FNRS zitcompetitie 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:41

Als mensen trouwens iets over de paarden en pony's op Manege de Grensstreek willen weten, ik kom er vaker en vriendinnen van mij rijden er.


Thats_Me

Berichten: 10919
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:19

Miefje schreef:
Mensen die in Belfeld gaan rijden, hoe laat? En op welke manege is het? Ik rijd zelf niet mee maar lijkt me wel leuk om een keer naar te komen kijken (en evt foto's maken) :)


De grensstreek. Ik rij om 10.30 uur in categorie 4. Ben nummertje 13 op de lijst :+ mag rijden op Migranta. Miefje als je wat zou kunnen vertellen over haar karakter zou dat fijn zijn. Ik ben niet zo'n held op vreemde paarden.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:31

Hoi! Ik rijd zondag ook in Zwolle. Iemand enig idee hoe Nascha rijdt of zit? Vorige keer op deze manege had ik een super leuk paard. Hoop dat het weer zo'n leuke dag wordt. Iedereen succes alvast!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:50

Thats_Me schreef:
Miefje schreef:
Mensen die in Belfeld gaan rijden, hoe laat? En op welke manege is het? Ik rijd zelf niet mee maar lijkt me wel leuk om een keer naar te komen kijken (en evt foto's maken) :)


De grensstreek. Ik rij om 10.30 uur in categorie 4. Ben nummertje 13 op de lijst :+ mag rijden op Migranta. Miefje als je wat zou kunnen vertellen over haar karakter zou dat fijn zijn. Ik ben niet zo'n held op vreemde paarden.


Oké toppie, ik ga even kijken of ik kan komen.
Migranta is een heel lief paard (denk rond de 1.60), er worden vaak ook beginners opgezet. Zet geen stap verkeerd en zit heel lekker, ze hobbelt niet. Kan alleen af en toe wat sjokken.

Thats_Me

Berichten: 10919
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:06

Bedankt voor de info. Klinkt als een fijn paardje voor mij. Ben erg benieuwd naar morgen. Succes iedereen die ook morgen moet rijden.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

SterreMarie
Berichten: 36
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:39

Mireille91 schreef:
Hoi! Ik rijd zondag ook in Zwolle. Iemand enig idee hoe Nascha rijdt of zit? Vorige keer op deze manege had ik een super leuk paard. Hoop dat het weer zo'n leuke dag wordt. Iedereen succes alvast!


Mijn zusje heeft vorig jaar in de regio op Nascha gereden. Ze zegt dat zij het een lieve pony vond die wel prettig zat! Dit is natuurlijk wel haar mening maar zo heb je een idee

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:58

Succes iedereen morgen! Vooral genieten :)
Vooraan rijden is trouwens echt een mega voordeel! Geen last van de anderen en je kan volledig op jezelf letten :j

Dakota F12+1 / L1+4

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 06:31

Ik rijd toch liever niet vooraan. Ik ga geheid wat vergeten :')

Ze hebben nu trouwens bij de startlijst ook staan wat je als voorkeur voor maat had.. Paard loopt 2x mee en bij één persoon staat hij als groot paard..
Hoop ik toch echt niet met mn 1.65m en korte mollige beentjes :Y) Klein paard is voor mij toch wel t/m 1.62-5 meter ong

Dus als jullie straks in zwolle iemand in cat 4 die redelijk klein is op een mega paard zien zitten.. Zwaai ff :))

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Thats_Me

Berichten: 10919
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:15

Heerlijk gereden op Goa, wat een fijn dier! Helaas niet door maar heb wel een super leuke dag gehad. Ik reed nu achteraan en vond dat mega irritant. Rij veel liever vooraan.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:20

Wij hebben er 4 door. 2 in categorie 2 (1&2) en 2 in 4 (3 en 2) waarvan ik 3 was dus door!

Ruben was heel fijn. Een beetje traag. Eerst vooraan gereden maar omdat ie zo traag was ingehaald door een ander :')

Onze laatate ruiter is met inrijden met pony en al gevallen. Pony kreuepel maar netjes opgelost door manege en ruiter geen schade.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Falko_v

Berichten: 108
Geregistreerd: 14-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:48

Mireille91 schreef:
Hoi! Ik rijd zondag ook in Zwolle. Iemand enig idee hoe Nascha rijdt of zit? Vorige keer op deze manege had ik een super leuk paard. Hoop dat het weer zo'n leuke dag wordt. Iedereen succes alvast!



Ik heb 3 jaar geleden de regio op Nacha gereden. Echt een heel lief beestje en ik vond dr ook super lekker zitten. Van wat ik me herinner was ze alleen niet heel erg aan het been, en vond ze het moeilijk om (aan) te galopperen.
Laatst bijgewerkt door Falko_v op 17-06-18 17:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Die ene die haar cap altijd nét scheef op heeft.

Laura_
Berichten: 5379
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:49

Gefeliciteerd!!

SterreMarie
Berichten: 36
Geregistreerd: 31-01-13

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:25

Ik ben helaas niet door... wel zijn we bestzittende manege geworden en hebben we een 1e plek in cat. 1 en plek 1,2, 3 in cat. 3!

Laura_
Berichten: 5379
Geregistreerd: 01-04-06

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:23

Jammer Sterre!! Heb je wel lekker gereden?
Hoppa, ff 1 2 en 3 in een categorie.

SterreMarie
Berichten: 36
Geregistreerd: 31-01-13

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:18

Nee niet eens.. kreeg een paar minuten voor het inrijden te horen dat ik op een ander paard moest en er gebeurde van alles tijdens de proef waardoor ik erg afgeleid werd

Laura_
Berichten: 5379
Geregistreerd: 01-04-06

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:41

Aah dat is wel balen zeg!!

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:05

Was een beetje rommelig idd met startlijst. Sochtends was er nog best veel veranderd bij aankomst, veel paarden gewisseld en tijden omgegooid.
Vond wel dat ze snel vervanging hadden regeld voor de nukkige pony, werd gelijk voor de dag eruit gehaald en meisje mocht nog op een ander paard opnieuw rijden.


Sinds wanneer is de regel trouwens dat je tijdens de proef de volgorde mag veranderen? ''vroeger'' mocht je alleen binnendoor en groter rijden als je geen ruimte had.. Ik gallopeerde aan (op kop) en na 2 passen werd ik ineens ingehaald die toen voorop bleef reden, en die ging zo hard dat ze op een gegeven moment een heel rondje vooruit reed := Had ik heel veel slordig moeten afsnijden dus ben lekker mijn eigen ding blijven doen.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Thats_Me

Berichten: 10919
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:44

Ohw, dan liep het niet alleen bij ons rommelig. De ijkproef was alles behalve een mooie voorbeeldproef. Hoorde ook last-minute dat ik op een ander paardje, Goa, mocht. Die was overigens heel fijn. Zei al strik er omheen en meenemen. Zo'n leuk en eerlijk dier. Heb dan ook super fijn gereden en ben best trots op mijzelf. Kon mij alleen niet vinden in het comentaar van de jury. Stond een opmerking over mijn beugels dat die niet gelijk waren. Ik rij met eigen beugels en riemen en als er iets recht hangt en gelijk is zijn dat mijn beugels. Verder werd er gesproken over klemmen maar dat kan ik niet. Zit eerder te los dan te vast en dat is ook een van de punten waar we altijd hard z
Aan werken. Kan het ook niet herleiden uit het filmpje van mijn proef. Agja zoals ik al zei, winnen zou ik toch nooit doen en heb zelf super fijn gereden en een leuke dag gehad.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:49

Tja het is en blijft een jurysport.. Lijkt mij ook lastig om te beoordelen zoiets als dit. Eingelijk zou je iedereen met precies het zelfde zadel, beugelriemen moeten laten rijden en op precies het zelfde paard. Alleen dan kan je echt vergelijken. Anders moet je maar geluk hebben dat een jury nét wel wat of nét niet wat ziet, dat je een fijn paard hebt, uberhaupt gelijke riemen hebt etc. Ik zei ook dat ik nooit door zou komen en is nu wel gelukt. Maar met héél veel geluk.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


_Natasja_

Berichten: 4205
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:55

Onze manege (Manege Satana) heeft gister in Bunschoten de beker voor Best Zittend Ruitersportcentrum gewonnen.


Daarbij hadden we:
CAT 1: 1e & 3e plek
CAT 2: 3e plek
CAT 3: 1e & 2e plek
CAT 4: 1e & 3e plek.

Dus 7 door naar de kwart.

*trotse juf*

Learning starts at the end of your comfortzone, don’t be afraid to step out of it!

Laura_
Berichten: 5379
Geregistreerd: 01-04-06

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:28

Sommige hebben er altijd zoveel door haha. Thielen had er ook iets van 7 door en 3 weken terug bij ons andere manege ook 6 vd 8 haha


_Natasja_

Berichten: 4205
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:08

Nou wij hadden er nooit zoveel hoor. :-)

Dus echt heel verrast.

Learning starts at the end of your comfortzone, don’t be afraid to step out of it!

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:08

Kan je ook ergens alle uitslagen zijn?
Wil graag eens kijken hoe het met de ruiters van de manege bij ons in de buurt gegaan is.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: FNRS zitcompetitie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:20


It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


lenavoske
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:48

Het is bijna kwartfinale tijd! Ik ben dit jaar helaas niet door, maar 4 andere meiden van mijn manege wel! Wie is er ook door?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers