Manege de Wildhoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:22

maar doe voor de zekerheid dan gewoon geen verwijzingen naar de Wildhoef van nu. Heeft niets met dit topic te maken en doet dus niet terzake.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:09

Tuurlijk, het gaat om oude herinneringen.
Heel eerlijk, ik ga om dergelijk pennygedrag niet op mijn tenen lopen......
Dat weiger ik in een openbaar forum.
Er wordt niemand zwart gemaakt, enkel werd er verbazing over dingen uitgesproken, en dat mag.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:15

Uhm suus, je gaat nu over privelevens van mensen beginnen. het was een apaprt stel die I en L maar wat thuisd doen is aan hun lijkt mij. Anders kan ik ook wel paar boekjes opentrekken maar dat vind ik niet gepast.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:34

ikkedus schreef:
Chianti heb ik mijn allereerste strandrit op gemaakt. Beestje was toen ver in de 20 en ik kwam ongeveer 10 minuten later aan dan de rest hahaha :o . Wel een hele veilige eerste strandrit en daarna durfde ik wel nog een keer! :D

Chianti heb ik dus gekend als jong paard. Was toen het enige "grote" paard wat er stond. Toen was zij niet 10 minuten later, maar 10 minuten eerder dan de rest :D . Ik heb later (toen was zij heel oud en inmiddels wit) mijn trouwfoto's bij haar samen gemaakt <3 .
Purdey was toen ik haar kende bijna zwart...toen ik daar wegging was ze al aardig op leeftijd en spierwit bijna, maar goed....ik ben tot nu toe de oudste hier :o . Ik heb van 1966 tot 1970 op deze manege gereden...oeps... :j

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:57

tja Okhannes er werd ook over het karakter van A.K gepraat en over door kleren heen kijken. Misschien beter wat minder op de persoon toespelen dan. Misschien slimmer 8-) .

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:00

Nicam: heb jij dan misschien Majid ook gekend? Was een bont arabierachtige E-pony. Die was toen ik kwam al heel oud. Beetje een maf dier, steigerde snel, pittig ding. Die is op de leeftijd van 23 gekocht door een oudere vrouw en die heeft er nog even fijn mee rondgereden. Toen is hij naar Zoeterwoude naar een rusthuis gegaan en daar stond N.N. Nomen Nescio toen ook. Die ken jij dan misschien ook wel. En Treseda?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:02

Hé Claire, ben met jou toen ook wel eens meegeweest naar Duindigt. Was toen zo'n hobby van jou. Hoort misschien hier niet thuis, maar was leuk natuurlijk! Ben later met Bianca ook nog regelmatig geweest. Die had er toen 2 paarden in training nadat ze dat oude paardje van Marree naar de Arckel had gebracht. Ben even zijn naam kwijt. KAstanjebruin/zwarte manen, bles en hoe ouder hoe gekker. Mirzam! Die heeft dan weer heel lang nog op de Arckel gestaan.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:04

ikkedus schreef:
tja Okhannes er werd ook over het karakter van A.K gepraat en over door kleren heen kijken. Misschien beter wat minder op de persoon toespelen dan. Misschien slimmer 8-) .

Wat AK deed was open en bloot op stal ......niet in haar eigen huis . -) Daar ligt het verschil.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:07

Over de 'oude doos' gesproken....

Gisteren was Monica bijn ons op stal, de ex vrouw van Peter en zeer goede vriending van The en Rene.

Ook leuke herinneringen mee opgehaald.
Ze was met Jo, die vroeger de koffievos Nico op stal had. En later Harald, de fjord, die aan Holger en Corine is verkocht
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 04-02-11 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:31

ikkedus schreef:
Nicam: heb jij dan misschien Majid ook gekend? Was een bont arabierachtige E-pony. Die was toen ik kwam al heel oud. Beetje een maf dier, steigerde snel, pittig ding. Die is op de leeftijd van 23 gekocht door een oudere vrouw en die heeft er nog even fijn mee rondgereden. Toen is hij naar Zoeterwoude naar een rusthuis gegaan en daar stond N.N. Nomen Nescio toen ook. Die ken jij dan misschien ook wel. En Treseda?

@ Ikkedus... helaas...die namen ken ik niet. Wel wat mij nu te binnen schiet....Peter (was een klophengstje), trix, bleu pearl (was een eigen pony van iemand), swetlana, Hans, Janus, Dendo of bendo (schimmel), etoile ( zij schrok van elk blaadje wat opwaaide), Adonis, Sunbeam, Cherie (was broodmager en een giga schoft (erg lekker zonder zadel *not*), Pinster( was dochter van Boggy), Robin (was pony van de kleindochters van de oude Ligtvoet en uiteraard Henny of zoiets (shetlander van toen al 24 jaar), Gladur.

Goh...ik weet best nog wel namen :D , maar ja ik zat er elke dag en hielp nog wel een mee met vegen, harken en zo. De buitenritten zal ik ook nooit vergeten en dan vooral het overstken van de sportlaan. Liep een pony mee (ik geloof L'Espoir) die altijd doodsbang was van bussen en zo. Je was dan altijd zo het kruispunt over *\o/* ...gelukkig zijn daar nooit ongelukken gebeurd in mijn tijd, maar goed toen was het nog rustig op de weg. In die tijd had de manege nog veel weiland...was ook wel gaaf. Mochten we mee om pony's te halen. Weiland was waar nu Kijkduin, Ockenburg helemaal volgebouwd is. Had je altijd wel een handpony bij je en dan in galop door de duinen of een drafje naar de wildhoef en dan gingen ze na de laatste les weer terug. Gouden tijden voor mij toen en jullie zien...ik weet zelfs nog de namen van de paarden *D .
Ben eigelijk wel benieuwd of hier in dit topic iemand komt opdagen uit die tijd

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:36

Da's voor mijn tijd, sorry. Ik was nog niet geboren......Mijn moeder liep er toen wel rond....

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:26

Misschien ken ik je moeder? Hoe heet je moeder (mag ook per PB). Ik heet in het echt Nicolette. Hahaha de meeste die in dit topic zitten waren nog niet geboren ( ik ben 52 :o ). De pennytijd ligt al jaren achter mij, maar met mijn eigen paarden kan ik nu zelfs nog af en toe heel penny reageren en doen hoor, maar ik denk dat penny er nooit helemaal uit gaat :+

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:33

Wil of ook wel Willy. Haar zus Els was daar ook veel te vinden.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:40

Nicam: en ken je Ans en Henk en Anja. Die hebben in die tijd volgens mij een vospony met de naam Cherry/sherry daar gehad. Was een eigen pony. Zal wel voornamelijk Ans zijn geweest die je daar dan zag. Wellicht ook nog met het paard Marcella, een hele pittige zweetvos. Ze zijn daarna naar Ten Hage gegaan.
Claire: Monica is een toppertje. Echt een lief mens heeft nog best veel voor mij gedaan en wilde toen ook graag helpen om voor Guus een goede oplossing te vinden.
Zij werkte in het begin met mij samen in het weekend. De ene week Peter die aan het uitmesten was en de volgende week Monica.
Jo zegt me zo ff niet zo veel. Harald ken ik natuurlijk en de naam Nico komt me ergens wel bekend voor, maar heb ff niet zo'n beeld bij Jo. Of was dat een redelijk lange slanke vrouw met een beetje kort blond haar of donkerblond. Goedlachs type? Er begint iets te dagen namelijk.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:46

Nicam, dan ken je Frans van de Els ook nog wel denk ik......
Die heeft met de moeder van mijn beste dinnetje trees/treseda heel lang in half pension gehad, al ijn tijd Ligtvoet volgens mij....

Ja, Jo is tenger en bloond kort haar. Goedlachs

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:57

Henk (Idema?)en Ans zegt me vaag ergens wel iets...brrrr... tis inmiddels wel ruim dertig jaar geleden. Peter ken ik ook...tenminste ...welke? In die tijd dat ik daar was, werkte daar een Peter (was toen een volwassen man). Cherry zegt me ook iets, maar dat kan makkelijk op een andere manege zijn geweest.
Namen die ik van vroeger zeker ken zijn: Nora, Marseline (gaf les), Saskia, Fons, Marion (zij had ook nog een zus), Inky....Jeetje...ik ken meer de pony namen dan de mensen

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:03

Die Ans is mijn tante en zij hadden met de familie toen in ieder geval dat arabiertje staan. Zij zal toen tussen de 15 en de 20 zijn geweest ofzo. Henk Idema loopt nu nog op stal rond. Heeft heel lang op de Wildhoef gewerkt, maar werkt nu nog voor de Stichting. Maar die Henk bedoelde ik niet. Ans, Henk en Anja zijn familie.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:28

Tja...het is al zo lang geleden...dat die Henk Idema er nog rondloppt zeg. Die moet dan nu een jaar of 60 zijn? Toen hij kwam...was toen een jonge knul (in mijn ogen stikoud natuurlijk)...ik denk dat ik toen een jaartje of 12/13 geweest moet zijn. En toch zeggen die namen wel iets...., maar kan me op dit moment niet voor de geest halen....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 00:04

ja wat ik nu lees is ook wel voor mijn tijd. ik weet nog dat mijnheer dupont les gaf en nellie? schelle stem. die kwam daarna. Ik weet ook nog dat jerome een keer over vier cavaletti heen sprong maar wie daar op zat weet ik niet meer , het was niet de bedoeling in elk geval. wel een mooie sprong en een grote krijs als gevolg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:31

OKHannes schreef:
Over de 'oude doos' gesproken....

Gisteren was Monica bijn ons op stal, de ex vrouw van Peter en zeer goede vriending van The en Rene.

Ook leuke herinneringen mee opgehaald.
Ze was met Jo, die vroeger de koffievos Nico op stal had. En later Harald, de fjord, die aan Holger en Corine is verkocht

Oja, hahah is de gisteren geweest. Was zeker met de club van Cohen mee of niet?
Majid heb ik ook nog gekend. Als we dan naar buiten gingen wezen kinderen hem aan als de mooiste die erbij liep, En Treesje natuurlijk. Op en top manegepaard. Ik reed erg graag op Pretty, stond naast Romeo op stal. Carbo natuurlijk ook nog wel en Desi (denk altijd aan die twee tegelijk, want die waren niet te zitten) Desi als ze niet telgangde natuurlijk.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:33

Nop, Monica was er gewoon zelf, had afgesproken met Jo.

Heb op Majid mijn ruiterbewijs nog gereden, en mijn mams op Gaby weet ik nog.
Harco was niet zo geschikt om in groepen buiten te rijden...

Tjee, zou vandaag naar buiten gaan maar ik ga toch twijfelen....

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:55

Ik zat nog ff te denken gister en ik weet nu toch zeker dat Miranda NIET samen met Annemiek Ninja heeft gedaan. Ze woonde namelijk toen in 1 huis met de eigenaar van Ninja. Na lang denken kwam er ik er uit. De eerste eigenaar (denk ik dan) heette Veronica! Die was inderdaad meestal niet al te vrolijk. Ik kan me zelf niet meer voor de geest halen dat Ninja ook van Annemiek is geweest. Dacht dat die gestopt was of weg is gegaan na Phylox.
Veronica heeft Ninja toen wel weggedaan (weet niet meer waarom) en heeft toen Vincent gekocht. ZO'n grote ronde donkerbruine ruin, kon leuk lopen en vooral leuk bokken. ik ben ooit nog eens met Miranda en Syl op Zeef naar buiten gegaan en bij het aangalloperen moest Zeef heel dicht tegen Vincent aanlopen aan de zijkant, zodat Miranda zich in evenwicht kon houden door tijdens het bokken op Zeef haar hals te steunen. Wat een bok die knol! Hij is later na veel blesures verkocht aan iemand die recreatief op de Veluwe leuk plezier met hem had.
Franka: volgens mij bedoel jij de heer TUKKER die lesgaf. Meneer Dupont was een pensionklant en eigenaar van Polydor. Stond direct vooraan rechts. Meneer Tukker heb ik nog heel lang les van gehad. Apart portret met hele duidelijke voorkeuren voor bepaalde mensen. Ik lag goed, dus heb heel leuk gereden toen. VOoral Carroussel/carroussel en nog eens carroussel. In die tijd stond een toen ook even zo'n bloedmooi donkerbruin ponymerrietje ( c pony denk ik) die ze naar Miranda hadden genoemd. Claire die zal jij vast wel eens gezien of gereden hebben. Ik heb er 1 x heel even op gereden, maar was al te groot. Maar man wat een bloedmooi dier was dat!
Meneer Dupont was de eerste van wie ik toen van de eigenaar van Padinia mee naar buiten mocht. DIe dacht natuurlijk: oud mannetje, oud paard, zal wel rustig gaan. En dat ging het ook. Heerlijke eerste buitenrit met Padien. Totdat we op de terugweg richting oprit gingen (en later bij de hoge heuvel nog een keer) en ik hoor hem nog heel rustig zeggen: "toe dan maar Polydor!" EN weg scheurden we de oprit en de heuvel op %) Ik had niets inde gaten en schrok me dood. Die arme man heeft wel het beste einde gehad denk ik. Lekker even bij je paardje langs en zo een hartstilstand bij de brug. RIP meneer Dupont! O:) .
Claire en Bea: jullie kunnen je ongetwijfeld Jade nog wel herrinneren!? Bloedmooie donkerbruine ruin, manegepaard bij T en R. Kon heel gaaf lopen, maar was een ramp om te rijden als het waaide of onweerde. Ik heb hem ook nog wel een paar keer mee naar buiten genomen, maar dat was niet zo'n succes. Ik reed hem altijd toch wel graag, was een heerlijk paard als ie normaal deed. T heeft hem toen uiteindelijk verkocht aan een stel dat net een boerderij met wei had gekocht en die wilden een MOOI paard om naar te kijken vanuit huis. Helemaal geen paardenmensen dus :D . Hoe verzin je het!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:56

Ik heb ook nog les gehad van Marjolein en Monica. In mijn pennytijd. Gaven beiden leuk les.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:48

Veronica dat was het.....Kools had een volbloed die haar been op een rit op de veluwe heeft gebroken. Dat was niet de eigenaresse van Ninja. Maar V was nog een tandje erger dan AK...

Ahhh, meneer Dupont, in het harnas gestorven.
Ik heb met Pats de caroussel lessen van Tukker gedaan....die niet lang gelee ook is overleden.
Miranda heb ik veel reden, Jade ken ik ook nog wel maar had naar ik mij herinner rugproblemen....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 05-02-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:55

Ha had ik het toch goed onthouden! Maar V kwam ook niet echt gezellig over nee.