Manege de Wildhoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicam

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:58

Wordt tijd dat ik eens ga kijken :D . Ben eigenlijk door dit topic best nieuwsgierig geworden.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:26

Bijna alle foto's in mijn profiel zijn genomen op de Wildhoef (behalve die op gras en de crossfoto), voor het idee ;)

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:22

Jammer dat de foto's zo klein zijn....het enige wat ik wel zie, is dat jij wel een errug leuk paard hebt :D

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:08

Hahaha dat is sowieso leuk om te horen :D

Maar.. Ik heb nog wat gevonden :)*

Afbeelding
De binnenbak (die is officieel van de stichting)

Afbeelding
Stallen

Afbeelding
Nog een keer de stallen, maar dan de andere kant ;)

Afbeelding
De paddock met daarachter de buitenbak

Afbeelding
De paddock met er langs een stukje 'ruiterpad', daarachter wandel/fietspad en het Quick voetbalterrein

Overigens zijn de laatste 2 foto's van vorige week, het begint nu weer een beetje op te drogen :=

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:02

Tjee....wat is het verandert zeg. Nou weet ik dat wel...tenslotte is het voor mij ruim 30 jaar geleden dat ik daar was :oo hahaha...ik word oud dus. Grappig trouwens...ik vond vroeger de binnenbak altijd donker, maar als ik het op de foto zie, dan is het juist erg licht :D . Misschien komt het wel doordat, toen ik kwam rijden dat we alleen een buitenbak hadden en vervolgens (in onze beleving) in het donker moesten rijden (lees...binnen).

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:26

Nu zie ik dat er heel veel doorschijnende wanden zijn in de binnenbak, maar vroeger vond ik het ook altijd
vrij donker.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 22:38

Die wanden zijn er volgens mij al wel een aantal jaren 15 jaar geleden.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:07

Aha...vandaar. De wanden zijn dus gewoon van na onze tijd :j Eigenlijk weet ik niet meer wat voor wanden erin zaten toen. Volgens mij wel golvend, maar niet doorzichtig. Ik weet nog wel dat aan de kantinekant de ingang zat en rechtsachter waren grote deuren waardoor je naar buiten ging richting ruiterpad. Langs een pad waar goudenregen stond. Altijd een "gevecht"om je pony daar langs te krijgen zonder dat je pony een hap nam. De goudenregen zal wel weg zijn inmiddels :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 00:04

die staat er niet meer er is nu een opslag op de plek van de bosjes met ruiterpad langs de bak en daarnaast weer een paadje.
Die deuren kan ik me volgens mij heeeel vaag herrinneren de ingang van de bak is hetzelfde en de deuren zijn erg oud leunen nog steeds op elkaar erg schuin

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 07:38

Oh die paddock was er nog helemaal niet toen ik weg ging, wel een verbetering zeg!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 07:53

Paddock en tevens longeerbak erbij was zeker een winst maar voor grote paarden is ie net wat te klein om goed te longeren....komen in galop niet uit de voeten....helaas heeft meneer P daar onvoldoende over nagedacht.....Durfde m daar ook niet zo gauw alleen te laten omdat elkaar kwaadwillende wandelaar of baldadige jeugd ongezien je paard los kan laten door hek open te zetten......Maar het is zeker een dikke plus dat die ruimte gecreerd is, op ene creatieve manier

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:09

die paddock was ook nog zwaar ille..... En de vergroting van de buitenbak ook. Heeft ie nog aardig wat problemen mee gehad ook. Geen vergunning, eerst bomen kappen en daarna toestemming vragen. Is gelukkig nu allemaal goed geregeld. 8-)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:05

We waren vandaag in onze oude gebied aan het rijden (lees wildhoef uitrijgebied) ...... was echt even good old memories.
Maar oeioei wat waren de paden zwaar. Ben ik niet meer gewend.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 21:03

leuk zeg hoop dat het leuk was

channie32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:47

Hallo ik wilde graag vragen of er iemand stalling liefst alleen weidegang weet in omgeving madestein groetjes chantal

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:13

Zoek je nu stalling met weidegang of enkel weidegang...dat laatste ga je niet vinden in omgeving madestein. Voor het eerste, stalling met weidegang: kijk eens bij de Paardenhoeve in monster (utixo hier op bokt kan je hiervoor benaderen). Anders moet je de kleine stalletjes in monster af (op madeweg zijn wel wat stalletjes). Onze stal (ook wat weidegang) staat vol en kent een lmnage wachtlijst.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:23

channie32 schreef:
Hallo ik wilde graag vragen of er iemand stalling liefst alleen weidegang weet in omgeving madestein groetjes chantal

Niet direct omgeving Madestein, maar kijk eens bij stal de Groene Meer in Stompwijk www.staldegroenemeer.nl ( in de zomer weidegang naar keuze dag en nacht of alleen overdag en 's-nachts binnen. In de winter overdag een paar uur in paddocks met anderen, binnenbak en 2 buitenbakken, longeercirkel en vooral....gezellige mensen).

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:24

@OKHannes....sorry dat ik niet meer terugkwam op onze buitenrit, maar had het plots erg druk op mijn werk met minder leuke dingen.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:32

Oh jaaaaaa, we zouden in april nog eens gaan buitenrijden .
Maar niet leuk, druk met vervelende dingen

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:47

Gelukkig nu achter de rug (hoop ik). Paarden gaan nu lekker het land in (vakantie vieren). Eentje mag lekker kleuteren en de ander volwassen zijn en rust :D, maar wat in het vat zit verzuurt niet toch? :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:35

de mijne is inmiddels ook al een keer op het strand geweest, dus ik kan aansluiten! Geef maar een seintje! Okhannes en mijn paard staan wel bij elkaar in de buurt.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:07

Heb je een ander paard suus? Je deed toch een paardje in de buurt van Den Bosch? Of is deze dichter bij komen te staan....

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:24

Nee, ik rij een paard op die stal waar die andere pony van Edmee staat. Kijk maar in mijn profiel. HEt is de bonte! Die staat vlak bij jullie in de buurt.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:32

Leuk ding! Qua uitstraling een echte samber. Herken Hannes in zijn manier van kijken en die schijnt echt de samber look te hebben (is van v.m. kant een samber). Samber staat bekend om zijn goede karakter maar je moet er wel aan werken......en dat maal jazz....oef......

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:58

Jazz geeft kijkerig en neurotisch. En dat is hij ook zeker. Alleen is het kijkerige het grootste probleem bij het rijden en het neurotische komt meer naar voren als je er niet opzit. In de trailer en op stal. Hij is best heel braaf namelijk en je moet er inderdaad hard aan werken. Errug gaaf dier in ieder geval.