Vrijrijden op Ponykamp bij Manege de Bongerd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoe vond je ponykamp bij manege De Bongerd?

Super leuk!
9 (75%)
Wel Oké
2 (16%)
Niet leuk
1 (8%)

Totaal aantal stemmen: 12


JuTu
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-03-17

Vrijrijden op Ponykamp bij Manege de Bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 15:19

Hoi allemaal *D ,

Zoals de titel zegt wil ik graag wat meer weten over het vrijrijden op ponykamp bij manege De Bongerd /3 . Ik heb al veel daarover gelezen maar ik kon toch drie dingetjes niet vinden:

1 Mag je met het vrijrijden alleen in het 'bos' of mag je ook in de bak?

2 En als je in de bak mag rijden... mag je dan ook in galop als je ervaren bent?

3 Hoe houden de begeleiders in de gaten dat een pony niet te lang rijdt? Mij lijkt het zo dat er misschien kinderen zijn die de pony's helemaal uitputten ;(

Als het hier verkeert staat of de antwoorden staan al ergens en heb ik het over het hoofd gezien-> vermeld het of zet er maar een slotje op :)

(Je mag ook tips geven voor op kamp of ervaringen. Ik wil namelijk volgend jaar met twee vriendinnen daar op kamp gaan)
Laatst bijgewerkt door LindyH op 06-12-17 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast op verzoek


OokGestoptX
Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Vrijrijden op Ponykamp bij Manege de Bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:30

Heeyy! Welke week ga je? Ik ga 13 augustus samen met 2 friends!

Helaas geen antwoorden op je vragen, ik vraag me namelijk hetzelfde af...

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:52

1 Mag je met het vrijrijden alleen in het 'bos' of mag je ook in de bak?
je mag op het terrein (grote zandpaden op het terrein van de manege) en in de bak. Er moet op die tijd dan wel een bak vrij zijn want er zijn natuurlijk ook nog lessen tussen door. Kan dus ook zijn dat je af en toe even geen pony hebt want die loopt dan mee in de les (komt niet snel voor).
2 En als je in de bak mag rijden... mag je dan ook in galop als je ervaren bent?
Als je ervaren genoeg bent mag je gewoon galopperen :)
3 Hoe houden de begeleiders in de gaten dat een pony niet te lang rijdt? Mij lijkt het zo dat er misschien kinderen zijn die de pony's helemaal uitputten ;(
Er lopen overal wel begeleiders rond. Er wordt altijd wel op gelet. Minder ervaren kinderen mogen geloof ik ook niet alleen het terrein op.


Ik heb 10 jaar lang bij de Bongerd gereden en ben er heel vaak op kamp geweest. Voor vragen kun je altijd bij mij terecht :o

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

OokGestoptX
Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:26

Eline_S_S schreef:
Ik heb 10 jaar lang bij de Bongerd gereden en ben er heel vaak op kamp geweest. Voor vragen kun je altijd bij mij terecht :o


Hoe is Rosalien?

Hoe is Bingo?

Hoe is Shadow?

Hoe is Zonnestraal?

Hoe is Starlight?

(Sorry ze zagen er zooo leuk uit :P )

Helaas weinig kans dat we specifiek een van die pony's krijgen natuurlijk maarja hopen kan altijd :D

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:13

Hoe is Rosalien?
Rosalien is lekker voorwaarts. Leuk paardje met pit :Y)
Hoe is Bingo?
Bingo is echt een schatje. Tijdens het rijden lekker voorwaarts en buiten heel braaf.
Hoe is Shadow?
Shadow is een beetje zoals bingo (zijn ook half broertjes), alleen haalt shadow wat meer kattenkwaad uit. Een poetskist is niet veilig bij hem haha.
Hoe is Zonnestraal?
Zonnestraal is erg leuk! Hij kan heel goed springen. Hij kan (of kon) ook niet in de gewone wei want hij springt over het hek heen :P
Hoe is Starlight?
Starlight is nog redelijk jong en toen ik daar weg ben gegaan (zo'n 5 jaar geleden) werd ze net beleerd. Het is in de omgang een schatje, maar qua rijden weet ik het niet zo goed.
(Sorry ze zagen er zooo leuk uit :P )

Helaas weinig kans dat we specifiek een van die pony's krijgen natuurlijk maarja hopen kan altijd :D

Aan het begin van het kamp kun je een pony opgeven welke je wilt. Als je het nog niet weet en niet zo veel pony's kent ga je een keer proefrijden op een willekeurige pony en dan mag je aangeven wat voor karakter pony je graag zou willen. Dan zoeken de begeleiders een leuke voor je uit. Mocht hij niet goed bevallen kun je altijd wisselen :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

JuTu
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 10:58

Super bedankt voor de reacties iedereen! :)

JuTu
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 17:22

JulieTucker schreef:
Hoi,

Zoals de titel zegt wil ik graag wat meer weten over het vrijrijden op ponykamp bij manege De Bongerd:

1 Mag je met het vrijrijden alleen in het 'bos' of mag je ook in de bak?

2 En als je in de bak mag rijden... mag je dan ook in galop als je ervaren bent?

3 Hoe houden de begeleiders in de gaten dat een pony niet te lang rijdt?


OokGestoptX
Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:19

Hoi,

Zoals de titel zegt wil ik graag wat meer weten over het vrijrijden op ponykamp bij manege De Bongerd:

1 Mag je met het vrijrijden alleen in het 'bos' of mag je ook in de bak?

Mag allebei maar het is bijna niet te doen omdat te paarden het zoooo spannend vinden :(...

2 En als je in de bak mag rijden... mag je dan ook in galop als je ervaren bent?

Voor hoever ik heb gemerkt wel maar ik zou het voor de zekerheid navragen.

3 Hoe houden de begeleiders in de gaten dat een pony niet te lang rijdt?


Moet je volgens mij zelf doen

Elfjes_2005
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:39

Hoi ik heb gelezen dat de topicstarter op ponykamp gaat/ging bij manege de bongerd dus ik vroeg me af of iemand zijn ervaring wil delen want ik ga daar dit jaar voor het eerst heen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers