Ponykamp manege de bongerd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 09:19

Ik ben 13 als ik ga Mn vriendin 12


cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:20

Elfjes_2005 schreef:
Ik ben 13 als ik ga Mn vriendin 12


Gaan jullie zomervakantie? Wij gaan zondag dus dan kunnen we jullie alles vertellen

Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 09:34

Thnx Mn vriendin gaat met Hemelvaart ik ga in de zomervakantie

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:35

[quote="Elfjes_2005"]Thnx Mn vriendin gaat met Hemelvaart ik ga in de zomervakantie[/quote

Waarom gaan jullie niet samen??

Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 09:37

Nee want zij mag geen hele week en ik ga wel een hele week

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:37

Elfjes_2005 schreef:
Nee want zij mag geen hele week en ik ga wel een hele week


Oh zo wat jammer..

Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 09:38

Ze mocht niet met wat andere kinderen naar een andere manage toen liet ik haar de website van de bongerd zien en nu gaat ze daar

Naboo

Berichten: 386
Geregistreerd: 22-10-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:15

Hey hoi even een vraagje:

Ik zou ook graag naar de bongerd willen, maar zou ook graag naar een ponykamp willen waar veel aandacht word geschonken aan springen, is dat bij de Bongerd het geval of niet? :)

Jesaja 40:8

JanitaB
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-06-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:48

Bij manege de bongerd hebben ze 1 spring les en een springparcours waar je met spelletjes dag mee mag doen.

Naboo

Berichten: 386
Geregistreerd: 22-10-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:25

Oh jammer :( Ik zoek een spring kamp dus ja

Jesaja 40:8

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:04

Naboo schreef:
Oh jammer :( Ik zoek een spring kamp dus ja


Ik denk niet dat je spijt krijgt van de Bongerd ondanks het weinig springen je mag heel veel rijden ook zelfstandig als je tijd heb. Het het heel erg naar m'n zin gehad daar hele aardige mensen en een leuke sfeer!


Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 14:32

Hoi ben ik weer wat ik wou vragen is bij hoeveel kinderen is een kamp vol?

blacksheep

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:58

Leuk dat je op kamp wil bij manege de Bongerd! Ik heb hele goede ervaringen met dit kamp! Ik ben met mijn eerste kamp naar Manege de Burcht geweest, daarna een keer naar Laarbrug en toen de Bongerd en dat beviel zo goed dat ik er elk jaar terug kwam met een vast groepje. Dit is wel al een aantal jaar geleden. Ik ben nu 23 en mijn laatste kamp was toen ik 15 of 16 was. Het eten was prima, wij aten er tussen de middag warm en 's avonds brood. Dit is wel even gek als je anders gewend bent maar het went wel snel. Het is ook fijn omdat je overdag heel actief bezig bent en dus ook meer energie nodig hebt. Je slaapt in groepjes in slaapzalen met ongeveer 6 tot 8 stapelbedden. Een gezellige boel! Bij ons werd het paard of de pony altijd goed uitgekozen op basis van ervaring en voorkeur. Als het niet klikte kon er gewisseld worden. Je deed veel activiteiten met de paarden zoals dressuurles, springles, wedstrijdje, hele leuke buitenritten, spelletjes en zonder zadel naar de wei rijden. Ook activiteiten zonder paarden. Spelletjes, zwemmen, bonte avond ed. Er was, vond ik, voldoende balans tussen activiteiten en vrije tijd. Ik heb op dat kamp vrienden gemaakt die ik nog steeds heb. Mijn ervaring is dat het rijden op het terrein leuk was en de paarden dit niet eng vonden. Ze kennen het terrein immers en zo ontzettend groot is het ook niet. Het enige is dat je alleen op de heenweg moet galoperen en niet op de terugweg richting stal, want dan willen ze nog weleens een sprintje trekken. Er wordt wel op gelet dat de paarden niet worden uitgeput.

If nothing goes right, go left.

Castilja

Berichten: 2498
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:39

Wat grappig, ik ben daar jaren terug ook eens naartoe geweest! Ik heb een soort uiteenlopende mening als je dat zo kan noemen; vond bepaalde dingen erg tof en bepaalde dingen alles behalve tof.
Qua organisatie zit het goed in elkaar; je slaapt op enorm gezellige slaapzalen en hebt leuke activiteiten. Toen ik er kamp had mocht je gewoon je paard pakken en gaan rijden als je zin had; ik deed dat alleen niet omdat er al activiteiten zat waren. Dat terrein dat ze hebben is natuurlijk fantastisch.
Wat ik me wel nog direct herinner aan toen ik er was, was dat er een minder begaafd meisje mee was. Deed niets verkeerd, maar het was gewoon duidelijk dat ze wat extra begeleiding nodig had. Begeleiders die er toen waren lachten haar achter haar rug om uit en hielpen haar niet goed. Destijds had ik niet helemaal door dat dat niet klopte, het is meer dat ik er ietwat pissig om word als ik er nu aan terug denk. Maar goed, dit kan ook 1 jaar verkeerd zijn gegaan en verder prima. Weet ook niet of ze er vaker kwam en hoe ze het zelf vond, maar ik vind dat echt niet oke als kamp zijnde om zo met zo'n meisje om te gaan. Pauline heette ze geloof ik.

robynlaura
Berichten: 16
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: Haren/Groningen

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:14

Hi! Het is ondertussen na de vakantie en het laatste kamp is net klaar, maar misschien voor zoekenden voor volgend jaar ;-)

Ik rij zelf bij de Bongerd, begeleid hier en daar nog eens een kamp, maar ben er vroeger ook vaak op geweest natuurlijk! Voor een algemene indruk:

Er wordt bijna elke dag een buitenrit gemaakt (met als toppunt de dagrit!), je hebt een dressuur- en springles, spelletjesdag en gaat een middag weg om bijvoorbeeld de zwemmen of bowlen (hangt van het weer af). Daarnaast voor de kinderen die het kunnen worden de ponies en paarden zonder zadel naar een weiland in het bos gereden ('s avonds) en opgehaald zonder zadel ('s ochtends).

Voorrijden is inderdaad basis rijden om te zien wat je een beetje kunt, om daarbij een paard of pony te matchen. Zo dat er niet een beginnende ruiter op een jong en onervaren paardje komt ;-)

De ponies en paarden kunnen van alles, de een met iets meer aanleg dan de ander. Onthoud wel dat dingen als nagevelijkheid pas komen als reactie op jouw rijden, niet als oefening, en dat dit dus ontzettend afhankelijk is van de ruiter :-) Zoals eerder ook gezegd: in de kruk trekken is niet de bedoeling :-)

Daarnaast zijn er vaak nog spelletjes 's avonds zonder de dieren, maar met je kamp. Ook heel leuk!

Je kunt inderdaad vrijrijden, als je pony of paard niet al te veel loopt. Daarnaast geld voor galopperen: als je dit op buitenrit niet mag, ook niet op het terrein. Het gaat om het niveau, of er wel of niet gegaloppeerd wordt. Veiligheid voorop :-) En inderdaad als je galoppeert, altijd weg van de stallen, niet richting de stallen.

Qua springen zijn er een paar paarden en ponies die niet mogen springen ivm blessures of gevoelige benen. Dan krijg je tijdens de springles en eventueel het parcourtje een andere om dit mee te doen. Het parcours is een keuze bij de spelletjesdag en mag als je instructrice van de springles aangeeft dat je dit kunt.

Voor de rest is het vooral heel erg gezellig en ben je aan het eind wel erg moe denk ik ;-) Als iemand vragen heeft, ik ben niet heel actief op bokt maar kijk nog wel eens, dus stuur me vooral een berichtje als je vragen hebt!

Jan, Kirby, Balou, Vamos, Stunning Nightfall Mountain Trooper & Sunday Motion Mountain Trooper
<3 - R.I.P. lieve Jolie, 2 februari 2019 <3

mara7
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:49

weet iemand hoe het eten is? Ik ben namelijk vegetarier
en hoe zijn de wc's en douches?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers