Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RiverdaleJarig
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 13:57

Hoihoi,

Ik ben opzoek naar een leuk ponykamp met veel buitenritten. Ik vind het heel belangrijk dat er een goede/behulpzame leiding is, er moet genoeg uitdaging zijn (dus indeling op basis van niveau zou fijn zijn) en eigen pony’s moeten welkom zijn. Er moet genoeg afwisseling zijn naast het rijden en een gezellige sfeer is heel gewenst! Ook is het belangrijk dat ik gewoon vegetarisch mag eten :)

Weten jullie iets leuks? Eigen ervaringen zijn meer dan welkom, negatieve ook, dan weet ik ook weer waar ik niet moet zijn!


Bowo
Berichten: 2808
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:18

Reelaer klinkt als jouw plek!

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:22

Hoe oud ben je dat is makkelijker advies geven :)

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:05

Zo te horen aan je wensen, klinkt JT(of crossweek als je dat leuker lijkt) op Stal 't Reelaer inderdaad perfect voor je! :) Ze hebben hele leuke leiding, die zeker ook behulpzaam is. Uitdaging is er ook wel. Ze hebben bijvoorbeeld 2 crossweides waar je ook crosshindernissen gaat springen! En je gaat door de waterbak! Je eigen pony mag je ook meenemen. Zorg er als je op JT gaat wel voor dat hij een goede conditie heeft. Want na 2 dagen 'voorbereiden' dmv ruiterbewijstraining, politietraining, rijden in de crossweides en een buitenrit ga je 3 dagen op trektocht. In totaal rijd je dan zo'n 65 km(1 dag ong. 3 uur, 1 dag ong. 6 uur en 1 dag ong. 4/5 uur). Je gaat dus lekker veel buiten rijden! Naast het rijden is er genoeg afwisseling, zo worden er 's avonds bijvoorbeeld leuke spellen georganiseerd en het is er supergezellig! Met vegetariërs houden ze goed rekening! :j
Ik ben er zelf al 2 keer geweest, dit jaar ga ik voor de derde keer! En ik vind het er zelfs zo leuk dat ik er dit jaar ook een weekje als begeleiding ben :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:09

Ligt aan je leeftijd. Gasselte is heeel tof! Ook genoeg andere activiteiten. Maar tuurlijk ook wel rijden. Ook de mogelijkheid om je eigen pony eens een rustdagen te geven en op een manege paard te gaan. En er word qua eten elke avond een aparte vegetarische maaltijd bereid mochten deze mensen er zijn.

Een koude trui, is geen goede trui.

RiverdaleJarig
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 15:35

Bedankt voor de suggesties al! Helemaal vergeten mijn leeftijd erbij te zetten, ik ben 13 :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:39

Dan kan Gasselte zeker nog wel. Stel je was 16, zou het anders zijn want dan ben je zeker de oudste. Ik ging er heen toen ik 13 was en werd erbij betrokken. Ook toen ik 14 was ging ik twee weken. Maar toen merkte ik al dat ik meer met de begeleiding om ging dan met de kamp kinderen. Dus dit jaar ga ik begeleiden.

Een koude trui, is geen goede trui.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:54

Riverdale schreef:
Bedankt voor de suggesties al! Helemaal vergeten mijn leeftijd erbij te zetten, ik ben 13 :)

JT is officieel wel pas vanaf 14 jaar, soms wordt er een uitzondering gemaakt. Maar crossweek, wat sowieso wel kan met jouw leeftijd(is van 11 t/m 16 jaar), is ook heel leuk! Crossweek is ook gelijk een leuke voorbereiding op JT, mocht je dat een jaar later willen doen!
Je kunt ook eens op de website kijken: http://www.reelaer.nl

Bowo
Berichten: 2808
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:07

JT is wel het leukste voor jou als je buitenritten wilt maken en ze doen niet zo moeilijk over leeftijd als je verder genoeg ervaring hebt voor JT :)


NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:24


xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:36

Riverdale schreef:
Hoihoi,

Ik ben opzoek naar een leuk ponykamp met veel buitenritten. Ik vind het heel belangrijk dat er een goede/behulpzame leiding is, er moet genoeg uitdaging zijn (dus indeling op basis van niveau zou fijn zijn) en eigen pony’s moeten welkom zijn. Er moet genoeg afwisseling zijn naast het rijden en een gezellige sfeer is heel gewenst! Ook is het belangrijk dat ik gewoon vegetarisch mag eten :)

Weten jullie iets leuks? Eigen ervaringen zijn meer dan welkom, negatieve ook, dan weet ik ook weer waar ik niet moet zijn!


Op Klein Oever in Balkbrug rijd je twee keer een buitenrit, daarnaast heb je dressuur- en spronglessen. Eigen paarden/pony's zijn zeker welkom en de lessen worden inderdaad ingedeeld op niveau. Je hebt verder leiding bij wie je altijd terecht kan. Vegetarisch eten is geen probleem, als je dat aangeeft wordt er vegetarisch voor je gekookt.
Naast het paardrijden en alles daaromheen worden er de hele dag door activiteiten georganiseerd waar je aan mee mag(!) doen. Er hangt een heel fijne, ongedwongen sfeer en aan gezelligheid zeker geen gebrek.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

arabel1
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-05-13

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:44

Ponykamp op Het Lamoen :)

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:49

Stal 't Reelaer! Veel buitenrijden (en als je JT doet ga je drie dagen op trektocht), eigen paard is toegestaan, als je op een paard van t Reelaer wilt rijden, wordt het ingedeeld op niveau en wensen en vegetarisch eten is aanwezig :D

*pum*

Faetje_97
Berichten: 58
Geregistreerd: 24-03-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:08

De bongerd is ook erg leuk!


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6617
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:47

Voor mij is het allerleukste ponykamp van Nederland toch zeker bij Manege de Eekwal (www.eekwal.nl/index.php/ponykampen). Ik ben zelf van mijn 8e tot mijn 18e daar op ponykamp geweest en ben komende zomer alweer voor het 3e jaar achtereen leiding.

Er zijn ontzettend veel verschillende paarden en pony's, waar eigenlijk voor iedereen altijd wel iets bij zit. Doordat de manege direct aan het bos ligt, maken we ook veel buitenritten. Aan het begin van de week kun je kiezen wat je wil eten en daarbij kun je ook aangeven dat je vegetarisch bent.

Alle leiding is vroeger zelf ook op ponykamp bij de Eekwal geweest, dus ze weten precies hoe het is om op ponykamp te zijn. Daardoor kunnen ze je heel goed helpen en weten ze natuurlijk hoe ze het super gezellig moeten maken!

Op de Eekwal is geen dag hetzelfde en we doen ontzettend veel verschillende dingen en spelletjes. Ik kan natuurlijk niet alles vertellen, omdat het ook leuk is dat bepaalde dingen een verrassing blijven :P

Mocht je nog meer willen weten, stuur me dan gerust een berichtje! :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:46

Bij Molenzicht doe je ook veel buitenritten

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Wat is het leukste Ponykamp van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:45

Voor mij overduidelijk stal t reelaer! Zoals al eerder verteld super veel uitdaging en heel gezellig met een leuke begleiding. Is tevens wel aan de prijzige kant, maar ik weet niet hoeveel je er aan uit wilt geven :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers