f proefjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xxxmh

Berichten: 3470
Geregistreerd: 21-06-11

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:05

Ik heb zaterdag best lekker gereden voor mijn gevoel.. maar hem net niet gehaald met 209 punten. Jury was super streng, reden met ze 5e en de 1e en 2e plek had 211 en 1 iemand 210 en 2 hadden 209. Ik baalde echt. Al de 3e keer dat ik de F14 niet heb gehaald..

♡ Summer ♡
B+11 L1+3


Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:10

Gefeliciteerd kirsten!! Super goede punten *\o/*

En balen xxxmh , volgende keer beter. Soms heb je een periode dat je er gewoon niet doorheen komt.

Carazonx

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:19

Vroeger voordat mijn manege failliet ging reed ik F-proefjes, ik heb vaak wedstrijden gereden daar.
Ik ben tot de f9 gekomen, daarna ging die helaas failliet.
Nu rij ik momenteel L2, ik ben nu ook niet heel actief met wedstrijden en mijn paard is al best oud dus rijden tot M2 gaat denk ik niet gebeuren :P . Maar dat maakt niks uit, ik vind wedstrijden leuk alleen ''vrij'' rijden vind ik toch het allerleukste :9 . Af en toe recht rijden doe ik dan wel *\o/*

You can dream it, so you why can't you do it?

Rachelle_99
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-09-17
Woonplaats: Brabant

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:27

Leuk dat zoveel mensen F-proefjes rijden! Ik heb dat helaas nooit kunnen doen, want daar deden ze niet aan op de plaats waar ik toen reed (en nog rijd). Wel gingen we 2 keer in het jaar naar een B-wedstrijdje toe, maar we zijn dan ook niet met veel mensen.

Sandyislief

Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:08

Ik heb vandaag ook weer eens een proefje gereden. F10 en ik ben eerste geworden met 224 punten!

Echt trots op Valliant en ook op mezelf!

Nog 1 keer de F10 halen en dan mag ik F11 starten. Foto is niet scherp maar komt uit een filmpje.

Afbeelding

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:16

Afbeelding

laatst met boefje wedstrijdje gehad, ik dacht dat ik f10 moest rijden maar bleek toch nog een keer f9 te moeten haha. nouja met 216 punten gehaald dus wel heel blij <3

edit: hoe wij afentoe door de bak gaan :')

Afbeelding

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:58

Leuk dat mensen hier nog steeds f proefjes rijden. Ik heb zelf al een hele tijd geen f proefjes meer gereden, denk dat het alweer een jaar geleden is dat ik mee gedaab heb. In februari heb ik nog eens een KNHS B oefenproefje gereden en daarna geen wedstrijdjes meer gereden. Maar binnenkort ga ik ook maar weer eens mee doen. Volgende maand is er bij mij op stal een f proefjes clinic. Je rijdt dan eerst je proefje voor de jury, daarna krijg je een clinic van de jury met tips. Vervolgens mag je nog ff losrijden en mag je je proefje nog eens voor t echie rijden. Daar wil ik wel graag aan mee doen! Ik hoop dan de nieuwe F15 proef te rijden.

xMystixcx

Berichten: 7
Geregistreerd: 29-09-17

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:39

Ik zelf rijd nu voor de 3e keer de F14, maar vind de proeven niet echt meer leuk.. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk mezelf aansluiten bij de rijvereniging van mijn manege en ga dan waarschijnlijk ook met mijn leasepony in de B starten :)

''Not every treasure is silver and gold mate''

Raisja18
Berichten: 13
Geregistreerd: 04-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:36

Ik heb altijd f14 of f15 gereden (durf het eigenlijk niet met zekerheid meer te zeggen is al lang geleden)
Maar rij nu knhs m2 omdat ik mn eigen paardje heb.
Die heeft me ook geholpen om vanaf de f11 de klasses door te rijden. een eigen paardje waar je iedere dag mee rijdt maakt de oefeningen en "eisen" waar je aan moet doen toch altijd stukje makkelijker dan een manege paard.

purny

Berichten: 27434
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:18

Ik moet nog de f10 een keer rijden. Denk dat ik daarna ga stoppen met de fnrs aangezien het alleen maar moeilijker gaat worden qua oefeningen.
Middendraf, verruimde oefeningen zitten gewoon niet in het paardje waar ik op start

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:26

Ik heb vorige week ook de f14 gereden. 201 punten.. heb voor mezelf ook besloten het er voorlopig even bij te laten.. alhoewel ik graag nog 1x de f14 zou willen halen. Heb ik die wel uitgereden, maar weet even geen beestje met wie dat zou kunnen.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:25

Laura_ schreef:
Ik heb vorige week ook de f14 gereden. 201 punten.. heb voor mezelf ook besloten het er voorlopig even bij te laten.. alhoewel ik graag nog 1x de f14 zou willen halen. Heb ik die wel uitgereden, maar weet even geen beestje met wie dat zou kunnen.

Ik snap je gevoel, daardoor rijd ik zelf ook veel minder proeven dan vroeger en is het nu alweer een jaar geleden ofzo dat ik mijn laatste F-proef heb gereden.
Reed je de oude F14 of de nieuwe(die hoort bij de zilveren ruiteropleiding van de KNHS)?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:19

Ik heb de nieuwe gereden. Dacht dat het makkelijker zou zijn haha. Nu is wel mn oude instructie gestopt en waar ik nu les van krijg geeft heel anders les. Dus misschien heeft dat er ok wel mee te maken heeft gehad.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:00

Laura_ schreef:
Ik heb de nieuwe gereden. Dacht dat het makkelijker zou zijn haha. Nu is wel mn oude instructie gestopt en waar ik nu les van krijg geeft heel anders les. Dus misschien heeft dat er ok wel mee te maken heeft gehad.

Hmm, die gedachte had ik ook... Nou ja, zal het wel zien, ik moet ook nog even navragen op mijn manege of het de nieuwe of oude proeven worden boven de F12. Oh ja, dat is ook lastig ja!

xxxmh

Berichten: 3470
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:16

Pff de moed begint me nu in de schoenen te zakken..

Vanavond voor de 4e keer F14 gehaald en weer niet gehaald (voor de 4e keer niet gehaald dus). Had 207 punten gereden. Vorige keren 209, 207 en 207..

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:13

Ik rij de f14 ook niet meer voor de serieus hoor. Haal die proef ook nooit.. volgende week op mm lievelingspaardje. Gaat ook niks worden want is krom als een hoepel en nageefelijk kan ze alles behalve :+

xxxmh

Berichten: 3470
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:23

xxxmh schreef:
Pff de moed begint me nu in de schoenen te zakken..

Vanavond voor de 4e keer F14 gehaald en weer niet gehaald (voor de 4e keer niet gehaald dus). Had 207 punten gereden. Vorige keren 209, 207 en 207..


De 1e gehaald moet trouwens gereden zijn haha.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

KirstenHorse

Berichten: 1289
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:51

Vandaag eerste keer F10 met mijn favoriete merrie (merrie merrie merrie :+ ) en buiten alle verwachtingen om 1e geworden met 230 punten! *\o/* Even ter illustratie, merrie staat bekend om haar streken (lees: staken, stilstaan en bokjes) en dan met name tijdens wedstrijd. Op de een of andere manier had ze er zin in en ik kan mijn geluk niet op! :Y)

Nelis M2+1

Tilmar

Berichten: 3307
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:58

Dat zijn mooie punten in de F10! Gefeliciteerd!

Enne.. Niet vergeten je onderschrift aan te passen!

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

KirstenHorse

Berichten: 1289
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:58

Tilmar schreef:
Dat zijn mooie punten in de F10! Gefeliciteerd!

Enne.. Niet vergeten je onderschrift aan te passen!


Goed dat je het zegt! :D
Dankjewel!

Nelis M2+1

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:08

xxxmh schreef:
Pff de moed begint me nu in de schoenen te zakken..

Vanavond voor de 4e keer F14 gehaald en weer niet gehaald (voor de 4e keer niet gehaald dus). Had 207 punten gereden. Vorige keren 209, 207 en 207..

Ahh balen, ik weet helaas hoe frustrerend het is... Ben benieuwd hoe de nieuwe F15 volgende week gaat. Ik heb wel het geluk(tenminste dat denk ik, moet nog zien hoe het uitpakt) dat het bij ons ook een soort clinic is. Eerst proefje rijden, dan een clinic van de jury a.d.h.v. je gereden proef en dan je proef rijden voor t echie.

KirstenHorse schreef:
Vandaag eerste keer F10 met mijn favoriete merrie (merrie merrie merrie :+ ) en buiten alle verwachtingen om 1e geworden met 230 punten! *\o/* Even ter illustratie, merrie staat bekend om haar streken (lees: staken, stilstaan en bokjes) en dan met name tijdens wedstrijd. Op de een of andere manier had ze er zin in en ik kan mijn geluk niet op! :Y)

Wauw, supergoed! Gefeliciteerd!

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:31

KirstenHorse schreef:
Vandaag eerste keer F10 met mijn favoriete merrie (merrie merrie merrie :+ ) en buiten alle verwachtingen om 1e geworden met 230 punten! *\o/* Even ter illustratie, merrie staat bekend om haar streken (lees: staken, stilstaan en bokjes) en dan met name tijdens wedstrijd. Op de een of andere manier had ze er zin in en ik kan mijn geluk niet op! :Y)


Wat goed! Gefeliciteerd.

Vorige week 228 gereden f5, nu heb ik alle moed weer verzameld om verder te gaan waar ik zelf gebleven was en starten we volgende maand f7 2pp.

Foto is na het afgroeten, heb heel de proef met zo veel spanning gereden en toen we gingen afwenden om af te groeten was mijn spanning weg en dus ook bij haar en toen wilde ze dr koppie opeens wel laten zakken :+
Ik ging helemaal stuk
Afbeelding


Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:38

Vorige keer 208 punten in de F8, en vandaag een bizarre 233 en eerste plek :wow: Zo trots op mn gup <3

Dakota F12+1 / L1+4

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:58

Leuke dag gehad vandaag :) Eerste proef ging nog niet super(211 punten), maar na wat oefenen met de tips van de jury ging het een stuk beter! Tweede(en tellende voor promotiepunt) proef ging beter en had ik 221 punten en daarmee was ik 3e. Ook mijn theorie ging goed en dat zonder dat ik wist waar het over zou gaan(had het boek nog niet namelijk),0 fout.
Nog 1 puntje te gaan in de F15 :D

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:02

Vandaag de laatst wedstrijd van het jaar gehad. Beide paarden in de F20
Een mooie eerste plaats met 225 punten en een tweede plaats met 224
Daarmee ook de F20 afgesloten

Trots op mijn paarden

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de Broekstreek & Neriva van de Tolberg & Maverick van de Dalgronden
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 24 bezoekers