Ervaringen maneges omgeving Den Haag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amy711
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-12-18

Ervaringen maneges omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 18:28

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe manege in de buurt, dus vroeg ik me af of er maneges zijn die jullie aanbevelen. Ik ben een beginnende ruiter en toen ik nog in Leiden woonde had ik een goede manege gevonden in Nieuw Weteringen, maar dat is nu wat te ver weg. Nu woon ik in Scheveningen en zoek ik maneges in de buurt van Scheveningen/Den Haag. Een stukje fietsen is voor mij geen probleem.

Ik ga voorlopig eerst privelessen volgen. Er zijn een paar dingen die voor mij belangrijk zijn.

Voornamelijk een goede behandeling van de paarden. Hier bedoel ik niet alleen mee tijdens het rijden, maar ook dat de paarden bijvoorbeeld niet dag en nacht alleen in hun stal staan. Verder dat er niet zo in het bit gehangen wordt (ben ik tot nu toe maar in 1 manege in Leiden echt tegengekomen, maar ik noem het voor de zekerheid). En een beetje vriendelijke mensen.

De Wildhoef en Wittebrug leken me wel wat, maar als jullie andere maneges aanbevelen hoor ik dat ook graag. Alvast bedankt.


Amy711
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-12-18

Re: Ervaringen maneges omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 18:53

Bedankt voor de reacties. Met een verzorgpaard lesssn lijkt me erg lruk. Worden hier alleen niet vooral meer ervaren ruiters voor gezocht?


Amy711
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 19:10

Zoiets als Fair to Horses zou inderdaad perfect zijn. Na een stuk of 5 maneges afgewezen te hebben had ik het bitloos rijden een beetje opgegeven. En het leek alsof positive reinforcement al helemaal nergens wordt toegepast. Fijn dat het niet zo superver weg toch mogelijk is.

Amy711
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 23:05

Fair to Horses in Bleiswijk it is. :) Bedankt allemaal!

Doordat er bij Fair to Horses steeds wordt gepraat over paardvriendelijk trainen dacht ik dat hier positive reinforcement wordt gebruikt. Maar dat lijkt niet zo te zijn, meer natural horsemanship. Niet helemaal zo paardvriendelijk als ik uiteindelijk wil bereiken, maar ik ben al lang blij dat hier bitloos gereden wordt en de paarden niet de hele tijd op stal staan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers