Manege de Wildhoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nomorebokt

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:04

Djezus......leuk he een paard houden in de randstad....

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:23

ff on topic blijven hè dames! Ik wil oude relverhalen en geen nieuwe :+ . Veel leuker om het over verhalen uit de oude doos te hebben.En met dit weer rijdt er toch niemand zonder jas en 3 truien. :P

BTW waar is de TS nou gebleven??????? :z
Start een leuk topic op en dan is ze foetsie!

En toch ff of topic: ben blij dat ik geen eigen paard meer heb, pffffffffffffffff echt niet grappig meer wat het allemaal kost. Ben blij met mijn bijrijdpaardjes!
Hé OKHAnnes ( ;) ) jij hebt vast ok nog zat leuke verhalen. Jij stamt van eerder dan ikke op de WIldhoef!
Ik weet nog van de weekenden dat ik heb gewerkt (jaja uitmesten MET de grote Hogervorst zelf) dat er regelmatig andere dames in de ochtend het huis uit kwamen dan Monica. En alle avonturen met die vrouw die les gaf en ook die manege in Vierhouten had (hoe heet ze nou ook al weer?). Pffff kan ik ook boeken over vol schrijven.
Dus kom maar op met die verhalen! Misschien is het dan toch eindelijk tijd voor een huiskamer topic over De Wildhoef???

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:26

Op wat voor avonduren met Yvonne doel je? Je maakt me nieuwsgierig. Ik heb enkel goed les van haar gehad en leuke paarden van en bij haar gereden...sterker nog, mijn oude paard komt van haar en heb veel met haar te maken gehad.
Tja, kan ook boeken vol schrijven...heb elke era meegemaakt, good and bad times....bijna alles vanuit de kern gezien....

@ikkedus: Ja de TS vraagt of er mensen bekend zijn met de wildhoef en leuke verhalen van vroeger heeft.
Maar dat ontneemt mij of wie dan ook niet het recht om mijn verbazing te uiten over hoe het nu loopt. De wildhoef van vroeger is er helemaal niet meer. Heel erg jammer. Dat maakt de verhalen van vroeger des te mooier.
Snap dat je jejezelf niet in een vervelende positie geplaatst wilt zien omdat je er werkt...maar he, het is een openbaar forum. Meningen uiten mag. En om dat nu gelijk rellen te noemen......neuh.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:54

Ik heb ook positieve verhalen over Yvonne! Kan me nog een bepaalde les voor de geest halen waarin jij op Sheila reed en die bleef Y aanvallen en volgens mij lag je er nog een keer naast ook. Pffff wat een monster was dat in het begin (Sheila dan hè!). Cadans heb ik ook hele gave herinneringen aan en Vigilius en nog zo wat van die paarden van haar. En ook van de ritten in Vierhouten en de kampen enzo. Vond haar lessen wel erg gaaf in ieder geval.
En vwb het rellen, zie de emoticon die er bij staat!! :+ En bang voor mijn baan ben ik niet hoor! Maar er wordt tegenwoordig snel een slotje op een topic geplaatst en ik wil nog veel meer verhalen horen. Helaas zijn er niet veel Wildhoef-ers van de oude stempel te vinden op Bokt. Misschien Babootje! Die kan ook wel meekletsen denk ik (of is die pas in de Theotijd gekomen :roll: ?)
Ik zag trouwens dat zij een nieuwe cob heeft? Mooi ding, volgens mij via Bokt gekocht toch? Herken de naam en pony. Was een lastige als ik het goed herinner.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 18:59

aah het topic loopt wel dus ben er ook weer haha tanx voor pb

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 19:29

maar mocht er een slotje opkomen open ik toch gewoon een nieuwe :D
Zelf loop ik er met tussen pozen al jaaaaren rond kan me nog vaag geiten in de buitenbak herrinneren maar toen was ik 3 of 4. soms ook wel bij de wildhoef geholpen en veel paarden gezien zoals die zwarte die altijd de bakrand en mep gaf als ze kwaad was ben ff dr naam kwijt ze had een witte bles en was zwart en zon 1 meter 60

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:55

.uhm dat zegt mij dan niks. Of je moet Gipsy bedoelen, maar dat was een pony. We hebben niet heel veel zwarten gehad tijdens mijn tijdperk. Wel een heleboel friezen, maar dat was recent. ff nadenken, zwart........ hmmm papillion (was veel groter), Rosalite (ook groot), Jerome (reus), Igor (reus), Orion (zou kunnen, maar die noemde je zelf al, dus die zal je ook wel niet bedoelen). Dus helaas ik kan je niet verder helpen.
Ik heb dan meer herinneringen aan de gevaarlijke praktijken om bijvoorbeeld een Pokey op te zadelen in die smalle stand. Of de paarden nast Pokey. Dan moest je echt wel levensmoe zijn }> Of Jopie/Joplin ook zo'n zelfde verhaal, Sheila etc. Eigenlijk was het levensgevaarlijk die stands. Wonder dat ik nog leef eigenlijk :D . Nu hebben ze godzijdank boxen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:03

nog zo'n verhaal, maar dat was bij Hogervorst. Een tuigpaardmerrie of basispaard met de naam Ans. Peter had nog zo gezegd niet te slaan, ruiter deed het wel en vloog vervolgens met een ruime boog DOOR de kantineruit. AIIIIIIIIIIIIIIIIII. Of Obelix die pony die altijd eerst even moest rollen anders ging hij geheid liggen met ruiter en al er op.
Ritten met Fred en Tim, waarbij zowel paard als ruiter en nog een ruiter (Miranda met Ninja) in volle galop door de zee galoppeerden en toen kopje onder gingen. Of nee, alleen Ninja. Fred zelf niet geloof ik. Wederom AIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.
Geloof dat er tijdens de tijd van Reinier een keer een hele groep paarden aan de leuning op de Houtrustbrug is beland na een mislukt galopje strand. Heb ik zelf niet meegemaakt. Maar dan weer wel dat er meer recentelijk wat paarden op bezoek zijn geweest bij de Hap Snap (Isabel, Hanoucha en Rosé geloof ik, maar dat was niet zo heel lang geleden).

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 21:05

rosalite ja die was het tanx
ikkedus schreef:
.uhm dat zegt mij dan niks. Of je moet Gipsy bedoelen, maar dat was een pony. We hebben niet heel veel zwarten gehad tijdens mijn tijdperk. Wel een heleboel friezen, maar dat was recent. ff nadenken, zwart........ hmmm papillion (was veel groter), Rosalite (ook groot), Jerome (reus), Igor (reus), Orion (zou kunnen, maar die noemde je zelf al, dus die zal je ook wel niet bedoelen). Dus helaas ik kan je niet verder helpen.
Ik heb dan meer herinneringen aan de gevaarlijke praktijken om bijvoorbeeld een Pokey op te zadelen in die smalle stand. Of de paarden nast Pokey. Dan moest je echt wel levensmoe zijn }> Of Jopie/Joplin ook zo'n zelfde verhaal, Sheila etc. Eigenlijk was het levensgevaarlijk die stands. Wonder dat ik nog leef eigenlijk :D . Nu hebben ze godzijdank boxen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 21:06

Haha ik heb een keer een paard aan die balk vastgebonden met die singel en kreeg hem nog vast ook haha, oops :D
ikkedus schreef:

Ohahahahaha bij de hapsnap. ja de paarden van madurodam zij jaren geleden ook allemaal ontsnapt en mijn lieveling sutula was de aanstichter die gingen nog een stukje verder. De instuctrice was toevallig jarig en kreeg de hulpdienstkosten politie en brandweer voor haar verjaardag voor het vangen.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:09

Uhm, ik heb geen rit meegemaakt dat Sheila Yvonne aanviel...not in my lifetime, sorry you are sadly mistaken (zou dat echt onthouden hebben want heb olifantengeheugen) ....vond het fantastisch om Sheila en Elstar te rijden.

Vind het toch jammer dat ik nu alleen van bloopers enzo hoor...... waren zoveel dingen die echt zooo tof waren. De gezellige vrijdagavonden, de leuke wedstrijden en puzzelritten maar vooral de saamhorigheid...dat was de wildhoef op en top. En ja er waren genoeg roddels en foute acties, maar dat weegt niet op tegen wat de wildhoef was......maar goed, zat ook aardig in de kern....

Gipsy had alleen een ster, geen bles. maar lees dat t om Rosaliet ging......
By the way, als je Pockey benaderde was er niets mis mee, net als sheila.....je moest weten wat je deed. Heb Pockey en Romeo regematig voor de verzorgsters verzorgd als ze niet konden, en sheila was mijn favoriet......
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 01-02-11 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 22:11

Wat de wildhoef was? ja tis wel veranderd en vroeger was het wel gezelliger geloof ik.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:15

De wildhoef stond bekend om zijn gezelligheid en saamhorigheid...was ook voor nieuwe mensen best moeilijk er tussen te komen..

@ ikkedus, Babootje komt uit de Peter H. tijd (denk aan Gaby) of zelfs daarvoor en heeft al een jaar of 4 een welsh cob, dus niet heel recent. Absoluut leuk paard. En die heeft ze zeer zeker niet via bokt en nee, geen lastig paard....in tegendeel......
Ga nog steeds veel (zeg maar dagelijks) met haar om......
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 01-02-11 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:16

Ik heb iris gekocht op de wildhoeve, maar dat is inmiddels al bijna 13 jaar geleden.
Bij jullie hete ze toen Inca ( :r ), haar officiele naam is dus iris.

Naar wat ik weet is ze ong 4 wkn manege paard geweest, maar ze was niet geschikt.
Ze is toen gekocht door een vrouwtje die nog niet zo lang paard reed. Zij is er toen afgekukeld en durfde niet meer te rijden.
Ik heb haar toen gekocht en tot op de dag van vandaag is ze nog steeds van mij. :j

Foto zie profiel, dan kan je tevens haar dochter eowyn bewonderen. *D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:20

Ohhh, Inca.....die heeft in de oude stallen nog naast mijn paard, Harco gestaan.
Was idd door iemand gekocht die niet kon rijden.....
Leuk om te lezen dat ze er nog steeds is, met kindje....

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:23

Toen ik er kwam, stond ze, als ik het me goed herinner, in een rijtje met 2 of 3 stallen en dan de laatste.
Ze was toen een paard die erg in zichzelf gekeerd was.

Heb heeeel veeeel met haar beleeft.
Ze was zo bang, zo neurotisch, onbeschrijvelijk.

Maar geduld, homeopathie en vertrouwen heeft het paard opgeleverd wat ik nu heb.
Ze blijft met bepaalde dingen angstig.Bv schaar, wormenspuiten enz... maar ik kan het doen.

Ze heeft veel meegemaakt voordat ik haar kocht.
Ik zal morgen even kijken voor een duidelijk fotootje hier op het topic.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:25

Was een stalrij van twee en ze stond dan in tweede box, bij kast.....
Was idd zeer angstig en in haarzelf gekeerd. Arm dier. En dan een enorm onzekere ruiter

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 00:17

leuk om dit te lezen aleemaal. ga zo door.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:49

OKHannes schreef:
Op wat voor avonduren met Yvonne doel je? Je maakt me nieuwsgierig. Ik heb enkel goed les van haar gehad en leuke paarden van en bij haar gereden...sterker nog, mijn oude paard komt van haar en heb veel met haar te maken gehad.
Tja, kan ook boeken vol schrijven...heb elke era meegemaakt, good and bad times....bijna alles vanuit de kern gezien....

@ikkedus: Ja de TS vraagt of er mensen bekend zijn met de wildhoef en leuke verhalen van vroeger heeft.
Maar dat ontneemt mij of wie dan ook niet het recht om mijn verbazing te uiten over hoe het nu loopt. De wildhoef van vroeger is er helemaal niet meer. Heel erg jammer. Dat maakt de verhalen van vroeger des te mooier.
Snap dat je jejezelf niet in een vervelende positie geplaatst wilt zien omdat je er werkt...maar he, het is een openbaar forum. Meningen uiten mag. En om dat nu gelijk rellen te noemen......neuh.

:D :D :D :D Ooit op wintersport geweest met Yvonne en de ex van Peter (weet niet meer hoe ze heet) en Peter (die nu met Judith is) zelluf, Patty, Leo en Didi en Nicole en etc etc. En t "viswijf" die de moeder van t paardje van Judith had (hoe heette ze ook alweer, k wordt echt oud...) O ja en wie ging ook weer meteen naar huis net toen ze aankwamen (omdat er iemand mee was die een oogje of relatie had met haar partner) Pfff echt tijd om naar bed te gaan. Tot morruguh.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:17

Lady1969 schreef:
Ik ken manege de wildhoef wel.
ik heb er gereden in de tijd van Romeo, manolito en odima, killroy en de rest
Reinier was er toen de baas
Die is toen nog van de hooizolder gevallen, wsssie bijna dood....

In deze tijd heb ik ook op de wildhoef gereden, maar een korte periode en weet er eigenlijk niet meer zoveel van.
De naam Killroy wel en kan me ook herinneren dat Reinier van de hooizolder was gevallen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:32

OKHannes schreef:
Was een stalrij van twee en ze stond dan in tweede box, bij kast.....
Was idd zeer angstig en in haarzelf gekeerd. Arm dier. En dan een enorm onzekere ruiter

Idd, zo was ze zeker.
maar stukje bij beetje heb ik die muur afgebroken bij haar.
Veel meegemaakt met haar, maar het is een super paard geworden.

Was een super wedstrijd paard.
Z geworden. Dus toch erg leuk.

Ga straks als ik het rustiger heb op mn werk nog effe snorren naar een fotootje.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:27

hier een fotootje van iris:

Afbeelding

Afbeelding

en dochter eowyn:

Afbeelding

Afbeelding

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:31

Zien er goed uit!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:31

O ja, Inca. Daarheb ik ook nog wel eens op gereden. Ik kan me alleen niet herinneren dat ze zo lang op de manege heeft gestaan. o oeps er staat 4 weken en niet 4 jaar. :+ Dat sensibele herinner ik me inderdaad ook nog goed. Echt gaaf om te lezen dat ze er nog gewoon is en het goed heeft.

Rosalite was volgens mij toch wel ruim boven de 1.70 en die bles weet ik ook even niet meer. Dat bokken staat me nog wel voor de geest.Ik vond het zelf wel echt een fijn paard voor in de les en ook voor voorop met de buitenritten. Ik reed haar graag.

Ik had zelf ook meestal geen problemen met Sheila hoor. Maar echt lief kan je haar toch ook niet noemen. Moi dat jij dan een goede band met haar had OkHannes! Toen ik op stal kwam was ik 9 en toch echt wel heeeeeeeeeeel voorzichtig in de stand bij Pokey! Mijn toenmalige lieveling Jan stond er naast en echt op mijn gemak was ik toch ook weer niet. Heb verder met beide paarden geen ongelukken gehad hoor!

De bijzondere dingen zijn mij nu even het meest bijgebleven. Ik heb ook heel veel mooie herinneringen. Ik zat niet bij de vaste kern toen, hing lekker aan de zijlijn en vond dat wel prima. Maar de gezelligheid de oudejaarsfeesten, bij elkaar over de vloer komen en het rondhangen en gewoon fijn op de manege zijn zijn fijne herinneringen!

Babootje: jij bedoelt de eigenaar van Phylox? Heette die niet Jacqueline of zoiets? Dat was inderdaad een pittige tante (pony ook :D ). Zij had toen toch ook eerst Caesar een ex springpaard, zo'n zwarte? Die ging ze een goed pensioen geven, maar hij was helaas al te versleten. Phylox stond in de hele kleine boxjes met de rode tralies, naast dat leuke arabierachtige schimmeltje van Melina, Taran.

Ik was in die tijd helemaal weg van Kasper. Toen paard van Jud en Os. Wat een geweldig dier. Nooit wat mee gedaan, maar gewoon zo'n leuk koppie. En die paarden van Rens. Goldy of zoiets die een jaar of 8 ouder was dan gedacht en daarna Sir. Lucia met al die gekken waar ze op reed, zoals Elouise. Duc heb ik ook nog even gereden. Ik ben sinds die tijd helemaal gek van Duc de Normandie bloedlijnen.

Okhannes: Kwam Gamin toen ook van Yvonne af? Dat was zo'n kastanjebruine die een enorm litteken op het voorhoofd had en daar ging het verhaal bij dat dat door glas kwam. Dat was ook zo'n toppertje! Was tijdens Peter denk ik?!?

Ik ging toen heel veel om met Iris en heb veel gereden met en op Ginger en Viola. En Heralt/Herald van jou Babootje. Pffffffffffffffffffffffffffff dat was ook een bijzonder avontuur. Heb jij daar eigenlijk ooit nog wat van gehoord?
Ik blijf nog wel even komen met mijn verhalen hoor!
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 02-02-11 11:55, in het totaal 2 keer bewerkt

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:38

ikkedus schreef:
Ik heb ook positieve verhalen over Yvonne! Kan me nog een bepaalde les voor de geest halen waarin jij op Sheila reed en die bleef Y aanvallen en volgens mij lag je er nog een keer naast ook. Pffff wat een monster was dat in het begin (Sheila dan hè!). Cadans heb ik ook hele gave herinneringen aan en Vigilius en nog zo wat van die paarden van haar. En ook van de ritten in Vierhouten en de kampen enzo. Vond haar lessen wel erg gaaf in ieder geval.
En vwb het rellen, zie de emoticon die er bij staat!! :+ En bang voor mijn baan ben ik niet hoor! Maar er wordt tegenwoordig snel een slotje op een topic geplaatst en ik wil nog veel meer verhalen horen. Helaas zijn er niet veel Wildhoef-ers van de oude stempel te vinden op Bokt. Misschien Babootje! Die kan ook wel meekletsen denk ik (of is die pas in de Theotijd gekomen :roll: ?)
Ik zag trouwens dat zij een nieuwe cob heeft? Mooi ding, volgens mij via Bokt gekocht toch? Herken de naam en pony. Was een lastige als ik het goed herinner.

Wat grappig om te lezen over Sheila en yvonne.

Ik reed dan niet bij de wildhoef, maar wel in vierhouten en heb sheila een poosje gehuurd, en er kwamen veel mensen uit den-haag op vakantie in vierhouten.

En casper kwam uit vierhouten wat een fantastisch paard.