Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geryon schreef:Wat dacht je van tijdens het springen? Onze manege heeft gelukkig wel beschermers ter beschikking voor het springen.
nuscaniels schreef:Geryon schreef:Wat dacht je van tijdens het springen? Onze manege heeft gelukkig wel beschermers ter beschikking voor het springen.
Zelfs met het springen hebben de meeste paarden geen beschermers nodig. Heb je een paard wat zich aantikt, dan pas heeft het nut. In gedachten nemend hoe warm de benen worden met beschermers en wat dit voor de pezen doet vraag ik me af of degene die peesjes zelf kopen ook degene hebben die het meeste ventileren of die goedkope die voor veel meer warmte zorgen.
NathalietjeB schreef:Renskexb schreef:Hoezo is dat 'asociaal' dat is totaal niet de goede benaming. Als zij hun eigen hoofdstel willen dan kan dat toch gewoon? Als je paard een hele dunne neusriem heeft en je merkt dat hij die niet fijn vind dat mag je toch zelf een hoofdstel kopen dat wel fijn zit? Als een paard een dekje opheeft die elke dag wel droogt maar helemaal word ondergezweet en jij wilt je eigen veel mooiere en schonere dekje gebruiken?
Ik zie het probleem niet zo.
Maar wat snapt men niet aan t feit dat een manege paard geen eigen paard is??
de manege eigenaar ziet me al aan komen ja ik denk dat t paard t hoofdstel niet lekker vind zitten, dus heb er zelf 1 gekocht en die wil ik gebruiken.
En qua dekjes weet jij veel op wat voor paard dat gelegen heeft en misschien draagt t wel huidziekte mee, en dat ga jij dan lekker op een manege paard leggen.
Ik vind dat je t gewoon te doen heb met de manege spullen die bij t paard horen, staat t je niet aan die spullen dan moet je maar een lease, verzorg of eigen paard aanschaffen
PoekieX schreef:NathalietjeB schreef:
Maar wat snapt men niet aan t feit dat een manege paard geen eigen paard is??
de manege eigenaar ziet me al aan komen ja ik denk dat t paard t hoofdstel niet lekker vind zitten, dus heb er zelf 1 gekocht en die wil ik gebruiken.
En qua dekjes weet jij veel op wat voor paard dat gelegen heeft en misschien draagt t wel huidziekte mee, en dat ga jij dan lekker op een manege paard leggen.
Ik vind dat je t gewoon te doen heb met de manege spullen die bij t paard horen, staat t je niet aan die spullen dan moet je maar een lease, verzorg of eigen paard aanschaffen
Ooh, wij snappen echt wel dat een manege paard geen eigen paard is! MAAR HOE VAAK METEN WIJ HET N0OG ZEGGEN? LAAT ONS DOEN WAT WIJ WILLEN. En manegeruiters zijn niet asociaal, ik vindt pensionklanten juist asociaal, maar dat is ff wat anders. Kom op, een eigen hoofdstel, oke, een eigen zadel, nee, een eigen dekje, oke, eigen peesjes, oke, eigen halster, oke, eigen borstels, oke, eigen koekjes, oke. Laat de mensen gewoon hun gang gaan die het leuk vinden, en als je het niet leuk vindt of het mag niet op jou manege, reageer dan gewoon nietr op dit topic, KLAAR
PoekieX schreef:NathalietjeB schreef:Maar wat snapt men niet aan t feit dat een manege paard geen eigen paard is??
Ooh, wij snappen echt wel dat een manege paard geen eigen paard is! MAAR HOE VAAK METEN WIJ HET N0OG ZEGGEN? LAAT ONS DOEN WAT WIJ WILLEN. En manegeruiters zijn niet asociaal, ik vindt pensionklanten juist asociaal, maar dat is ff wat anders. Kom op, een eigen hoofdstel, oke, een eigen zadel, nee, een eigen dekje, oke, eigen peesjes, oke, eigen halster, oke, eigen borstels, oke, eigen koekjes, oke. Laat de mensen gewoon hun gang gaan die het leuk vinden, en als je het niet leuk vindt of het mag niet op jou manege, reageer dan gewoon nietr op dit topic, KLAAR
NathalietjeB schreef:Maar wat snapt men niet aan t feit dat een manege paard geen eigen paard is??
Citaat:Ooh, wij snappen echt wel dat een manege paard geen eigen paard is! MAAR HOE VAAK METEN WIJ HET N0OG ZEGGEN? LAAT ONS DOEN WAT WIJ WILLEN. En manegeruiters zijn niet asociaal, ik vindt pensionklanten juist asociaal, maar dat is ff wat anders. Kom op, een eigen hoofdstel, oke, een eigen zadel, nee, een eigen dekje, oke, eigen peesjes, oke, eigen halster, oke, eigen borstels, oke, eigen koekjes, oke. Laat de mensen gewoon hun gang gaan die het leuk vinden, en als je het niet leuk vindt of het mag niet op jou manege, reageer dan gewoon nietr op dit topic, KLAAR
Citaat:Jeetje hoe oud ben je? Jezelf zo boos maken is nergens voor nodig.
Ik vind het juist niet netjes dat manege rijders eigen spullen voor een paard kopen, ik had daarom ook echt alleenmaar mijn rijspullen en borstels.
Als een manege niet voor goedverzogde spullen kan komen voor de paarden vind ik t een manege van niks
PoekieX schreef:Ooh, wij snappen echt wel dat een manege paard geen eigen paard is! MAAR HOE VAAK METEN WIJ HET N0OG ZEGGEN? LAAT ONS DOEN WAT WIJ WILLEN. En manegeruiters zijn niet asociaal, ik vindt pensionklanten juist asociaal, maar dat is ff wat anders. Kom op, een eigen hoofdstel, oke, een eigen zadel, nee, een eigen dekje, oke, eigen peesjes, oke, eigen halster, oke, eigen borstels, oke, eigen koekjes, oke. Laat de mensen gewoon hun gang gaan die het leuk vinden, en als je het niet leuk vindt of het mag niet op jou manege, reageer dan gewoon nietr op dit topic, KLAAR
want als ik een manege runde, en als manege klanten die enkel komen voor een les dat zouden zeggen laat ons doen wat we willen.
ik vind het persoonlijk gewoon onbeschoft en asociaal.Galatino schreef:Eigen hoofdstel zouden ze in de maneges waar ik heb gereden toch ook niet fijn vinden. Ik vind het een beetje onrespectvol naar de eigenaar toe, net alsof je vindt dat hun spullen niet goed zijn. Als er iets kapot is of schuurt, dan zeg ik dat wel, maar eigen spullen kopen zou ik niet doen
NathalietjeB schreef:Een manege paard heeft namelijk niet voor niets zijn eigen tuigage
.
. Als je denkt of vindt dat het tuig van de pony of het paard waar je op rijd niet klopt, moet je dat aankaarten bij de manege houder. Deze kan het dan nog eens nakijken. Maar is het gewoon niet de bedoeling dat een manege paard of pony dalijk 3-4 keer per week een ander hoofdstel aankrijgt omdat de manege ruiter maar even vind dat de boel niet klopt.
. Als je denkt of vindt dat het tuig van de pony of het paard waar je op rijd niet klopt, moet je dat aankaarten bij de manege houder. Deze kan het dan nog eens nakijken. Maar is het gewoon niet de bedoeling dat een manege paard of pony dalijk 3-4 keer per week een ander hoofdstel aankrijgt omdat de manege ruiter maar even vind dat de boel niet klopt.IJentel schreef:Waarom zou je nou je eigen hoofdstel met kleurtjes en blingbling willen ipv een gewoon hoofdstel, die prima zijn?
Citaat:Het is geen modeshow of een wedstrijdje 'welke pony heeft het mooiste tuig'. Het is niet je eigen/verzorg/lease paard dus waarom geld uitgeven, aan iets waardoor die pony echt niets beter word, hij gaat echt niet meer sjouwen door een hoofdstelletje met bling. Maar ieder zn ding!
Shadow0 schreef:IJentel schreef:Waarom zou je nou je eigen hoofdstel met kleurtjes en blingbling willen ipv een gewoon hoofdstel, die prima zijn?
Waarom niet?Citaat:Het is geen modeshow of een wedstrijdje 'welke pony heeft het mooiste tuig'. Het is niet je eigen/verzorg/lease paard dus waarom geld uitgeven, aan iets waardoor die pony echt niets beter word, hij gaat echt niet meer sjouwen door een hoofdstelletje met bling. Maar ieder zn ding!
Waarom zou je dat bij een eigen / verzorg / leasepaard dan wel doen? Waarom worden er uberhaupt dekjes in verschillende kleuren of hoodstellen met glittertjes verkocht? Nergens voor nodig toch?
Maar uiteindelijk is het de eigenaar van het paard die besluit of het mag of niet, en verder aan degene die het geld uitgeeft of het wel of niet dat geld waard is. Maar als een manegeruiter dat wil, en mag van de manege-eigenaar, hoeven andere mensen die er niets mee te maken hebben daar toch geen oordeel over te hebben?
terwijl ik gewoon één keer per week écht les had.