Manege omgeving Den Bosch

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sterrexxx11

Berichten: 135
Geregistreerd: 26-10-10

Manege omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 14:08

Hallo allemaal,

Ik rijd al ongeveer 6/7 jaar bij Manege 't Schijndelse Woud in Schijndel. Alleen verhogen ze per 1 januari de kosten voor de rijlessen met 210 euro (op jaarbasis). Hier zijn mijn moeder en ik het niet helemaal mee eens en zijn daarom op zoek naar een nieuwe manege. :(

De manege moet in de buurt zijn van Sint-Michielsgestel, max 15 min rijden met de auto.
Iemand leuke ideeën? (Ben zelf 18 en een gevorderde ruiter.)

xoxo

''A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.''

''Never was a horse that couldn't be rode. Never was a rider that couldn't be throwed.''


Esther_

Berichten: 3989
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:37

Manege de Groote wielen in Rosmalen
Manege Paardrijk in Berlicum
Manege 't Heeseind in Nuland
Manege 't heike in Cromvoirt
Manege ars-longa in Haarsteeg

Genoeg te vinden met Google

sterrexxx11

Berichten: 135
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 14:45

Esther_ schreef:
Manege de Groote wielen in Rosmalen
Manege Paardrijk in Berlicum
Manege 't Heeseind in Nuland
Manege 't heike in Cromvoirt
Manege ars-longa in Haarsteeg

Genoeg te vinden met Google


Klopt, maar deze zijn voor mij iets te ver.

''A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.''

''Never was a horse that couldn't be rode. Never was a rider that couldn't be throwed.''

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Manege omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:51

Berlicum is echt niet langer dan een kwartier van 't Schijndelse Woud. En dan heb je natuurlijk nog de Molenheide maar het is de vraag of je dat moet willen. De Groote Wielen is ook niet zo ver daar vandaan.

sterrexxx11

Berichten: 135
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 14:56

_Reneee schreef:
Berlicum is echt niet langer dan een kwartier van 't Schijndelse Woud. En dan heb je natuurlijk nog de Molenheide maar het is de vraag of je dat moet willen. De Groote Wielen is ook niet zo ver daar vandaan.


Toevallig ervaring met De Groote Wielen?

''A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.''

''Never was a horse that couldn't be rode. Never was a rider that couldn't be throwed.''

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Manege omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:08

Ik ben er weleens geweest en het ziet er altijd helemaal top uit. Ik weet niet hoe de lessen in elkaar zitten, maar de paarden en stallen zien er altijd goed verzorgd uit. Volgens mij kun je daar ook westernlessen volgen.


sterrexxx11

Berichten: 135
Geregistreerd: 26-10-10

Re: Manege omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 11:24

Iemand nog ideeën?

''A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.''

''Never was a horse that couldn't be rode. Never was a rider that couldn't be throwed.''

Renske_W

Berichten: 13839
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:59

Ik weet niet of je inmiddels wat gevonden hebt, maar kijk anders eens of je bij wat maneges een proefles mee kunt rijden.

De molenheide in Schijndel is ook geen verkeerde optie.
Hebben leuke en fijne dieren, oudere die al behoorlijk wat kennen maar ook jongere dieren.

Maar zoals ik zei, kijk anders eens of je een proefles kan nemen. :)

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

ZEJA

Berichten: 3098
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Manege omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:18

Ik weet dat het in Berlicum zeer netjes is kwa verzorging en alles.
Persoonlijk zou ik daar ook eens gaan kijken en zeer aardige mensen.

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Manege omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:42

Ik heb ooit een tijdje op de Groote Wielen gezeten toen die net open was (eerste jaar van opening gereden). Ik vond het toen een leuke manege met gezellige lessen. Ook de paarden worden goed verzorgd. Alleen wat ik wel miste is dat we bijna nooit op buitenrit gingen.
Vriendin heeft gereden op paardrijk in Berlicum en ben wel eens mee geweest. Ik vond zelf de verzorging van de paarden daar wat minder (vieze en kleine stallen). Over de lessen daar heb ik geen ervaring, maar vond de verzorging van de paarden aanzienlijk minder dan op de Groote Wielen. Nadeel misschien voor jou is dat de Groote Wielen duurder is dan het Paardrijk.

.

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:50

Renske_W schreef:
Ik weet niet of je inmiddels wat gevonden hebt, maar kijk anders eens of je bij wat maneges een proefles mee kunt rijden.

De molenheide in Schijndel is ook geen verkeerde optie.
Hebben leuke en fijne dieren, oudere die al behoorlijk wat kennen maar ook jongere dieren.

Maar zoals ik zei, kijk anders eens of je een proefles kan nemen. :)


Geen verkeerde optie? De ene week een indoormotorcross en de andere week een hardcorefeest. Lekker voor die paarden :Y) Om van het gebrek aan weidegang nog maar niet te spreken. Ik vind het welzijn van de dieren bij een manege toch wel een heel belangrijk punt hoor.

Zelf trouwens altijd bij de Leijer gereden in Rooi, maar dat zal voor ts wel te ver zijn. :)

Renske_W

Berichten: 13839
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Manege omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 08:09

En toch als je daar gaat kijken zien de paarden er super uit.
Mooi in conditie en ze komen niks te kort.
En 's zomers komen ze ook op de wei.
Iig tot een paar jaar terug wel.
Ben er nu al een aantal jaar niet meer geweest.

Maar zoals ik al zei, wellicht kan ts gaan kijken of ze proeflessen kan nemen op de maneges. Kan ze zelf kijken wat bij haar past.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Manege omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:07

Ja ze zien er misschien super uit maar staan wel vaak met tweeën in een stal en lekker een paar dagen per jaar in de uitlaatgassen :+ arme beesten daar. Plus dat ik de lessen daar ook zwaar onder de maat vind hoor.

sterrexxx11

Berichten: 135
Geregistreerd: 26-10-10

Re: Manege omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 14:03

Persoonlijk ook nooit echt goede verhalen gehoord over de Molenheide.
Ben ondertussen bij 't Heike in Cromvoirt en Ars Longa in Haarsteeg geweest.
Proefles bij Ars Longa erg goed bevallen.
't Heike in Cromvoirt was echt een wereld van verschil... Een binnenbak van 20 bij 30 waar met 8'en in werd gereden. Zijn maar weer snel weggegaan.
Misschien dat we nog bij de Groote Wielen willen gaan kijken, maar scheelt qua prijs niet veel met onze manege.

Iig bedankt voor alle tips!

''A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.''

''Never was a horse that couldn't be rode. Never was a rider that couldn't be throwed.''

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:38

elinedeau95 schreef:
Ik heb ooit een tijdje op de Groote Wielen gezeten toen die net open was (eerste jaar van opening gereden). Ik vond het toen een leuke manege met gezellige lessen. Ook de paarden worden goed verzorgd. Alleen wat ik wel miste is dat we bijna nooit op buitenrit gingen.
Vriendin heeft gereden op paardrijk in Berlicum en ben wel eens mee geweest. Ik vond zelf de verzorging van de paarden daar wat minder (vieze en kleine stallen). Over de lessen daar heb ik geen ervaring, maar vond de verzorging van de paarden aanzienlijk minder dan op de Groote Wielen. Nadeel misschien voor jou is dat de Groote Wielen duurder is dan het Paardrijk.


TS, Ik weet niet of je ondertussen al een manege gevonden hebt?

Elinedeau95,
Ik weet niet wanneer je op het Paardrijk bent geweest? Maar ik rij er nu 8 jaar en ben van mening dat de paarden juist enorm goed verzorgd worden!

Vroeger was dit inderdaad minder, vieze stallen, vieze paarden...

Ongeveer een jaar geleden hebben ze nieuwe (grotere!!) stallen gebouwd en ik vind het er nu heel netjes uitzien! Op woensdag (dacht ik) & zaterdag kan het er inderdaad wat minder uit zien omdat de stallen dan uitgemest worden dus overal (vies) stro ligt ja.

Verder vind ik het een fijne manege! Er worden veel activiteiten georganiseerd, aardige & fijne instructeurs. De eigenaresse is enorm vriendelijk en wil echt het állerbeste voor haar paarden!! Ze hebben er ongeveer zo'n 60 manegepaarden staan (op de site staat maar een kleine selectie van de paarden), dus voor groot, klein, gevorderd of beginnend, er zit altijd wel een passend paardje bij! Ze beschikken over 2 binnenrijbanen, 1 buitenrijbaan en een longeercirkel. Het Paardrijk ligt naast het bos, dus als het lekker weer is wordt er veel buitengereden! Ook zijn de lessen leuk en afwisselend, de ene keer dressuur, dan springen, of ze hebben een schriktraining klaargezet.

In de 8 jaar dat ik hier rij heb ik deze manege enorm veel zien groeien, en het wordt nog steeds met het jaar beter! :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers