Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horses_XD schreef:Het ligt er ook aan of je wel aan al die spullen kan komen. Sommige ouders zijn daar makkelijk in en kopen die spullen voor je. Andere ouders vinden het onzin om nog (onnodige) extra spullen te kopen.
LexieFlexie schreef:Haha ja maar mijn ouders worden gek als ik in een paarden winkel weer alles wil hebben."Ja dat heb je niet nodig" zeggen ze dan. Maar meestal koop ik het toch. Ik kom echt om in de paarden spullen
. Toen de winter aanbrak en hij een mega grote deken om kreeg die totaal niet paste heb ik ook maar een goede winterdeken aangeschaft voor hem.BeSen schreef:Samblabla schreef:Waarom?
Nou toen ik nog op de manege reed had ik alleen rijspullen, halster en touw en een poetskost met wat borstels omdat we geen borstels hadden en als we die hadden dan waren ze amerig en rot.
Nu ik een eigen heb heb ik teveel om op te noemen.
Wij hebben ook geen borstel en er is maar 1 halster en die is kapot![]()
Dus ja daarom poetskist+halsters +touw
De andere dingen zijn puur omdat eigenspullen fijner zijn dan de spullen van hun vind ik.sorry manege! +de riempjes bij sommige hoofdstellen zijn niet echt meer goed zegmaar..... En de peesjes stinken zo erg! Volgens mij word dat nooit schoongemaakt
hoezo geen borstels? En maar 1 halster? Is het wel een manege? 
Maar als ik een paardje zou leasen zou ik ook wel eens een dekje oid kopen.

Loes1996 schreef:@Geryon ik vind het wel "raar" om een eigen hoofdstel + bit voor manege paarden te hebben, net als een zadel. Een manege moet hiervoor zorgen. Ook vind ik het een beetje onverantwoordelijk als de manege eigen harnachement laat gebruiken omdat een slecht passend zadel of hoofdstel/bit nou niet ideaal is voor een paard/pony.
IJentel schreef:Loes1996 schreef:@Geryon ik vind het wel "raar" om een eigen hoofdstel + bit voor manege paarden te hebben, net als een zadel. Een manege moet hiervoor zorgen. Ook vind ik het een beetje onverantwoordelijk als de manege eigen harnachement laat gebruiken omdat een slecht passend zadel of hoofdstel/bit nou niet ideaal is voor een paard/pony.
Hier ben ik het mee eens! Ik vind ook dat een manege er voor moet zorgen dat elk paard een in goede staat en goed passend zadel, hoofdstel en bit moeten hebben!
Loes1996 schreef:@Geryon ik vind het wel "raar" om een eigen hoofdstel + bit voor manege paarden te hebben, net als een zadel. Een manege moet hiervoor zorgen. Ook vind ik het een beetje onverantwoordelijk als de manege eigen harnachement laat gebruiken omdat een slecht passend zadel of hoofdstel/bit nou niet ideaal is voor een paard/pony.
Dat is niet nodig als je leuk wilt hobbelen, maar om wat serieuzer aan de bak te gaan toch wel handig. 
) en borstels. Die borstels had ik gekregen van m'n ouders, het was zo'n roze setje. Toen ik ze kreeg wist ik nog niet dat de manege zelf ook borstels had.