Ervaringen ponykamp Ameland.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NandaXxX

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-15

Ervaringen ponykamp Ameland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 13:46

Hallo,
Ik en mijn vriendin gaan misschien volgend jaar naar ponykamp Ameland.
Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van dit ponykamp.

of evt een ander leuk ponykamp.

Groetjesss

lovee_horses
Berichten: 27
Geregistreerd: 22-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:47

hoi!
mijn vriendin en ik zijn ook naar ponykamp ameland gegaan. Wij waren opzoek naar een leuke plaats waar je een week je eigen pony kunt hebben. Wij zagen verschillende meningen over het ponykamp en dachten: als het iets tegenvalt kun je er altijd nogbwat leuks van maken met zn 2e! zo gezegd, zo gedaan. Wij zijn naar het ponykamp gegaan en het eerste wat ons opviel: heel veel meiden van 11/12 dus het is niet aan te raden als 14/15 jarige. Toen wij aankwamen zag het er allemaal prima uit. We gingen onze spullen uitpakken en bleven jn onze kamer ( waar je met z'n 7e slaapt) omdat het regende. Vervolgens lag het water overal omdat het dak lekte. Na kennismaking met de pony's kon je vertellen opwie je graag zou willen en waarom. Vervolgens werd er niets met je mening gedaan. ( mijn vriendin zei dat ze echr niet om kon gaan met fjorden en dat dat het enige was wat ze dus echt niet wilde en ze werd toch op een fjord gezet). Het rijden in de bak stelt weinig tot niets voor en de paarden zijn ECHT NIET vooruit te branden (je mag geen zweep gebruiken). De paarden zijn wel echr heel erg lief maar op de site stond: 'zorg voor een goede rijdconditie' maar ondertussen hadden de paarden gewoon geen conditie. Verder ging je als je naar het strand ging ongeveer 9/10 deel van je hele buitenrit stappen. Je galoppeerd 1 keer in een buitenrit een klein stukje. Er staan allemaal leuke dingen opde site zoals: picknicken onder de lange rit, zwemmen, enz... maar ik weet niet of het aan ons lag of aan onze leiding maar wij hebben dat niet gedaan... niks. Alleen buiten rijden, in de bak rijden en naar de vuurtoren. De leiding is best aardig (als ze niet een vooroordeel over je hebben) ik en mijn vrienden en nog wat mensen van het kamp vonden het leuk met elkaar maar voor de rest stelt het niet veel voor. bij ons is er zelfs iemand eerder naar huis gegaan omdat ze het vreselijk vond. Als je een ponykamp verwacht waar je echt veel gaat doen (springwedstrijdjes, buiten rijden, leuke ondernemingen) zal ik ponykamp ameland niet zo snel aanraden. Verder was het een leuk kamp omdat wij (ondanks dat wij 14 en 15 waren) hele leuke meiden hebben leren kennen.

superauke

Berichten: 174
Geregistreerd: 31-05-15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Ervaringen ponykamp Ameland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:48

Het is echt een GEWELDIGE kamp!!! Zener een aanrader!!! En Wat bereft de leeftijden, dat is bij eider kamp anders... bij ons warden er voor al 13/14jarige en omdat je maar met 12 bent is het heel hecht!! Ik Ga sowieso volgend jaar weer!!

superauke

Berichten: 174
Geregistreerd: 31-05-15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Ervaringen ponykamp Ameland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:49

O ja, en er worden ook practice foto's gemaakt!!!

gracehorse
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:42

Hoi!

heeft er nog iemand ervaring met ponykampameland ?
ik heb namelijk nog maar een paar reacties ;(

gracehorse
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:47

Weet er iemand ook of een van de fjorden bij ponykampameland lief is,snel,goed kan springen
en een beetje lief is met borstele,voetjes geven,en het hoofdstel omdoen?

:wave: :wave: :wave: *\o/*