Vraag het de FNRS jury....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:39

Kom ik ook met een vraag waar ik heel lang mee zit.. Is het toegestaan, na het afgroeten, om je paard een schouderklopje te geven? In het begin deed ik het altijd, tot er ineens gezegd werd dat het niet mag. Nooit commentaar op gehad, alleen die ene keer. Sinds dien doe ik het altijd in een hoek waar de jury het niet ziet (Ingebouwd jury hok, dus 2 dode hoeken), daar rijd ik zo ver mogelijk in, kijk achterom of ik ver genoeg ben, en geef hem een schouder klopje.

Maar mijn vraag is nu, mag het wel of niet?

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.



Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:26

Hallotjes :)
Vorige wedstrijd reed ik op een poown die soms nogal moeilijk in galop aanspringt.
Met de F 10 zat ze dus verkeerd, maar ik kreeg haar niet terug en zou dan dus al een hele lange zijde gereden hebben in de verkeerde, dus ik heb het zo maar gelaten. Of is het toch nog beter om het dan te doen, ookal zit je aan de andere kant van de bak?

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:49

Bellatrix schreef:
Geen idee. :+
Heb je je protocol in de buurt?
Staan de 5en links in het vakje en de 7ens en hoger helemaal rechts?

Kom je ook / kwam je ook bij Pothoven? :')


Trouwens, nog een vraagje.. Als je naar het jury hokje toerijd nog voor je groet, mag je dat ook in draf doen, of mmoet dat in stap?

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.



Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:09

Moet je met het rijden van een FNRS wedstrijd met eigen paard ook nog toestemming vragen van de manege houder voor been beschermers?
En is knotten/wit dekje een must of optioneel? :)

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:42

Voor de f13, aangalloperen op C:

Paard in kwestie valt uit elkaar hoe ik het ook probeer en hoevaak ik het ook geoefend heb. Onspanning is weg en paard gaat verder in een vlotte draf, gaat in de hoek erna in galop.
Hierna zijn we allebij de ontspanning kwijt.

Of liever in de hoek ervoor of erna aangalloperen en complete ontspanning behouden met het risico "te vroeg" of "te laat" erbij?

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:03

Het aangalloperen bij C is uiteindelijk gelukt na bij het inrijden nog even geoefend te hebben. Had er zelfs een 8 voor. :')

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:19

Ik moet morgen met mijn proef van hand veranderen in galop, tussen hoekletter en x in draf en dan tussen x en volgende hoekletter in galop. Is het beter om perfect in het midden tussen de hoekletter en x de overgang te maken of mag ik ook, aangezien mijn paard beide een vliegende en simpele wissen kan, net voor de x in draf en een pas erna in galop? d.m.v 1 of 2 drafpassen dus.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers