Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BeSen schreef:Ik wou alleen zeggen met mijn opmerking dat ik genoeg maneges gezien heb die geen gied passend tuig hebben. Ookal hoort het. Maar goed als ik kattig over kom.. Sorrydan maar he!
. NathalietjeB schreef:romyYMCMB schreef:dat is wel een beetje kinderachtig hoor, helemaal opnieuw op te laten zadelen...
en niet iedere manege heeft goed tuig!
Wat is daar mis mee dat heet opvoeding, en als een manege geen goed tuig heeft, waarom zou je dan uberhaupt op een paard stappen daar?![]()
Ik vind t persoonlijk gewoon heel bijdehand en zelfs bijna asociaal als les klanten maar eigen tuig kopen, terwijl t een manege paard is.
Op mijn manege was t van manege paard heeft zijn eigen tuigage en er word niks verandert, ook geen andere dekjes etc en blij toe dat er maneges zijn die dit ook gewoon niet tolereren.
Daarbij kregen wij vroeger op de manege les in onderhoud van tuig, en moest er dus ook geboent en gevet worden.
En dus werd t manege tuig onderhouden.
Ook zomaar manege paarden peesbeschermers etc zonder reden om doen die t niet nodig hebben is hartstikke funest voor paarden benen, dit omdat pezen etc onnodig warm worden waardoor been problemen kunnen ontstaan.
RaafSmits schreef:Vind het eerlijk gezegd een beetje onzin om halsters en hoofdstel, dekjes en peesbeschermers e.d. te hebben voor manege paarden.
Als je een paard of pony zou leasen en het ís in overleg dan kan ik me een eigen tuig/poetsspullen nog een klein beetje voorstellen, maar anders???????
Poetsspullen waren ook altijd ruim voorradig op onze manege.
Als je autorijlessen gaat nemen neem je toch ook niet je eigen stoelhoes, vloermatje, ehbo-kit en auto poetsspullen mee???
Ik mág het tenminste hopen van niet.
Maar ik denk ook wel dat TS het zélf gewoon erg leuk vind......beetje Penny??
BeSen schreef:Ik wou alleen zeggen met mijn opmerking dat ik genoeg maneges gezien heb die geen gied passend tuig hebben. Ookal hoort het. Maar goed als ik kattig over kom.. Sorrydan maar he!
Emmaa_ schreef:romyYMCMB schreef:dat is wel een beetje kinderachtig hoor, helemaal opnieuw op te laten zadelen...
en niet iedere manege heeft goed tuig!
Dus omdat de manege niet in staat is om goed tuig voor paarden te regelen moeten de lesklanten dat maar doen? Dat vind ik echt belachelijk.
NathalietjeB schreef:Maar ff serieus waarom zou je in godsnaam een eigen hoofdstel etc voor manege paarden aan schaffen? Paard is toch niet van jou? Maar van de manege
Al zou ik een manege hebben en kind komt met paard aan zetten in de les en een eigen hoofdstel en dekje peesjes etc op hebben, sorry maar had de ruiter laten afstappen alles laten af halen en zijn eigen dekje en hoofdstel laten pakken en op doen.
Dieren hebben niets voor niets hun eigen tuig, vind dat manege ruiters steeds asocialer worden.
UhNee schreef:Ik vind het vooral zonde van je geld om zoveel spul aan te schaffen voor paarden die niet eens van jou zijn en die meestal hun eigen spul hebben op de manegeVraag me ook af hoe zoveel meiden van een jaar of 14-15 überhaupt geld hebben voor een hoofdstel en 10 dekjes.
) Renskexb schreef:Hoezo is dat 'asociaal' dat is totaal niet de goede benaming. Als zij hun eigen hoofdstel willen dan kan dat toch gewoon? Als je paard een hele dunne neusriem heeft en je merkt dat hij die niet fijn vind dat mag je toch zelf een hoofdstel kopen dat wel fijn zit? Als een paard een dekje opheeft die elke dag wel droogt maar helemaal word ondergezweet en jij wilt je eigen veel mooiere en schonere dekje gebruiken?
Ik zie het probleem niet zo.
NathalietjeB schreef:Maar wat snapt men niet aan t feit dat een manege paard geen eigen paard is??
de manege eigenaar ziet me al aan komen ja ik denk dat t paard t hoofdstel niet lekker vind zitten, dus heb er zelf 1 gekocht en die wil ik gebruiken.
En qua dekjes weet jij veel op wat voor paard dat gelegen heeft en misschien draagt t wel huidziekte mee, en dat ga jij dan lekker op een manege paard leggen.
Ik vind dat je t gewoon te doen heb met de manege spullen die bij t paard horen, staat t je niet aan die spullen dan moet je maar een lease, verzorg of eigen paard aanschaffen
NathalietjeB schreef:Maar ff serieus waarom zou je in godsnaam een eigen hoofdstel etc voor manege paarden aan schaffen? Paard is toch niet van jou? Maar van de manege
Al zou ik een manege hebben en kind komt met paard aan zetten in de les en een eigen hoofdstel en dekje peesjes etc op hebben, sorry maar had de ruiter laten afstappen alles laten af halen en zijn eigen dekje en hoofdstel laten pakken en op doen.
Dieren hebben niets voor niets hun eigen tuig, vind dat manege ruiters steeds asocialer worden.
Starbreeze schreef:Wat ik even niet begrijp, een manegepaard loopt toch vaak meerdere lessen achter elkaar? Ga je dan het tuig/dekje wisselen met de leswissel? Kan het me goed voorstellen dat een manege eigenaar dat niet handig vindt.