Manege de Wildhoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nomorebokt

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:40

Samber geeft ook kijkerigheid ;-). Hoorde vanmorgen dat we dezelfde instructrice hebben.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:02

Nu Sietske eerst leonie, ging ook lekker. Maar ik wil meer. Dus nu Sietske. Tot nu toe super! Veel huiswerk, maar geeft niet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:31

Ha het loopt nog ik had al een tijd geen reactie gezien

kilroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:46

Hallo!
Ik heb me net geregistreert omdat ik hier iets schrijven wil.
Nu word het voor mij een beetje moeilijk nederlands te schrijven omdat ik duits ben en het meeste al verleert heb. Maar ik heb door zoeken naar "mange de wildhoef" dit forum gevonden. Ik heb van 1978 tot 1985 in Den Haag gewoond en had toen ook les op manege de Wildhoef in de bosjes van pex. Elke zaterdag om 9 uur zijin we meestal naar buiten gegaan op het strand of door de duijnen. Wat was dat leuk!!
Schijnbaar zijn hier ja ook enige die er in deze tijd ook waren. Mijn liefeling toen was altijd Kilroy. Hij was geen vriendelijk paard (altijd de ooren terug) maar dat scheelte mij niets! Hij vond het af en toe ook erg leuk te bokken maar dat vond ik ook heelemaal niet erg ;=) Ik zal eens thuis kijken, ik denk ik heb nog een boel fotos. Ik herinner me nog goed aan Reinier en Gonny en ook toen Reinier dat ongeluk had. En ja die anderen paarden, Mano, Pokey, Majid, en Chianti die al 26 was, Obelix en Asterix, Gipsey oh ja en Flap op die ik mijn allereerste paardrijles had!
Ik ben ook een keer me op paardekamp geweest.
Heel bijzonder was voor mij dat ik in 2006 (geloof ik) ook door een forum en de help van een lid (ik weet helaas haar naam niet meer maar ze heeft me erg geholpen-mischien is zij ja ook hier??!!) de mogelikhijd had, Kilroy nog een keer te zien. Ik had nooit gedacht dat hij nog leefd maar ja, hij was 37 jaar oud en gelukkig! Helaas heb ik geen kontakt meer met de eigenaars maar ik denk niet dat hij vandaag nog leefd. Hij zou nu 43 zijn. Bijna onmogelijk maar je weet het nooit. Ik was zo blij voor hem dat hij zo een geluk had!
Ik stop nu hier. Ik zou het heel leuk vinden noog een paar reacties te lezen en mischien is her ook nog iemand die ik van toen ken?
En sorry voor mijn Nederlands!!!

kilroy

Babootje

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:40

Hallo Kilroy,
Ik kan me jou niet zo goed voor de geest halen, maar de meeste paarden die jij noemt ken ik ook nog wel.
Ik ben in de paar laatste jaren van Reinier en Gon bij de Wildhoef gekomen. Daarna werd de manege overgenomen door Peter Hoogervorst (broer van Gonny) en een aantal jaren daarna weer verkocht en kwamen Theo en Renee.
De meeste paarden die jij noemt ken ik ook nog wel. Pokey vond ik erg leuk (als ie in de gaten had dat je nog niet goed kon rijden, ging hij in het midden van de ring staan bokken). Majid de bonte was ook een leukerd. Ik ken ook nog een Romeo, Pretty uit de tijd dat ik er was en een klein schimmelarabiertje die heel druk was (heette die niet gipsey?).
Later kwam charley een witte dikke pony waar ik ook graag op reed. Ik heb een leuke tijd daar gehad. Inmiddels heb ik al jaren eigen paarden en heb nog lange tijd op de Wildhoef gestaan.

kilroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:32

Hallo Babootje!
Aan Majid en Pretty herinner ik me ook nog goed. Allebei erg leuk vond ik. Majid had ik op paardekamp. Een prima paard. Ik wilde eigenlijk op Kilroy maar ik mocht niet van Reinier. Hij zegde dat Kilroy op paardekamp nog wilder zou kunnen zijn dan normaal. Nouja ik was pas 11 of 12 en Majid was dan ook echt fijn!
Ja Pokey was ook leuk. Met hem heb ik eens de zwede plaats gehaald. Lang lang geleeden :)
Gypsey ken ik ook nog. die kon het niet uitstaan als je de zadel vast maakte en ging ook altijd met de beginners in de middel van de bak staan. En ken je Obelix nog? Die rolde af en toe en het maakte hem heelmaal nix uit dat er nog een zadel en een ruiter opzat :j dan moest je echt znel zijn.
Ik ken alleen maar Reinier en Gonny. We zijn dan 85 weer terug naar Duitsland.
Als ik tijd heb zal ik paar fotos inzetten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 00:56

Hallo leuk dat je het topic gevonden hebt, eigenlijk liep ik altijd bij madurodam rond maar kende de paarden van de wildhoef. Ook trees is er een die daar erg lang gelopen heeft, maar waarschijnlijk na die tijd al ben ik er niet zeker van.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:09

franka75 schreef:
Hallo leuk dat je het topic gevonden hebt, eigenlijk liep ik altijd bij madurodam rond maar kende de paarden van de wildhoef. Ook trees is er een die daar erg lang gelopen heeft, maar waarschijnlijk na die tijd al ben ik er niet zeker van.

Oh ja inderdaad. En Treesje niet te vergeten. Een roodschimmel.

kilroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:38

Babootje schreef:
franka75 schreef:

Oh ja inderdaad. En Treesje niet te vergeten. Een roodschimmel.

Oh ja die ken ik ook nog..Treseda was de volle naam niet?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:23

Kennen jullie Iris, maar op de manege heette ze inca (jakkes), nog??

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:07

wie was dat dan instructrice? treseda ja

kilroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:18

eowyn04 schreef:
Kennen jullie Iris, maar op de manege heette ze inca (jakkes), nog??

Nee ik geloof het niet...maar inca heb ik wel eens gehoord

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:01

Ok ben benieuwd of er mensen zijn die haar kennen.
Ik heb haar nl gekocht 14 jaar geleden. Heb wereldtijden met haar gehad. Super wedstrijdpaard.
Ook heeft ze een mooie dochter op de wereld gezet en nu staat ze heerlijk
Te genieten van haar pensioen. Ze is nog steeds bij mij. :-)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:13

oh leuk zeg , ik ken haar niet maar leuk dat ze nog gelukkig leeft met dochter.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:40

Ja ben er nog steeds happy mee :-)

Toen ze daar stond leefde ze erg in zich zelf.
Was niet echt een paard waar je contact mee had. Ze had een soort van muur om zich heen
Gebouwd waardoor ze ook erg nokkig kon zijn. Maar door de vertrouwen die we hebben opgebouwd
Is ze een geweldig paard geworden. Voor vreemden kan ze nog wel een kreng zijn.

Ik hoop nog lang van haar te genieten :-)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:01

Hoi hoi, ik en kilroy heel vaag nog wel. Ws waren , quanah en chianti en Jan en Romeo er in die tijd ook al wel. Misschien ken je ook carbo, desi en odima wel ? Ik reed heel veel op Jan, mijn eerste strandrit was op chianti. Ik heb carbo (dravertje) heel lang verzorgd.
Ik heb majid nog een jaartje gereden. Die is op zijn 23e nog verkocht en toen reed ik hem bij. Die is daarna naar een bejaardentehuis gegaan en daar stond nomen Nescio.
Ik reed er va 1986 ongeveer. Ik heb het nog heel lang volgehouden en ben er pas sinds september weg.

Inca ken ik wel, maar wij hebben in een eerder topic al wel eens gekletst, dus ik weet dat ze na ons goed terecht is gekomen, gelukkig!

Babootje: gipsy was een felle zwarte pony. De schimmel die jij bedoelde heette blanche, maar die is niet uit kilroys tijd?

Aaaaah de wildhoef in het verleden: goede tijden, mooie verhalen. Alhoewel ik toch het meest plezier heb gehad tijdens Theo en Renée.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:28

ik ga hier weer eens ff een schopje geven