f proefjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:18

Wauw wat goed! Welke F heb je gereden?

Ik mag komende zondag weer, en voel verrassend genoeg geen spanning. Heb gewoon echt zin om te gaan rijden :D F9 voor de laatste keer!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:28

Supergoed gedaan!
Wat fijn Yentaah!
Ik weet niet wanneer het bij ons weer gaat starten, manege is pas net met de F-proeven begonnen en hebben net ineens ontzettend veel klanten erbij gekregen. Ze zijn denk ik nu eerst nog even zoekend hoe ze dat goed krijgen voordat ze weer wedstrijden gaan organiseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:47

Yentaah schreef:
Wauw wat goed! Welke F heb je gereden?

Ik mag komende zondag weer, en voel verrassend genoeg geen spanning. Heb gewoon echt zin om te gaan rijden :D F9 voor de laatste keer!

F6a!
Succes, hopelijk haal je je punt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:54

Is er toevallig iemand die nog een schrijver nodig heeft? Omgeving Rotterdam / Capelle aan den IJssel. Ik wil graag schrijven (heb het nog niet eerder gedaan) omdat ik denk dat ik hier veel van kan leren.
Demonside schreef:
Hey, als je een F proefje rijdt, is de prijsuitreiking dan daarna, of een (paar) dagen later?

Het is meestal dezelfde dag. Sommige maneges doen de ochtend en de middag apart, zodat je niet lang hoeft te wachten. Bij mij is alles gewoon ongeveer een halfuur na de laatste proef.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:19

Bij ons zijn de prijsuitreikingen meteen als de categorie daarvan is afgelopen. Dan hoeft er niet gewacht te worden op elkaar.

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:38

Hai :wave:
Lees al een tijdje mee maar reed nog geen proefjes, maar nu wel dus ik kom me even melden in dit topic (alhoewel het hier al even stil is := ). Ik heb op de manege een leasepaardje waarmee ik nu ook proefjes start. Ze heet Zaza en ze staat nu een jaar op de manege. Heel lief paardje maar zodra je je been bewoog stond je aan de andere kant van de bak, maar dat gaat nu gelukkig een stuk beter. Ik heb daardoor wel geleerd mn benen af te steken dus daar is telkens commentaar op, oeps :P . Ben dus rustig begonnen met de F4 en nu gisteren de eerste keer F5. Ze deed het heel goed en we hebben gewonnen met 225 en 227 punten! We mogen vaak 2 proefjes rijden en we hadden een hele aardige jury die na de eerste proef wat tips gaf waar je snel nog wat aan kon doen zodat je 2e proef misschien nog beter werd. Ben supertrots op Zaza en we gaan nu oefenen voor de volgende keer, begin december zijn er weer proefjes op de manege!

Afbeelding

Anoniem

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:40

Ik mag zondag weer. Eerste keus is helaas (voor het derde proefje op rij) niet beschikbaar ivm kreupelheid. Als ik heel veel geluk heb dan mag ze vlak voor het proefje de lessen weer in want ze wordt weer opgebouwd. Maar ik gok dat ik op mijn tweede of derde keus zal zitten, ook prima.
Tweede keus schijnt alleen niet altijd even fijn in de galop te zijn. Maar ach, het gaat mij om plezier en niet om de punten. :D

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:49

Eind volgende maand hebben wij ook weer een proevendag, F proeven en vaardigheidsproeven. Ik hoop dan mijn laatste punt in de F15 en Va3 te halen :) Nu al zin om weer een proefje te kunnen rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:44

Vorige zondag mijn proefje weer gehaald! *\o/*
Pony schoot wel weg en bokte, voor de rest ging het niet heel goed maar wel goed genoeg voor een promotiepunt.

212 in de f7a. Ik denk dat ze gewoon een gekke bui had, want een maand ervoor had ik met haar 224 punten in de f6b en heb haar daarvoor nog nooit zien bokken. :P

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:18

Twee fijne proeven gereden vandaag. Eerst F15, ging superfijn. Ponylief had er zin in maar liep super. De proef werd door de jury beloond met 228 punten *\o/* Dus laatste punt in de F15 is binnen :) Daarna was de Va3 proef aan de beurt. De pony waar ik op reed springt altijd nog enthousiast dus t was vooral een kwestie van goed meezitten. Ook deze proef gehaald met 193 punten :D Ook in de Va3 is nu mijn laatste promotiepunt binnen :)

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:25

xEmpire en Anja_96: Gefeliciteerd met jullie punten! Goed bezig!

Ik mocht afgelopen zondag weer. Had F5 opgegeven, maar bleek al door te mogen naar de F6 :') . Dus vrijdag van te voren even snel het proefje doorgenomen en zondag dan F6 gereden. Ook spontaan de theorie maar gemaakt en gehaald zonder fouten *\o/* .
Pony was superbraaf, ze bokte alleen een keer bij aangalopperen, maar beide proeven gehaald met 216 en 218 punten! Geen grote fouten gemaakt, alleen wat slordigheidjes. Nu vooral gaan werken aan het afwerken van de figuren en aan mijn eigen houding. Kreeg als commentaar wel dat ik netjes en actief gereden had, vond ik wel fijn om te horen! Helaas nog geen datum doorgekregen voor de volgende proefjes maar gok dat het ergens in januari zal zijn.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:50

JuliavH rijden jullie twee proeven op een wedstrijddag?

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:03

KirstenHorse schreef:
JuliavH rijden jullie twee proeven op een wedstrijddag?


Ja meestal wel. Er zijn niet zoveel mensen die proeven rijden bij ons, dus als het niet druk is mag je kiezen er twee te starten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:50

Maar je mag maar 1 stempel per dag krijgen...

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:40

Bellatrix schreef:
Maar je mag maar 1 stempel per dag krijgen...


Dat is een tijd geleden al gewijzigd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:43

Daar was ik niet van op de hoogte.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:56

Dat is er gelukkig vanaf. Heb in het verleden er soms wel 3 jaar over moeten doen om 1 niveau te stijgen omdat je inderdaad 1 wp per keer kon halen en er bij ons weinig proefjes werden gereden en je soms ook wel eens net geen winst haalt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 06:44

Wel fijn dat die regel is aangepast. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:25

JuliavH schreef:
xEmpire en Anja_96: Gefeliciteerd met jullie punten! Goed bezig!

Ik mocht afgelopen zondag weer. Had F5 opgegeven, maar bleek al door te mogen naar de F6 :') . Dus vrijdag van te voren even snel het proefje doorgenomen en zondag dan F6 gereden. Ook spontaan de theorie maar gemaakt en gehaald zonder fouten *\o/* .
Pony was superbraaf, ze bokte alleen een keer bij aangalopperen, maar beide proeven gehaald met 216 en 218 punten! Geen grote fouten gemaakt, alleen wat slordigheidjes. Nu vooral gaan werken aan het afwerken van de figuren en aan mijn eigen houding. Kreeg als commentaar wel dat ik netjes en actief gereden had, vond ik wel fijn om te horen! Helaas nog geen datum doorgekregen voor de volgende proefjes maar gok dat het ergens in januari zal zijn.

Wat fijn dat het goed gegaan is! *\o/*
Fijn commentaar. Moet je 2 promotiepunten in de F6 of is de regeling op jouw stal anders?

Zondag mag ik 7b proberen. Met een nieuwe pony, dus ik verwacht er niet zoveel van. Vorige zondag zijn eerste wedstrijdje gereden, maar dat was op muziek en ze vond de muziekboxen eng dus ik ben benieuwd. :)

Celine_W

Berichten: 3
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:53

Wij mogen zondag ook aan de bak.
Na 5 jaar geen wedstrijden te hebben gereden nu weer een keer starten in de F11.
Nieuw paard dus nieuwe kansen.
Ben benieuwd wat het gaat worden :)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:50

Vandaag een laatste winstpunt in de F12 gereden met 217 punten met als commentaar nette proef. Na de jurywissel een eerste winstpunt in de F13 met 222 punten gereden.

Hoe ging het bij jou Celine_W en xEmpire?

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:48

Ik mag 27 Januari weer dus kan nog even oefenen, ik ga voor mijn laatste puntje in de f7 ben benieuwd afgelopen keer had ik 215 & 221 allebij 2e plek behaald, dus gaan nu voor de eerst plek? :P

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:55

Ik mag zondag weer F12 starten :) voor de 5de keer al en moet nog steeds mn eerste puntje in de F12 dus ik hoop dat het nu wel een keer gaat lukken. Nu rijd ik wel een keer op een ander, dus ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:12

Thats_Me schreef:
Vandaag een laatste winstpunt in de F12 gereden met 217 punten met als commentaar nette proef. Na de jurywissel een eerste winstpunt in de F13 met 222 punten gereden.

Hoe ging het bij jou Celine_W en xEmpire?

Inrijden ging echt heel goed, kreeg ook complimenten van de instructie. *\o/*
Proef ging wat minder, zo wilde ze met het groeten pas stilstaan toen we zo ongeveer tegen de muur aanliepen bij de C. :')
Op het nippertje gehaald met 211 punten. :)

Nette punten! Als je geen winstpunt in de F12 had gehaald, had je de tweede proef dan ook F12 gedaan?

Celine_W

Berichten: 3
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:54

Thats_Me schreef:
Vandaag een laatste winstpunt in de F12 gereden met 217 punten met als commentaar nette proef. Na de jurywissel een eerste winstpunt in de F13 met 222 punten gereden.

Hoe ging het bij jou Celine_W en xEmpire?


Gefeliciteerd met je punten *\o/*
Bij mij ging het inrijden en de 1e proef echt bagger.
Hij liep er net niet lekker doorheen en het was ook nogal haasten met inrijden.
Maar voor de eerste keer ooit op wedstrijd deed hij het super.
Maar met de 2e proef zijn we 3e geworden. :)
1e proef 208 en 2e proef 222 punten