IJentel schreef:Geryon schreef:
Still wrong. Als het paard verbetert, kunnen andere ruiters dat juist ook merken. Ten tweede, het bit er laten, zou alleen maar negatief uitpakken. Verkeerd rijden blijft verkeerd rijden. Bit zal dan niet veel verschil meer maken, ook voor mij. Het is nogal anders dan bijvoorbeeld een onderlegger, die ik wel bij het paard liet.
Mijn reactie was misschien niet zo leuk omdat ik het nogal jammer vind dat je je meningen als feit presenteert, terwijl ze niet eens kloppen.
Je mening over het passende spul deel ik. Zie ik ook veel voorbij komen. Maar hoe zie je dat als reden geen eigen spul te kopen? Eigen spullen heb je juist omdat het beter kan dan die 'goed'.
Of natuurlijk omdat je dat gewoon leuk vindt, omdat het mooier is of een beetje meer eigen voelt.
Wat betrefd het spullen kopen snap ik dat je dat misschien mooier vind of meer eigen vind voelen als je bijvoorbeel zelf geen optie voor een eigen paardje hebt. Ik heb er ook niks op tegen!
Ik vind dat een manege dus voor elk paard degelijk en passends spul moet hebben, zulk spul waardoor een manege ruiter niet denkt van ik kan beter zelf wat kopen omdat dit beter past/mooier is. De manege is hier zelf verantwoordelijk voor! Kijk als dat nou netjes voor elkaar is, en je wilt dan nogsteeds zelfs spullen aanschaffen, waarom niet! (Natuurlijk in overleg!)
Daar ben ik het mee eens!

maar de meesten denken dat zo'n snoepje niks doet, of het nou 1 of 10 x gegeven word.
).