Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 14:45

Hallo, ik wil na een tijd niet rijden misschien weer starten op een manege. Ik ben op zoek naar ervaringen van volwassenen/jongeren uit paardenlessen, en niet zozeer naar ervaringen met pony's.
Hoe is het niveau van de dressuurlessen, op wat voor manier wordt er lesgegeven, en hoe zijn de dieren? Ik ben zelf een onzekere ruiter, dus ik ben op zoek naar een manege die voldoende echt brave dieren heeft (en dus niet 1 of 2 brave en verder paarden die opgevoed worden door de ruiters/regelmatig bakkabouters zien etc).
Ik hoor het graag!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:53

Ik hoor vooral heel veel hele goede verhalen over manege Meulendijks in Geldrop. Een stalgenootje van mij geeft daar les, daar krijg ik zelf ook rijles van met mijn eigen paarden. Zij is echt een hele fijne instructrice die ook goed om kan gaan met onzekere ruiters. Ik ken de paarden op de manege daar niet, maar ik ken wel een aantal ruiters die daar echt met veel plezier rijden.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 15:10

Amable schreef:
Ik hoor vooral heel veel hele goede verhalen over manege Meulendijks in Geldrop. Een stalgenootje van mij geeft daar les, daar krijg ik zelf ook rijles van met mijn eigen paarden. Zij is echt een hele fijne instructrice die ook goed om kan gaan met onzekere ruiters. Ik ken de paarden op de manege daar niet, maar ik ken wel een aantal ruiters die daar echt met veel plezier rijden.


Bedankt voor je reactie, ik heb het even opgezocht maar dat is voor mij helaas een stukje te ver uit de richting!

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:51

Ik volg even. Rij momenteel in Eersel maar ga binnenkort verhuizen naar Helmond. Opzich niet te ver rijden maar iets in de buurt is altijd mooi meegenomen :)

Wat voor mij belangrijk is: uiteraard paardenwelzijn, veel buiten rijden, goede omgang met angstneigingen (heb ik zelf wel eens last van)

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 16:18

xPabloBokt schreef:
Ik volg even. Rij momenteel in Eersel maar ga binnenkort verhuizen naar Helmond. Opzich niet te ver rijden maar iets in de buurt is altijd mooi meegenomen :)

Wat voor mij belangrijk is: uiteraard paardenwelzijn, veel buiten rijden, goede omgang met angstneigingen (heb ik zelf wel eens last van)


Ik heb het idee dat Hooidonk goed aan zou sluiten bij het buiten rijden, zij doen regelmatig buitenritten. Als ik op de website kijk lijken de meeste paarden goed te rijden te zijn voor veel soorten ruiters, maar goed dat kunnen natuurlijk ook gewoon mooie woorden zijn . Echt brave paarden zijn goud waard, en ook lastig te vinden.

Anoniem

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:44

Ik weet niet of het in bij je in de buurt ligt. Maar ik rijd zelf al jaren op maneges de stap (de mortel)
Nadat ik mijn ongeluk heb gehad was ik ook erg onzeker ben ik overgestapt naar de brave paarde ipv de schrikkerige sportpaarden. En heb daar heel erg veel hulp gehad met het overwinnen van mijn angsten!
Voor zover ik weet bieden ze ook volwassenen/gevorderde lessen aan en anders zijn privé lessen misschien een optie?
Ook pushen je instructeurs je niet om wedstrijden te rijden. Als je dat wil is het uiteraard mogelijk en kun je ook begeleiding krijgen tot lichte tour, op dat niveau Kun je vlgm niet meer met manege paarden lessen, maar een M proefje zouden de meeste paarden (Denk ik) toch wel kunnen lopen.
Verder hebben we twee Binnen bakken van 20x40 en een buiten bak van 20x60.
Paarden staan in schone stallen met een dikke laag stro of vlas gaan dagelijks naar buiten hebben goed passende zadels en krijgen (meer dan) genoeg te eten!
Buiterijden kon een tijdje terug in de zomer wel (dan brachten ze een aantal paarden met de trailer naar een bos hier in de buurt) maar ik zou echt niet weten of ze dat nu nog aanbieden...

Heel veel suc6 met je zoektocht!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:58

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar manege heijligers en manege meulendijks liggen niet zo ver uit elkaar eigenlijk dus wellicht toch het overwegen waard.
De meeste manegeruiters rijden 1 x per week op de manege en als de maneges amper 15 minuten uit elkaar liggen zou ik die 15 minuten verder reizen er wel voor over hebben.

Ook ik kan je meulendijks van harte aanraden, ik heb er tijdens mijn schoolperiode in deurne 2 jaar stage gelopen.
Super fijne en brave paarden, super allround lessen, western springen, dressuur, carrousel, buitenritten...niks is te gek daar.
Ik zou zeker gewoon eens gaan kijken, een proefles nemen en dan pas beoordelen over de afstand...voor een goede manege die bij je past zou ik best ietsje meer reistijd voor over hebben namelijk.

Succes met je keuze

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 17:25

kim_1990 schreef:
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar manege heijligers en manege meulendijks liggen niet zo ver uit elkaar eigenlijk dus wellicht toch het overwegen waard.
De meeste manegeruiters rijden 1 x per week op de manege en als de maneges amper 15 minuten uit elkaar liggen zou ik die 15 minuten verder reizen er wel voor over hebben.

Ook ik kan je meulendijks van harte aanraden, ik heb er tijdens mijn schoolperiode in deurne 2 jaar stage gelopen.
Super fijne en brave paarden, super allround lessen, western springen, dressuur, carrousel, buitenritten...niks is te gek daar.
Ik zou zeker gewoon eens gaan kijken, een proefles nemen en dan pas beoordelen over de afstand...voor een goede manege die bij je past zou ik best ietsje meer reistijd voor over hebben namelijk.

Succes met je keuze


Voor mij zou Meulendijks meer dan 60km rijden per keer zijn (meer dan 30km enkele reis), ik heb daarnaast ook geen eigen auto en zou die van mijn moeder moeten gebruiken hiervoor. Dan is dat helaas echt te ver. Heijligers is maar de helft hiervan qua afstand vanuit ons gezien.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:28

Ik heb lang bij Heijligers gereden. Ze hebben er brave paarden. De lessen zijn wel voornamelijk springlessen, aangezien het ook een spring manege is. Maar volgens mij heb je ook lessen waar voornamelijk dressuurmatig wordt gereden. Paardwelzijn krijgt van mij wel een aantal minnetjes aangezien de paarden 24/7 op stal staan.

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:42

_Femkeeex schreef:
Ik heb lang bij Heijligers gereden. Ze hebben er brave paarden. De lessen zijn wel voornamelijk springlessen, aangezien het ook een spring manege is. Maar volgens mij heb je ook lessen waar voornamelijk dressuurmatig wordt gereden. Paardwelzijn krijgt van mij wel een aantal minnetjes aangezien de paarden 24/7 op stal staan.


Dank voor je input, dan valt deze stal voor mij af. Vind het echt not done als de paarden niet buiten komen :(

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:49

Palmboom95 schreef:
kim_1990 schreef:
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar manege heijligers en manege meulendijks liggen niet zo ver uit elkaar eigenlijk dus wellicht toch het overwegen waard.
De meeste manegeruiters rijden 1 x per week op de manege en als de maneges amper 15 minuten uit elkaar liggen zou ik die 15 minuten verder reizen er wel voor over hebben.

Ook ik kan je meulendijks van harte aanraden, ik heb er tijdens mijn schoolperiode in deurne 2 jaar stage gelopen.
Super fijne en brave paarden, super allround lessen, western springen, dressuur, carrousel, buitenritten...niks is te gek daar.
Ik zou zeker gewoon eens gaan kijken, een proefles nemen en dan pas beoordelen over de afstand...voor een goede manege die bij je past zou ik best ietsje meer reistijd voor over hebben namelijk.

Succes met je keuze


Voor mij zou Meulendijks meer dan 60km rijden per keer zijn (meer dan 30km enkele reis), ik heb daarnaast ook geen eigen auto en zou die van mijn moeder moeten gebruiken hiervoor. Dan is dat helaas echt te ver. Heijligers is maar de helft hiervan qua afstand vanuit ons gezien.

Als ik die maneges op een rij zet en ik trek een lijn van, grofweg, 15km, dan komt het erop neer dat jij ergens tussen Deurne en Bakel zit.

Waarom ga je dan zo ver kijken. Daar zit dichter in de buurt toch wel wat bruikbaars?
Loop anders eens bij Peter binnen; die komt nog eens ergens.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:50

Bij Heijligers staan ze inderdaad zo goed als 24/7 op stal, word er bijna iedere les gesprongen, en liepen ze wel eens 3-4 lessen achter elkaar. Maar goed ik ben daar al 8 jaar geleden gestopt met lessen dus ik weet niet hoe het inmiddels gaat daar :)

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 16:24

Anouk_H schreef:
Bij Heijligers staan ze inderdaad zo goed als 24/7 op stal, word er bijna iedere les gesprongen, en liepen ze wel eens 3-4 lessen achter elkaar. Maar goed ik ben daar al 8 jaar geleden gestopt met lessen dus ik weet niet hoe het inmiddels gaat daar :)


Bedankt voor je reactie, dat is voor mij ook echt een no-go. Wat heftig joh, 3 à 4 lessen met verschillende mensen, dan gaat iedereen er weer even enthousiast tegenaan.
De hele dag op stal vind ik ook niets.
Deze stond voor mijn gevoel al onderaan op het lijstje, maar nu valt hij sowieso af.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:45

Ik hoor op zich goede verhalen over Hooidonk, ben er nooit geweest maar de meeste ervaringen zijn er prima. De andere twee ken ik alleen van naam.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:02

Ik hoor ook goede verhalen over de stap in de Mortel.
Zelf ook nooit geweest voor les maar van horen zeggen.

Heijligers inderdaad zo'n luxe sportstal zonder welzijn.
De rest weet ik niet.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:54

Hooidonk hebben ze iig fijne paarden maar geen idee hoe die lessen zijn.

Waarom niet een proeflesje rijden bij beide maneges?

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:13

Ga er gewoon eens langs. De sfeer is overal anders en moet bij je passen.

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:39

Bij de nieuwe ark komen de paarden/ponies in de zomer s ochtends 2 tot 3 uur buiten.
In de winter ongeveer een half uur in de binnenbak. Voor de rest staan ze binnen.
Qua tuig past het vaak niet naar mijn idee. Heb er bijvoorbeeld eens een nieuwe pony binnen zien komen die van heel lief en geduldig naar chagrijnig ging en kinderen de stal uit trapte. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden...

Moet eerlijk zeggen dat ik daar al heel lang niet meer rijd dus misschien zijn er dingen veranderd.

Bij manege hooidonk ben ik 1x geweest toen een oud stalgenoot wedstrijd had en ik meeging. Vond toen zelf de stallen niet schoon en er liep een kreupele pony mee, maar dat kan moment opname geweest zijn. Weet ook niet hoe vaak ze buiten komen oid

Verder ga ik met de vorige opmerking mee. Ga eens kijken en plan een proefles in. Dan vind je vast iets wat bij je past en waar je tevreden mee bent.

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:28

Ik ben gister bij Manege de Stap geweest en die zitten helemaal vol voor volwassenen. Wachtlijst is meer dan een half jaar.

Ook gekeken bij Het Zwarte Water maar daar ben ik een uur geweest en niemand die me te woord kwam staan.

Heb me nu ingeschreven voor een niveaubepalingsles bij Meulendijks.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 21:49

xPabloBokt schreef:
Ik ben gister bij Manege de Stap geweest en die zitten helemaal vol voor volwassenen. Wachtlijst is meer dan een half jaar.

Ook gekeken bij Het Zwarte Water maar daar ben ik een uur geweest en niemand die me te woord kwam staan.

Heb me nu ingeschreven voor een niveaubepalingsles bij Meulendijks.


Het zwarte water heb ik regelmatig negatieve dingen over gehoord, ben daar jaren geleden eens geweest en had er ook geen goed gevoel bij. De Stap heeft ook niet meer veel lespaarden voor volwassenen had ik begrepen.
Hooidonk heeft toevallig een open dag eind deze maand, daar ga ik even een kijkje nemen voor een eerste indruk. Ze hebben afgelopen week de paarden op hun website een update gegeven en ik vind het aansprekende dieren, zien er prima uit!
Ik ben benieuwd hoe de les bij Meulendijks je bevalt! :)

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:10

De stap
Ken t van vroeger
Op hun oude lokatie ben ik gaan lessen toen ik een jaar of 12 was .
Zij hadden in hun lessen ook wat bruikleen pony,s lopen en een van die pony's is een maand voor ik 13 werdt mijn pony geworden.
Aantal jaren erna toen ze in de mortel zaten al . De manege als stage plaats gehad.
Fijne manege waar pony,s t goed hebben

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:13

Ja, was wel positief over De Stap. En ze (de eigenaresse, heeft me helemaal rondgeleid ondanks slecht ter been zijn) vertelde idd dat ze maar 6 paarden had voor volwassenen. Vandaar de wachtlijst. Maar ik ga over anderhalve maand verhuizen, dus die termijn van een half jaar is me wat te lang.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Manege Hooidonk, De Nieuwe Ark of Heijligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:48

Bij het zwarte water ben ik ook geweest, de stallen van de manege paardjes vond ik veel te klein, er stonden 2 paarden stereotyp gedrag te vertonen (allemaal gekke bekken trekken kan het niet anders omschrijven) en er waren er 2 met een rug waar ik nog geen baby meer op zou zetten maar die liepen toch nog mee in de lessen