Ponykamp manege de bongerd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 11:28

Hoi allemaal,

Ik en een vriendin gaan dit jaar op ponykamp bij manege de bongerd. We vroegen ons een paar dingen af:

1 Hoe is het eten?

2 Word erop gelet dat je de pony’s niet compleet uitput met het vrijrijden?

3 Ergens anders heb ik gelezen dat het bijna niet te doen is om vrij te rijden doordat de pony’s het eng vinden. Klopt dit?

4 Is er bij elk kamp (dus ook pinkster Hemelvaart enz enz enz) en onderlinge wedstrijd?


A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:09

Ik verplaats dit topic naar [MA] Manegepraat.

Pauley

Berichten: 686
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:18

Elfjes_2005 schreef:
Hoi allemaal,

Ik en een vriendin gaan dit jaar op ponykamp bij manege de bongerd. We vroegen ons een paar dingen af:

1 Hoe is het eten?

2 Word erop gelet dat je de pony’s niet compleet uitput met het vrijrijden?

3 Ergens anders heb ik gelezen dat het bijna niet te doen is om vrij te rijden doordat de pony’s het eng vinden. Klopt dit?

4 Is er bij elk kamp (dus ook pinkster Hemelvaart enz enz enz) en onderlinge wedstrijd?



Ik ben een paar jaar geleden naar het pinkster kamp geweest.

1. Het eten was er toen wel goed we aten vooral brood maar hadden geen crovee.

2. Tijdens mijn kamp werd er wel echt opgelet dat ze niet te vaak bereden werden.

3. Mijn ervaring was dat de pony's het niet eng vinden maar het vrij rijden niet te doen was omdat tijdens het pinksterkamp de lessen doorgingen en je mocht niet vrij rijden als je pony ook nog 2 of 3 (?) lessen moest lopen.

4. Tijdens het pinksterkamp was er geen onderlinge wedstrijd.

als je meer vragen hebt dan zeg je het maar. Ik hoop dat je hiet wat aan hebt.

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:33

Elfjes_2005 schreef:
Hoi allemaal,

Ik en een vriendin gaan dit jaar op ponykamp bij manege de bongerd. We vroegen ons een paar dingen af:

1 Hoe is het eten?

2 Word erop gelet dat je de pony’s niet compleet uitput met het vrijrijden?

3 Ergens anders heb ik gelezen dat het bijna niet te doen is om vrij te rijden doordat de pony’s het eng vinden. Klopt dit?

4 Is er bij elk kamp (dus ook pinkster Hemelvaart enz enz enz) en onderlinge wedstrijd?


1. Ik vond het eten lekker, ook lekkere alternatieve voor vegetariërs! Je eet alleen smiddags warm en savonds brood.
2.er wordt wel opgelet, maar in de praktijk wordt er weinig vrij gereden, je hebt er weinig tijd voor en je wil vaak tussendoor ook wel even relaxen en je pony natuurlijk ook. Wij gingen wel vaak op het terrein in en uitstappen, dat was heel leuk
3.ik heb geen van beide keren gemerkt dat de paarden het eng vonden om te rijden op het terrein, lekker aan een lang teugeltje liepen ze rond.
4. Wedstrijden verschilt, ligt ook aan met hoeveel mensen je bent, ik ben in de herfstvakantie en in de laatste week van de zomervakantie geweest en we waren beide met weinig mensen en hebben daardoor geen wedstrijden gedaan. Maar mochten dan kiezen wat we wel wilde doen.

[o] strooigoed

Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 12:38

Bedankt verder nog iemand?

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:23

heeey ik ga in de meivakantie ook op ponykamp bij manege de bongerd en heb ook een aantal vraagjes..
- hoelang ga je op buitenrit en hoelang galopeer je?
- wat is ongeveer de leeftijds categorie die op ponykamp gaat bij deze manege?
- hoe groot zijn de groepen
- zijn het actieve paarden? (willen ze nageven? wijken?)
- en kan iemand een eigen ervaring uitgebreid delen met een aantal details?
- zijn er andere mensen die ook in de meivakantie komen??

cecile2003

Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 16:24

Mijn vriendin Jeske gaat in de meivakantie.

Pauley

Berichten: 686
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:02

cecile2003 schreef:
heeey ik ga in de meivakantie ook op ponykamp bij manege de bongerd en heb ook een aantal vraagjes..
- hoelang ga je op buitenrit en hoelang galopeer je?
- wat is ongeveer de leeftijds categorie die op ponykamp gaat bij deze manege?
- hoe groot zijn de groepen
- zijn het actieve paarden? (willen ze nageven? wijken?)
- en kan iemand een eigen ervaring uitgebreid delen met een aantal details?
- zijn er andere mensen die ook in de meivakantie komen??

cecile2003


zoals al eerder aangegeven ben ik op pinksterkamp geweest en was dat dus maar 4 dagen hoe het zit met een week weet ik dus niet.

1. wij gingen met de leiding ongeveer een uur op buitenrit en hebben niet gegalopeerd. Als je vrij gaat rijden op het terrein ben je daar vrij in. Mits je rekening houd met de paarden natuurlijk.

2.het pinksterkamp voor kinderen tot 13 jaar en verder dacht voor kinderen tot 15 (?). op pinksterkamp was de gemiddelde leeftijd ongeveer 10 jaar.

3. pinskterkamp was een groep van ongeveer 25 dacht ik. Maar overdag heb je wel je eigen les groep en worden ze dus opgesplitst.

4. paarden zijn en blijven manege paarden de meeste kunnen wijken maar nagevelijk niet echt (zoals de meeste manege paarden) en ja elk paard is in de krul te krijgen als je maar hard genoeg trekt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

5.Wat voor details wil je weten?

Ik hoop dat je er wat aan hebt

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:24

Pauley schreef:
cecile2003 schreef:
heeey ik ga in de meivakantie ook op ponykamp bij manege de bongerd en heb ook een aantal vraagjes..
- hoelang ga je op buitenrit en hoelang galopeer je?
- wat is ongeveer de leeftijds categorie die op ponykamp gaat bij deze manege?
- hoe groot zijn de groepen
- zijn het actieve paarden? (willen ze nageven? wijken?)
- en kan iemand een eigen ervaring uitgebreid delen met een aantal details?
- zijn er andere mensen die ook in de meivakantie komen??

cecile2003


zoals al eerder aangegeven ben ik op pinksterkamp geweest en was dat dus maar 4 dagen hoe het zit met een week weet ik dus niet.

1. wij gingen met de leiding ongeveer een uur op buitenrit en hebben niet gegalopeerd. Als je vrij gaat rijden op het terrein ben je daar vrij in. Mits je rekening houd met de paarden natuurlijk.

2.het pinksterkamp voor kinderen tot 13 jaar en verder dacht voor kinderen tot 15 (?). op pinksterkamp was de gemiddelde leeftijd ongeveer 10 jaar.

3. pinskterkamp was een groep van ongeveer 25 dacht ik. Maar overdag heb je wel je eigen les groep en worden ze dus opgesplitst.

4. paarden zijn en blijven manege paarden de meeste kunnen wijken maar nagevelijk niet echt (zoals de meeste manege paarden) en ja elk paard is in de krul te krijgen als je maar hard genoeg trekt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

5.Wat voor details wil je weten?

Ik hoop dat je er wat aan hebt


Hoe was de sfeer? wat voor activiteiten werden gedaan?
Ik hoop dat wij in de meivakantie niet een gemiddelde leeftijd van 10 jaar aantreffen want wij zijn 15 en 16... en ik weet niet echt veel van manege paarden in het algemeen maar veel paarden bij mij op de manege geven makkelijk na dusja XD

Pauley

Berichten: 686
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:39

cecile2003 schreef:
Pauley schreef:




zoals al eerder aangegeven ben ik op pinksterkamp geweest en was dat dus maar 4 dagen hoe het zit met een week weet ik dus niet.

1. wij gingen met de leiding ongeveer een uur op buitenrit en hebben niet gegalopeerd. Als je vrij gaat rijden op het terrein ben je daar vrij in. Mits je rekening houd met de paarden natuurlijk.

2.het pinksterkamp voor kinderen tot 13 jaar en verder dacht voor kinderen tot 15 (?). op pinksterkamp was de gemiddelde leeftijd ongeveer 10 jaar.

3. pinskterkamp was een groep van ongeveer 25 dacht ik. Maar overdag heb je wel je eigen les groep en worden ze dus opgesplitst.

4. paarden zijn en blijven manege paarden de meeste kunnen wijken maar nagevelijk niet echt (zoals de meeste manege paarden) en ja elk paard is in de krul te krijgen als je maar hard genoeg trekt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

5.Wat voor details wil je weten?

Ik hoop dat je er wat aan hebt


Hoe was de sfeer? wat voor activiteiten werden gedaan?
Ik hoop dat wij in de meivakantie niet een gemiddelde leeftijd van 10 jaar aantreffen want wij zijn 15 en 16... en ik weet niet echt veel van manege paarden in het algemeen maar veel paarden bij mij op de manege geven makkelijk na dusja XD


Sfeer was erg goed.

Qua paardrij activiteiten hadden we les, hebben we wat spelletjes gedaan op het paard, voltige, buitenrit, vrij rijden natuurlijk.
Zonder het paard vond ik het zwaar tegen vallen, we hebben heeeel veel uren in de speeltuin op het terrein door moeten brengen omdat er niks gedaan werd. Verder hebben we een keer gezwommen (buiten), bonte avond, een soort 6 kamp. meer weet ik zo even niet.

Het pinksterkamp was wel speciaal voor de basisschool dus word de leeftijd al gauw wat lager.

Meest mangepaarden die ik ken (heb er al veel gehad) lopen meestal braaf hun rondje, zijn vrij stijf en geven moeilijk tot niet na.

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:50

cecile2003 schreef:
heeey ik ga in de meivakantie ook op ponykamp bij manege de bongerd en heb ook een aantal vraagjes..
- hoelang ga je op buitenrit en hoelang galopeer je?
- wat is ongeveer de leeftijds categorie die op ponykamp gaat bij deze manege?
- hoe groot zijn de groepen
- zijn het actieve paarden? (willen ze nageven? wijken?)
- en kan iemand een eigen ervaring uitgebreid delen met een aantal details?
- zijn er andere mensen die ook in de meivakantie komen??

cecile2003


1. Meestal een uurtje, soms als je met weinig mensen bent 2 uur. Wij zijn altijd gaan galoperen buiten.
2. Verschilt per week, de eerste keer dat ik er was waren we maar met zijn vijven, was de jongste 15 en ik en vriendin de oudste met 18. De tweede keer was ik in de herfstvakantie waren we met 2 van 15 en ik als 18 jarige op 1 kamer en 5 kinderen tussen de 8 en 12 op de andere kamer.
3. Ik heb 2 keer in kleine groepen gezeten van 5 en 8 kinderen, maar wat ik begreep hebben ze er meestal rond de 30,maar verschilt dus heel erg.
4. Ze hebben zeker paarden die fijn kunnen nageven! Alle drie waarop ik heb gereden (1 met voor rijden en 2 met kamp) waren fijn na te geven. Ponys weet ik niet, hier heb ik alleen met naar de wei zonder zadel op gereden.
Wil je verder nog iets weten?

[o] strooigoed

noakim0203
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-07-15

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 06:24

Hey! Ik had ook nog een paar vraagjes,
Hoe groot zijn de groepen waarin je les krijgt? Zijn deze goed op niveau, en ga je met dezelfde groep oo buitenrit?
Met het voorrijden, rij je dan alleen of met iedereen tegelijk in de bak?
En heb je enig idee hoeveel mensen er meestal in de meivakantie gaan?
Dankje!

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:11

flowerin schreef:
cecile2003 schreef:
heeey ik ga in de meivakantie ook op ponykamp bij manege de bongerd en heb ook een aantal vraagjes..
- hoelang ga je op buitenrit en hoelang galopeer je?
- wat is ongeveer de leeftijds categorie die op ponykamp gaat bij deze manege?
- hoe groot zijn de groepen
- zijn het actieve paarden? (willen ze nageven? wijken?)
- en kan iemand een eigen ervaring uitgebreid delen met een aantal details?
- zijn er andere mensen die ook in de meivakantie komen??

cecile2003


1. Meestal een uurtje, soms als je met weinig mensen bent 2 uur. Wij zijn altijd gaan galoperen buiten.
2. Verschilt per week, de eerste keer dat ik er was waren we maar met zijn vijven, was de jongste 15 en ik en vriendin de oudste met 18. De tweede keer was ik in de herfstvakantie waren we met 2 van 15 en ik als 18 jarige op 1 kamer en 5 kinderen tussen de 8 en 12 op de andere kamer.
3. Ik heb 2 keer in kleine groepen gezeten van 5 en 8 kinderen, maar wat ik begreep hebben ze er meestal rond de 30,maar verschilt dus heel erg.
4. Ze hebben zeker paarden die fijn kunnen nageven! Alle drie waarop ik heb gereden (1 met voor rijden en 2 met kamp) waren fijn na te geven. Ponys weet ik niet, hier heb ik alleen met naar de wei zonder zadel op gereden.
Wil je verder nog iets weten?



Welk paard vond jij het leukst?? Konden ze goed springen? En snel galopperen? Dan kan ik vragen of ik daar om zou mogen ik hou trouwens wel van kleine groepen dus hoop dat wij dat ook hebben in de meivakantie XD

Pauley

Berichten: 686
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:04

noakim0203 schreef:
Hey! Ik had ook nog een paar vraagjes,
Hoe groot zijn de groepen waarin je les krijgt? Zijn deze goed op niveau, en ga je met dezelfde groep oo buitenrit?
Met het voorrijden, rij je dan alleen of met iedereen tegelijk in de bak?
En heb je enig idee hoeveel mensen er meestal in de meivakantie gaan?
Dankje!


Wij kregen met pinksterkamp les met ongeveer 7 en wij werden ingedeeld op niveau.
Wij hoefden niet voor te rijden maar tijdens de eerste les werd wel gekeken hoe je reed en of je goed op de pony paste.

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:49

cecile2003 schreef:
1. Meestal een uurtje, soms als je met weinig mensen bent 2 uur. Wij zijn altijd gaan galoperen buiten.
2. Verschilt per week, de eerste keer dat ik er was waren we maar met zijn vijven, was de jongste 15 en ik en vriendin de oudste met 18. De tweede keer was ik in de herfstvakantie waren we met 2 van 15 en ik als 18 jarige op 1 kamer en 5 kinderen tussen de 8 en 12 op de andere kamer.
3. Ik heb 2 keer in kleine groepen gezeten van 5 en 8 kinderen, maar wat ik begreep hebben ze er meestal rond de 30,maar verschilt dus heel erg.
4. Ze hebben zeker paarden die fijn kunnen nageven! Alle drie waarop ik heb gereden (1 met voor rijden en 2 met kamp) waren fijn na te geven. Ponys weet ik niet, hier heb ik alleen met naar de wei zonder zadel op gereden.
Wil je verder nog iets weten?



Welk paard vond jij het leukst?? Konden ze goed springen? En snel galopperen? Dan kan ik vragen of ik daar om zou mogen ik hou trouwens wel van kleine groepen dus hoop dat wij dat ook hebben in de meivakantie XD[/quote]

Ik heb zelf met voorrijden op lex gezeten en kamp op amalia en vinius. Ik vond zelf vinius het leukste. Maar wij mochten de eerste keer njet kiezen, we moesten voorrijden en werden aan de hand daarvan ingedeeld, vond je je paard niet leuk mocht je wel een andere of wisselen. De meeste kunnen erg leuk springen, en de meeste kunnen ook wel hard, maar je gaat niet extreem hard galoperen. Alles is daar lekker relaxed!

[o] strooigoed

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:13

flowerin schreef:
cecile2003 schreef:
1. Meestal een uurtje, soms als je met weinig mensen bent 2 uur. Wij zijn altijd gaan galoperen buiten.
2. Verschilt per week, de eerste keer dat ik er was waren we maar met zijn vijven, was de jongste 15 en ik en vriendin de oudste met 18. De tweede keer was ik in de herfstvakantie waren we met 2 van 15 en ik als 18 jarige op 1 kamer en 5 kinderen tussen de 8 en 12 op de andere kamer.
3. Ik heb 2 keer in kleine groepen gezeten van 5 en 8 kinderen, maar wat ik begreep hebben ze er meestal rond de 30,maar verschilt dus heel erg.
4. Ze hebben zeker paarden die fijn kunnen nageven! Alle drie waarop ik heb gereden (1 met voor rijden en 2 met kamp) waren fijn na te geven. Ponys weet ik niet, hier heb ik alleen met naar de wei zonder zadel op gereden.
Wil je verder nog iets weten?



Welk paard vond jij het leukst?? Konden ze goed springen? En snel galopperen? Dan kan ik vragen of ik daar om zou mogen ik hou trouwens wel van kleine groepen dus hoop dat wij dat ook hebben in de meivakantie XD


Ik heb zelf met voorrijden op lex gezeten en kamp op amalia en vinius. Ik vond zelf vinius het leukste. Maar wij mochten de eerste keer njet kiezen, we moesten voorrijden en werden aan de hand daarvan ingedeeld, vond je je paard niet leuk mocht je wel een andere of wisselen. De meeste kunnen erg leuk springen, en de meeste kunnen ook wel hard, maar je gaat niet extreem hard galoperen. Alles is daar lekker relaxed![/quote]

Klinkt echt heel leuk bedankt!

Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-18 07:37

De moeder van mijn vriendin heeft het gevraagd jullie zijn in de meivakantie met z’n 24en

Cif2004
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:00

Hallo,

Weet iemand waar ze opleten met inrijden?
Alvast bedankt

Cif2004
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:02

Hallo,

Weet iemand waar ze opleten met inrijden?
Alvast bedankt

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:08

Elfjes_2005 schreef:
De moeder van mijn vriendin heeft het gevraagd jullie zijn in de meivakantie met z’n 24en


Ooh da's niet heeel veel XD

Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-18 12:45

Moet je met voorrijden gwn houding basisgangen en wat figuren rijden?

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:46

Mag je trouwens eigen uitrustingen gebruiken op ponykamp zoals, dekjes, peesjes of halsters??

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:50

Weet iemand nou wat het inrijden miss inhoud??

lisaaamdr
Berichten: 5
Geregistreerd: 26-12-16
Woonplaats: Nieuw Sloten

Re: Ponykamp manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:36

Hey, wat toevallig!
Ik ben 2 jaar geleden geweest met 2 vriendinnen en ga dit jaar weer met 2 vriendinnen, 1 van die vriendinnen is vorig jaar ook geweest. Wij zijn 14 en hopen idd ook niet op een gemiddelde leeftijd van 10. Dus tot zondag *\o/*

Okay hier mijn ervaringen:
1 Het eten was top, veel verschillend en er word echt rekening met je gehouden.
2 Redelijk, vooral aan jezelf om op te letten. Echter heb ik maar 2x vrijgereden omdat mijn pony elke dag lessen moest lopen. Maar dat is niet supererg aangezien je sowieso al 2x per dag rijd ( en toen ook elke ochtend en avond zonder zadel van het land halen ong 10 minuten). Heb wel nog een keer met de groep op het terreinbosding gereden haha. Wij zijn van plan vooral dat een hoop te doen.
3 In de bakken had niemand problemen. Helaas wilde mijn pony niet voorop ( geprobeerdte overtuigen maar tevergeefs haha :D )
4 Ik had geen wedstrijd, maar vorig jaar was dat er wel en vgm dit jaar ook ( had een mail gestuurd en als je je ruiterpaspoort meeneemt mag je starten)

Dan nog een aantal andere dingetjes!

Wij gingen elke dag ongeveer een uur op buitenrit en galoppeerden dan altijd. Maar wij hadden teon een groep van 10 personen dus werd helaas niet gesplitst. Heel fijn zo weinig maar er was 1 beginner met ee shet waardoor de rest niet zo hard kon. Vorig jaar waren er veel kids maar gesplitste groepen dus de paarden groep ging 3x zo hard! +:)+
We gingen zwemmen dat was leuk, de dagrit was ook top.
Hoop idd ook op een paardje dat 'braaf' is op buitenrit en gewoon kan nageven en springen ( je gaat helaas niet hoog maar toch)

Voorrijden stelt eigenlijk niks voor, gewoon eventjes rijden en dan hebben ze het wel gezien.

In elk geval weer zin in :P


lisaaamdr
Berichten: 5
Geregistreerd: 26-12-16
Woonplaats: Nieuw Sloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:38

Elfjes_2005 schreef:
Hoi allemaal,

Ik en een vriendin gaan dit jaar op ponykamp bij manege de bongerd. We vroegen ons een paar dingen af:

1 Hoe is het eten?

2 Word erop gelet dat je de pony’s niet compleet uitput met het vrijrijden?

3 Ergens anders heb ik gelezen dat het bijna niet te doen is om vrij te rijden doordat de pony’s het eng vinden. Klopt dit?

4 Is er bij elk kamp (dus ook pinkster Hemelvaart enz enz enz) en onderlinge wedstrijd?


Heyy, hoe oud zijn jullie?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers