Manege de Wildhoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 22:20

Hoi wie kent manege de wildhoef in Den Haag, misschien nog wel van vroeger en wie wil er zn verhaal over vertellen. Over de paarden van toen. En hoe het er toen uitzag, misschien heb je nog wel foto's uit die tijd. Lijkt me leuk om te zien. Wie was je lievelings paard of pony? Brand los.

Maureen_M

Re: Manege de Wildhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:46

Volgens mij moet dit bij manege praat ;)

TeM :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 22:47

o ja wist ik niet zeker maar ken je hem?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:53

Nee sorry :o Woon jammer genoeg niet in den haag..

Maar dan verplaatsen ze hem voor je naar manegepraat, en dan heb je ook veel meer kans dat mensen je topic zien, en waardoor je meer mensen krijgt :)

dus bedoelde het alleen maar goed :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 23:16

ja hoor is best, ik snap :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 19:13

niemand jammer.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:31

Ik ken manege de wildhoef wel.
ik heb er gereden in de tijd van Romeo, manolito en odima, killroy en de rest
Reinier was er toen de baas
Die is toen og van de hooizolder gevallen, wsssie bijna dood....
heb er zalige strandritten gemaakt en af en toe een wedstrijdej gereden.

erg leuke tijd gehad daar!

mobidik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:35

Waar wij de Wildhoef van kennen is dat Theo Pauw de eigenaar was. En er reden gehandicapten die er als stichting bij zat er er waren daarvoor ook aanpassingen aangebracht. en we zijn daar weleens geweest toen er wedstrijden waren.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:39

Da's niet de wildhoef, dat is madurodam, die zaten gelijk als je binnenkwam bij de binnenbak, dat stond los van de wildhoef, althans toen ik er reed wel..

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:47

Ik ken de manege wel, heb er een paar weken een Lusitaner hengst bijgereden (die toen helaas verhuiste naar België). Mooie manege wel, alleen jammer dat ze zoveel op de box staan maar dat zie je veel in Den Haag. Moest alleen een beetje lachen om de kledingvoorschriften: je mag niet met een hempje rijden of iets wat op een decolleté lijkt := Was lachen hoor van de zomer met 30 graden, not.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:47

ik ken ook manege de wildhoef.
ik heb er half jaar gereden en toen ben ik er weg gegaan met mijn paard.
de ligging is perfect!
maar ik vond de accomodatie voor het paard ( dus wei paddock) maar niks aangezien er ook niks was..
verder waren de paarden wel erg leuk!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:52

Ik weet nog dat er toen in de paddock kamelen liepen, ik was...15 ofzo.. mocht het paard van de baas vasthouden, din schrok vna die kameel en gaat bovenop mijn voet staan..hahahaa
Deed verdomd zeer...
Was en leuk paard trouwens een rood schimmel achtig iets, naam ben ik kwijt..

Onder de hoiberg stond toen een hengst meen ik?
Lang geleden, zwart emt een witte hoofd, mooi dier maar niet vrindelijk, appart paardje was dat, ging ik altijd ff bij kijken..

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:03

PP -> MA

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:17

Ik heb er 5 jaar gestaan met mijn paard, een jaartje weggeweest naar een andere stal (dat was de Paagman tijd -O- ) en ben nu sinds een jaar weer terug op de Wildhoef omdat vriendinnetjes het over genomen hebben.

Enige nadeel vind ik dat er een enorme kudde kids rondloopt, en ik elke dag wel 3x de vraag krijg of ik een verzorgster zoek.. Uh nee dankje :')

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:35

ik werk er nog steeds en kom er al sinds de tijd van Reinier. Inderdaad de tijd van Manolito, Quanah, NN, Jan, Odima, Pokey etc. Ik ben er eigenlijk nooit weg geweest. Ik heb toevallig wel in mijn profiel een foto staan van een oud manegepaardje dat ik heel lang heb verzorgd. Carbo heette dat dier. Een dravertje. Kwam samen met Daisy.En ik heb ook nog een tijdje Majid gereden. Die was op hoge leeftijd nog verkocht aaneen oudere vrouw.
Altijd leuk om oude verhalen op te halen natuurlijk. Ik kan me nog een keer herinneren dat Reinier Babbeltje wel even zou leren op te houden met bokken. Gevolg: Reinier met een grote boog in het zand : ). En hoe wij vroeger altijd samen met de kids van Reinier gingen rijden op Polly en Oscar als ze los stonden in de bak(die 2 kleine zwarte shetje die in hondenhokken stonden) En Fred met Tim die leipe hengst en al die knettergekke renpaarden op stal. De modderpoel tussen het plein en de buitenbak, waar inderdaad altijd allerlei rare dieren in stonden en wat ernstig modderige pony's. Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff verhalen zat, maar wel een toptijd gehad altijd!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:37

Haha Su, dat modder/zandstukje tussen de stallen kan ik me ook nog wel herinneren, zat alleen geen hekje omheen dus ik begreep de functie er van nooit zo goed :')
Heb trouwens in die tijd nooit op de Wildhoef gereden, er was zo'n enorm lange wachtlijst voor de lessen dat ik maar ergens anders ben gaan rijden.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:59

Dat was vroeger echt een 'weitje'. Al die stallen die er nu staan, stonden er nog niet toen. Er was een soort kinderboerderij met een flink hek. Later werd het een longeerpaddock en doorgang naar de buitenbak en toen een plein met stallen en wat het nu is dat weten we allebei natuurlijk ; ).

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:03

Franka75, kende jij toevallig Miranka en haar paard Padinia? Die stond er toen ook. Ook die staat in mijn profiel en die heb ik heel lang gereden. En de pony's Bontje en Polly? Heb ik ook wel eens gereden. Ach ja ik hing iedere dag na school en in het weekend op stal rond, dus ik heb er aardig wat onder mijn kont gehad. En Treseda kende je die ook? Die heeft het echt nog heel lang uitgehouden, Echt een geweldig leuk monster was dat. Daar heb ik heel wat equipes op gedaan en aardig lol mee beleefd. Ik hou wel van paarden met een beetje karakter en dat had ze wel ook! Die was toen misschoien van de familie van der E. Winke (oudste dochter) heeft nu nog steeds een paard op de Wildhoef staan.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:04

Ook ik heb een lange geschiedenis bij de wildhoef. Stam ook uit de tijd van Reinier (met dezelfde herinneringen als ikkedus, heb ook nog kamelen in het 'weitje' meegemaakt, en de knettergeklke renpaarden) en heb de tijdperken van Peter Hogervorst en The en Rene doorlopen. Bij de voorlaatste eigenaar zijn we met een groepje vertrokken. Inmiddels staan we op een leuke pensionstal in Monster. Heb een jaar of 12 een eigen paard (verzorgde/was al zijn bijerijder voor 3 1/2 jaar) op de wildhoef gehad, waarmee we de hele facelift van de wildhoef hebben meegemaakt. Met ons nieuwe paard zijn we vertrokken......

Dat van die kledingvoorschriften is van recent...echt belachelijk vooral omdat ze zelf wel zo rijden.....

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:00

OKHannes schreef:
Dat van die kledingvoorschriften is van recent...echt belachelijk vooral omdat ze zelf wel zo rijden.....

Er zijn wel meer van dat soort acties Claire :')

Probeer me er vaak maar niet te druk om te maken en er om te lachen, maar af en toe.. :x

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:29

Hoorde dat het stallingsgeld even met 30 euro omhoog is gegaan. of gaat....... := ?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:33

Heb m'n factuur voor februari nog niet binnen, maar ik mag hopen dat het niet waar is.. Werk al hard genoeg om nu m'n stalkosten te kunnen betalen :o

Weet wel dat er een toeslag op zaagsel, muesli en hooi zit, hopelijk is dat die 30 euro? :=

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:37

Factuur komt dus echt net binnen.. En @#$%& je hebt gelijk! -:(-

Ga nu even 'rustig' de bijgevoegde brief lezen..

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:40

Hoorde het toevallig net van mijn moeder die het vandaag op stal had gehoord. Ging er van uit dat dit netjes was aangekondigd, zoals het hoort. Maar het is dus pats boem....? Wat zo niet professioneel gatver. En dan zo'n bedrag ......
Maar feit is wel dat het hooi en stro nu echt heel duur zijn en meerdere stallen omhoog gaan.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:17

395 euro :oo