Vraag het de FNRS jury....

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 06:49

ynskek schreef:
Als hij echt geen pas verzet zul je bij mij ook niet hoger dan een 5 krijgen.

Het is immers wel F15. Al is het achterwaarts een nieuwe oefening om te moeten tonen.

Ik zeg ook altijd maar zo, lukt 1 onderdeel niet, dan heb je nog 34 andere beoordelingspunten

Dat is zeker zo, zo bekijk ik het ook altijd!

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:49

Komend weekend ga ik na lange tijd weer eens een vaardigheidsproef rijden, de Va3(versie april 2014).
Nu staat er voor bijna elke hindernis dat je vooraf, voor een bepaalde letter in de verlichte zit moet gaan staan. Echter voor hindernis 3, de oxer die je van E naar C moet aanrijden staat er van te voren niet dat je in de verlichte zit moet gaan staan. Moet je dan zelf bedenken dat je voor de E in de verlichte zit moet gaan staan, of mag je ook gewoon lichtrijdend op de oxer aanrijden en boven de sprong de verlichte zit aannemen? Hetzelfde geldt eigenlijk voor het M-X-K van hand veranderen en daarbij over de balken draven op het einde van de proef, daar staat ook niet dat je van te voren de verlichte zit moet aannemen, is het dan goed als je op de diagonaal, ter hoogte van de X ongeveer, zelf de verlichte zit aanneemt voor de balken en na de balken weer gaat lichtrijden?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:30

Dan heb jij een andere versie dan ik, de oude denk ik, want ik heb Va3 in 2012 al eens eerder gereden en toen was het inderdaad verlichte zit, tenzij lichtrijden gevraagd wordt.
Dit is de proef die ik nu heb(versie april 2014), staat ook op de site van de FNRS(even screenshots van gemaakt):
Afbeelding

Afbeelding

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:34

cindyheyyou schreef:
Ik heb nogmaals even gekeken. Ik heb inderdaad andere versie.. wel uit 2014 maar van juni :P

Dan hoop ik dat ik de goede proef heb.
Even nog een vraagje voor de juryleden in dit topic dus: van wanneer is de nieuwste Va3 proef?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:53

Lolacabana schreef:
Dit is de juiste proef:

[ [url=m/DDxChw.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uq0Zyh.png]Afbeelding[/url] ]

Dus tussen punt 9/10 en 19/20 blijf je in verlichte zit.

Dat je tussen punt 9 en 10 in de verlichte zit moet blijven snap ik, want aan het eind van 9 staat ook niet dat je moet gaan lichtrijden. Maar aan het eind van punt 19 staat dat je moet lichtrijden. Dus dan zou ik denken dat je mag blijven lichtrijden totdat er weer staat dat je in de verlichte zit moet, of tot de volgende hindernis?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:49

Lolacabana schreef:
Je hebt gelijk. Verkeerd gelezen. Gewoon gaan lichtrijden dus en over de balken ook lichtrijden.

Kan gebeuren! Zou ik dan dus ook lichtrijdend naar de oxer mogen rijden en boven de oxer in de verlichte zit. Ik vind het namelijk eigenlijk best vervelend om in de verlichte zit naar een sprong toe te rijden, heb de vorige keer dus gehad dat paard weigerde, ik zat al in de verlichte zit(omdat het zo in de proef stond), en ja toen vloog ik er dus af langs voren...

Anja_96

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 06:23

Bedankt voor de antwoorden!
Als ik er tijd voor heb zal ik het even vragen, moet namelijk al vroeg starten én 2 paarden poetsen en vlechten, dus dat wordt een vroegertje.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:28

Ilja000 schreef:
Ik zou de ruiter toch het liefst in verlichte zit over de balken zien gaan! Lijkt mij een foutje in het protocol. Ook in de rest van de proef en in VA1 en VA2 wordt er niet licht gereden over de balken tenslotte.
Wat betreft de sprong: een paar passen voor de sprong verlichte zit aannemen.

Dankjewel!

Anja_96

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:48

Hoe zit dan dan precies als je via de FNRS B gaat starten? Mag je dan wel op KNHS wedstrijden rijden(waar dus ook mensen met startkaart rijden), of moet je manege dan zelf de KNHS proeven laten rijden, bijvoorbeeld op dezelfde dag als de F-proeven?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:52

Tilmar schreef:
Anja_96 schreef:
Hoe zit dan dan precies als je via de FNRS B gaat starten? Mag je dan wel op KNHS wedstrijden rijden(waar dus ook mensen met startkaart rijden), of moet je manege dan zelf de KNHS proeven laten rijden, bijvoorbeeld op dezelfde dag als de F-proeven?

Voor FNRS B en L heb je dus geen startpas nodig en deze worden inderdaad bij de F proeven gereden.
Je krijgt dus promotiepunten dan en geen winstpunten zoals op een KNHS wedstrijd.

Dankjewel voor je heldere antwoord! :)

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:22

lotteElb schreef:
Je mag wel bij de reguliere B/L wedstrijden rijden. Echter de winstpunten worden niet geregistreerd bij de KNHS maar in je ruiterpaspoort

Oke, dankjewel!
Dan ga ik vanaf nu weer lekker verder met de proeven! Ik was even gestopt in de F15(oude proeven), maar nu met de nieuwe proeven heb ik weer zin om verder te gaan. Maar eens even vragen op de manege of ze ook de nieuwe F13 t/m F15 gaan gebruiken en daarna de B en L.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:06

KirstenHorse schreef:
aman2002 schreef:

In de KNHS proevenapp staan filmpjes van de proefjes met commentaar waar je op moet letten. Vind ik zelf heel handig :)

Ik dacht, mooi die ga ik ook even downloaden! Tm de F12 staat er op en ik moet F13 :+

Ik heb de app en daar staat ook F13 tm F15 in, inclusief filmpjes.