Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bzoem schreef:Nou TS iets minder mag ook wel..
Toen later vanuit koopziekte en het krijgen van verzorgpaarden wat spulletjes bij gekomen. BeSen schreef:meikepeters5 schreef:Ik heb gewoon mijn eigen rijkleding en een hoefenkrabber omdat die altijd kwijt zijn. Maar eigen dekjes en hoofdstellen dat niet, dat heeft trouwens niemand bij ons op de manege er is gewoon al heel goed tuig en als dit niet meer goed is geef je dit gewoon aan word het meteen vervangen dat lijkt me toch normaal?
Maar oké ik begrijp niet helemaal waarom je zo veel voor een manege paard koopt ze zijn toch van iemand anders ik ga toch ook nie een nieuwe bloempot in de tuin van m'n buurman zetten omdat deze bijna kapot is..?
Kan aan mij liggen hoor maar ik begrijp dat niet echt helemaal.
Jij begrijpt het niet helemaal hè? Je kan geen bloempot gaan vergelijken met spullen voor manege paarden. En JIJ weet helemaal niet het het er op sommige maneges aan toe gaat.
NathalietjeB schreef:Al zou ik een manege hebben en kind komt met paard aan zetten in de les en een eigen hoofdstel en dekje peesjes etc op hebben, sorry maar had de ruiter laten afstappen alles laten af halen en zijn eigen dekje en hoofdstel laten pakken en op doen.
RaafSmits schreef:Als je autorijlessen gaat nemen neem je toch ook niet je eigen stoelhoes, vloermatje, ehbo-kit en auto poetsspullen mee???
Ik mág het tenminste hopen van niet.(
BeSen schreef:jorika1986 schreef:Ik heb een plastic tas met wat borstels en een halster met touw.
Als ik wat lekkers wil geven ligt er vast wel wat op de fruitschaal wat ik zelf niet meer ga opeten.
Een iets te rijpe banaan of een slap geworden appel.
Je kan ook als je iets goedkoops qua snoepjes wilt maar gee fruit
De Likit Paardenreep. 1 reep is maar 1,50! Natuurlijk niet te vaak geven maar het is best goedkoop. Ik had het een keer gekocht omdat i nog maar 2 euro had en moest nog snoepjes hebben maar de snoepjes die ik altijd heb zijn duurder. Dus nu heb ik de vanilla paardenbrok snoepjes en de Likit reep.
NathalietjeB schreef:Maar ff serieus waarom zou je in godsnaam een eigen hoofdstel etc voor manege paarden aan schaffen? Paard is toch niet van jou? Maar van de manege
Al zou ik een manege hebben en kind komt met paard aan zetten in de les en een eigen hoofdstel en dekje peesjes etc op hebben, sorry maar had de ruiter laten afstappen alles laten af halen en zijn eigen dekje en hoofdstel laten pakken en op doen.
Dieren hebben niets voor niets hun eigen tuig, vind dat manege ruiters steeds asocialer worden.
Celiien schreef:Waarom zou je een hoofdstel voor een manegepaard kopen? Negen van de tien maneges mag het ook niet
Ik had toen alleen poetsspullen en halster, plus de rijspullen. Had die spullen omdat ik daar een paardje verzorgde
Emmaa_ schreef:romyYMCMB schreef:dat is wel een beetje kinderachtig hoor, helemaal opnieuw op te laten zadelen...
en niet iedere manege heeft goed tuig!
Dus omdat de manege niet in staat is om goed tuig voor paarden te regelen moeten de lesklanten dat maar doen? Dat vind ik echt belachelijk.
romyYMCMB schreef:dat is wel een beetje kinderachtig hoor, helemaal opnieuw op te laten zadelen...
en niet iedere manege heeft goed tuig!
past bijna niet maar goed.. romyYMCMB schreef:mijn voormalige standaard lespaard, nu lease paard heeft opzich best goed tuig maar aangezien ik van mooi verzorgd tuig houd en ik vind dat het er mooi uit ziet koop ik spullen voor hem.
eigenaar is op de hoogte hoe en wat ik gebruik.
Vinden jullie dat je dan de boodschap afgeeft dat de manege geen goede deukjes heeft? In plaats van asociaal vind ik het namelijk eerder een beetje overbodig/overdreven, maar meer ook niet hoor.