manege st. Ignatius uit Cromvoirt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ezri_Jo
Berichten: 136
Geregistreerd: 08-01-06

manege st. Ignatius uit Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 13:31

Ik was benieuwd of er onder de bokkers ook ruiters en amazones zitten die bij manege/rijschool st. Igatius uit Cromvoirt hebben gereden(tegenwoordig heet het de Ignatiushoeve)
Maar ik ben dus op zoek naar bokkers uit de tijd dat t nog st. Ignatius heette en Meneer van Gelder nog de eigenaar was.


mensen die er nu rijden mogen ook wel reageren hoor want ik wil ik natuurlijk weten hoe het er nu aan toe gaat.

Laat iets van jullie horen....

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:34

Xx_marleen heeft hier gereden.
Ik weet niet hoe het toen heette :p

Kimmb
Berichten: 529
Geregistreerd: 16-01-05

Re: manege st. Ignatius uit Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:27

Ik !
Toen ik nog klein was ( ergens begin jaren 90).
Veel op pauwke, beauty, swift en mawros gereden
Eerst van 14-15 en later van 11-13 op de zaterdag.
Was een erg leuke manege, veel geleerd. (er is trouwens een website, http://www.ignatiushoeve.nl/)

Ezri_Jo
Berichten: 136
Geregistreerd: 08-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 22:19

Ikzelf heb er gereden van mijn 9de tot 16de dat is nu zo'n 12 jaar geleden....ik reed toen ook op zaterdag in de zaterdagochtendgroep van 11 tot 1...klein clubje met allemaal rode truien aan.......
ik reed bijna altijd op Mathador een zwarte oldenburger merrie....totdat deze verkocht werd aan mevrouw lakwijk...toen moest ik iedere keer op haar oude afgedankte paard Karel (ongelofelijk lief dier maar ik vindt Mathador toch echt leuker)
in september 1993 kocht ik dus mijn eiegn paardje, een klein blauwschimmeltje die naar de naam Casper luisterde (die heb ik nu nog maar nu is hij hartsikke wit), ik ben in 1994 daar weggegaan...niet geheel uit vrije keuze maar dat eiste mijn vader....tegenwoordig heeft die niets meer over mij en mijn paardje te zeggen..hehehe.
Pauwke , Beauty,swift en Mawros ken ik dan ook nog heel goed....Mawros is toen aan fleur blom verkocht...als ik me niet vergis.
Beauty is al een tijdje geleden overleden (stond toen nog daar...weet ook nog hoe t kwam )

Kimmb
Berichten: 529
Geregistreerd: 16-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 08:36

Jep ik heb ook nog op Karel gereden, dat was toch ook een leuk paard 9iig beter dan travion of humboldt oid)

xxGáskixx
Berichten: 329
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: den bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 02:17

druppel was de liefste!!
vond ik dan he hahahaha

groetjes pamela

Ezri_Jo
Berichten: 136
Geregistreerd: 08-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 12:14

ja dat snap ik dat jij dat vindt/vondt
je heb er dan ook reuze veel plezier mee gehad......veel meer plezier als menig ander kind
Hoe ist met Gáski.....groeit t als kool
groetjes Joyce

Kimmb
Berichten: 529
Geregistreerd: 16-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:11

druppel ... hmm zon klein vosje (b/c pony ofzo) vrij snel en goed in springen?

Ezri_Jo
Berichten: 136
Geregistreerd: 08-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:46

ja die ......dat kleine scheurneusje .....een roodvosje....erg leuke pony, en super braaf......daar heeft mijn nichtje nog vele leuke jaren mee gehad!

Ezri_Jo
Berichten: 136
Geregistreerd: 08-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:16

zijn er nu echt niet meer mensen die bij t st. Ignatius uit Cromvoirt gereden hebben? of weten we alleen nog maar dat het bij meneer van Gelder was, je weet wel de strenge manege naast Camping de vondst.....kom kom we zijn nog niet dement hé, we zijn nog jong

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:05

haha ik heb er ook gereden toen ik er reed waren er maar 4 manegeponies: Snowflake, benny, thonet en pauke. Verder reed ik daar weleens op Uppy en lady abmiraal en Trabant een groot paard oja er was ook nog een E-pony schimmel die is dood dacht ik elizee

Ezri_Jo
Berichten: 136
Geregistreerd: 08-01-06

Re: manege st. Ignatius uit Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 12:52

Snowflake, Thonet, Pauwke en Trabant ken ik ook nog, ik heb zelfs ergens nog wel foto's van ze , maar dan moet ik eerst de zolder op klimmen dus t kan ff duren voor ze hier op bokt.nl komen te staan, want ze liggen ook nog eens helemaal achterin op een hele volle zolder
maar dat komt wel goed, ik zal ze opzoeken maar het kan ff duren voordat ik ze ook daadwerkelijk gevonden heb

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:46

haha oke dan hoe heet jij dan en had jij eigen paard? of wat en op welke dag reed je?

Ezri_Jo
Berichten: 136
Geregistreerd: 08-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 12:40

Mijn naam is Joyce, en ik heb in mijn laatste jaar (1993/1994) dat ik daar gereden heb een eigen pony gekocht Casper....wacht ik heb nog een foto van toen van hem.
Afbeelding
dit was toen in de containerstal...casper stond naast de pony van inge lakwijk ..dennis.
ik reed zelf eerst altijd op zaterdag ochtend van 11 tot 1 ben daarna naar de woensdag avond gegaan van 21 tot 23 uur...bij alle volwassenen met eigen paarden (en dat al 16 jarige )
in die tijd hadden we ook Miranda Schopman als stagaire..leuke meid ook erg aardig.
Mark gaf toen die les op zaterdag, en ik meen wilma aan de kleinste ruitertjes.
op woensdagavond werd de les verzorgd door meneer van gelder zelf.

Kimmb
Berichten: 529
Geregistreerd: 16-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:35

schupje ....

Ezri_Jo
Berichten: 136
Geregistreerd: 08-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 12:16

schupje...???????

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: manege st. Ignatius uit Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:02

Sorry voor de late reactie, ten eerste heb ik ook jaaaaren bij de Ignatiushoeve / Manege Van Gelder gereden (in het begin op de manegepaarden (Travion was mijn lieverd Lovers ) en later heb ik er les gehad met mijn eigen paard (en toen die drachtig was reed ik op Officier en Onassis). Ik reed op zaterdag van 16.00 tot 17.00 uur, dat was in het begin les van Mark, daarna van Lonneke en Hadewij.
Moet wel zeggen dat ik de lessen veel beter vond toen Van Gelder het had verkocht en Mark en hijzelf geen les meer gaven, ik was nooit zo'n fan van hun lesmethodes.

Maar waar ik dit topic eigenlijk voor omhoog schop is om te zeggen dat de manege inmiddels geen manege meer is, maar alleen nog een pensionstal. Erg jammer, ookal reed ik er al een paar jaartjes niet meer. Ze hebben wel de bak helemaal vernieuwd, er ligt tegenwoordig een Agterberg bodem in, heel mooi!

simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Re: manege st. Ignatius uit Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:20

Hey

Ik heb daar jaren gereden.
Bij van Gelder
Was als de dood van die man.
Maar wie niet denk ik he.

Ik reed daar een klein hengstje van Herstenhouder ofzo eten die mensen.
En een hele grote van Manon Sluymers haar vader heb ik toch wel een tijd gereden.
Barabara en Renate de Kok stonden daar toen.
Clair en haar ouders uit Vught.

jv88
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 03:02

Beste allemaal,

Geen idee of dit nog werkt, helaas niet recent meer... maar even googlen op "ignatiushoeve" vond ik dit verouderde topic.

Iemand enig idee waar de paarden en pony's heen zijn gegaan? Ik ben specifiek op zoek naar "Benny" donkerbruine ruin, velen vreesden hem. Benny kon nog al nukkig zijn en had zijn streekjes. Erg raar drafje ook. Heerlijke knuffel pony en na jaren kan ik hem nog steeds niet vergeten....

Ik ben erg benieuwd of dit iets gaat opleveren...

Alle hulp is welkom, ik hoop dat iemand me kan helpen!

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re: manege st. Ignatius uit Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:03

Benny was toen ik er reed al 9 jaar, aangezien ik toen 8 was... Nu ben ik 24, dus tel er 16 jaar bij op.
Dan zou hij 25 moeten zijn, denk dat hij al naar de paardenhemel is gegaan. :)

jv88
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:58

Dat vermoeden heb ik ook, maar wie weet....
Ik denk trouwens dat wij daar dan rond dezelfde tijd gereden hebben!

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re: manege st. Ignatius uit Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:11

Oké hoe heet jij dan?

Ger65
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:05

Ik heb daar gewerkt. Maar ik denk voor de tijd dat de meeste van jullie daar reden. Was daar stalknecht-verzorger van 1979 tot en met 1981. Van alle genoemde paarden en ponys, is er mij maar één bekend. En dat was de uiterst zachte en lieve Thonet, de witte pony. Voor de liefhebbers, ik heb een facebookpagina aangemaakt voor mensen die daar gereden en/of gewerkt hebben. Daar kan men dan herinneringen ophalen en foto's plaatsen en oude vrienden/vriendinnen weer vinden. Net pas vandaag opgestart dus het kan even duren voordat iedereen het gevonden heeft. Klik op de volgende link en vraag gewoon lidmaatschap aan.

https://www.facebook.com/groups/1545409265536762/

Groetjes,
Ger van den Berg

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: manege st. Ignatius uit Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:50

Aaah Thonet ken ik zeker nog! Super lieve palomino pony was dat.

Loutje86
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-09-18
Woonplaats: Omg Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:26

Hoihoi ,

Ik ben hier gekomen via een overlijdensbericht van juul van gelder.
Ik heb ook bij st ignatius gereden vanaf 1992 tot 2003 ongeveer.
Joyce en rinske, ik ken jullie nog en alle pony's en paardjes. Super leuk om te lezen!! Ik had idd les van wilma daarna mark en lonneke en hadewij. Toen ik op maandag ben gaan rijden kreeg ik les van juul, op de eerder genoemde boef benny... was goed voor em zei van gelder hahaha.
Groetjes Malou :D