Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:51

Op de manege hebben we een nieuw paard. Ik heb daar nu 2 keer op gereden en heb ik echt een mega klik mee.
Mijn instructeur (tevens de eigenaar van de manege) is dit ook opgevallen.
En hij zei vrijdag na de les tegen mij dat ik hier echt iets mee moest doen. Er mijn leasepaard van maken ofzo.

Hij zei maak maar een plan en ik ga mee. Zolang je gewoon je les blijft rijden (en betalen dus) hoef ik er niet rijk van te worden.

Maar hij is altijd een beetje vaag. En lastig om echte afspraken mee te maken. Dus ik weet niet zo goed hoe en wat.

Ik zat zelf te denken aan 2 a 3 dagen per week en daarnaast dus mijn les nog.
Maar hoeveel zou redelijk zijn om hier voor te betalen?

Er mee rekening houdend dat hij altijd voor de lessen gebruikt wordt, en er eens kans is dat hij loopt op het moment dat ik kom.
Hij is opzich braaf maar niet heel makkelijk en vooral heel groot dus zal niet in alle lessen ingezet worden.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:53

100 euro in de maand vind ik redelijk, zeker als je daarnaast blijft lessen

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:53

Ligt ook aan de luxe van de manege, hebben ze normaal dan geen leasen? Apart dat jij dat wel mag dan maar goed ;) Ik zou er eerst nog een paar keer meer mee rijden, met 2 x rijden ken je het paard echt nog niet goed genoeg. Een redelijk bedrag in jouw situatie zou ik 160 euro vinden p.m.

Pikeur

Berichten: 6304
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:54

Mag je hem die 2/3 dagen sowiso ook rijden (dus niet dat je ineens te horen krijgt dat hij al in een les loopt en die dag helemaal niet meer mag lopen)? Of alleen verzorgen?
Als je gewoon mag rijden vind ik iets minder dan het lesgeld wel redelijk
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 20-07-09 17:56, in het totaal 2 keer bewerkt

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:55

Ik zou dan eerder vaste dagen afspreken dat je komt rijden en dus ook voor je klaarstaat zodat je kunt gaan rijden zonder dat hij in de les loopt.
Bedrag tot 100,- per maand, hij verdient ook nog aan je omdat je lessen volgt en de paard in de les kan blijven lopen.
Via de zoekfunctie kun je veel vinden over een leasecontract en hoe het aan te pakken.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:55

op de dagen dat ik een paard zou leasen zou ik niet willen dat ie ook nog in de lessen loopt..straks heeft ie al 2 uur gelopen en dan kom jij nog..terwijl jij voor die dagen betaald..

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:58

Nee normaal komt het eigenlijk helemaal niet voor.

Maar ik ben redelijk kind aan huis daar. Help heel veel met wedstrijden, ponykampen etc.
En mn intructeur vind het gewoon heel leuk om te zien hoe hard ik vooruit ben gegaan de laatste tijd. Hij gunt het me gewoon.

Nee die 2/3 dagen zou dan wel echt om rijden gaan ja. Maar de manege kennende kan het dus ook heel goed zijn dat hij die dag al te veel gelopen heeft idd.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:59

160 euro vind ik echt veel te veel. :\
Aangezien het paard ook nog gebruikt wordt in de lessen...
100 euro vind ik ook al veel (persoonlijke mening ;) )...ik zou eerder denken aan de hoefsmid kosten oid...

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 18:00

Ik zat zelf aan zo'n 75 - 100 euro te denken. Afhankelijk van hoe duidelijke afspraken we kunnen maken.

160 euro vind ik ook zeker veel te veel. Dat zou ik ook echt niet kunnen betalen.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:06

StillAngel schreef:
Ligt ook aan de luxe van de manege, hebben ze normaal dan geen leasen? Apart dat jij dat wel mag dan maar goed ;) Ik zou er eerst nog een paar keer meer mee rijden, met 2 x rijden ken je het paard echt nog niet goed genoeg. Een redelijk bedrag in jouw situatie zou ik 160 euro vinden p.m.



Nouja mocht het toch niet het 'ideale' paard zijn kan ik er zo weer mee stoppen toch. Dat is het handige van leasen.

Menig persoon dat een paard koopt rijdt er ook niet eerst vaker op.

En ik zou altijd nog kunnen 'ruilen' voor een ander paard.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:08

Kijk ook even naar een leasecontract zodat je op papier hebt staan wie wat betaald, wat de opzegtermijn is, wat je ermee mag doen, hoe het gaat als hij ziek/kreupel is enz.

ZZZZZ
Berichten: 978
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:10

zelf betaal ik 130 euro in de maand, dat is voor een half paard, inclusief les. ik bedoel met half paard dat nog iemand dat paard ook rijd, maar hij kan makkelijk 2x op een dag lopen dus kan 7 dagen per week gaan. worden verder geen lessen mee gereden.

Anoniem

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:14

Ik vind dat hier behoorlijke bedragen worden geplaatst. Ik betaal minder dan 130 euro per maand en ik heb een eigen knol die voor mij en mij alleen is. :=

Ik zou echt max 100 euro doen. En dat vind ik nog veels te prijzig voor 2/3 dagen in de week maar blijkbaar zijn dat normale prijzen? :\

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:16

Wat zou jij een redelijk bedrag vinden?

Ik moet zeggen dat ik het zelf ook erg duur vind hoor.

Vind het alleen zo lastig om een voorstel te doen. Ik wil hem niet 'beledigen' maar ik wil ook niet meer betalen dan zijn bodemprijs

ZZZZZ
Berichten: 978
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:22

het ligt ook ontzetten waar het is(verschillen per provinsie groot) , je kan het toch ook gewoon vragen wat hij in zijn gedachten heeft.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:25

Ik denk dat ie dan herhaalt dat ik een voorstel moet doen.
Ben er morgen avond weer dus dan zal ik het hem nog eens vragen.

Maar het is in Nunspeet (bij harderwijk) Veluwe dus.
Oja misschien ook handig om te vermelden. En les en normaal gesproken een uurtje vrij rijden kost los 15 euro en met een 20 rittenkaart 12.

kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:27

ik vind rond de 50 euro wel redelijk voor al omdat je er daarnaast ook nog bij lest .

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:28

ik heb ooit 75 euro betaald, maar dan kon ik 3keer per week rijden en was er buiten de eigenaar om niemand die erop reed. zou 160 belachelijk veel vinden (dat betaal ik voor mijn paard in pension, waar ik elke dag dus op kan rijden :+ )

Tinkerlady

Berichten: 1188
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Somewhere near the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:28

115 EUR per maand voor leasen (2 keer per week) en dat is inclusief 1 privé les per week door gediplomeerd instructeur, hanteer ik op eigen stal. Dus als je je lessen apart moet betalen dan is 100 EUR het maximum lijkt me.

Succes!

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:30

Grappig dat in een ander topic van mij 110 euro als veels te veel werd beschouwd.
Ik heb mijn paarden in 1/2 pension zoals ik het noem en dan heb je eigenlijk een eigen paard staan omdat hier geen lessen meer worden gegeven. Je mag dan 4 a 5 keer per week rijden, mag als de klik er is ook wedstrijden gaan rijden en er zit sowieso 1 lesuur bij. Priveles is voor de 1/2 pensionners 7.50 per 1/2 uur.

iertje2valen

Berichten: 316
Geregistreerd: 14-03-07
Woonplaats: 't Harde

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:34

Zit je toevallig dan manege belvedere in Nunspeet :P? is de enige manege die zo in me op komt als ik aan Nunspeet denk en de les prijzen zie. Ik zou kijken of je een geheel bedrag kan krijgen. Zodat je alles in 1 x betaald bijv; 130 voor leasen incl. les

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:38

Die ja :)

Maar nee hij wil dat heel duidelijk gescheiden houden. Geen idee waarom

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:47

aerdenhout1 schreef:
Grappig dat in een ander topic van mij 110 euro als veels te veel werd beschouwd.
Ik heb mijn paarden in 1/2 pension zoals ik het noem en dan heb je eigenlijk een eigen paard staan omdat hier geen lessen meer worden gegeven. Je mag dan 4 a 5 keer per week rijden, mag als de klik er is ook wedstrijden gaan rijden en er zit sowieso 1 lesuur bij. Priveles is voor de 1/2 pensionners 7.50 per 1/2 uur.


Dan vind ik bij jouw echt wel minimaal 150 euro, je hebt dan echt je 'eigen paard' zeg maar en 4/5 keer per week rijden is echt veel. Ik heb de TS idd hier te hoog geschat, later las ik even beter dat ze dus ook veel hielp etc. Dan denk ik zo 80 euro ;)

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:53

Ik dacht ook al gelijk aan belvedere :P
Maar ik zou niet meer dan 100 euro gaan betalen hiervoor. Dan nog vind ik dat redelijk prijzig, vooral als je de lessen er nog bij moet doen. Is er de kans dat je later wedstrijden gaat rijden met dit paard? En als ik het goed begreep zijn er dan 2/ 3 dagen vast gereserveerd voor jou?

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:00

Ik betaalde 125 euro voor 5 dagen in de week, en dan reed er niemand anders op.

Ik zou voor 75 euro gaan, en dan nog je les erbij. Ik zou ook in het contract afspreken dat op de dagen dat jij komt dat hij dan niet/ nauwelijks in de lessen loopt. Daarnaast kun je vaste dagen afspreken, wel zo makkelijk voor beide partijen.

Hoe gaat het verder met de totale verzorging van het paard op de leasedagen? Mest jij dan uit, enz?