Na heftig topic: AdB clinic (met Bokkers)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:16

Lovely"]
Met de manier van lesgeven van meneer De Bodt heb ik geen moeite en daar kan ik me ook absoluut niet druk over maken. Als hij paarden op die manier rechter wil maken, vind ik dat uitstekend. Het gaat mij meer om de beloftes die hij doet aan mensen met een ziek paard.
[/quote]
Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat hij de beloftes niet waar maakt. Jij bent een van de weinigen die het steeds als onwaarheid neerzet zonder hem ooit gesproken of de paarden die hij helpt gezien te hebben.
Maar ik vind het positief dat je toch een gaat kijken. Vraag hem vooral de oren van zijn hoofd, want daar is zo'n clinic dag ook voor, zodat je de volgende keer je mening in elk geval kunt onderbouwen.

[quote="uniferb schreef:
Het is een beetje offtopic, maar wisten jullie dat AdB door sommige verzekerigsmaatschapijen wordt aangeraden? Dan in de gevallen waar de artsen het niet meer weten? Ik stond hier toch wel even van te kijken......

Niet alleen verzekeringsmaatschappijen, ook dierenartsen sturen steeds vaker door. Bij ons op stal komt ook een leerling/stagaire van de Bodt en die krijgt het steeds drukker door mensen die doorgestuurd worden via dierenartsen.


UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:34

Pava"]
[quote="Desiree"][quote="UniferB schreef:
Het is een beetje offtopic, maar wisten jullie dat AdB door sommige verzekerigsmaatschapijen wordt aangeraden? Dan in de gevallen waar de artsen het niet meer weten? Ik stond hier toch wel even van te kijken......

Ik ook! ik wist er ook helemaal niets van. Weet je welke verzekeringsmaatschappijen dat zijn en van wie je deze informatie hebt?
[/quote]

Nog meer off-topic:

Logisch dat ze dat aanraden. Dat betekent namelijk dat ze dan (nog) niet uit hoeven te keren. Dat doen verzekeringsmaatschappijen namelijk niet graag.

Hai Pava,

Ja, dat begrijp ik! Ik wil er verder ook niets mee zeggen. Of AdB wel of niet goed is etc. Wat betreft de verzekering, die zijn er alleen maar uit om geod te verdienen.

On-topic:
Ik ben heel benieuwd naar de verslagen van deze clinic!
[/quote]

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:41

jammer dat ik zaterdag niet thuis ben, maar al vroeg richting de LAN vertrek. (was meteen mijn kans geweest Ozep eens irl te zien *LOL* )

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 15:32

Citaat:
UniferB schreef:
Het is een beetje offtopic, maar wisten jullie dat AdB door sommige verzekerigsmaatschapijen wordt aangeraden? Dan in de gevallen waar de artsen het niet meer weten? Ik stond hier toch wel even van te kijken......

Ik ook! ik wist er ook helemaal niets van. Weet je welke verzekeringsmaatschappijen dat zijn en van wie je deze informatie hebt?


Nog meer off-topic:

Logisch dat ze dat aanraden. Dat betekent namelijk dat ze dan (nog) niet uit hoeven te keren. Dat doen verzekeringsmaatschappijen namelijk niet graag.

Mijn verzekeringsmaatschappij Amev heeft uitgekeerd en daarna hebben ze me later nog een keer teruggebeld om eens een clinic van AdB te gaan kijken. Ik heb mijn paard nl teruggekocht van de verzekering en geef hem Primeval, zodat ik nog wel met hem in het bos kan gaan rijden
(hij heeft artrose). Kun je zien dat het Amev niet alleen om het geld gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 15:54

Colinda schreef:
pipo; goh... je komt Cool


Tuurlijk! Beloofd is beloofd, en ik ben nou eenmaal erg nieuwsgierig aangelegd! Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 15:55

Nee bij de amev niet echt nee, die van mij is daar ook verzekerd..heb tot nu toe alle onkosten die zijn gemaakt door da's etc.. nog teruggehad..je hebt natuurlijk wel een eigen risico..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 19:23

Jolande schreef:
Maar ik vind het positief dat je toch een gaat kijken. Vraag hem vooral de oren van zijn hoofd, want daar is zo'n clinic dag ook voor, zodat je de volgende keer je mening in elk geval kunt onderbouwen.


Jolande;
Ik had ook begrepen dat juíst Lovely zou komen, vanwege de 'ongefundeerde' kritiek...
Maar helaas... ik heb niet doorgekregen dat Lovely wilt komen kijken... Scheve mond
jammer...

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:27

Ik ben zeker niet iemand die vind dat 1 instructeur de wijsheid in pacht heeft maar sta wel open voor de goede resultaten op de juiste manier die ik zie.Ik ben een aantal keren een paar dagen bij meneer de Bodt geweest
en gedurende de dagen dat ik er was waren er meerdere combinaties , paarden die al maanden , sommige zelfs jaren al kliniek in , kliniek uit achter de rug hadden.

Sommige werden inderdaad door verzekeraars doorgestuurd , andere gingen zelf op zoektocht om een oplossing te vinden.Voor vele was het de laatste oplossing!!!Meerdere personen die ik gedurende die dagen gesproken heb hadden de week erna een afspraak staan om hun paard in te laten slapen!!!!!

En iedere keer was het weer een eye-opener om de bijna afgeschreven paarden in zo een korte tijd zo regelmatig en niet meer kreupel te zien lopen puur door een correcte rij-wijze.

De laatste keer was er een 3,5 jarig paard wat al op de nominatie stond om afgemaakt te worden wegens kreupelheid.De eigenaresse was niet in staat om de aanwijzingen van Antoine op te volgen en het paard liep erg onregelmatig.Er is toen door Antoine gevraagt aan een amazone waar van hij de rijkunst hoger inschatte om op het paard te stappen.De amazone wist de aanwijzingen op te volgen en ik heb daarna een fantastisch dressurpaard zien lopen die geen pas meer kreupel liep.

Het lot van dit paard lag in de handen van de persoon die het bereed. Huilen

De eigenaresse heeft gelukkig haar paard zo goed en regelmatig zien lopen en wilde gelukkig inzien dat het aan haar (nog niet voldoende)rijkunstig niveau lag.

Dit is meteen het struikel blok voor veel mensen.Ook als je Z rijdt wil het nog niet zeggen dat je de wijsheid in pacht hebt.Veel problemen bij de paarden beginnen pas bij de M en de Z , omdat er van de paarden veel meer gevraagt word.

Je bent geen slechte ruiter als je open staat voor het vermeerderen van je kennis!!!!!!! Schijnheilig

Een goed ruiter blijft altijd bijleren , ook Anky.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 07:50

Ik ben het helemaal met je eens Boontje,
alleen heb ik af en toe (regelmating Haha! ) moeite met het feit dat mensen AdB daarna zo de hemel inprijzen.
Ik snap dat mensen blij zijn maar wees dan eerlijk. Had hetzelfde resultaat niet ook met een andere goede instructeur bereikt kunnen worden?

Maar goed,
uit het feit dat ik ga en zoveel geld uitgeef voor iemand waarvan ik redelijk dubieuze verhalen heb gehoord blijkt wel dat ik er voor opensta.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 08:17

Sjuimpje, waarom ze AdB de hemel in prijzen is omdat ze dus nog nooit eerder in contact zijn geweest met een goede instructeur. Je wil niet weten wat voor troep er rond loopt die zich instructeur noemt (sorry als je je aangesproken voelt).

Morgen heb ik weer les. En ja, de hemel prijs ik hem niet in, maar hij geeft wel instructies waar ik iets mee kan en goed is voor mijn paard. En ja, mijn vorige instructeurs konden dat dus niet terwijl ze hengsten hebben gereden bij hengsten houders en Deurne leerlingen waren. Dus instructeurs met een goede achtergrond en opleiding en toch konden ze me niet de goede hulp geven.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 09:31

Eleonoor schreef:
Sjuimpje, waarom ze AdB de hemel in prijzen is omdat ze dus nog nooit eerder in contact zijn geweest met een goede instructeur.

Tja wat zou jij doen? In de deze situatie, stel je voor:
Als jij goed les, van een goede instructeur (tenminste in jouw ogen) krijgt en jouw paard blijkt beenproblemen te ontwikkelen. Je gaat uiteraard zoeken naar oplossingen. Je probeert vanalles om jouw paard toch weer goed te krijgen en niks helpt, de veearts zegt dat het het einde betekend en dan hoor je via via dat er iemand is die jou toch kan helpen. Jij zoekt die persoon op en verdomd, ja, het werkt! Jouw afgeschreven paard blijkt weer regelmatig te gaan lopen. Dan ben je toch ook superblij? Wat kan je anders dan zo'n man heel erg dankbaar zijn en inderdaad de hemel in prijzen?
Ik begrijp die mensen heel goed dat ze hem zo promoten.
Begrijp me wel goed, ik ken hem vooralsnog niet maar heb nog steeds alles op bokt gevolgt en kan niet anders zeggen dat ik die mensen heel goed begrijp.
Tuurlijk gaan ze tegen iedereen met dezelfde problemen zeggen je moet daar en daar heen gaan, niet meer dan logisch!
Jij kunt natuurlijk zeggen dat ze nooit goed les hebben gehad, maar dat is jouw mening. Stel je voor dat jij over een paar jaar een paard hebt waar in een keer uit blijkt dat het dier een beenprobleem heeft die niet op te lossen is.....heb jij dan ook altijd verkeerd les gehad? Ik betwijfel het....maar misschien heb je gelijk.
Wat ik jammer vind is dat iedereen veroordeeld wordt vanwege het feit dat deze mensen hem toejuichen doordat hij hen zo goed heeft geholpen. Wat is daar nu erg aan???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 09:50

Komt hij nog een keer *LOL* :
Die mensen zijn dus in de problemen gekomen omdat ze nooit om zich heen hebben gekeken,
vervolgens vinden ze iemand die ze weer wat verder kan helpen en ze vervallen weer in het oude patroon!
Weer die oogkleppen mentaliteit waar ze zo mee in de problemen zijn gekomen!

Ik ben echt heel tevreden met mijn instructie, zelf lest zij bij mensen die behoorlijk hoog aanzien hebben, stel dat ik en mijn paard aanleg zouden hebeen kan zei me zo verder helpen naar de Lichte Tour.
Maar ik blijf om me heen kijken, clinics worden overal gegeven en ook kan je een keertje bij een les van een kennis kijekn welke een compleet andere instructie heeft.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 09:59

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Sjuimpje. Kijk, ik zoek graag oorzaken van problemen op en heb dus AdB gevonden voordat Pablo HKO zou kunnen ontwikkelen. Al langer had ik het idee dat mijn toenmalige instructie niet goed was. Maar, de omgeving waar je in leeft probeert je dagelijks te overtuigen dat wat je doet goed is met de instructie die je dan hebt. En ja, daar sta je dan met je gevoel. Ik geloof dat dat voor heel veel ruiters geldt. Ze worden 'besmet' met de methoden die ze worden opgelegd, en soms zelfs van instructeurs met veel aanzien. Toch krijgen ze slecht les en komen dezelfde blessures steeds naar voren. Hoe vaak hoor je dan niet dat dan maar het paard verkocht moet worden, vaak geadviseerd door de instructeur! Want aan de ruiter ligt het niet, tuurlijk niet. Ik heb op een stal gestaan waar iemand eigenaresse van was en les gaf. Ze had zelf twee maal in de week les van Ton de Kok die in mij omgeving veel aanzien heeft. Haar methode was van scherpe sporen, slof en lekker scherp bitje. Veel spanning in de paarden gooien en meppen maar. Op een na zijn al haar paarden die ik ken belandt bij de slacht of de handel. Vele paarden aan wie zij lesgaf hebben het niet overleeft. MAar, zij had aanzien, dus niemand op die stal waarvan de paarden het niet hebben overleefd hebben ooit bij nagedacht dat het aan hun rijden lag of lesmethoden.
Oogkleppen, tja, of je het zo hard kan stellen. Ze worden vaak elke minuut dat ze met hun paarden bezig zijn door hun omgeving gestimuleerd daar juist mee door te gaan omdat ze niet de prikkel krijgen dat ze fout bezig zijn. Dus ik vind het heel moeilijk die ruiters te veroordelen. Ik zou het meer zoeken bij de instructeurs, zij geven les en zij zijn verantwoordelijk hoe hun leerling rijden en met hun paarden omgaan (tot op zekere hoogte uiteraard).
Wel heb ik geleerd dat aanzien en reputatie niets uitmaakt. Ik heb les gehad van iemand die Prix sGeorge had gereden en velen de Z in had gebracht. Dat zegt dus helemaal niets.....

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:01

Ja, sjuimpje en dat prijs ik, absoluut!!!! Vind ik heel erg goed van je!!

en ja, het is zo jammer dat er zo verschrikkelijk veel mensen als het ware "vastroesten". Kijk om je heen en vergaar de kennis waarvan jij denkt waar je iets aan hebt, des te beter de kwaliteit zal worden. (oeh, wat klinkt dat wijs Schijnheilig , maar ik meen het wel)

(Enne...., sorry als je door mij in de herhaling valt....)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:09

Ben het met Kyra eens. Sjuimpje, jij kijkt wel om je heen en doet zo veel ervaring op. Helaas is niet iedereen gezegend met een eigen trailer en voldoende geld om clinics overal te volgen. Ik ben heel benieuwd hoe je zijn les vindt. Al verwacht ik dat jij wel aardig met hem door de bocht zou kunnen omdat je bewust met je paarden bezig bent.

Het is ook een kwestie van ruiter en instructie een goede voorlichting te geven. De laatste paar jaar zijn gelukkig steeds meer publicaties over de gevolgen van slecht rijden voor het paard, zowel voor jonge als oudere paarden. Het is alleen niet iets wat we binnen een paar jaar veranderen, de vastgeroestte 'slechte' gewoontes bij zovele ruiters en instructeurs. Vele zullen waarschijnlijk nooit veranderen omdat ze zo vertrouwd zijn met hun eigen methoden en die zullen waarschijnlijk meer paarden gaan slijten dan diegene die nu bewust bezig is met het welzijn van hun paarden en open staan voor veranderingen. Dat zullen we niet kunnen veranderen, alleen bokt.nl is wel een goede hulpmiddel om diegene die dit lezen aan het denken te zetten. Ik hoop dus ook dat iedereen die deze topic leest de informatie ook positief gebruiken voor hun paarden en dat ook naar anderen overbrengen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 10:14

Ik heb inderdaad een trailer,
maar ik heb het nog niet eens zozeer over met paard en al actief meedoen.

Ik weet 100% zeker dat je bij het gros van de bekende instructeurs kosteloos mag meekijken als je even netjes van te voren belt. Ook kan je gewoon een dagje op een concours rondkijken, de PAVO cup bezoeken, de AMEV hippo cup, een selectiewedstrijd etc etc etc.
En dan moet je niet op de tribune plaats nemen, nee, ga juist bij het losrijden kijken.
Je moet niet de onmogelijkheden zien, maar juist kijken waar je mogelijkheden liggen!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:17

ik heb eerlijk gezegd ook nooit clinics meegereden, maar wel veel gekeken en geluisterd, ook daar leer je heel erg veel van!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:25

Ik weet het Sjuimpje. Ik kijk op internationale Kur wedstrijden ook veel liever naar het losrijden dan naar de kur. Maar 99% van het publiek kijkt alleen maar naar de kur en zien mooi verzamelde paarden lopen. De "gewone" ruiter is waarschijnlijk niet eens op de hoogte van de PAVO cups, AMEV enz, enz. Hun interesse ligt daar niet en zolang ze niet door hun directe omgeving worden gestimuleerd zal dat niet veranderen. En dat zal altijd wel zo blijven, helaas.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:33

Het punt van Sjuimpje dat je pas vastroest als je niet meer om je heen kijkt en te lang in hetzelfde blijft hangen, daar ben ik het wel mee eens. Er zijn zoveel manieren om kennis op te doen, boeken, clinics, lessen, informatie van anderen. Maar tussen al die informatie zit ook veel kaf onder het koren. Op het internet worden veel dingen beweerd als zijnde "waar" terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Je neemt die dingen mee en je gaat op zoek naar meer informatie over het onderwerp en uiteindelijk ontdek je of iets wel of niet bruikbaar is. Over heel veel onderwerpen vind je tegenstrijdige informatie en dat maakt het juist interessant. Zodra je kritisch bent wordt je aangevallen, maar kritiek is juist bedoeld om tegenwicht te bieden. Degene die de kritiek ontvangt kan 2 dingen doen: 1- de kritiek afdoen als waardeloos omdat het nu eenmaal hun eigen standpunt niet steunt en omdat daarom de kritiek fout is. Of 2- de kritiek wel aandacht geven en bekijken waar en hoe die een functie heeft. Het is een beetje een dualistisch standpunt en soms moet je dingen ook anders bekijken.
Waar het antoine de bodt betreft vind ik het prima dat hij zich als instructeur profileert. Ik heb er echter wel moeite mee dat hij mensen belooft dat hun paard geneest, ik heb daar echt moeite mee. Een afspraak bij het slachthuis staat niet voor niets en ik neem aan dat die beslissing gegrond genomen is, hoe kan het dan dat die grondigheid opeens verdwijnt waar meneer de bodt om de hoek komt zeilen???

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:54

Internet is een hele moeilijke manier om methoden van rijden van paarden goed te vertellen. Dat is helaas de beperking van internet. Al zou je wel allerlei filmpjes op kunnen zetten en foto's, maar internet is een beperkte media vergeleken met daadwerkelijk erbij staan en life kijken. Zelf merk ik dat ik dingen schrijf die achteraf toch niet kompleet waren en daardoor verkeerde intrepetatie ontstaat wat niet terecht is. Dat zijn helaas de nadelen van internet.

Toch probeer ik een commentaar te geven op je laatste opmerking. Alleen vind ik het wel moeilijk deze goed op te schrijven omdat ik dit liever persoonlijk met je discusseer.

Een afspraak bij het slachthuis staat vaak niet voor niets. Toch is die afspraak gemaakt omdat 'men' niet meer weet wat te doen aan het gebrek waardoor het paard onbruikbaar lijkt. Ik ben het met AdB eens dat vele beengebreken bij paarden worden veroorzaakt door onjuist gebruik van het paard. Door het paard dus weer te corrigeren in zijn beweging, dus recht op zijn benen te zetten en daardoor dus de oorzaak van de overbelasting weg te halen geloof ik zijn bewering dat het paard kan genezen. Kijk maar naar mijn paard. Hij had last van overbelasting door verkeerd rijden (durf dat gerust toe te geven hoor, schaam me er niet voor). Door het rijden aan te passen is de overbelasting vanzelf weg gegaan.
De overbelasting, wanneer er niets aan wordt gedaan, kan een ontsteking veroorzaken op de plaats van de overbelasting. Door die ontsteking komen stoffen vrij op die plaats die het bot kunnen aantasten (HKO, de kanaaltjes in het bot te zien op de foto's). Dit verhaal is trouwens eerst door mijn veearts uitgelegd, daarna door mijn fysio en wederom weer bevestigd door AdB. Zowel die veearts, fysio als AdB waren allen van overtuigd dat door het weghalen van de overbelasting de ontsteking dus kan genezen. Wanneer de ontsteking weg is en dus de schadelijke stoffen niet meer kan worden aangemaakt die het bot kan beschadigen kan het bot herstellen. Het mooie van bot is het herstellend vermogen (botten helen toch ook na een breuk!). Echter is de aanpak van weghalen van de overbelasting verschillend. De veearts spuit liever wat in om de ontsteking weg te halen, maar de oorzaak neemt de veearts niet weg (scheve belasting van b.v. het gewricht door verkeerd rijden of longeren). De fysio deed dat wel in mijn geval maar zij had niet de tijd mij verder te begeleiden. Dat is het mooie van AdB, hij kan je handvaten aangeven die juist de oorzaak van de overbelasting wegnemen op een vrij simpele manier. Juist die eenvoud is wat vele mensen verrast.

Die grondigheid van de beslissing verdwijnt omdat AdB de oorzaak van het probleem wegneemt en niet bezig is met het plakken van pleisters op de wonden.

Waar ik het afgelopen jaar tegen aan ben gelopen is dat de veeartsen alleen denken aan het verhelpen van de ontstekingen door ontstekingsremmers toe te passen of andere methoden die hun bekend zijn. Hoe de ruiter zijn paard berijdt is hem niet bekend en zal daar dus geen actie op nemen. In de ogen van de veearts is hij uitgedokterd als het paard niet beter wordt met de voor hem bekende medicamenten. Hij zal dan adviseren het paard weg te brengen. Ik heb uiteindelijk bij de laatse bezoek besloten Pablo niet meer in te laten spuiten maar door anders te rijden en longeren Pablo beter zijn benen te laten gebruiken. Daarbij heb ik hem ook op NB ijzers gezet wat de natuurlijke afwikkeling van zijn benen nog meer bevorderd. Van de overbelasting waar hij toen last van had was binnen een maand weg en niet meer terug gekomen.

Begrijp je het een beetje Lovely, ondanks de beperkingen die internet heeft om mijn verhaal duidelijk te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:38

Eleonoor ik begrijp je verhaal wel hoor. Het is natuurlijk zo logisch als wat dat je een paard gezond houdt met gezond werk. Als je slecht met je paard werkt en hem verkeerd belast, dan krijg je problemen. Dat is trouwens niet iets wat nu opeens bekend wordt, dat inzicht bestond al langer. Mijn bedenking ligt waar het de oorzaak van de aandoening betreft, die wordt namelijk niet 100% door belasting/training veroorzaakt. En waar de oorzaak nog een discussie punt is, kun je die niet wegnemen. Voorts betwijfel ik of de aandoening überhaupt wel kan genezen, laat staan in vergevorderd stadium. Op een clinic kan ik dat niet bekijken, dat kan alleen de tijd en een momentopname is niet genoeg.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:43

Dat je twijfelt aan het punt of deze aandoening daadwerkelijk kunnen genezen is je goed recht. En ook ik ben er van overtuigd dat niet 100% van de aandoeningen door belasting/training wordt veroorzaakt. We hebben wel degelijk ook te maken met de conformatie van het paard zelf.
Vragen over je twijfels kan je wel degelijk stellen tijdens een clinic en zo dus een discussie aangaan. Zover ik begreep Lovely richt jij je info op de berichten die op bokt zijn gezet en dacht ik niet dat je AdB ooit hebt gezien of gesproken. Ik denk dat als we het toch hebben gehad over het open staan voor nieuwe dingen, clinics en lessen bezoeken, dat dit ook een onderdeel kan zijn in het verbreden van je paardenkennis. Ik zou toch voorstellen dat je zaterdag wel komt kijken. Tuurlijk, een clinic is een moment opname, maar ga eerst eens kijken en luisteren voordat je een oordeel blijft vellen over hem.
Laatst bijgewerkt door zobras op 23-01-03 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 11:49

Ik denk dat Lov haar info voornamelijk van de site heeft,
die heb ik snel overgeslagen, daar werd ik niet echt vrolijk van en aangezien ik nog moet... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:07

Ik denk dat ik mijn info op verschillende plekken verzamel, dus NIET alleen van bokt en ook NIET alleen van de site.
Dat is dus een nogal voorbarige conclusie.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:12

Maar, heb je hem dan ooit in het eggie gesproken en gezien?? Hoe je het wend op keert, informatie van derden is ALTIJD gefilterd!! Dus wie is hiet dan voorbarig met de conclusie als je hem nog niet eerder persoonlijk hebt gesproken (daarvan uitgaande dus....).
Maar, hierbij stop ik mijn discussie met jou Lovely, het is eerder al op niets uitgekomen. Je komt steeds met bekende argumenten die ik al eerder en nu weer heb beantwoord. Je gaat niet echt in op wat ik inhoudelijk vermeld maar komt steeds met een nieuw tegenargument. Jammer.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doedatje, Googlebot en 3 bezoekers