Manege de Wildhoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 23:59

hoi kan je me niet een paar foto's sturen per pb ik heb ze ook nog wel maar niet digitaal

ikkedus

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:27

Mex? Dat zegt me dan weer helemaal niks. Ach nou ja Theo die heeft er zoveel door stal laten gaan. Veel handelsspul vanaf Jaqueline natuurlijk. Vaak heel gaaf, meestal heel knetter! Die knol die Corine toen heeft gekocht: Quest. Dat was een gave!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 22:29

hoi wanneer ben jij er eigenlijk?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:52

ikkedus schreef:
Mex? Dat zegt me dan weer helemaal niks. Ach nou ja Theo die heeft er zoveel door stal laten gaan. Veel handelsspul vanaf Jaqueline natuurlijk. Vaak heel gaaf, meestal heel knetter! Die knol die Corine toen heeft gekocht: Quest. Dat was een gave!

Welke Corine. Bedoel je niet Vaso dan??

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:46

He B. Suus bedoeld Corine H en Q, haar dochter...Quest was ook een BWP met Alme als opa......

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:15

Alhoewel er natuurlijk ook een Corine was met vasco en later Harald dan. Vasco heb ik ook nog gereden. Later over gedaan naar Sanne. Man wat een lastpak bleek dat. Sanne heeft met hem alle hoeken van bos, duinen en strand gezien.
Maar ik bedoelde inderdaad de Quest van Corine H. Die heb ik 1 keer gereden. Was helemaal niets voor mij, maar wel een erg gaaf dier. Erg jammer dat ze er nooit bij hebben verteld dat hij was geopereerd aan zijn darmen. Had een hoop ellende kunnen schelen! Isabelle kwam van de zelfde eigenaars. Dat blijft toch een toppertje. Ze doet het nog steeds best goed! Als ik ooit de loterij win en een boerderij koop (kep dreaming toch!?) dan neem ik haar mee!
Pfff dat jij daar de afstamming van weet Claire! Omdat het ook een BWP was misschien?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:15

Franka: Ik ben er altijd op zondag tot 2 uur

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:57

Is dat de Corine waarvan de dochter Q toen Diesel is gaan rijden? Zij heet toch corine of haal ik nu mensen door de war :+

Ik heb vanmiddag aan mijn moeder gevraagd wat ze nog wist en dat was maar weinig. Ze heeft in die tijd op verschillende maneges gereden dus dat was lastig uit elkaar te houden zei ze.
Wat haar is bijgebleven aan de wildhoef was het paard L' espoire, die vond ze toen helemaal geweldig. En verder wist ze nog een zwart imposant pensionpaard waarvan ze zo onder de indruk was dat ze de naam nog steeds weet: Adonis.
En dan verder alleen nog de naam van een ander manegepaard waar ze verder niet zoveel mee had, Chianti of zo...
Ze heeft overigens ongeveer van 1968 tot 1972 op de wildhoef gereden, o.a. Een tijdje op de zaterdag middag.

Ik heb trouwens ook alleen maar niet-digitale foto's. Alleen van DJ die op het strand uitgebreid aan het rollen is heb ik er een op de computer staan maar dat was na zijn wildhoef tijd.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 22:19

aha ok misschien dat ik ff kom weet je wie ik ben
ikkedus schreef:
Franka: Ik ben er altijd op zondag tot 2 uur

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:40

Hallo allemaal, ik ben ook nog van de oude stempel haha. Toevallig eens Wildhoef opgezocht en ja dan zie ik bekende namen voorbij komen. Zelfs mijn naam ook nog ergens genoemd door Nicam, en ik wist gelijk wie dat moest zijn, Nicolette natuurlijk. Ik ben dus uit de tijd van de Fam. Ligtvoet. De binnenmanege was er nog niet. In het weekend mochten we altijd de pony's en paardjes naar de wei brengen in Kijkduin. Dan gingen we zonder zadel en met 2 of soms wel 4 handpony's naar de wei, was nog best een eind rijden. De drukte viel toen best nog mee. Als de pony,s er waren werden we weer opgehaald met de auto om terug te gaan naar de manege. De pony's die ik nog ken zijn Beryl, Boggy, Prescott (die stond altijd los in zijn stand
en achterstevoren) Abeltje, Yellow, Norton, Mex, L'Espoir, Chianti, Trix, Greytje, Purdey, Lilywhite (een cremello) Peter, Ildo. Mijn eigen paardje natuurlijk Osca. Adonis (van Marianne, de instructrice), Sunbeam.
En nog meer. De tochten naar Meijendel waren geweldig. Daar zetten we de paardjes op stal en voor mij was het vaste prik om croquetten te eten. Inderdaad gingen we dan door de haven, dan weer het strand op bij Scheveningen en onder de pier door richting Wassenaar. Nicolette en ik zijn ook eens samen begonnen aan een dagtocht, helaas moesten we terug haha. De moeders vonden dat absoluut geen goed idee. Marianne, Inky, Koos en later Henk gaven les. :list:

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:41

O sorry, zat op het account van mijn dochter :o

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:01

Dit is niet waar he? Jij bent Saskia? Als dat zo is en dat is zo dan ben ik niet meer de oudste :D .
Die pony's halen en brengen naar de wei was idd geweldig. Zijn wij een dagtocht begonnen? Kan me daar niets van herinneren :o .

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:25

Hee Nicolette, zo ver zijn we ook niet gekomen. Han stond al bij de havenhoofden aan het begin ons op te wachten, ze had gehoord op de manege wat we van plan waren. Toen zijn we maar weer terug gegaan. Was leuke tijd he? Als we het toch eens over konden doen. Mochten ook altijd in rengalop van de ene golfbreker naar de andere. We gingen altijd voluit over het strand, was leuk om als eerste aan te komen. De Fam ligtvoet had ook 2 honden, 1 ervan heette Tijger. Daar gingen we vaak mee wandelen. En altijd hielpen we mee uitmesten. Later kwam er een binnenmanege. We hebben er jaren rond gelopen.
Leuk Nicolette dat je ook op Bokt zit,en ja ik ben nog een jaartje ouder dan Nicam.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:03

Yessss...ik ben niet meer de oudste hier.
De andere hond heette Geisha (waren Cheasepeake Bay Retreviers). Mw Ligtvoet had twee toypoedeltjes (namen weet ik niet meer).
Was zeker een leuke tijd en ja...overdoen? Het lijkt mij wel erg leuk om nog eens onbezorgd over het strand te racen op een pony. Misschien dat ik zeer binnenkort het toch eens ga doen met ons paard. Tis wel geen pony, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik moet er nu niet meer aan denken om in een buitenbak of helemal buiten te rijden midden in de winter, terwijl dat vroeger volkomen normaal was.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:33

ha weer een persoon erbij, en uit de tijd dat ik er nog niet eens was.

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:36

Ja zou het zo weer overdoen, ik weet nog een paar paardennamen, Etoile, Hasel, Rainbow, Whiskey. Het komt weer boven. Paarden heb ik net als Nicolette beter onthouden dan mensen. Een paar die er uitsprongen waren Julliet Meijer en haar zus Clemence, Maudy, Annelies van Boxem, Liesbeth, Pauline. Trouwens Adonis, dat grote mooie zwarte paard was niet van Marianne (had ik verkeerd gezegd), maar van Tonny. Zij gaf heel fijn les. Was altijd een grappig gezicht, zo'n klein vrouwtje op een gigantisch paard. We moesten als we buiten gingen rijden altijd een vrij druk kruispunt oversteken en konden dan het ruiterpad nemen naar links naar Kijkduin of naar rechts. Ik noemde dat Rabbit Hill. In Kijkduin gingen we vaak snoep kopen bij de Snoepkoning en dan door het strand op.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:51

O ja Hasel....Bonte pony. Hoe kan ik die nu vergeten? Heb zelfs nog een foto van haar met mij erop; ook nog eentje van prescott met mij erop. Volgens mij heb ik die digitaal ergens. Zal wel even kijken of ik hem kan vinden en dan plaats ik het hier. Te hilarisch voor woorden :D :D .
Trouwens....komt net weer boven borrelen. Bimbo van Desiree. Ken je die nog? Pony was een jong, spichtig ding. Wel erg lief, maar veel te druk voor haar.
Bij de snoepkoning...snoeppapier :9 . Als je nu in Kijkduin komt, herken je niks meer. Jij was niet de enige die die heuvel de rabbithill noemde.
Achter Adonis hing in die tijd nog wel een een strobaal, omdat hij soms trapte. Als hij dat dan deed kreeg hij zelf een strobaal tegen zijn kont. En Julliet...hoe heette haar paard nu ook alweer?

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:10

Afbeelding
Te hilarisch voor woorden. Dit ben ik in 1966. Het was een van mijn eerste buitenritjes op Prescott. Hij was de pony die altijd achterstevoren in zijn stand stond. Later is hij in het paardenrusthuis (samen met Berrie) in Soest gekomen om van een welverdiend pensioen te genieten. Beiden hebben daar nog jaren gestaan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 22:24

ow wat leuk zeg z'on oude foto echt geweldig heb je er nog meer.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:42

Ja gaaf he? Ik heb er wel meer, maar dan moet ik ze op een of andere manier proberen digitaal over te zetten. Zal mijn moeder vragen (zij is op dat gebied wat beter dan ik hahahaha ze is 80 jaar) en zij heeft denk ik nog meer foto's van vroeger. Zal morgen vragen, want dan zie ik haar. Ik zal wel neuzen hier en daar. Ik moet ook nog ergens een foto van Hasel, Boggy en Berrie hebben

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:44

Ach dat je nog die oude foto's hebt. Volgens mij heb ik ook nog foto's van die ouwe doos uit de oude doos... hehe. Kan ff duren hoor.

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:13

Ach wat leuk!!! Heel herkenbaar, ik moet ook nog foto's hebben. Weet eigenlijk niet meer waar ze zijn.
Tja hoe het paard van Julliet heette weet ik ook niet meer, was in ieder geval een mooie vos. Loopt het ruiterpad nog steeds via die routes? Dus via Bosjes van Pex over het kruispunt naar de duinen? Ik heb de laatste keer dat ik in Den Haag was gezien dat de weg was doorgetrokken richting Kijkduin. Vroeger was dat
allemaal weiland, nu is het allemaal asfalt. Je had daar ook een schaatsbaan of een uitgaansgelegenheid.
Trouwens mijn moeder, nu 78 heeft er ook nog leren paardrijden. Die ging het liefste op L'Espoir. Mevr. Ligtvoet zat overdag altijd in het "kantoortje" met een grote agenda voor de lesindeling. Je kon er zakjes biks kopen, chips en snoep. Later hebben ze het huis erbij gebouwd en kwam er ook nog een binnenbak.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 23:14

ik heb fotos van een heel stuk later maar waar, pffff

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:45

Hahaha...ja mw Ligtvoet in dat kantoortje. Mocht je dan gaan vragen op wie je mocht rijden of dat je met de honden mocht gaan wandelen. Volgens mij loopt het ruiterpad nog steeds op enigszinds dezelfde manier naar de duinen. Ik krijg bijna de neiging om mijn paard te zadelen en te gaan kijken, maar ja...dat gaat niemand begrijpen als ik dat doe :D . Is inderdaad ook nog zo...jouw moeder reed ook daar (ik heb mijn moeder nooit zo ver gekregen). Inmiddels weet ik hoe het paard van Julliet heette. Was dat niet Jurgen?
Leuk dat iedereen nu foto's gaat zoeken...ik ben benieuwd.
Zelf weet ik ook nog dat ik mijn derde les op etoile reed (zij schrok van echt alles). Ik ben er toen drie keer afgestuiterd en vond het prachtig. Ook weet ik nog dat ik lichtrijden maar onzin vond....ik snapte het niet, vond het veel te ingewikkeld....dus ik hobbelede vrolijk in het rond, zonder mij ergens ook maar iets van aan te trekken. Uiteindelijk begreep ik wel dat het zo niet kon...dus vooruit dan maar....ik ook lichtrijden.
Grappig zo'n topic...elke keer als ik kijk, komt er weer wat boven borrelen :j

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 07:34

Goedemorgen.

Toen ik in Den Haag kwam wonen was het links van het paddenpad (zoals het heette) naar kijkduin geen weiland meer maar voetbalvereniging en de Westwood (disco) zat er, rechts was duingebied. Westwood zat tussen de voetbalvelden in en bestat nog. Zit nu bij Houtrust tegen Bosjes van Poot aan.....Nu is er een wijk uit de grond gestampt. Je moet nog steeds de drukke sportlaan over en dat gaat nog steeds nog wel eens fout....komt nog wel eens paard alleen naar huis. Paardenpad naar Kijkduin is nog steeds het zelfde, andere kant op is het eerste gedeelte van pas geheel vernieuwd en loopt niet meer over de hoge heuvel (rabbit hill zoals jullie het noemen). Paden zijn zeer slecht; vol met kuilen en stenen en zeer zwaar. Als je je paard heel wilt houden dan moet je niet te vaak er doorheen jakkeren...terug naar de natuur noemt het waterschap dat.....Zooo jammer. Ben heeeel blij dat ik nu in Monster sta.