Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 20:26

Ik weet dat er een paar topics zijn geweest over manege Arina's hoeve in Groot-Ammers, maar omdat die al best oud zijn...

Zelf heb ik een aantal jaar met veel plezier op deze manege gereden, tot in helaas om gezondheidsredenen moest stoppen.
Een aantal weken geleden kwam ik bij het opruimen een aantal oude foto's tegen, waaronder foto's van een aantal manegepaardjes.
Helaas zijn het er maar een paar, terwijl ik me veel meer paarden kan herinneren, althans de namen dan

Van veel paarden ben ik wel vergeten hoe ze eruit zagen. Daarom vroeg ik me af of er bokkers zijn die hier vroeger gereden/gestaan hebben en nog oude foto's hebben? Namen die ik met zo even kan herinneren zijn o.a. Brenda, Speedy, Presca, Miep, Shirley, Davi (1e paard waar ik op reed :) ), rosita, ramona, werumanda, Santana, joske/joska, bisjou, serja, (cas)sandra (en vast nog veel meer, maar dan moet ik effe diep nadenken)

Presca was een fries, rosita en ramona waren volgens mijn schimmeltjes, net als Tosca en Werumanda was geloof ik zwart of donkerbruin. Voor de rest was er vooral veel bruin denk ik
Verder ben ik heel erg benieuwd welke pony's er nu eigenlijk op de manege geboren zijn. Ik weet dat er veel gefokt is met de bonte hengst Janto en dat ook dandy boy een tijd hengst geweest is (heeft hij veulens?)

Wie zegt dit allemaal iets? En wie heeft er oude foto's (gewoon om herinneringen op te halen)?

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer


Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 14:01

Van Tosca heb ik helaas geen foto. Heb haar niet heel lang gekend.
Niet lang nadat ik voor het eerst op de manege kwam is ze verkocht, dat zal ong. in 2000 of 2001 zijn geweest denk ik. Waarom ze verkocht is weet ik niet precies, volgens mij kon ze slecht tegen stof of iets (kan het mis hebben) Ze heeft nog een tijdje langs de dijk in Groot-Ammers gestaan, daar heb ik haar nog een paar keer gezien.

Ik weet alleen dat het een schimmel merrie was, een B/C-pony ong. denk ik, iig niet groter. Er zal wel iets van Welsh of New Forest ingezeten hebben. Ze heeft geloof ik ook nog wel veulentjes gehad op de manege.

Heb je haar misschien gekend?

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 14:15

@LadyMadonna; had ik het bijna goed, denk dat het 'bont' al verdwenen was toen ik Tosca leerde kennen
Ik weet namelijk niet beter dan dat ze schimmel was :)

Jij hebt daar dus ook gereden? (of misschien nu nog?)

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 14:30

Dancer, was die niet bruin met een wit hoofd? Of heb ik nu de verkeerde voor me?
Wie was er van Dandy dan? Ik weet wel dat ze veel met Janto fokten, hij is volgens mij de vader van oa Boomer, Scarlet, Safier, Kelly (laatste weet ik niet zeker) en vast nog wel meer.

Marian is een aantal jaar geleden met appaloosa's begonnen ja, heeft toen ook de hengst Solaris gekocht

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 14:42

@rosslover; het staat er misschien een beetje krom ja, sorry. Deze Tosca was echt schimmel, of nou ja schimmelbont dus eigenlijk :)

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 12:07

@xRamonax; kan wel kloppen ja, ik ben nu denk ik zo'n 2 jaar niet meer geweest maar toen ik stopte met rijden waren er al een heleboel paarden niet meer
Waar heb jij op gereden?

@LadyMadonna; Solaris geruind? Serieus? Wel jammer
Julia, tracy en wanda heb ik wel gekend. Roos zegt me ff niets
Joske ken ik wel van naam, maar geen idee hoe die eruit zag. en Chantal was dat niet de moeder van Flame ofzo? Of van Carlo?

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 17:19

Wie was dan de vader van Dancer? Janto ofzo?
In mijn beleving waren Dancer en Serjah best groot
Ik weet dat ze veel veulens van Janto hadden, maar kan me niet herinneren of er daar ook veulens van Serjah bij waren. Wel van Marijke, Santana en Presca enzo

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 17:37

Nee, dat zal dan wel niet. Wie was dan het veulen van Dancer? Of is die niet op de manege gebleven.
Er was toch ook weleens een appaloosa hengst? (niet Solaris maar een andere) Misschien dat die niet van de manege was hoor, dat weet ik niet. Kan alleen ff niet op z'n naam komen...
Maar ik weet wel dat Werumanda 2 appaloosa veulens van hem heeft gekregen en volgens mij heeft Marian ook nog een (of meerdere) appie's van hem staan

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 17:51

Apache ja! volgens mij was dat hem. Ik heb hem zelf niet gekend, maar weet dus wel dat ie nakomelingen had op de manege. Moira zegt mij helemaal niets
En Miep, tja... veel stip zat er niet op in mijn herinnering :) weet ook niet of zij op de manege geboren is.
Ken haar eigenlijk alleen maar van stal, in hetzelfde rijtje als Presca en Shirley

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-14 16:48

@LadyMadonna; Heb jij toevallig een foto van Apache ofzo? Of van Werumanda, Tosca, enz.
Het lijkt mij wel leuk om te vergelijken met veulens enzo

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-14 17:33

@xRamonax; Grappig, ik heb ook heel veel op Carlo en Flame gereden. Ook wel een aantal keer op dandy trouwens. Omdat Carlo (en Flame ook) moeilijk te vangen was in de wei reed ik in de zomer vaak op verschillende pony's. Eigenlijk zo'n beetje op wat er overbleef die dag :)

@LadyMadonna; Balthazar was een zwarte toch? Heb hem niet zo goed gekend, volgens mij was hij al vrij snel verkocht als ik het me goed herinner. Carlo moet dan nog vrij jong geweest zijn toch, als je het hebt over 96 tot 99?

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer


Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Manege Arina's Hoeve, oude foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-14 12:15

Carlo was volgens mij van 91 of 92 ofzo, dus dat kan kloppen ja. Flame was geloof ik 1 of 2 jaar ouder en Floris weer 1 of 2 jaar jonger dan Carlo. Maar misschien waren ze nog niet allemaal actief op de manege, gezien hun leeftijd
Balthazar kende ik vooral van stal. Hij stond altijd naast Davi, het eerste paard waar ik op reed. Weet niet of je hem nog kent? Bruine ruin en al best wel oud toen. Aan de andere kant stond toen volgens mij Bisjou, ook een bruine geloof ik.

Ik ben niet eigenwijs, ik ben een shetlander ~ Peer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers