Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
Muztang schreef:Ik ga een F13 proef rijden, maar er rijdt nog iemand anders voor mij op hetzelfde paard. Hoeveel proeven zouden er minimaal tussen moeten zitten? Of hoelang zou je moeten inrijden voor een F13 proef?
Marie111 schreef:Muztang schreef:Ik ga een F13 proef rijden, maar er rijdt nog iemand anders voor mij op hetzelfde paard. Hoeveel proeven zouden er minimaal tussen moeten zitten? Of hoelang zou je moeten inrijden voor een F13 proef?
Mag je dat zelf weten dan? Meestal wordt dat door de manege bepaald. Hier is dat ongeveer 10-15 min. Bij paard overnemen zit er meestal 2 proeven tussen.
Hoe ging dat toen je de F12 reed?
Myranda schreef:Voor het eerst in eeuwen weer proefje rijden.
In de nieuwe (2022) F12- A proef staat vanaf regel 18 het volgende:
18. F-X-H van hand veranderen, daarbij enkele passen middendraf. Daarna doorzitten
19. M-E van hand veranderen, daarbij
20. Op lijn A-C halthouden, 4 sec stilstaan
21. Voorwaarts in arbeidsdraf
22. E-F van hand veranderen
23. K-X-G wenden
24. Halthouden en groeten.
Welk stuk moet ik nu doorzitten? Vanaf waar tot waar? Al voor H, erbij of na H? En tot het halthouden bij 24. of al eerder weer lichtrijden?
Juttertje88 schreef:Hoii!
Ik weet dat je voorheen vanaf de F12 niet meer met thiedeman mocht rijden..
Is dit nog steeds zo? Ik weet dat begin dit jaar met de nieuwe proeven ook wat regels waren gewijzigd, maar kan hierover niet snel iets vinden. Als ik via google zoek, kom ik bij de KNHS reglement uit en ik vind niks over de FNRS
Tatyana schreef:Persoonlijk heb ik als jury al moeite met een thiedeman vanaf de F9. Vaak staan ze te strak afgesteld waardoor je niet de constante verbinding kan zien. Als dat zo is heb je bij mij al een onvoldoende op dat onderdeel. Ik de F9 en hoger moet je toch echt al handig genoeg zijn om zonder hulpteugels (martingaal daargelaten) een proef door te kunnen sturen.
ynskek schreef:Tatyana schreef:Persoonlijk heb ik als jury al moeite met een thiedeman vanaf de F9. Vaak staan ze te strak afgesteld waardoor je niet de constante verbinding kan zien. Als dat zo is heb je bij mij al een onvoldoende op dat onderdeel. Ik de F9 en hoger moet je toch echt al handig genoeg zijn om zonder hulpteugels (martingaal daargelaten) een proef door te kunnen sturen.
Ik ben het met je eens dat ruiters op F9 niveau al een nette constante verbinding zouden moeten kunnen tonen. Echter zijn ze ook afhankelijk van wat de manege wil aan hulpteugel. Afstelling van de hulpteugel kun je hen niet aanrekenen aangezien dit door de manege gedaan wordt.
Daarnaast moeten we als jury zijnde het reglement aanhouden en dat geeft aan dat de thiedeman pas vanaf de F12 niet meer mag en in de F9 tm 11 nog wel.
Tatyana schreef:Persoonlijk heb ik als jury al moeite met een thiedeman vanaf de F9. Vaak staan ze te strak afgesteld waardoor je niet de constante verbinding kan zien. Als dat zo is heb je bij mij al een onvoldoende op dat onderdeel. Ik de F9 en hoger moet je toch echt al handig genoeg zijn om zonder hulpteugels (martingaal daargelaten) een proef door te kunnen sturen.
ynskek schreef:In overleg met het organiserende bedrijf is dit in principe toegestaan
Het is wel aan t bedrijf waar je heen wil om hier een keuze in te maken.
BloemBloem schreef:ynskek schreef:In overleg met het organiserende bedrijf is dit in principe toegestaan
Het is wel aan t bedrijf waar je heen wil om hier een keuze in te maken.
Heb jij daar ervaring mee in onze regio? Welke manege staat daar voor open, weet jij dat toevallig?
Ze heeft een waanzinnige pony aangeboden gekregen ( wedstrijden uitgesloten voor nu ) maar wil heel graag de F proeven blijven rijden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers