Vraag het de FNRS jury....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:55

Dat klinkt als een balans probleem en js iets om.met de instructie te bespreken en te oefenen.
Heel simpel gezegd beoordelen wij alleen wat we op dat moment zien.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:45

Ik rijd bewust ook geen wedstrijd. Ik smokkel nooit met lichtrijden maar ik zit op een vlak bewegend paard en blijf zoooo dicht bij mijn zadel dat ze inmiddels mij niet meer erbij betrekken als ze roepen dat iedereen moet doorzitten of lichtrijden. Ze zien t niet :') . Maar daarom weet ik ook dat in proeven ik daarop afgerekend wordt als er staat lichtrijden. Als ze het niet zien kan t zijn dat ik wat anders doe. Maar wat je zegt zie je duidelijk en is niet het gevraagde. Dat kan je doen, maar gaat wel punten kosten. Is net wat je er voor over hebt.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:34

Ik ga vandaag mijn 1e keer Va2 rijden! Va1 haalde ik beide keren in een keer mijn pp, dus ben heel benieuwd naar nu :D
En vanuit de manege organiseren ze nog een klein springwedstrijdje waar de ruiters die niet in de springles rijden ook mee mogen doen op 40 cm, waar ik dus ook aan meedoe :D beide keren op hetzelfde paard

Anoniem

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:42

Vorige zondag reed ik een proef, de F7a. Bij de eerste gebroken lijn met daarin een volte 10 meter schoot mijn pony weg met enkele bokkensprongen, ik heb toen een extra volte gereden.
Hier heb ik geen minpunten voor gekregen, maar je hoort toch 2 minpunten te krijgen omdat je verkeerde lijnen rijd?
Mijn cijfer was een 5 met als commentaar 'Galop goed opgelost'.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:51

Dus de jury waardeerde je manier van oplossen geniet ervan!

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:53

Ik rijd nu F12 maar ik had een vraagje.
Ik heb vaak nog moeite met doorzitten (soms gaat het wel goed).
Het is niet dat ik heel erg stuiter, maar ik vind het lastig om dan de rest stil te houden (benen en armen). Ze bewegen niet heel erg extreem, maar wel een beetje, waardoor je kunt zien dat ik niet 100% balans heb.
Ik merk dat ik met iets langere teugel (dat het net geen verbinding is), beter in balans kan zitten en beter kan ontspannen. (weet niet waardoor dat komt)
Wordt je er in de F12 erg op afgerekend als je net geen verbinding hebt, geen nageeflijkheid, maar wel nette zit en correcte oefeningen rijdt?


(Nageeflijkheid moet ik sowieso nog aan werken, ook met verbinding lukt het mij nog niet.)

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:14

Juttertje88 schreef:
Ik rijd nu F12 maar ik had een vraagje.
Ik heb vaak nog moeite met doorzitten (soms gaat het wel goed).
Het is niet dat ik heel erg stuiter, maar ik vind het lastig om dan de rest stil te houden (benen en armen). Ze bewegen niet heel erg extreem, maar wel een beetje, waardoor je kunt zien dat ik niet 100% balans heb.
Ik merk dat ik met iets langere teugel (dat het net geen verbinding is), beter in balans kan zitten en beter kan ontspannen. (weet niet waardoor dat komt)
Wordt je er in de F12 erg op afgerekend als je net geen verbinding hebt, geen nageeflijkheid, maar wel nette zit en correcte oefeningen rijdt?


(Nageeflijkheid moet ik sowieso nog aan werken, ook met verbinding lukt het mij nog niet.)

De constante verbinding wordt al in de F9 gevraagd, dus ik heb een flauw vermoeden dat je nog even door mag oefenen. Uiteraard kun je gewoon starten om te bekijken hoe het met je vorderingen staat.

Nette zit en correcte oefeningen worden altijd beloond. Wel kun je je afvragen of je de oefeningen in de F12 correct genoeg kunt uitvoeren zonder verbinding....

Kortom: lastig antwoord op te geven.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:47

Ik had een vraag over de S proeven.
Vanaf hoeveel punten heb je een promotiepunt bij de S30? (ik weet wel dat ik vanaf 3 PP door mag naar de volgende, maar daar stond niet bij hoeveel punten je nodig had voor 1 PP
Ik heb al op internet gezocht maar kan het niet vinden.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:57

Met 60 punten heb je 1 promotiepunt en met 75 punten 2.
Wel met het nieuwste protocol, die heeft een totaal van 100.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:58

Tilmar schreef:
Met 60 punten heb je 1 promotiepunt en met 75 punten 2.
Wel met het nieuwste protocol, die heeft een totaal van 100.


Okee dankjewel

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:03

Het zal vast wel een keer in dit topic gevraagd zijn, maar ik heb het niet kunnen vinden na enkele blz doorgespit te hebben :+

Ik mag volgende week voor het eerst F12 rijden en heb helaas tegen die tijd 2,5 week niet kunnen rijden. Een oefening heb ik dan ook eerlijk gezegd nooit echt gereden. De gebroken lijn met een volte 10 meter 'naar buiten'. Kan iemand dat toelichten? :+

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:07

Kijk even op pagina 229 daar heb ik dezelfde vraag over hoe deze gebroken lijn met volte gereden moet worden gesteld. Veel succes!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:14

Thats_Me schreef:
Kijk even op pagina 229 daar heb ik dezelfde vraag over hoe deze gebroken lijn met volte gereden moet worden gesteld. Veel succes!


Dankje, ik heb het gelezen! Dan ga ik ook maar optie 2 aanhouden, heeft bij jou goed uitgepakt :D

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:42

Weet iemand toevallig wat de recentste F1 versie A proef is? Heb er nu één van internet afgehaald, dat is de laatste versie die ik tot nu toe heb kunnen vinden. Vraag mij alleen af of dit de juiste is. We zijn namelijk nog niet in bezit van het proevenboekje.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:49

BloemBloem schreef:
Weet iemand toevallig wat de recentste F1 versie A proef is? Heb er nu één van internet afgehaald, dat is de laatste versie die ik tot nu toe heb kunnen vinden. Vraag mij alleen af of dit de juiste is. We zijn namelijk nog niet in bezit van het proevenboekje.

Volgens mij is de meest recente een waarin je van A naar B moet wenden of van A naar E (hoek afsnijden).

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:53

Ik denk dat ik dan de juiste heb.
Dochterlief heeft zo wedstrijdtraining. Gaat een uitdaging worden. Ze vergist zich soms nog wel eens in links en rechts :D

Afbeelding

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:55

BloemBloem schreef:
Ik denk dat ik dan de juiste heb.
Dochterlief heeft zo wedstrijdtraing. Gaat een uitdaging worden. Ze vergist zich soms nog wel eens in links en rechts :D

[ [url=m/P4THuI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat is de goede! Kan je geen touwtje om haar pols knopen of aan haar teugel? Rood touwtje, rechts is rood. Ik weet niet of het met wedstrijden mag maar je kan het met oefenen wel doen!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:57

Ik heb een L en een R op haar handschoenen geschreven. Geen idee of hier "moeilijk" over gedaan gaat worden. Ze is 7 en al weken nerveus :o := Daarbij wil ik dat plezier altijd bovenaan staat, en dit stelt haar gerust.

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:22

BloemBloem schreef:
Ik heb een L en een R op haar handschoenen geschreven. Geen idee of hier "moeilijk" over gedaan gaat worden. Ze is 7 en al weken nerveus :o := Daarbij wil ik dat plezier altijd bovenaan staat, en dit stelt haar gerust.



Ik geef dit gewoon als tip hoor! Vaak juist in de F1, F2 en shet proeven, die jonge kinderen weten het verschil gewoon nog niet af en toe. Zeker als ze zenuwachtig zijn.

Geen idee hoe andere juryleden en instructeurs hier over denken. Eigenlijk wel benieuwd naar

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:28

Ze weet serieus de hele proef uit haar hoofd. Ze zegt Mam eigenlijk hoef je mij niet eens voor te lezen hahahaha. Zal op de dag zelf wel anders zijn :D

Mijn huiskamer veranderd drie keer per week in een bak haha.

Ik hoop gewoon dat ze het leuk blijft vinden. Ze is als de dood dat ze niet genoeg punten rijdt.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:36

BloemBloem schreef:
Ik heb een L en een R op haar handschoenen geschreven. Geen idee of hier "moeilijk" over gedaan gaat worden. Ze is 7 en al weken nerveus :o := Daarbij wil ik dat plezier altijd bovenaan staat, en dit stelt haar gerust.


Ik heb er ook helemaal geen problemen mee!
Die jonge ruitertjes moeten vooral leuk hun proefje rijden!

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:51

BloemBloem schreef:
Weet iemand toevallig wat de recentste F1 versie A proef is? Heb er nu één van internet afgehaald, dat is de laatste versie die ik tot nu toe heb kunnen vinden. Vraag mij alleen af of dit de juiste is. We zijn namelijk nog niet in bezit van het proevenboekje.


Ik ga ervan uit dat hier de goede proeven staan

https://www.knhs.nl/top-sport/disciplin ... f-proeven/

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:58

Ik had de juiste en op wat kleine dingen na deed ze het echt geweldig.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:13

Fijn! :) Heeft ze het naar haar zin gehad?

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:16

Prrrr schreef:
Fijn! :) Heeft ze het naar haar zin gehad?


Lach van oor tot oor.
En ik stond stiekem mijn tranen door te slikken terwijl ik aan het voorlezen was <3