Manege de Wildhoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 23:36

oja sorry haalde ze door elkaar maar wist de naam tukker niet meer. zeg suus heb jij niet een keer lang geleden meegmaakt dat er een vliegtuigje op het strand twee duikvluchten maakte? volgens mij was jij dat alleen op het strand.

ikkedus

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:56

kan ik me niet meer herrinneren dus dat was ik niet denk ik. Heb wel ooit naast mijn paard gelegen omdat er iemand op zo'n standbuggy met zeil voorbij kwam scheuren.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 19:01

o das ook lekker schrikken ze ook wel aardig van ja met dat geflapper , nee ik liep met mijn toenmalige vriend over het strand en eerst dook hij over mij heen en toen over iemand met een paard en kan me daar jou gezicht bij halen maar kan het mis hebben was in 94 95

ikkedus schreef:
kan ik me niet meer herrinneren dus dat was ik niet denk ik. Heb wel ooit naast mijn paard gelegen omdat er iemand op zo'n standbuggy met zeil voorbij kwam scheuren.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:28

zou kunnen hoor. Ik word ook een dagje ouder.

Sjeeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:19

OKHannes schreef:
Kools had een volbloed die haar been op een rit op de veluwe heeft gebroken.

Dat was Goudreinet!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 21:22

zonde hoor van zon paard.

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:50

Ik heb heeeeeeel vroeger ook nog op de wildhoef gereden, maar niet heel lang.
Kan me alleen Polly herinneren, een kleine shet :)
Ook de strandritten waren geweldig!
Ook Arax heeft daar gestaan, toen was ik al weg helaas...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:47

Sjeeske schreef:
OKHannes schreef:
Kools had een volbloed die haar been op een rit op de veluwe heeft gebroken.

Dat was Goudreinet!

Ja idd Goudreinet

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 00:07

mmiriammpje schreef:
Ik heb heeeeeeel vroeger ook nog op de wildhoef gereden, maar niet heel lang.
Kan me alleen Polly herinneren, een kleine shet :)
Ook de strandritten waren geweldig!
Ook Arax heeft daar gestaan, toen was ik al weg helaas...

welkom hier

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:04

Is er ook iemand die Arax gekend heeft?
Vond de wildhoef altijd heel erg leuk en gezellig! Maar ik was toen echt nog mini... Dus liep er alleen als ik les had. Leuk om de verhalen hier te lezen!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 19:56

arax de naam zegt me wel wat maar ik kende het paard niet, welkom

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:00

Dank je wel ;)
Arax was een arabier, een ruin. Was toen van van een wat oudere, stevige vrouw.
( kan niet meer op haar naam komen...)

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:22

Arax zegt mij ook niks....Volgens mij ben ik hier nog steeds de oudste hier :+ .
Overigens...wat mij ook altijd bij gebleven is, zijn de dagtochten naar Meijendael en zo. Moesten we door de haven van Scheveningen. En spannend dat, dat was als je zelf pas 9 bent en o ja...ponykampen en dan verstoppertje op de pony's (helemaal geweldig vond ik dat). Vooal op Chianti vond ik het dan leuk, want die kon je gewoon van de groep wegrijden en had een geweldige schutkleur :D . Oooooo....heerlijk weer dat penny-gevoel

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:57

Ken Arax (kastanjebruin was ie, als ik het goed heb...was ooit een bekende dekhengst), heb hem zelfs een korte periode verzorgd......:-) was ooit eens gek op AV's. Weet niet meer hoe de eigenaresse heette, maar ze was altijd heel erg attent.

Ben helaas nooit mee geweest op kamp, maar weet dat echt alles en iedereen met veel plezier mee ging.
De Meyendael heb ik dan weer wel één keer meegemaakt. ...fantastisch

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:01

Issie dan niet te vinden op bokt of internet
OKHannes schreef:
Ken Arax (kastanjebruin was ie, als ik het goed heb...was ooit een bekende dekhengst), heb hem zelfs een korte periode verzorgd......:-) was ooit eens gek op AV's. Weet niet meer hoe de eigenaresse heette, maar ze was altijd heel erg attent.

Ben helaas nooit mee geweest op kamp, maar weet dat echt alles en iedereen met veel plezier mee ging.
De Meyendael heb ik dan weer wel één keer meegemaakt. ...fantastisch

btw zoek op arax en er staat een foto bij misschien is hem dat...

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:00

Snap je eigenlijk niet zo goed. Wat wil je bereiken? In de boeken opgezocht is ie allang (jaar of 15 terug toen het me interesseerde)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:15

Ik heb vanaf mijn 10e tot mijn 19e ongeveer bij de wildhoef rond gelopen.
Leren rijden in de zondaglessen van Suzanne, dat was in de tijd van Charlie, Goldy, Slobber, Vitesse, enz...
Later overgestapt naar lessen van Moniek, daarna kwam er weer iemand anders en uiteindelijk ontzettend goed leren rijden van Jolanda, die er maar tijdelijk was helaas.
DJ was altijd mijn favoriet en toen die terugging naar zijn oude eigenaresse ben ik hem gaan verzorgen. Hij is helaas verder weg verhuisd en ik heb een half jaar later mijn eigen paard gekocht :o

Ik heb erg goede herinneringen aan de tijd van Theo en Rene, ik ben weggegaan vlak voor Paagman kwam en ben toen nog wel eens gaan kijken maar de verhalen die ik toen hoorde van mijn oude lesgenootjes :n
Ik heb er zelf altijdmet plezier gereden, strandritten waren erg leuk en heb een paar wedstrijdjes meegedaan. Hem vond ik ook altijd een tof paard, jammer dat die weg is gegaan kort nadat ik gestopt ben met lessen...

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:58

Ik kan me Arax ook nog vaag herinneren. Kastanjebruin diertje toch?
Ik ben dan weer wel met de kampen meegeweest en helaas nooit met de MEijendellrit. Heb hem ooit zelf eens willen doen met mijn eigen paard, maar toen was ie ziek en is het er nooit meer van gekomen.
Ha Ism..... welkom : )

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:39

Suus wat leuk!!!!
En wat leuk dat je nog weet wie ik ben :D :D

Ik ben je een kleine 2 jaar geleden nog tegengekomen op buitenrit met een groep vlakbij het tuincentrum (ik kwam net terug van het strand, denk dat jullie een rondje duinen deden) je hebt me toen volgens mij alleen niet gezien :+

Leuk om weer aan die tijd te denken, wat was ik een vreselijke penny zeg :') als ik daar nu aan terug denk *kruipt weg in een hoekje, schaamschaam* :oo :oo
Maar wat een heerlijke tijd, met Charlie de bossen in (jaja, die heb ik nog verzorgd toen die van Esmee was) en de halve dag bij DJ voor de stal zitten, geweldig!
Staan er nu eigenlijk nog paarden van toen? Toen ik er voor het laats was was Isabel er wel nog, die zwarte pony Nora ook en verder was er al veel weg en waren er ineens een hele hoop friezen. Wat is er met de rest gebeurt? Fleur, Anouscha, Ivo...

Ik heb trouwens ergens nog oude foto's, voornamelijk DJ en Charlie, een paar van Slobber en een van Goldie dacht ik.

edit: Hoe het nu met DJ is weet ik trouwens ook niet meer, ik heb hem dus een jaar verzorgt nog, eerst 4 maanden in voorschoten bij een boer op het land en daarna stond hij in scheveningen op een kleine privestal zonder bak. Ik ging zo'n 4 keer per week met hem naar het strand of door de scheveningse bosjes, dat was ook leuk! Alleen zijn eigenaresse was geloof ik een beetje bang dus die reed nooit en door het onregelmatige werk ging hij kreupelen, bleek dat hij flinke spat had. Toen hij eenmaal weer is verhuisd is hij weer de wei op gegaan en toen ging het weer beter.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 01:56

och ik dacht dat je het misschien leuk vond vandaar

OKHannes schreef:
Snap je eigenlijk niet zo goed. Wat wil je bereiken? In de boeken opgezocht is ie allang (jaar of 15 terug toen het me interesseerde)

leuk zeg die foto's wil ik ook wel zien slobber vond ik echt leuk met daklepper lipje en goldie met dat witte vlekje op haar hals. dat vind ik wel jammer dat die weg zijn. en charlie natuurlijk.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 07:53

Ik zal eens zoeken in mijn immense fotocollectie :Y)

Nicam. Mijn moeder is van jouw generatie en heeft als tiener ook op de wildhoef gereden, zal eens vragen naar namen e.d.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:55

Al die oude paardjes zijn weg, meesten zijn dood. Nora is er nog. Isabel houdt het ook nog aardig vol en verder weet ik niet of je cleo en 16 kent. Zou wel kunnen want die zijn uit de Theo tijd. Alle Friezen zijn weg, al had er op zich wel 1 mogen blijven en er staan nu alleen echt rijpaarden. Wel een leuk cluppie paarden eigenlijk. De een wat geschikter dan de andere, maar uitdagingen genoeg en ook gewone braverds.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:04

Over nostalgie gesproken....gisteren was Kevin bij ons op stal. Ook even oude herinneringen opgehaald.
Leuke vent.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:50

Delaja schreef:
Ik zal eens zoeken in mijn immense fotocollectie :Y)

Nicam. Mijn moeder is van jouw generatie en heeft als tiener ook op de wildhoef gereden, zal eens vragen naar namen e.d.

Oooo dat lijkt mij leuk....En inneens schiet er weer een naam binnen, maar ik denk dat niemand die meer kent hier....Mex <3 (heerlijk schimmelruintje). Nooit wilde iemand op hem, want hij was zooooo traag. Vond ik weer zielig, dus bombardeerde ik hem meteen tot lievelingspony van mij....schaam ...dat ik die naam niet eerder heb gezet hier.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:04

Zoiets dacht ik al Suuz... Cleo en Sixteen heb ik nog net meegemaakt ja, cleo stond er ongeveer een jaartje en sixteen wat korter toen ik wegging. Leuk dat het nu weer echt rijpaarden zijn, ik vond het zo op friezen gericht toen ik er de laatste keer was, geeft toch weer een heel ander beeld aan zo'n manege.

Nicam, ik zie mijn moeder zaterdag, ben wel benieuwd wat zij nog weet!