Een verzorgpony? Of toch manege?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JD4Horses

Berichten: 20
Geregistreerd: 15-02-18
Woonplaats: Moerbeke-Waas

Een verzorgpony? Of toch manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 13:29

Hoi! Daar ben ik weer ;) Ik heb veel comments gekregen van jullie :j
En sommige mensen zeiden dat ik even moest wachten, dat ik misschien nog wat meer moest leren van paarden, dat ik naar een betere manege moet gaan,.. Maar het meeste dat me aantrok was: "Een verzorgpony zonder rijden". Stiekem ben ik zelf meer een pony mens dan een paardenmens ;)
Dus het leek me eigenlijk wel een goed idee om op zoek te gaan naar een pony die ik is mag aaien, borstelen, naar de wei brengen, enzovoort. Nu moet ik natuurlijk nog vragen aan mijn ouders of het mag, en of het handig is. Want het lijkt mij wel handig als ik eerst met een pony om ga, en dan pas begin met rijden. (snap je niet wat ik allemaal bedoel moet je even mijn vorige bericht kijken ;))
Ik woon in Moerbeke (Waas) dus er zijn vast niet zo veel verzorg pony's.. Wel die ene manege waar ik was gevallen, maar dat vond ik te snel gaan. Bedankt voor het lezen! (dus ik weet nog niet of het mag)

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:34

Klinkt goed! Jammer dat je zo ver weg woont, had het perfecte ponytje voor je gehad haha. Misschien kan je ergens aan het werk als (vrijwillige) stalhulp?

JD4Horses

Berichten: 20
Geregistreerd: 15-02-18
Woonplaats: Moerbeke-Waas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 18:33

lotthje schreef:
Klinkt goed! Jammer dat je zo ver weg woont, had het perfecte ponytje voor je gehad haha. Misschien kan je ergens aan het werk als (vrijwillige) stalhulp?

Ah jammer ;) Maar ja, dat zou ook kunnen! Alleen dan zou ik bij een manege willen helpen die suuuper goed is voor de paarden ;) Bedankt voor je comment! <3

JD4Horses

Berichten: 20
Geregistreerd: 15-02-18
Woonplaats: Moerbeke-Waas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 18:35

lotthje schreef:
Klinkt goed! Jammer dat je zo ver weg woont, had het perfecte ponytje voor je gehad haha. Misschien kan je ergens aan het werk als (vrijwillige) stalhulp?

En oh ja, ik ga dan vast niet meer rijden ;) Ik dacht dat ik het paardrijden zo leuk vond maar het zijn de dieren zelf <3

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Een verzorgpony? Of toch manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:39

Ik zou dan gaan voor een verzorgpony
Je schrijft al dat het rijden geen prioriteit is voor he
Van een verzorgpony leer je alles er om heen en je kan hem ook echt leren kennen
Iets wat echt anders is dan op een manege

juliusceasar

Berichten: 61
Geregistreerd: 22-01-16

Re: Een verzorgpony? Of toch manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:47

Ik zou zelf ook eerst voor een verzorgpony gaan. Ik ben 5-6 jaar geleden bij mijn huidige adresje gekomen en heb daar eerst van alles geleerd voordat op les ging. Ik had wel enkele keren gereden maar niet om te zeggen van ik kan rijden. Mijn tip is briefjes bij de supermarkt doen ook wat. Geef niet op! Je komt uiteindelijk wel een adresje of andere geschikte optie tegen.

JD4Horses

Berichten: 20
Geregistreerd: 15-02-18
Woonplaats: Moerbeke-Waas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 18:56

juliusceasar schreef:
Ik zou zelf ook eerst voor een verzorgpony gaan. Ik ben 5-6 jaar geleden bij mijn huidige adresje gekomen en heb daar eerst van alles geleerd voordat op les ging. Ik had wel enkele keren gereden maar niet om te zeggen van ik kan rijden. Mijn tip is briefjes bij de supermarkt doen ook wat. Geef niet op! Je komt uiteindelijk wel een adresje of andere geschikte optie tegen.

Bedankt! xxx <3

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Een verzorgpony? Of toch manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:27

Als je alleen wilt verzorgen en niet hoeft te rijden,dan zul je vrij gemakkelijk een verzorgpony vinden denk ik. :)