Zafira Manege Kikkert Texel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jetskie15
Berichten: 59
Geregistreerd: 01-05-17

Zafira Manege Kikkert Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 14:14

Hoi allemaal,

in de zomervakantie maak ik altijd strandritten op Texel bij manege Elzenhof, maar dit jaar wil ik er ook 1 bij manege Kikkert maken.
Ik heb tijdens het langsrijden al een mooi en snel uitziend paard gezien genaamd Zafira en nu vroeg ik me af of een van jullie ervaring met haar (hem) heeft. Is ze lief en hoe is ze op het strand? en is ze snel?

ik hoop dat iemand antwoord heeft :D

sofietjevdh
Berichten: 38
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:16

Mijn moeder reed regelmatig op Zafira, ze vond het een erg fijn paard. Ietswat gevoelig maar verder fijn om te rijden en ze zat lekker :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Zafira Manege Kikkert Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:59

Ik verplaats dit topic naar Manegepraat.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Zafira Manege Kikkert Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:47

Wat leuk dat je dit jaar een strandrit bij manege Kikkert gaat maken. Ik heb daar vroeger gewerkt en Zafira was een van mijn favoriete paarden. Wat je het beste even kunt doen is naar de manege bellen, mensen daar weten precies welk paard bij je past en welke paarden meegaan naar het strand.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Zafira Manege Kikkert Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:28

Zafira moet denk ik al een oudje zijn want die ken ik nog van heel lang geleden. Meestal krijg je een paard toebedeeld. Mijn ervaring is dat alle paarden bij Kikkert fijn voorwaarts en braaf zijn.

Jetskie15
Berichten: 59
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Zafira Manege Kikkert Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 16:31

Onderwerp: Zafira Manege Kikkert Texel

Napie schreef:
Zafira moet denk ik al een oudje zijn want die ken ik nog van heel lang geleden. Meestal krijg je een paard toebedeeld. Mijn ervaring is dat alle paarden bij Kikkert fijn voorwaarts en braaf zijn.


Dus je mag niet, net zoals bij Elzenhof, een eigen paard kiezen? of in ieder geval je voorkeurskeuze vertellen?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Zafira Manege Kikkert Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:30

Beetje afhankelijk van je rij ervaring. Sommige paarden zullen ze misschien niet snel toe bedelen aan iemand die ze niet kennen

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Zafira Manege Kikkert Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:57

Natuurlijk mag jij je voorkeur doorgeven. Ze kijken dan welk paard daarbij best en dat hangt ook af van je rijervaring. Ik weet zeker dat er een leuk paard voor je bij zit.

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:58

Je mag wel zelf een keuze maken tussen paarden die bij jou lengte gewicht en rijkunst passen . Maar nieuwe of niet zulke makkelijke daarvan zeggen we meestal probeer ze eerst uit in het bos dan kunnen we zien of de combi er is om het voor ruiter en dier leuk te houden !!

Jetskie15
Berichten: 59
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Zafira Manege Kikkert Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 07:24

Onderwerp: Zafira Manege Kikkert Texel

nannyrana7 schreef:
Je mag wel zelf een keuze maken tussen paarden die bij jou lengte gewicht en rijkunst passen . Maar nieuwe of niet zulke makkelijke daarvan zeggen we meestal probeer ze eerst uit in het bos dan kunnen we zien of de combi er is om het voor ruiter en dier leuk te houden !!


ja dat begrijp ik,
maar stel ik heb 7 jaar rijervaring, waarvan 2 jaar een verzorgpony, en ik heb al 4 keer een strandrit gemaakt, is dat dat in jullie ogen veel rijervaring?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:33

Nee, dat vind ik niet. Maar het ligt eraan waar, hoe en bij wie je die rijervaring hebt op gedaan.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Zafira Manege Kikkert Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:16

Ik heb 27 jaar rij ervaring en daarvan 20 jaar eigen pony's maar toch vind ik mijzelf niet vergevorderd doordat mijn evenwicht en zit niet altijd optimaal zijn en mede daardoor angst heb ontwikkeld. Sommige rijden maar net maar zitten als een huis op het paard en kunnen alles rijden en sommige zeggen al jaren te rijden en gaan alle kanten op