Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:33

ik ook :)


Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:58

ik rijd in de les van 11 tot 12, op zaterdag ochtend. heb niet echt een lievelingspaard/pony, maar wel pony's en paarden die ik leuk vind. Taranda, Clooney en Amber vind ik erg leuk. :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:00

Leuk! Ik zat gisteren op pepper voor de eerste keer, vind het een leuke pony die fijn loopt, alleen heb ik het probleem dat ik moeite heb met streng zijn. Daar baal ik ontzettend van, dus probeer ik daar aan te werken! Rijd jij ook proefjes? :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 07:35

Nouklax schreef:
Leuk! Ik zat gisteren op pepper voor de eerste keer, vind het een leuke pony die fijn loopt, alleen heb ik het probleem dat ik moeite heb met streng zijn. Daar baal ik ontzettend van, dus probeer ik daar aan te werken! Rijd jij ook proefjes? :)


Maandag een springles gehad op pepper, hij was echt heel fijn! Volgensmij houd ie van springen haha :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:37

Enjoyx2 schreef:
Nouklax schreef:
Leuk! Ik zat gisteren op pepper voor de eerste keer, vind het een leuke pony die fijn loopt, alleen heb ik het probleem dat ik moeite heb met streng zijn. Daar baal ik ontzettend van, dus probeer ik daar aan te werken! Rijd jij ook proefjes? :)



Nee ik rijd geen proefjes. In de eerste 2 jaar wel gedaan t/m F5.

Pepper loopt zeker fijn! Enige nadeel is dat ie wel eens onvoorspelbaar kan zijn en vaak van de hoefslag af wijkt. Goed met je binnenbeen eraan en desnoods met een zweepje in je binnenhand.

En even op jouw andere bericht:

Pepper is zo ontzettend fijn met springen! Echt een topper! Ik heb laatst met Salvador voor het eerst gesprongen. Zijn galop is zegmaar uhm... je wordt gelanceerd, maar hij springt zo fijn en rustig! Echt een topper!


Salvador lijkt mij ook wel een fijn paard ja! Haha, dat "gelanceerd" kan ik me voorstellen als ik hem zie springen! Dat van pepper dat hij onvoorspelbaar is, ben ik met je eens. Maar het is wel
Echt een lieverd haha! Ik vond springen best wel eng, dus ben ik in een springles gegaan om beter te leren springen, en tot nu toe vind ik het echt super leuk! Heb 1 keer op donna gezeten, vond ik ook leuk! En 2 keer op pepper nu. Ik heb het gevoel dat ik nog veel van pepper ga leren :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:39

Donna is een fijn paard vind ik, maar soms word ze (?) een beetje enthousiast als ze een hindernis ziet en neemt dan zelf alles in handen, met name het tempo haha. Hier komt mijn probleem van "stenger zijn" weer terug. Maar dat is juist goed, dan kan ik het leren :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:44

Bedankt voor de tip van goed met je binnenbeen werken met pepper, heeft goed geholpen!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:18

Enjoyx2 schreef:
Nouklax schreef:
Bedankt voor de tip van goed met je binnenbeen werken met pepper, heeft goed geholpen!


Mooizo!!

Ik heb gisteren op Froukje gereden. Toen ik zag dat ik op haar moest was mijn eerste gedachte: Nooooo, ik ga dood! Haha. Laatste tijd is ze heel lekker bezig in de lessen. Steigeren, bokken, uit t niets wegrennen....

Het viel gelukkig heel erg mee. In het begin wilde ze steeds van de hoefslag af, en ze is sterk, dus je krijgt haar er niet zo weer opgestuurd :( Dus steeds maar voltes rijden en dan ging ze weer n half rondje vooruit xD

Met het galoperen was het een grote rodeo-show xD Bok-spring-bok-spring. Ben blijven zitten gelukkig :p
Daarna begon ze met steeds wegrennen....
Laatste halfuurtje kwam de beginnersles erbij en toen gingen we pakjes-circuit doen. Pakje van de boot (die gele opstap-trap) pakken, en dan in stap/draf/galop over een balkje, door de slalom, over 4 balkjes heen, door pionnen heen en over een kruisje springen. Natuurlijk moest ik aan iedereen voordoen hoe het moest.... Ik dacht echt: Daar ga ik dan. Niet dus, Froukje deed het geweldig! Braaf dat ze was! Was echt cool haha :p


Oei haha! Had de verhalen ook gehoord, gelukkig ging het goed! Goed gedaan hoor :) wij hadden ook het pakjes spel/ circuit, en ik zat op pepper! Hij liep heel erg fijn, en we hebben veel pakjes afgeleverd haha. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het een beetje kinderachtig zou zijn, maar dat viel reuze mee en het was echt leuk! Op een gegeven moment had pepper door hoe het moest: na de balkjes bij de smalle doorgang aangalloperen en springen maar! En na het hindernisje remde hij weer keurig om "de pakjes in de schoorsteen te doen" haha! Maar fijn dat het goed ging met froukje! Ik heb er een keer op gereden, vrij in het begin ( toen ze nog niet bokte etc) en merkte inderdaad dat ze erg sterk was, vind het niet zon leuk paard maar ze zit wel lekker haha!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:00

Haha ja! Voordat ik er op had gereden was het de pony die ik het meest "vreesde" om het zo maar even te zeggen. Heb jij of had jij ook een pony of paard waar je liever niet op wil(de) omdat je bijvoorbeeld verhalen hoorde?

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:08

Enjoyx2 schreef:
Nope. Ik stap op elk paard haha. Komt voornamelijk omdat ik een eigen paard Enjoy heb gehad. Als je haar overleeft, overleef je elk ander paard haha


Fijn! Haha handig! Is ze verkocht..? :(

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:15

Animal schreef:
Wat leuk om een 'Paardrijk' topic tegen te komen! Ik heb van het voorjaar een maandje stage gelopen op het Paardrijk en het hier heel erg naar mijn zin gehad! :)


Leuk! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad, ik vind het zelf ook een hele leuke manege met aardige mensen en lieve paarden!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:35

Enjoyx2 schreef:
Nouklax,

Ze staat op een zorgboerderij. Ik woonde eerst op die zorgboerderij maar omdat het daar niet klikte met de mensen moest ik daar weg :(


Ah wat jammer! Gelukkig weet je wel waar ze staat, dat lijkt me wel een fijn idee.

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 09:29

Ik vergeet ook steeds dingen te plaatsen! Leuk! Mooi dat ze vooruit gaat :) ik zat afgelopen week op donna, was wel leuk!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:56

Hoi hoi,

Maandag met springen op nina gereden!
Had nog nooit op nina gezeten, k voelde me ook best wel groot op haar omdat ze niet zo groot is. Vind haar niet zo lief in de stal, heb n halfuur over het deken gedaan haha! Maar ik vind haar wel lekker zitten :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:09

Enjoyx2 schreef:
Nouklax schreef:
Hoi hoi,

Maandag met springen op nina gereden!
Had nog nooit op nina gezeten, k voelde me ook best wel groot op haar omdat ze niet zo groot is. Vind haar niet zo lief in de stal, heb n halfuur over het deken gedaan haha! Maar ik vind haar wel lekker zitten :)


Hihi Nina lijkt me wel grappig haha. Ben er alleen te groot voor :( Ik rijd pas volgende week weer. Rijd normaal om de week maar ging een keer niet door :(


Haha ja vind dr wel leuk voor een keertje! Ik pas er ook nog maar net op.. ah jammer, op wie denk je/ hoop je dat je volgende week zit? :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:31

Enjoyx2 schreef:
Ben trouwens helemaal vergeten te posten dat ik met Hailey gesprongen heb :) Ging opzich best goed. Op een bijna val na haha. Ze werd wat enthousiast na de laatste sprong en toen begon ze te bokken en te springen hahaha. En omdat ik met een dressuurzadel moest springen kon ik mijn balans boven de sprong niet geweldig houden haha :p Ben gelukkig dus blijven zitten :)


Haha die Hailey! Klinkt goed, vooral met zon jong paard :) aah dat gevoel dat je met een dressuurzadel gaat springen en je knieen worden half blauw haha :( fijn dat je er niet af lag, ik vorige week zaterdag wel.. oeps! Was mn eigen schuld ( is het eigenlijk altijd haha). Ik kan zoals je weet niet streng zijn en dat is écht een "probleem" aan het worden, ik kom mezelf steeds tegen. En Pepper merkte dat natuurlijk dus die dacht, houdoe! Ik weet eigenlijk niet wat er gebeurde maar hij maakte een gekke sprong waar ik niet op was voorbereid dus ik hing aan een kant en knalde vervolgens plat op de grond. Gelukkig alleen een beetje spierpijn, maar ik moet dus echt echt echt leren streng te zijn..


Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:41

Enjoyx2 schreef:
Auwtsjj!! Stoute Pepper toch! Ach, geef hem 1x een harde pets op zn kont en hij doet weer normaal hoor! Heb ik ook vaak met hem. Zeker nu het winter is wordt ie heel fris haha :p

Tijdens get wachten om de bak in te kunnen ging Hailey er trouwens vandoor met mijn zweep... Die wil echt alles opeten hahaha xD


Haha achja, volgende keer beter!

Zie het nu helemaal voor me dat Hailey je zweep stal haha! Had vandaag op Taranda gereden, was wel leuk!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:48

Enjoyx2 schreef:
Ik wilde wat foto's plaatsen maar ze zijn helaas te klein :(


Ah jammer! Vind foto's altijd leuk! Ikzelf heb niet zo veel foto's :(

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 07:06

Hoi, had gisteren een leuke springles op pepper! Het ging best oke, hij luisterde goed, alleen tussen de sprongen had ik geen controle en ging hij dus sneller dan ik wilde, waardoor we steeds 5 galopsprongen er tussen hadden. mijn plan was 6 galopsprongen, dus moest ik strenger zijn. Toen het bijna het eind van de les was probeerde ik het nog 1 laatste keer, maar ik ging dus nog steeds te snel, en kwam dus heel dicht op de tweede hindernis. Pepper sprong hem, maar ik verloor natuurlijk mn beugel en viel voorover. Ik wist me nog vast te houden, want ik had 1 beugel nog. Maar ik kon niet meer sturen dus pepper gaat heel dicht langs de bakrand, die mij er af "schuurt". Ik kwam bijna voor pepper neer, dus ik was heel blij dat hij niet op me stond :) . Eigen schuld dikke bult. Maar iedereen dacht dat ik me heel erg verwond had, dat was gelukkig niet zo! N paar schaafwondjes en n paar grote blauwe plekken maar verder niets! Pepper was best wel erg geschrokken, arme pony, maar ik had dus wel mn 6 galopsprongen, alleen had ik dus nog strenger moeten zijn, dan waren we wel goed uitgekomen. Daarna nog 1 los balkje gesprongen/ gelopen om het goed af te sluiten. Ik heb pepper nog een dikke knuffel gegeven, want hij deed het super goed :).

Doe jij mee met de springwedstrijd in februari?

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:42

[quote="xNPanache"]Wat leuk! Een pony waar ik lang op heb gereden staat op het Paardrijk.
Ook heb ik een weekje ponykamp meegedaan, een aantal jaar geleden.[/quote

Wat leuk! :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:25

Enjoyx2 schreef:
Nouklax schreef:
Hoi, had gisteren een leuke springles op pepper! Het ging best oke, hij luisterde goed, alleen tussen de sprongen had ik geen controle en ging hij dus sneller dan ik wilde, waardoor we steeds 5 galopsprongen er tussen hadden. mijn plan was 6 galopsprongen, dus moest ik strenger zijn. Toen het bijna het eind van de les was probeerde ik het nog 1 laatste keer, maar ik ging dus nog steeds te snel, en kwam dus heel dicht op de tweede hindernis. Pepper sprong hem, maar ik verloor natuurlijk mn beugel en viel voorover. Ik wist me nog vast te houden, want ik had 1 beugel nog. Maar ik kon niet meer sturen dus pepper gaat heel dicht langs de bakrand, die mij er af "schuurt". Ik kwam bijna voor pepper neer, dus ik was heel blij dat hij niet op me stond :) . Eigen schuld dikke bult. Maar iedereen dacht dat ik me heel erg verwond had, dat was gelukkig niet zo! N paar schaafwondjes en n paar grote blauwe plekken maar verder niets! Pepper was best wel erg geschrokken, arme pony, maar ik had dus wel mn 6 galopsprongen, alleen had ik dus nog strenger moeten zijn, dan waren we wel goed uitgekomen. Daarna nog 1 los balkje gesprongen/ gelopen om het goed af te sluiten. Ik heb pepper nog een dikke knuffel gegeven, want hij deed het super goed :).

Doe jij mee met de springwedstrijd in februari?


Wat jammer van die val!!! Wel goed dat je al bezig bent met het strenger zijn!! En fijn dat je er niet veel aan over gehouden hebt!!

Ik doe helaas niet mee met de springwedstrijd, maar ik zou het wel heel graag willen! Door thuissituatie kan dat helaas niet :(


Ja, volgensmij heb ik best geluk gehad! Ik doe mijn best met strenger zijn, lukt nog niet helemaal maar gaat inderdaad al wel beter :)

Ah wat jammer, snap dat je heel graag zou willen. Ik ga me uiteraard niet met jouw thuissituatie bemoeien, maar ik hoop dat er snel een oplossing voor komt of dat het beter gaat :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:25

:)

Btw: als ik een keertje een leuke foto heb of zo iets, zal ik hem misschien proberen te uploaden ( als het lukt :p )

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:30

Vandaag op camisha gereden! Leuk paardje, zit lekker vind ik, echt heel lief! Alleen het zadel vind ik minder haha!
Ik doe de springwedstrijd op Amber..! Dat word vliegen haha, er waren helaas geen andere keuzes meer mogelijk, alle pony's en paarden mogen maar 2 keer lopen. En normaal word je toch ingedeeld door je instructeur qua hoogte? Dit moest je zelf ook kiezen, heb maar 40 cm gedaan. 60 zou ook nog kunnen, maar vind ik zelf aan de hoge kant. Heb er wel veel zin in! :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:54

Enjoyx2 schreef:
Nouklax schreef:
Vandaag op camisha gereden! Leuk paardje, zit lekker vind ik, echt heel lief! Alleen het zadel vind ik minder haha!
Ik doe de springwedstrijd op Amber..! Dat word vliegen haha, er waren helaas geen andere keuzes meer mogelijk, alle pony's en paarden mogen maar 2 keer lopen. En normaal word je toch ingedeeld door je instructeur qua hoogte? Dit moest je zelf ook kiezen, heb maar 40 cm gedaan. 60 zou ook nog kunnen, maar vind ik zelf aan de hoge kant. Heb er wel veel zin in! :)


Ik heb net op Savarron gereden :) Ging supergoed! Hij schrok van Chefke want die bokte!!! Saff in volle galop ervandoor! Hahahaha

Ik heb tóch voor elkaar gekregen dat ik mee kan doen aan de springwedstrijd! Ik doe hem op Salvador 60 cm :D

Camisha is echt een schatje <3


Aah leuk!! Chefke bokte bij ons in de les ook al, vrolijk in zn bol? Hahaha heb 1 keer op savarron gereden, lag dr gelijk af, echt heel stom. Verloor gewoon mn evenwicht en boem hahaha! We gingen daarna nog springen en dat vond ik echt leuk!

Oooh wat leuk voor je!! Alvast succes :) doe jij in de ochtend ( met hulp) of in de middag?

Jaaa echt zo lief! Een kroelkont haha!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:20

Enjoyx2 schreef:
Chefke is gewoon eigenwijs, net als Tester toen ie er nog was haha :p

Savarron is heel schrikachtig, dat vind ik wel jammer aan hem :(

Ik doe in de middag. Ik wilde eerst met hulp doen maar daar waren alleen een paar pony's over (Julia, Izzy, Boyke) en daar pas ik niet meer op haha :p
Aangezien ik toch niet superserieus mee wil doen heb ik maar voor de middag gekozen haha



Haha ja!

Klopt vind ik ook jammer.

Haha precies! Was bij mij ook zo, alleen amber en taranda, dus heb ik maar voor amber gekozen. Ik doe ook niet erg serieus, alleen voor de lol en om iets te leren :) heb er wel ongelofelijk veel zin in! Hoop alleen wel dat ik simply red's zadel mag lenen, want dat mochten de mensen die op amber reden vorige keer ook, omdat ze een dressuurzadel heeft en dat springt niet zo lekker haha! En mn bodyprotector, vind ik zo lelijk er uit zien haha! Maar het is voor de veiligheid en dat gaat voorop :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers