Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SparklingSky

Berichten: 6
Geregistreerd: 23-01-17
Woonplaats: GORINCHEM

Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 01:43

Omdat ik niets kon vinden wat nog redelijk relevant is open ik even een nieuw topic..

Ik ben benieuwd of er Bokkers zijn die in de omgeving van Gorinchem of Zaltbommel/Den Bosch op een manege rijden en wat jullie goede en minder goede ervaringen zijn? Op het moment wonen wij in Gorinchem, maar willen graag weer terug naar Zaltbommel. :P

A.s. zaterdag heb ik een proefles bij stal Frontera in Ammerzoden. Ik heb besloten mijn eerste proefles daar te doen aangezien dit de goedkoopste manege is.

Heb in het verleden al gereden bij HC de Peperd en HCB Kerkwijk. Als ik de prijzen vergelijk vind ik HCB Kerkwijk wat aan de prijzige kant.

Ik heb al rij ervaring, heb van mijn 6e tot mijn 15e trouw elke week gereden, maar toendertijd gestopt i.v.m. school en bijbaantjes. Nu wil ik het rijden graag weer oppakken omdat het toch altijd is blijven kriebelen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:00

Ik woon wel in de regio, maar heb amper op een manege gereden :=

faytjefay

Berichten: 186
Geregistreerd: 04-10-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:01


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:03

Over de merwede zitten de Selevia hoeve, stal laay, en manege pompveld (die weet ik uit m'n hoofd)

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:20

Ik rijd op het HCB kerkwijk en vind dit een leuke en leerzame manege. Er wordt veel gelet op je houding en er wordt veel goed en duidelijk uitgelegd. Ook kan je er hele mooie buitenritten maken en dit doe je in de zomer dan ook vaak tijdens de lessen. Ook zijn er regelmatig FNRS wedstrijden. Ik ben 6 jaar geleden gaan kijken bij stal Frontera, maar daar vond ik het niet zo. HCB heeft in december een andere eigenaar gekregen, maar er is niet zo veel veranderd :)

SparklingSky

Berichten: 6
Geregistreerd: 23-01-17
Woonplaats: GORINCHEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 12:52

quintenvo schreef:
Ik rijd op het HCB kerkwijk en vind dit een leuke en leerzame manege. Er wordt veel gelet op je houding en er wordt veel goed en duidelijk uitgelegd. Ook kan je er hele mooie buitenritten maken en dit doe je in de zomer dan ook vaak tijdens de lessen. Ook zijn er regelmatig FNRS wedstrijden. Ik ben 6 jaar geleden gaan kijken bij stal Frontera, maar daar vond ik het niet zo. HCB heeft in december een andere eigenaar gekregen, maar er is niet zo veel veranderd :)


Dankjewel voor de reactie! Ik heb inderdaad ook geen slechte ervaringen met HCB Kerkwijk alleen kon het niet zo goed vinden met de eigenaren, kan niet uitleggen waarom maar er was geen klik. :n

Hierdoor verliep het bij mij ook wat moeizamer in de lessen. Vind alleen de prijzen nogal wat aan de hoge kant, wat ik erg jammer vind anders had ik me waarschijnlijk wel weer hier ingeschreven. Ik wil graag weer rijden maar vind het uiteraard ook belangrijk dat ik nog centjes overhoud aan het eind van de maand. :j Ik neem ook aan dat de wedstrijden niet bij het kwartaalabbonement inbegrepen zitten. :P

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:06

SparklingSky schreef:
quintenvo schreef:
Ik rijd op het HCB kerkwijk en vind dit een leuke en leerzame manege. Er wordt veel gelet op je houding en er wordt veel goed en duidelijk uitgelegd. Ook kan je er hele mooie buitenritten maken en dit doe je in de zomer dan ook vaak tijdens de lessen. Ook zijn er regelmatig FNRS wedstrijden. Ik ben 6 jaar geleden gaan kijken bij stal Frontera, maar daar vond ik het niet zo. HCB heeft in december een andere eigenaar gekregen, maar er is niet zo veel veranderd :)


Dankjewel voor de reactie! Ik heb inderdaad ook geen slechte ervaringen met HCB Kerkwijk alleen kon het niet zo goed vinden met de eigenaren, kan niet uitleggen waarom maar er was geen klik. :n

Hierdoor verliep het bij mij ook wat moeizamer in de lessen. Vind alleen de prijzen nogal wat aan de hoge kant, wat ik erg jammer vind anders had ik me waarschijnlijk wel weer hier ingeschreven. Ik wil graag weer rijden maar vind het uiteraard ook belangrijk dat ik nog centjes overhoud aan het eind van de maand. :j Ik neem ook aan dat de wedstrijden niet bij het kwartaalabbonement inbegrepen zitten. :P


Ja, ze zijn best prijzig volgensmij. Het is in de tussentijd wel overgenomen door andere mensen :) Volgensmij moet je voor de wedstrijden indd €10,- per keer betalen. Veel maneges afgaan en dan zit er vast wel een leuke bij :)

Chloe234
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:36


Thebiglion
Berichten: 66
Geregistreerd: 24-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:40

Daphne Boinck heb ik goede verhalen over gehoord en leerlingen daarvan hebben op mijn paarden gereden en reden bijzonder netjes. Stal Laay moet je ver vandaan blijven zowel van de manege als van de pensionstal als van de handelspaarden (handelspaarden zou je kunnen redden, maar dan blijven ze aan de gang). Selevia Hoeve is zo ver ik gehoord heb leuk en prachtige accommodatie, maar vanaf Zaltbommel misschien wat ver. Eigenaren Kerkwijk zijn idd een beetje apart, dus dat geen klik hebben kan ik me voorstellen. Ze zijn zover ik weet wel goed voor de paarden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:43

Vanwaar je mening over laay? Ken de stal verder niet buiten dat ik er zeer regelmatig langs kom, paarden staan vaak op de wei en zien er goed uit...

SparklingSky

Berichten: 6
Geregistreerd: 23-01-17
Woonplaats: GORINCHEM

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 17:39

Dankjewel voor alle reacties. :) Ik moet helaas voorlopig van het rijden afzien wegens financiën... Heb overigens wel een proefles gereden bij Frontera in Ammerzoden. Het rijden ging best goed (ondanks dat ik al zolang niet meer gereden heb).

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:04

Ik rijd op de Lappeheide in Acquoy,
Leuke gezellige manege maar wellicht te ver van Gorinchem?

Thebiglion
Berichten: 66
Geregistreerd: 24-09-16

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:53

Lady Madonna, als je vindt dat de paarden daar er goed uitzien moet je denk ik iets aan je ogen laten doen. Vorig jaar is de omheining zeker 6 weken kapot geweest (lees: helemaal weg met alleen een droge sloot tussen de wei en de weg), de paarden stonden regelmatig in de sloot en in de berm te eten en je kon die beesten aan hun ruggengraat optillen. Staat meer zuring dan gras in die weilanden en de paarden staan de tot hun nek in de bagger.
De manege is inmiddels gestopt. Diverse ouders hebben hun kinderen van de lessen af gehaald omdat het ronduit gevaarlijk was in de lessen. Veel handelspaarden en pony's werden gebruikt als manege pony. Kind van mijn vriendin werd van zo'n nieuwe pony afgegooid en kreeg te horen dat ze toch wel heel veel verkeerd deed (onder haar begeleiding nota bene) en de pony stond diezelfde week op marktplaats als zeer betrouwbaar en mak omdat hij als manege pony dienst deed, was volgens de advertentie een jong dier. Vriendin was blij dat haar kind wilde stoppen, zag er ellende aan, maar wilde ook niet de overbezorgde moeder zijn. Later bleek dat meer ouders om deze reden hun kind weghaalden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:12

Omheining is idd regelmatig en lang kapot, maar graat magere paarden is me echt nooit opgevallen...

SparklingSky

Berichten: 6
Geregistreerd: 23-01-17
Woonplaats: GORINCHEM

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 13:58

Jeetje Thebiglion, dat zulke mensen nog dieren mogen houden... Ongelofelijk.

Thebiglion
Berichten: 66
Geregistreerd: 24-09-16

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:28

Lady Madonna, dan moet je maar eens beter kijken. Het is zelfs zo dat klanten van de omliggende stallen al diverse keren de dierenbescherming gebeld hebben. Hebben zelfs gemeld dat er een paard dood lag te gaan in de wei aan de eigenaren en ze vertikten het om er naar te kijken. Dierenbescherming is ook een hopeloze organisatie. Die willen dat paarden een x aantal uur per dag naar buiten gaan en als je er melding van maakt dat er een oud paard in een donker hok staat weg te teren doen ze er niks aan omdat hij water heeft en zo komen dit soort mensen ook overal mee weg.
Ze hebben daar in het verleden ook paarden gekocht onder valse voorwendselen (leuk vast tehuis) beest is gelijk weer doorverkocht. Gelukkig voor het dier, maar sneu voor de oude eigenaar die voorgelogen was.

Sparkling Sky ze zijn het aantal eigen paarden aan het verminderen en adverteren veel op mp voor pensionstalling en hebben nu ook een andere bron van inkomsten: honden fokken. Aanvragen hebben in de krant gestaan en er zijn veel fok teven aanwezig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:36

Ik heb daar geen idee van thebiglion... Zoals ik zeg, ik ken de stal verder niet, ik fiets er alleen regelmatig langs.... Ik zeg alleen wat ik zie...

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:42

De peperd zit toch aan de hondweg in Velddriel? Dat was vroeger de fjordenhoeve, toen reed ik daar! Is al wel een jaar of 25 geleden.

Verder heb je in Deil wat zitten ( vroeger de hario hoeve, is nu geloof ik wel van naam veranderd ). In Leerdam zit iets ( geloof wel voor eigen paarden ) en manege Lingebos misschien?

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:21

Wellicht zal TS inmiddels een manege gevonden hebben. Maar hc giessenlanderij is echt een aanrander. Er wordt les gegeven op goed niveau en je leert er veel.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:37

Koosnaamloos schreef:
Wellicht zal TS inmiddels een manege gevonden hebben. Maar hc giessenlanderij is echt een aanrander. Er wordt les gegeven op goed niveau en je leert er veel.



Is dat niet die manege in Loosdorp?

Edit ohnee dat is de glastadruiters in Leerdam

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Ervaringen maneges omgeving Gorinchem/Zaltbommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:39

Noordeloos?

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:09

Ja in Noordeloos/giessenburg