handen gedragen.

Kleinigheidjes blijf je tenslotte houden, nietwaar?? :D

Hey prima dat jij je opmerkingen niet neerbuigend vindt, ik vind dat wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:56

als je een beetje een fatsoenlijke manege hebt mag je dus geen eigen hoofdstel etc gebruiken. En een manege zonder borstels voor de paarden? Heh? :')
vind het ok niet echt verstandig om spullen als hoofdstel etc te kopen voor manegepaarden aangezien elk paard weer een andere bitmaat heeft.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:56

De verleiding is er om daar een panklaar antwoord op terug te geven ( Denk in dat geval bijvoorbeeld aan een ballenbak bij Ikea of zo ) maar ik doe het niet :D

saddledancer

Re: Wat hebben jullie voor de manege paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:18

Mijn moeder zou vroeger echt flink woedend geweest zijn als ik het in mijn hoofs gehaald zou hebben Om een zadel Te kopen hoor, en wij hadden Dan nog onze eigen paarden :')
zadels Worden gepast door de zadelpasser, en gekocht door de eigenaar :j
then again. Moeder verbood me ook Om in paardrijkleren rond Te lopen als ik niet ook daadwerkelijk paardrijden op de planning had staan, zelfs niet naar paarden eventen enzo, want dat vond ze belachelijk (en gelijk heeft ze , maar dat vond ik toen heel erg, want mijn vriendinnetjes die op een manege reden mochten dat wel van hun ouders, maar okay nu ga ik off topic :') )

horses_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:54

@Ynskek

Volgens mij staat er duidelijk in dat ik het heb over paarden die je heel soms een keertje in de lessen mag berijden. Dus Leasepony's vind ik zelf gewoon kunnen.
Er staat ook dat als de eigenaar je gelijk geeft, of toestemming geeft het in dat geval niet uitmaakt om je eigen zadel te hebben. Dus volgens mij zitten we gewoon in t zelfde schuitje... :)

Leuk dat je een leasepony hebt!

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:48

Ik heb voor de manegepaarden geen speciale spullen. Op mijn manege heeft elk paard passend tuig met evt. Speciale pads e.d. (tsja niet helemaal goed maar het blijft een manege) Voor de paarden waarvoor dat nodig is zijn peesjes beschikbaar, verplicht bij springen. Dekjes zijn er ook genoeg in alle maten. Allemaal redelijk netjes. Elk paard heeft daarnaast een eigen poetskist met minstens een ros-, harde en zachte borstel. Dat hoef ik dus ook niet mee.
ik mag in overleg met de eigenaar tijdens de fnrs-proef een eigen wit dekje meenemen. Deze is van mijn verzorgpony geweest en aangezien er niet veel grote full witte dekjes zijn mag ik die dan meenemen voor onder de grotere zadels (past net wat mooier)
Hoofdstellen, zadels kopem vind ik belachelijk! Elk paard hoort goed tuig te hebben en een ruiter kan niet zomaar zijn eigen zadeltje op elke ponu leggen. Dat is funest voor de rug. Een eigen dekje mag waarschijnlijk wel, maar alleen in overleg voor speciale gelegenheden (demonstratie, proef e.d.)

Ik neem wel vaak een eigen zweepje mee omdat de zweepjes op stal heel oud en vaak kapot zijn. Er zitten natuurlijk wel nette en nieuwe tussen maar een eigen is toch wel handig.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:53

Ik vind "een zweepje "ook niet bij de uitrusting van je manegepaard passen, maar gewoon bij jou eigen uitrusting.
Klinkt allemaal als "netjes voor elkaar "daar op jullie manege.
Kan menige stal nog een voorbeeld aan nemen.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:08

RaafSmits schreef:
Ik vind "een zweepje "ook niet bij de uitrusting van je manegepaard passen, maar gewoon bij jou eigen uitrusting.
Klinkt allemaal als "netjes voor elkaar "daar op jullie manege.
Kan menige stal nog een voorbeeld aan nemen.

Klopt! Het is een nette jonge manege

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:55

Lianne schreef:
als je een beetje een fatsoenlijke manege hebt mag je dus geen eigen hoofdstel etc gebruiken. En een manege zonder borstels voor de paarden? Heh? :')
vind het ok niet echt verstandig om spullen als hoofdstel etc te kopen voor manegepaarden aangezien elk paard weer een andere bitmaat heeft.

Je moet hem ook zonder bit kopen, maar wel zo, dat je er een bit in kan hangen, snap je? Zo doet een vriendin van mij dat ook.

saladinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:51

ik heb:
4 zweepjes
3 caps
2 paar laarzen
1 overvolle poetskoffer
1 normale poetskoffer
5 halsters
5 halstertouwen
super veel borstels
was spullen voor de paarden
een hele grote vooraad snoepjes
1 longeerzweep
1 wedstrijd dekje
en ik ben nog aan het kijken voor een eigen hoofdstel

ps. ik rij op 2 manege's

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:13

Op de manege waar ik tot kort geleden reed, was het absoluut niet toegestaan om andere tuigage, dan hetgeen wat door de manege wordt verstrekt, te gebruiken. Elk paard heeft een passend (en goed onderhouden) zadel + dekje en hoofdstel + bit. Er wordt per paard gekeken of beenbescherming nodig is. Wanneer er wedstrijden worden gereden, krijgt elk paard een wit dekje onder z'n zadel (dit wordt door de manege geregeld).

Je mag als manegeruiter wel een eigen halster meenemen maar ook die hangen op de manege, dus het is in principe niet nodig.

Ik snap dat het leuk is om als manegeruiter je eigen spullen te hebben, maar aangezien niet alle manegeruiters genoeg van tuigage afweten en slecht passend tuig funest is voor een paard snap ik heel goed dat sommige manege's het verbieden.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:01

Ik had in het begin gwn rijkleding en en borsteltjes en een halster+halstertouw toen had ik een pony waar ik altij op ree en had ik een dekje en peesjes gekocht toen kreeg ik daar een verzorgpony en paste het gekochte dekje niet dus kocht ik allerlei andere spullen (geen hoofdstel en zadel hoor) toen werd die verzorgpony verkocht aan de manege en mocht ik er wel op blijven rijden ik overwoog om een hoofdstel te kopen maar heb het niet gedaan (achteraf gelukkig) uiteindelijk ree ik weer op de pony waar ik eerst altijd op ree :') toen had ik ook nog een andere verzorg pony erbij maar die had alles al uiteindelijk kreeg k m'n eigen paardje en sta ik niet op de manege en heb ik nu een beetje veel spullen :')

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:27

Ik had als penny/manege meisje een poetskist wand de borstels op de manege waren gewoon echt flut. En wij mochten kiezen op welk paard we reden en ik reed altijd op mijn lievelingspony dus ik had ook nog een halster, dekje en peesjes. Dit was natuurlijk nooit nodig geweest, maar ik vond het gewoon fantastisch om te kopen, ik leefde dan ook in een grote droom van een eigen paard en zo voelde het toch wat meer als een eigen paard.

Teckelgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:58

Ik rij op de manage op zoveel mogelijk paarden om ervaring op te doen.
De paarden hebben allemaal een eigen genummerd hoofdstel en zadel.
Het enige dat ik aangeschaft heb is een zweepje omdat ik anders zo moest zoeken naar een goed zweepje.

silke5555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:00

Stel dat mijn kinderen geen eigen pony zouden hebben maar op een manege zouden rijden. Dan zouden ze hoogstens bostels en rij kleding mogen aan schaffen. De rest vind ik echt overbodig en aan de manege om die dingen te voorzien. Vindt een manege eigenlijk duur genoeg! Als je dan ook nog eens alles zelf gaat liggen kopen voor een paard dat niet van jou is. Dat ging hier mooi niet door.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:03

even nog een aanvulling op mijn eigen reactie: ik betaalde alles zelf

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:06

Cap heel veel poetsspullen 3 dekjes(2 witte en 1 roze) wedstrijd kleding halster en touw longeerlijn dat was het denk ik haha. En leren laarzen ook nog trouwens haha

Edit: ik betaal nu ook alles zelf, had vroeger idd alleen de bassis spullen

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:34

xLeonietje schreef:
Ik had als penny/manege meisje een poetskist wand de borstels op de manege waren gewoon echt flut. En wij mochten kiezen op welk paard we reden en ik reed altijd op mijn lievelingspony dus ik had ook nog een halster, dekje en peesjes. Dit was natuurlijk nooit nodig geweest, maar ik vond het gewoon fantastisch om te kopen, ik leefde dan ook in een grote droom van een eigen paard en zo voelde het toch wat meer als een eigen paard.

Denk ook dat dit het hele eiereneten in dit topic is, die laatste zin........

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:26

Eigen dekje
eigen halster
heel veel borstels en allemaal andere troepjes
veder zou ik nooit een hoofdstel kopen want dat snap ik echt niet !

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:40

romyYMCMB schreef:
leuk topic!

ik reed 3/4 jaar lang op zelfde manege paard en ivm stoppen van manege lease ik hem maar had er voor al aardig wat spullen

3 roze anky`s
1 zwart dekje met diamantjes
1 bruin dekje
2 witte (1 dressuur 1 veelzijdig)
1 roze dekje van br
2 hoofdstelen
1 neusriem
1 bit
1 roze bandages
1 paar pro max beschermers navy met diamantjes
1 paar pro max beschermers zilver
1 paar HH county beschermers wit
1 paar springschoentjes roze glitter
1 zwart vliegenetje met diamantjes
1 vliegenetje br roze
1 halster met glitter roze
1 halster bruin burberry
1 blauw halster (is te klein gebruik ik niet)
1 bruin halster (is te klein gebruik ik niet)
alle poetsspullen inclusief glitterspray :o
voor mezelf:
1 anky shirt roze
1 hv polo polo roze
4 witte broeken (ja, is onnodig _O- )
1 zwarte broek met diamantjes
1 navy broek met diamantjes
1 bruine broek met diamantjes
1 navy broek
1 geruit broek (gebruik ik niet ivm niet passen)
2 caps (1 in gebruik)
1 bodyprotector
3 zweepjes (1 met touwtje voor aan hand voor in bossen, 1 oude en 1 in gebruik)
1 HH zilver dekje dressuur
1 BR glamour dekje rood
1 ej zweetdeken met glitters zwart
1 HH uitrijdeken goud
1 BR event oornetje rood

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:22

romyYMCMB schreef:
romyYMCMB schreef:
leuk topic!

ik reed 3/4 jaar lang op zelfde manege paard en ivm stoppen van manege lease ik hem maar had er voor al aardig wat spullen

3 roze anky`s
1 zwart dekje met diamantjes
1 bruin dekje
2 witte (1 dressuur 1 veelzijdig)
1 roze dekje van br
2 hoofdstelen
1 neusriem
1 bit
1 roze bandages
1 paar pro max beschermers navy met diamantjes
1 paar pro max beschermers zilver
1 paar HH county beschermers wit
1 paar springschoentjes roze glitter
1 zwart vliegenetje met diamantjes
1 vliegenetje br roze
1 halster met glitter roze
1 halster bruin burberry
1 blauw halster (is te klein gebruik ik niet)
1 bruin halster (is te klein gebruik ik niet)
alle poetsspullen inclusief glitterspray :o
voor mezelf:
1 anky shirt roze
1 hv polo polo roze
4 witte broeken (ja, is onnodig _O- )
1 zwarte broek met diamantjes
1 navy broek met diamantjes
1 bruine broek met diamantjes
1 navy broek
1 geruit broek (gebruik ik niet ivm niet passen)
2 caps (1 in gebruik)
1 bodyprotector
3 zweepjes (1 met touwtje voor aan hand voor in bossen, 1 oude en 1 in gebruik)
1 HH zilver dekje dressuur
1 BR glamour dekje rood
1 ej zweetdeken met glitters zwart
1 HH uitrijdeken goud
1 BR event oornetje rood

Dat is wel heel veel, maar als ik een leasepaard zou hebben had ik ook zo veel :+

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:07

het erge is dat toen hij nog niet me lease paard was maar manege paard had ik al super veel voor hem.

maar als ik op verschillende paarden had gereden tijdens mijn manege tijd had ik zeker niet zo veel spullen!

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:19

Toen ik vroeger op de manege reed, had ik een pony halster (was 8 ofzo :) )zo'n klein schattig roze poetskistje, Wedstrijd dekje, strikjes in alle kleuren van de regenboog met heel veel glitter en snoepjes natuurlijk :)

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:54

romyYMCMB schreef:
het erge is dat toen hij nog niet me lease paard was maar manege paard had ik al super veel voor hem.

maar als ik op verschillende paarden had gereden tijdens mijn manege tijd had ik zeker niet zo veel spullen!

Oh hahaha! ja als ik altijd op hetzelfde paard zou rijden, of bijna altijd had ik ook mega veel, maar ik heb nu al erg veel, maar dat is ook opdat ik elke maand 1 a 2 wedstrijden op steeds dezelfde rijd, in de les rijd ik vaak op verschillende.

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:08

Ik heb mijn eigen poetspullen, een veelzijdigheidsdekje en een zwart bontje (zonder bontje mag ik geen eigen doekje gebruiken) en nog een wit dekje en een wit bontje en 2 zwepen (dressuur en spring)