Instructieweek duinmanege van poelenburgh

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Instructieweek duinmanege van poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 10:37

Aankomende herfstvakantie ga ik op instructieweek bij duinmanege van poelenburgh. Via de zoekfunctie van bokt een aantal topics gevonden, maar niet recent en ik zat met nog een paar vragen.

Wat is ongeveer de gemiddelde leeftijd in instructieweek?

Mag je aangeven wat voor paarden je fijn vind om te rijden (rijd bvb niet graag op grote paarden)?

Hoe werkt het met de barbon die in de mail staat, ben je verplicht geld hierop te zetten of mag je dit ook zelf in bewaring nemen?

Zijn er regels aan gebruik mobiele telefoon (buiten de omgang met de paarden)?

En hoe is het eten en drinken, wat kun je zoal verwachten en is er altijd mogelijkheid tot drinken?

Verdere ervaring zijn natuurlijk ook van harte welkom!

[o] strooigoed


flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Instructieweek duinmanege van poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 16:37

Dankjewel voor je reactie! Klinkt erg goed!

Wat ik me nog afvroeg was of er ook activiteiten buiten de lessen zijn, bvb in de avonduren oid. Las in de mail iets van zwembad of strand. Is er veel tijd waarin je jezelf moet vermaken of heb je bvb amper tijd om te douchen?

En wat me ook niet helemaal duidelijk werd is het verplicht om je geld op een barbon te zetten? Want ik ben niet echt van het kopen aan een bar, maar mochten we een keer ergens heen gaan wil ik misschien wel wat kopen.

[o] strooigoed

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Instructieweek duinmanege van poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 20:26

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

[o] strooigoed

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 15:09

Dankjulliewel voor jullie uitgebreide reacties! Klinkt erg goed en heb er zin in. Zal inderdaad wel een van de oudste zijn, maar dit vind ik zelf geen probleem, kan me met jongere ook goed vermaken en het draait natuurlijk om de paarden. Klein groepje vind ik ook absoluut niet erg, juist wel fijn!

Wat ik me nog afvroeg is het nodig om poetsspullen, halster ed. mee te brengen of kun je daar gemakkelijk spullen gebruiken. (scheelt weer wat gesjouw)

[o] strooigoed

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 13:51

Over minder dan 2 weken is het al zover, ik heb er erg veel zin in. Maar ik vroeg me nog af hoe het de zondag gaat, is het erg verplicht voor de ouders om bij het welkomswoord te zijn? En wordt er de zondag nog gereden? Moet je al in paardrijkleding aankomen? En krijg je op de zondag nog avondeten of gaan ze ervan uit dat je al gegeten hebt?

[o] strooigoed


flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Instructieweek duinmanege van poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 12:00

Dankjulliewel voor de reacties! Ik zou eerst ook alleen met het ov komen, maar ga er uiteindelijk een gezellig dagje met mijn moeder van maken, waarschijnlijk blijft ze wel tijdens het welkomswoord, maar misschien gaat ze al weg ivm lange reis, maar dat is dus waarschijnlijk niet zo een probleem. En wat ik dus begrijp is het gewoon mogelijk om voor het rijden nog om te kleden, hele dag fietsen en dergelijke is niet fijn in paardrijkleding. Hebben jullie nog andere tips, wat bvb niet vergeten moet worden om mee te nemen oid?

[o] strooigoed

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Instructieweek duinmanege van poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 16:23

Het was ontzettend leuk! Hoop gedaan en hoop geleerd en gelachen. Hebben jullie interesse in een uitgebreid verslag?

[o] strooigoed

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Instructieweek duinmanege van poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 11:01

Na veel bij te hebben geslapen hier toch nog het verslag:
Zondag kwam ik aan en na het welkomswoordje leerde we elkaar kennen en kregen een rondleiding. Hierna gingen we eten. Na het eten hadden we de eerste dressuurles, in eerste instantie zat ik op igor, maar omdat ik aangaf niet van grote paarden te houden mocht ik op El cabillo. Toen ik hem in zijn stal zag moest ik toch wel slikken,hij was toch wel groot bij mijn kleine haflinger. Wel erg fijn gereden, hij was alleen wat sterk. Hierna nog een hoop gekletst en elkaar leren kennen

Maandag.
Al vroeg was ik wakker en na een aantal afleveringen serie te hebben gekeken werden we wakker gemaakt. Na het ontbijt werd er verteld dat instructieweek op bosrit ging. Ik mocht weer op El cabillo. Buiten was El cabillo beetje minder braaf en moest ik tijdens overgangen hem goed voorbereiden en zijn hoofd wat omhoog houden, hij kon soms wat jolig worden. Ging heel goed tot op het galoppad, daar kwam er toch een hoge schuine bok uit en zag ik een boom op me afkomen, gelukkig ben ik wel wat gewend en was iedereen verbaasd dat ik zo netjes bleef zitten. Was een erg leuke rit al deden aan het einde mijn handen wel een beetje pijn. Tussendoor weer een hoop gekletst en gelachen met zijn alle en na de lunch hadden we dressuurles. Ik mocht op lord legend. Vond het wat minder leuk en had wat last van mijn buik dus dit ging niet erg voortvarend. Na het avondeten vertrokken we op de fiets naar de harddraverij. Dit was erg gezellig en leuk om te zien!

Dinsdag.
Dinsdag na het ontbijt vertrokken we op 4 uurs rit door het pwn gebied. Zondag had instructieweek de keuze gekregen of we een gewone strandrit wilde maken of de 4 uurs rit alleen als we voor 4 uurs kozen reden we die dag maar 1 keer. Iedereen had voor 4 uurs gekozen. Ik reed op Coco en ik was helemaal verliefd op die pony. Beetje druk en nog wat jong maar echt een schatje! Hebben Schotse hooglanders gezien, 'wilde' paarden en heerlijk over het strand gegalopeerd! Was echt een heerlijke rit! Toen we smiddags terug kwamen hebben we na de lunch allemaal gedoucht want we waren toch wel beetje koud en verder heerlijk gechilld met zijn alle. Savonds gingen we toiletteren. Samen met iemand anders heb ik El cabillo en Charly zijn mamen geknipt erg leuk al waren we wel erg perfectionistisch en hebben we er de hele avond over gedaan. Daarna nog even geholpen met hooi voeren en vegen.

Woensdag.
Woensdag ochtend gingen wij springen. Ik sprong in de tweede les en heb bij de eerste foto's gemaakt, alleen viel er iemand af en ben ik met haar haar enkel gaan koelen. Daarna zelf springen, ik vind springen wat spannend vanwege een val, maar we hebben angsten overwonnen door in uitjes te springen wat ik eng vond. Ik reed deze les op lieve jingo die geen stap verkeerd deed en mij vertrouwen in het springen gaf. Smiddags vertrokken we op de fiets richting het zwembad. Er waren te weinig leenfietsen dus twee kinderen moesten achterop, dus 1 meisje bij mij achterop. In het zwembad was het erg leuk al gebeurde er kleine ongelukjes. Zo ook bij mij. Ik bleef met mijn duim hangen aan een speeltoestel. Dit deed wat zeer en het werd dik en paars. Na even rustig op de kant te hebben gezeten toch even rond gekeken of we de begeleiding konden vinden, maar zonder bril op was dat lastig. Ik dacht dat het wel mee viel dus rustig in het warme bad gaan zitten. Na 20 minuten werden we uit het zwembad gehaald om naar de manege terug te gaan en liet ik mijn duim zien en moest ik meteen even meelopen naar een badmeester. Die kon er niet veel aan doen, maar raadde wel aan als het zo bleef even langs een dokter te gaan. Dus wij weer terug fietsen naar de manege weer met meisje achterop. Op de manege aangekomen moest ik meteen mee met de begeleiding die naar mijn vinger keek en het toch niet vertrouwde. Dus toch even de huisartsenpost bellen. Wel een domper, maar er werd wel uitstekend gezorgd voor ons. Dat werd even een tripje ziekenhuis voor een foto. Niks gebroken en we mochten weer terug naar de manege, wat het wel was was een beetje onduidelijk, iets met bandjes hadden ze gezegd. Toen ik weg was hadden ze pimp je pony gedaan en dat vond ik geen ramp om te missen. Toen ik terug was kreeg instructieweek een clinic van een begeleider, dat was erg leuk en leerzaam. Daarna nog de beoordeling van pimp je pony. Daarna met de nodige pijnstillers richting bed.

Donderdag.
Na een nacht met weinig slaap van de pijn gingen we weer dressuur rijden. We hoefde pas om 11 uur te rijden en vermaakte ons daarvoor met kinderen helpen en liedjes zingen. Om 11 uur had ik les op jingo. Ik reed met elastieken om toch mijn duim wat rust te geven. Rijden was alleen erg pijnlijk en ging niet echt fantastisch. Daar moest een oplossing voor komen en voor de middag les had iemand een verbandje aangelegd. Smiddags weer dressuurles deze keer op lord legend. Ik had pijn, maar hem wel erg lekker aan het lopen. Maar op een bepaald moment kwam er wat protest van hem omdat het wat moeilijk was en toen klapte de teugels weer tegen mijn duim. Toen huilend op het paard gezeten maar wilde kostte wat het kost verder rijden. Na de les nog naar de andere les gekeken en daarna door de begeleiding naar boven gestuurd om warme thee te gaan drinken en warm te gaan douchen. Savonds ging mijn duim erg kloppen en tintelen en ging ik door de grond als er iemand tegenaan kwam. Huilend in het kantoor bij de begeleiding afgesproken vrijdagochtend weer terug naar de huisarts. Kreeg een flink aantal pijnstillers en een mitella en daarna gingen we weerwolven, dat was erg leuk.

Vrijdag.
Sochtends gingen we langs de huisarts en weer langs de spoedeisende hulp. De bandjes in het gewricht bleken uitgerekt. Na wat testjes die wat pijnlijk waren en een hele knappe dokter kreeg ik een bepaald soort verband wat er 5 dagen om moet blijven. Jammer genoeg kwam er op de vraag mag ik wel paardrijden van de dokters een volmondig nee. Dus weer terug naar de manege en alle lieve instructiewekers kwamen me knuffelen. Na het eten ging de rest springen en heb ik foto's gemaakt. Baalde wel een beetje. Daarna was ik moe en koud en voelde me niet zo lekker. Dus lekker gedoucht en op bed even in slaap gevallen. Hierna pizza eten, ik had alleen geen trek dus at maar erg weinig. Hierna kregen we de tijd om wat te verzinnen voor bonte avond en te kijken bij de springles. Na de springles begon de bonte avond. Wij deden de whisper challenge wat een groot succes was. Daarna hadden we nog tot een uur of 3 een feestje gebouwd in de kantine. Daarna was ik jammer genoeg erg beroerd en was ik even een beetje ziek, was allemaal wel veel oo elkaar. Uiteindelijk lekker bed in en slapen

Zaterdag.
Voelde me weer beter. Vandaag gingen we naar huis. Smorgens alles in je koffer proppen. Daarna omtbijten en toen kwamen de ouders ons alweer ophalen. Nog een afsluitende presentatie en daarna was het echt tijd om afscheid te nemen. Was erg stom, had nog wel een week willen blijven!

Heb ontzettend genoten van deze week. Het ongelukje in het zwembad was jammer en daar kon niemand wat aan doen, was mijn eigen stomme schuld en is door de manege erg goed opgepakt en zij hebben uitstekend voor me gezorgd. Kortom voor iedereen die nog twijfelt gewoon doen het is echt een geweldige manege met geweldig lief en zorgzaam personeel!

[o] strooigoed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers