f proefjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lolaa25
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-06-13

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:19

Ik haak ook aan :) Na jaren niet ben ik dan ook eindelijk aan de F-proeven begonnen. Ingestroomd in de F4 en dat ging prima :). Maar ik hoorde van anderen dat het niveau van de proeven wel vrij snel omhoog gaat. Wij mogen trouwens ook geen voorkeur aangeven, alleen een paard waar we liever niet op willen.


M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:00

Geen flauw idee of ik hier al eens ooit gepost heb, zo niet, Hoi!
Ik rijdt sinds kort ook f proefjes met mijn eigen pony. Ik ben ingestroomd in de f5. Wij moeten helaas 5 wp per niveau rijden, en er is maar 1 keer per 2 maanden wedstrijd dus het gaat niet zo snel... Ik heb er nu 2 gereden, waarvan 1 keer 232 punten en een eerste plek en de andere keer 232.5 punten en een tweede plek!

Absolem

Berichten: 2763
Geregistreerd: 27-11-12

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:39

ik heb op de ponyclub ooit 1 keer meegedaan f2 ..ik was 9 ofzo ?En ik werd op zo'n een pokke fjord gezet terwijl ik had aangegeven daar niet op te willen . Meisje wat ik echt niet kon uitstaan werd op mijn favoriete pony gezet . Ik heb het de hele dag moeten horen . Daarna nooit meer meegedaan.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:49

M_ontana schreef:
Geen flauw idee of ik hier al eens ooit gepost heb, zo niet, Hoi!
Ik rijdt sinds kort ook f proefjes met mijn eigen pony. Ik ben ingestroomd in de f5. Wij moeten helaas 5 wp per niveau rijden, en er is maar 1 keer per 2 maanden wedstrijd dus het gaat niet zo snel... Ik heb er nu 2 gereden, waarvan 1 keer 232 punten en een eerste plek en de andere keer 232.5 punten en een tweede plek!


5wp per niveau? wow, dan ben je lang bezig inderdaad! maken ze geen uitzondering dan als je steeds hele hoge punten haalt of als je een eigen pony hebt?

F13+1

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:27

cindyheyyou schreef:
M_ontana schreef:
Geen flauw idee of ik hier al eens ooit gepost heb, zo niet, Hoi!
Ik rijdt sinds kort ook f proefjes met mijn eigen pony. Ik ben ingestroomd in de f5. Wij moeten helaas 5 wp per niveau rijden, en er is maar 1 keer per 2 maanden wedstrijd dus het gaat niet zo snel... Ik heb er nu 2 gereden, waarvan 1 keer 232 punten en een eerste plek en de andere keer 232.5 punten en een tweede plek!


5wp per niveau? wow, dan ben je lang bezig inderdaad! maken ze geen uitzondering dan als je steeds hele hoge punten haalt of als je een eigen pony hebt?

Nee helaas niet... Wel jammer, maarja

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:30

Bij ons is het gelukkig minimaal 3 en maximaal 5, anders is het wel veel zeg!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:40

Hier mag je "gewoon" na 2 keer halen naar volgende niveau. En na de F10 na 3 keer (dus wat de FNRS aangeeft)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:40

Marie111 schreef:
Hier mag je "gewoon" na 2 keer halen naar volgende niveau. En na de F10 na 3 keer (dus wat de FNRS aangeeft)


Dan is t als t goed is vanaf de F9 3 punten...

Ik zag laatst hier een uitslag met een ,5 langskomen. Die vind ik best bijzonder aangezien halve punten nog niet toegestaan zijn bij F proeven :x

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Anoniem

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:39

Hoe gaat het bij jullie allemaal met paarden indelen? Kiezen jullie zelf of kiest de manege voor jullie?

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:43

Bij ons mag je zelf 3 voorkeur opgeven en kiest de manege uiteindelijk op wie je rijd. Ik probeer zelf altijd een paard te kiezen wat niet veel gekozen wordt, zijn meestal ook de lastigere paarden maar anders rijd je een paard wat nog 6 x moet (of al 6 x is geweest en je dat ook merkt aan het rijden).

Maar heb afgelopen seizoen de F10 + 11 uitgereden en gestart in de F12, daarbij ook nog eens clubkampioen geworden in de F11/F12! Op naar de F13 :D

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:50

Bij ons geef je 4 voorkeuren en de manege kiest dan wat uitkomt, anders rijden alle paarden veel te veel :)
Vandaag de F9 uitgereden met 226 punten! 1ste plek gekregen. :):)
Laatst bijgewerkt door Yentaah op 24-06-18 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dakota F12+1 / L1+4

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:52

Wat is een zilveren opleiding? :)

Paarden mogen we hier zelf kiezen. Nee, ze mogen geen 4 proefjes lopen, maar over het algemeen zit iedereen op zijn of haar eigen pony en lopen ze 1 of 2 keer. We hebben aardig wat paarden en pony's staan, dus het is ook allemaal prima verdeeld.
Paarden doen over het algemeen maar 1 keer, er zijn bij ons niet zoveel jeugd/ouderen die nog proefjes rijden.
Wat lastig dat je niet je eigen paard mag kiezen. Rijden jullie op zoveel anderen? Hier zitten de meesten toch wel elke week vast op "hun" paard of pony :D

Dat maakt mij wel weer nieuwschierig: hoeveel manegepaarden en pony's hebben jullie ongeveer staan?

Doen er zo ontiegelijk veel mensen mee dat paarden 6x moeten lopen of staan er maar een paar paarden die allemaal verdeeld moeten worden?

I am because you were

Anoniem

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:00

Bij ons mag je een top 3 aan keuzes opgeven, als het niet mogelijk is om jou op 1 van die pony's te plaatsen da n doen ze een belletje om het met je te bespreken. Ze mogen maximaal 3 proefjes lopen, er worden wel heel veel dezelfde pony's gekozen. Paarden worden maximaal 2x ingedeeld aangezien er ook veel minder ruiters zijn die paarden kiezen.
Als je pony kreupel is dan kiest de manege voor jou een pony. Dat was bij mij het geval, was ingedeeld op mijn eerste keus en donderdag werd ze kreupel. Ik zag toen zaterdag op facebook op wie ik moest. Ik was liever niet op die pony gegaan maar goed, de manege doet ook hun best om een geschikte pony uit te kiezen. :o

Iets minder dan 60 manege- pony's en paarden geloof ik, maar pin mij er niet op vast.


xxxmh

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-06-11

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:14

Zilveren opleiding is de f13 f14 f15 en de b l1 en l2. T/m f12 is de bronzen opleiding.

Wij geven 2 paarden op en dan kiest het secretariaat het paard uit maar de ruiters die de hogere proeven rijden hebben wel voorrang op sommige paarden.

Wij hebben er denk zo'n 20 paarden staan (en nog pony's maar ik rijd bij de paarden haha)

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:16

Ik heb gelukkig een eigen paard, dus ik hoef niet te kiezen.
Maar bij ons zijn er volgens mij zo'n 15 paarden, mensen mogen drie keuzes opgeven.
Aan de hand daarvan worden de paarden ingedeeld. Paarden lopen volgens mij maximaal drie tot vier keer.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

xxxmh

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-06-11

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:14

Hier lopen ze max. 3 proeven

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:10

Ik haak ook aan. 2 weken geleden mijn 2e FNRS-proefje gereden. Samen met mijn instructrice gekozen om toen bij f5 te beginnen. Nu dus 2 keer f5 gereden en ook 2 keer eerste. :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:16

Supergoed gedaan! Zit je dan niet iets te laag ingepland?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:25

Kimmie25501 schreef:
Supergoed gedaan! Zit je dan niet iets te laag ingepland?


Liever aan de lage kant instromen en op een fijne manier ervaring op doen dan hoger instromen en iedere keer net wel net niet je promotiepunten halen

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:40

Dat klopt ook zeker inderdaad!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:53

Dat wel, maar het moet ook niet te laag zijn voor je niveau.

Wij hebben tussen de volwassenen nu ook nieuwe deelnemers zitten die nog in de f3/f4 zitten. Als zo iemand netjes rijd, figuren goed maken en op het goede been zit, rijd die de rest (f10 en hoger) er allemaal uit. Ik ga dus nooit voor de winst want de eerlijke kansen zijn in ons groepje wel verkeken. Ook niet leuk.

I am because you were

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:56

prugelpiet schreef:
Wat is een zilveren opleiding? :)

Paarden mogen we hier zelf kiezen. Nee, ze mogen geen 4 proefjes lopen, maar over het algemeen zit iedereen op zijn of haar eigen pony en lopen ze 1 of 2 keer. We hebben aardig wat paarden en pony's staan, dus het is ook allemaal prima verdeeld.
Paarden doen over het algemeen maar 1 keer, er zijn bij ons niet zoveel jeugd/ouderen die nog proefjes rijden.
Wat lastig dat je niet je eigen paard mag kiezen. Rijden jullie op zoveel anderen? Hier zitten de meesten toch wel elke week vast op "hun" paard of pony :D

Dat maakt mij wel weer nieuwschierig: hoeveel manegepaarden en pony's hebben jullie ongeveer staan?

Doen er zo ontiegelijk veel mensen mee dat paarden 6x moeten lopen of staan er maar een paar paarden die allemaal verdeeld moeten worden?


Nee er staan wel meer dan 20 paarden maar iedereen kiest dezelfde. Ik rijd zelf wel het hele seizoen op hetzelfde paard omdat ik dat leuker vindt dat je echt ergens aan kan werken. Een aantal doen met mij hetzelfde maar andere kiezen eigenlijk steeds de paarden die het beste de proefjes doen wat heel logisch is, maar daardoor rijden deze paarden dus zeker wel een aantal proeven..

Qua les zit iedereen elke week op een ander paard, daarin mag je wel ook weer favoriete aangeven waar je dan vaker op komt.

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:58

prugelpiet schreef:
Dat wel, maar het moet ook niet te laag zijn voor je niveau.

Wij hebben tussen de volwassenen nu ook nieuwe deelnemers zitten die nog in de f3/f4 zitten. Als zo iemand netjes rijd, figuren goed maken en op het goede been zit, rijd die de rest (f10 en hoger) er allemaal uit. Ik ga dus nooit voor de winst want de eerlijke kansen zijn in ons groepje wel verkeken. Ook niet leuk.


Begrijpelijk! Iemand uit mijn les is laatst ook in de F6 ingestroomd maar zij (volwassen) rijd gewoon heel netjes en scoort daarom elke proef meer dan 225 punten. Harstikke leuk voor haar maar niet voor de jongere kinderen.

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Tilmar

Berichten: 3313
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:20

Gaat de prijsuitreiking bij jullie niet per categorie?
De F3 en de F10 kan je niet echt vergelijken..
Een volwassene die heel netjes rijdt wint dan inderdaad wel de categorie, hoewel veel maneges wel paarden/ponies splitsen door die verschillende dagdelen te laten rijden.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Lolaa25
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:56

Bij onze mogen we niet kiezen, alleen een paard waar we liever niet op willen. Daar wordt zoveel mogelijk rekening mee gehouden. Volgens mij lopen de paarden die worden ingezet maximaal 2x.

Wij krijgen ook het advies om wat lager in te stromen, omdat tegen ons wordt gezegd dat het niveau vrij snel omhoog gaat. Toen ik mee deed hadden we ook een vrij strenge jury, waardoor er in een bepaalde categorie maar 1 persoon het winstpunt had... Dat is ook niet heel leuk rijden.

Bij ons pakken ze voor de prijsuitreiking ook verschillende categorieën samen (bijvoorbeeld f4 t/m f6) waardoor iemand die f4 rijdt niet de competitie aangaat met iemand die f10 rijdt.

Voor mijn eerste wedstrijd ben ik ook op advies van mijn instructrice op een lager niveau gestart dan wat ik eigenlijk zou kunnen, maar ze hebben me dan ook zeker niet op het makkelijkste paard gezet ;) Ik vond dat wel heel netjes bedacht van mijn manege. Zo kon ik toch zonder al te veel stress een beetje proeven aan een proefdag (is toch anders dan een normale les), maar zat ik die proef niet slapend te doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Delaja en 18 bezoekers