Ponykamp de Treekhoeve SGW of crossweek 't Reelaer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gishi

Berichten: 369
Geregistreerd: 15-01-15
Woonplaats: Zuid Drenthe

Ponykamp de Treekhoeve SGW of crossweek 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 19:47

Hoi Hoi,

Samen met een vriendin van mij willen we graag dit jaar op ponykamp. Nu hebben we wat research gedaan en wat oude topics gelezen en dat soort dingen en toen kwamen we uit op 2 ponykampen die ons leuk lijken.
Namelijk de Treekhoeve SGW en de crossweek 't Reelaer.
Omdat wij beide 15 jaar zijn in de vakantie en ondertussen al wat ervaring hebben zijn we niet op zoek naar een 'normaal' ponykamp met spelletjes en pimp je pony enzo. Maar iets wat een uitdaging is en waar je echt wat van leert zeg maar.
nu vroegen wij ons af of mensen ervaring hebben met één of beide kampen. Is de leiding aardig? Hoe groot zijn de groepen? Krijg je je eigen vaste paard? en hoe overnacht je? Ik kon het namelijk niet goed vinden op de sites!

We zijn erg benieuwd! :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:28

Ik heb ervaring met de Treekhoeve, mijn topic kan je vinden bij manegepraat :j

Is de leiding aardig?

Ja! ik vond van wel, was ook erg gezellig, 's avonds nog weerwolven spelen met de leiding. Ik had heel veel lol met ze. Ze zijn wel duidelijk, vooral met regels, ze slapen niet in de tent, al was het bijna gebeurt bij ons :')
Spoiler:
We werden opeens wakker om half 5 :')
dus dat vond de leiding niet zo leuk haha. Maar verder super leuke mensen!

Hoe groot zijn de groepen?

Dat verschilt enorm per week. Vorig jaar zaten we met 20/25? mensen. De week ervoor hadden ze er 40 hoorde ik. Dit heeft ook te maken of er een sgw week bij zit ja of nee. Dat is natuurlijk veel intensiever en dan deel je geen paarden.

Krijg je je vaste paard?

Zeker! Als je een klik hebt natuurlijk, anders wissel je haha. Ze hebben veel leuke paarden, dus keus genoeg.

Hoe overnacht je?

Je overnacht in 2/3 grote tenten, dus ongeveer 10 mensen per tent. Ik vond het wel wat hebben, gezellig met zn allen in de tent :j

Als je meer wilt weten stuur me maar een pb :j
Dit jaar ga ik weer, week 2 sgw, met een heel aantal andere leuke meiden :D

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Ponykamp de Treekhoeve SGW of crossweek 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:29

Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij. Uiteindelijk heb ik gekozen voor treekhoeve omdat dit kamp net wat uitdagender is, het niveau ligt iets hoger en ik vind de crossbaan ook leuker. Je zult ongetwijfeld een leuke week krijgen ongeacht welk kamp je kiest maar als je kijkt naar de inhoud van de lessen dan is de Treekhoeve net wat meer sportgericht en 't Reelaer wat meer voor de fun. En ik weet niet hoe de leeftijden bij 't Reelaer zijn maar bij de Treekhoeve zijn er meestal best veel rond jou leeftijd dus dat is ook wel leuk!

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Ponykamp de Treekhoeve SGW of crossweek 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 01:17

Als je wat info wil over t reelaer mag je me een pb sturen! Dan kan ik rustig reageren via de laptop. Ben zelf leiding voor de crossweken dus kan je van alles vertellen!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp de Treekhoeve SGW of crossweek 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:56

En TS weet je al wat meer?

Gishi

Berichten: 369
Geregistreerd: 15-01-15
Woonplaats: Zuid Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:25

sterreke98 schreef:
En TS weet je al wat meer?


Ten eerste: Harstikke bedankt voor de reacties iedereen! :)

De Treekhoeve lijkt ons erg leuk, maar de ouders van m'n vriendin moeten nog even overleggen ivm de vakantie en wanneer ze gaan enzo en of dat uitkomt dus dat is (helaas) nog afwachten. Maar Treekhoeve staat bij ons nu nog op 1. :j
Ik had nog een vraagje: hoe zit het precies met die niveaus van de Treekhoeve? Ik zag op de site dat je kon kiezen tussen B niveau of B/L zit daar erg veel verschil tussen en wat is het verschil precies?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp de Treekhoeve SGW of crossweek 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:07

Er is niet zo echt een verschil haha. Je gaat voorrijden. Dan wordt je in een groep gegooid. Niet echt een niveau ofzo. Bij ons waren de paarden en de ponys gescheiden. En met de wedstrijd had je dan met springen verschillende categorieë . Met de cross had je er 2.

Maar leuk dat je misschien wil! Week 2 is trouwens erg leuk <<) waarschijnlijk al snel vol denk ik..
Als je nog meet vragen hebt, hoor ik het wel :j

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Ponykamp de Treekhoeve SGW of crossweek 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:21

Met de cross spring je alles wat zei denken dat je aankan, als je het zelf niet durft dan hoef je natuurlijk niet.

AmberRomeex

Berichten: 107
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: Voorschoten

Re: Ponykamp de Treekhoeve SGW of crossweek 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:33

Ik ben bij t reelaer geweest! zo onwijs leuk en gezellig! Je zit in groepen van 12 en per groep zijn er twee begeleiders. Je hebt een crossweek bij t Reelaer voor 14+ btw :) Veder slaap je met je groep verdeeld over twee kamers en zijn er in de zelfde hal douches en een wc.

De leiding was erg aardig en gezellig en ook heb je de hele week je eigen paard!

Ze hebben twee grote crossweides die erg leuk zijn! vooral de waterbak is echt heel leuk!

als je vragen hebt mag je ze altijd stellen! xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:55

Ik vind zelf het Reelaer ook erg leuk! De jongerentrektochten zijn echt een aanrader. Al met al is het heel erg afwisselend, je doet crossen, springen, beetje dressuur, schriktraining, buiten rijden en natuurlijk drie dagen op trektocht over de Sallandse heuvelrug (super super mooie omgeving. :) ). Je hebt in principe de hele week je eigen paard, en er is echt voor iedereen een leuk paard (zijn niet 'standaard' manegepaarden. Je overnacht de eerste helft van de week op stal, met je eigen groep heb je twee kamers en je slaapt gewoon in een stapelbed. De tweede helft van de week overnacht je op campings omdat je op trektocht gaat.
Voor de rest zijn de groepen niet super groot, dus leuk onderling contact, leuke avondspelletjes en er wordt echt super goed met de paarden omgegaan (lekker met z'n allen in de wei de hele dag bijvoorbeeld :) ).

Hier een leuk filmpje, misschien leuk om te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=-L1KDikcNk8

merel1048
Berichten: 14
Geregistreerd: 24-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:29

AmberRomeex schreef:
Ik ben bij t reelaer geweest! zo onwijs leuk en gezellig! Je zit in groepen van 12 en per groep zijn er twee begeleiders. Je hebt een crossweek bij t Reelaer voor 14+ btw :) Veder slaap je met je groep verdeeld over twee kamers en zijn er in de zelfde hal douches en een wc.

De leiding was erg aardig en gezellig en ook heb je de hele week je eigen paard!

Ze hebben twee grote crossweides die erg leuk zijn! vooral de waterbak is echt heel leuk!

als je vragen hebt mag je ze altijd stellen! xx

Hoii,

Ik ga op op crossweek dit jaar:) alleen hoe delen ze daar de paarden in?

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:10

merel1048 schreef:
AmberRomeex schreef:
Ik ben bij t reelaer geweest! zo onwijs leuk en gezellig! Je zit in groepen van 12 en per groep zijn er twee begeleiders. Je hebt een crossweek bij t Reelaer voor 14+ btw :) Veder slaap je met je groep verdeeld over twee kamers en zijn er in de zelfde hal douches en een wc.

De leiding was erg aardig en gezellig en ook heb je de hele week je eigen paard!

Ze hebben twee grote crossweides die erg leuk zijn! vooral de waterbak is echt heel leuk!

als je vragen hebt mag je ze altijd stellen! xx

Hoii,

Ik ga op op crossweek dit jaar:) alleen hoe delen ze daar de paarden in?


Wat leuk dat je op crossweek komt! In welke week ga je?

Als we de paarden indelen vragen we aan je wat voor paard je leuk vind, wat voor paard je normaal rijdt en hoe lang je al rijdt/of je al eerder bent geweest en op wie je toen zat.

Op basis daarvan deelt de begeleiding in. Tijdens de crossweek wissel je nog wel eens! Maar we proberen altijd rekening te houden met je wensen voor het paard.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Ponykamp de Treekhoeve SGW of crossweek 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:33

Ik ben naar het reelaer geweest. Erg leuk met de trektocht en ik was toen toch al 17-18 jaar.
Ik had een eigen pony en paard en reed daar al wedstrijden mee in dressuur springen en cross.
Voor mij was dat een hele uitdaging en ook steeds meer leuke hindernissen is de weilanden en mooie waterbak.
Bij de treekhoeve is het een stuk kleiner geworden qua oppervlakte waar de hindernissen staan dan enkele jaren terug.

Ook vind ik het welzijn van de paarden bij de treekhoeve wat minder. Ze hebben slecht passend tuig vaak en daardoor drukkingen en wat magere paarden.
Op het reelaer wordt er zeer goed gekeken dat de paarden niet teveel afvallen en indien dit wel is, worden ze op rust gezet en wordt er eventueel van paard gewisseld.
Paarden worden daar met iets meer zorgvuldigheid verzorgd.

Treekhoeve organiseert het leuk. Zelf geweest met een buitenrit en leuke mensen maar ik denk dat het reelaer wel echt een heel leuk kamp is zo der het idee op ponykamp te zijn.