Voor het eerst een staprit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotusje555

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Den Haag

Voor het eerst een staprit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 18:39

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik wist niet waar het thuishoorde :)

Mijn vriend heeft niets met paarden maar omdat ik het zo leuk vind wil hij het wel een keer proberen. Het lijkt mij dus wel leuk om een keer samen een staprit buiten te maken, via een manege dat wel. Nu twijfel ik wel een beetje of ik hem hiervoor hem een paar beginners lessen moet laten doen want ik ben bang dat zo'n sukkellesje in een manege hem helemaal van zijn paardenliefde afhelpt...
Ik weet wel dat meer mensen op staprit gaan terwijl ze nog nooit op een paard hebben gereden

Wat denken jullie hierover?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:42

Mijn vriendje heb ik eerst een privelesje laten nemen! Vondtie leuk, maar de buitenritten vind hij toch echt veel leuker! Een tijdje na dat eerste lesje hebben we een strandrit gedaan op Scheveningen (alleen stap en een klein stukje draf aan een halstertouw) en we hebben al een aantal keer een beginnersrit op Texel gedaan! :)

Naam van de rit op Scheveningen weet ik niet meer :( we zaten iig op Fjordjes!
Op Texel rijden we altijd bij Manege Kikkert :)

Zijn beide aanraders!

Ik rij trouwens zelf op Manege Bakker en als het goed is kan je daar ook een prive rit aanvragen! Ga je gewoon door het bos stappen! :)


Edit: Volgens mij heette die manege het Fjordenpaard :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:43

Als je een manege kunt vinden waar ze dit doen en waar ze echt brave paarden hebben, zou ik gewoon een staprit gaan maken. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je vriend niet zo'n zin in een les heeft, en gewoon een rustig bosritje leuker vindt

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:43

Ik zou het toch wel laten doen, het risico dat het paard in draf of galop gaat terwijl je vriend die bewegen nooit eerder gevoeld heeft.. zou ik niet willen lopen. En een sukkellesje in privéles vorm kan nooit kwaad, goede les is dan al moeilijk genoeg de eerste keren :j

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:46

Ashleydk schreef:
Mijn vriendje heb ik eerst een privelesje laten nemen! Vondtie leuk, maar de buitenritten vind hij toch echt veel leuker! Een tijdje na dat eerste lesje hebben we een strandrit gedaan op Scheveningen (alleen stap en een klein stukje draf aan een halstertouw) en we hebben al een aantal keer een beginnersrit op Texel gedaan! :)

Naam van de rit op Scheveningen weet ik niet meer :( we zaten iig op Fjordjes!
Op Texel rijden we altijd bij Manege Kikkert :)

Zijn beide aanraders!

Ik rij trouwens zelf op Manege Bakker en als het goed is kan je daar ook een prive rit aanvragen! Ga je gewoon door het bos stappen! :)


Edit: Volgens mij heette die manege het Fjordenpaard :P


Klopt en voila:
http://www.stalhouderij-hetfjordenpaard.nl/

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Voor het eerst een staprit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:49

Ik zou eerst inderdaad zorgen dat hij een paar lesjes achter de rug heeft. Het lijkt mij erg belangrijk dat hij weet waar het gas en de rem zit en hoe hij de teugels vast moet houden etc.