Rijd iemand op de Eswal manege of manege Jan Dolfing?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PaarsePanda

Berichten: 1
Geregistreerd: 25-08-17

Rijd iemand op de Eswal manege of manege Jan Dolfing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 19:20

Ik wil graag leren paardrijden. Nu zijn er 2 maneges in mijn dorp. Dus mijn vraag is, of er mensen zijn met ervaringen van of de Eswal manege of manege jan dolfing?

_Jolien_

Berichten: 1199
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:42

Ik heb bij beide gereden. Beide hebben hun eigen plus en minpunten. Gewoon bij beide langs gaan en luisteren naar je gevoel.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Rijd iemand op de Eswal manege of manege Jan Dolfing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:13

Goed om je te oriƫnteren voor je opstapt!

Ik heb achteraf een soort van spijt, dat ik aan het begin niet eerst een half jaar, jaar oid gevoltigeerd heb.

Zegt die term je weinig, zoek m dan even op op de bokt wiki.

Wat je goed leert bij voltige is in het zadel goud waard: je voelt de bewegingen van de 'blote paardenrug', je kunt je vasthouden aan de voltigesingel en leert je houding en evenwicht door al die malle dingen zoals achterstevoren zitten.

Na een poosje voltige 2 privelesjes mbt de verschillende 'hulpen', "lichtrijden op het goede been" en je kunt de beginnersles overslaan.

(Ik leerde mijzelf veel fouts aan in de beginnersles. Ik kon het na 1 privelesje nog niet en de medelesklanten waren niet veel beter. Toch wil je er niet afvallen, "moet je sturen" en ik moest 10 problemen tegeglijk oplossen waar ik geen hulp bij kreeg. En zo gaat het bij veel maneges helaas nog steeds.
Het 'probleem' is dat je een beweging makkelijker in 1x goed aanleert dan dat je maar wat aanrommelt - met het gevolg dat je heel veel dingen ook weer moet afleren.)

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Rijd iemand op de Eswal manege of manege Jan Dolfing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:33

Ik heb zelf bij de Eswal gereden. Dit is inmiddels al weer 10 jaar geleden denk ik als het niet langer is.

Geen idee hoe het er nu is.

Ik heb er vroeger met veel plezier gereden. Destijds leuke paarden en pony's. Dolfing heb ik even keer een kinderfeestje gehad. Moesten in een kleine bak met ijzeren palen erin. Heel klein en gevaarlijke bak vond ik dat toen.