hoe ver gaan jullie met goed aan het been?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:10

Mijne is van nature nogal lui, dus let ik er echt op dat hij constant aan het been is door zeer consequent te zijn met mijn voorwaartse hulpen. Omdat ik er echt op let is hij al zoveel verbeterd, dat hij soms te voorruit is ! Een paard dat niet aan het been is is niet aan de hulpen en dus niet te rijden. Het is zeer belangrijk !

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:14

gijsenkim schreef:
Als ze niet meteen reageerd dan krijgt ze de hulp opnieuw met een tik erbij. Ik zeg ook altijd HALLOOOO Ik VRAAG JE WAT REACTIE AUB.

hihi.
Als Laiser geen reactie geeft floept er bij mij ook altij duit mijn mond:"Hallo, ik vraag iets en dan wil ik graag reactie "

Ik geef ook altijd de bulp nogmaals en een tikje erbij. Dan vrij kort daarna vraag ik nogmaals hetzelfde. Wanneer ik dan geen reactie krijg, krijgt hij gelijk een corrigerend tikje. En is dan meteen alert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:14

Ik ben denk ik stricter hierin dan de meeste mensen op bokt. Het is een onderdeel van een manier van trainen die mij erg bevalt.

Als je tempocontrole werkelijk zo geraffineerd is als jij in het openen van je topic beschrijft germie, heb ik daar veel bewondering voor. Het is een van de allermoeilijkste aspecten van het rijden omdat het met zoveel dingen verband houdt. O.a. een goede, onafhankelijke zit en kunnen meeveren met de beweging van je paard.