Na heftig topic: AdB clinic (met Bokkers)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:25

Inhoud? Wat is dan het inhoudelijke als ik vragen mag? De argumenten voor schieten behoorlijk tekort hier. Bovendien, jij hebt je oordeel over mij wel klaar, terwijl je mij nog nooit in het eggie gezien of gesproken hebt. Pas dus maar op met wat je beweert als je niet alles weet.


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:41

Lovely schreef:
Een afspraak bij het slachthuis staat niet voor niets en ik neem aan dat die beslissing gegrond genomen is, hoe kan het dan dat die grondigheid opeens verdwijnt waar meneer de bodt om de hoek komt zeilen???

Een afspraak voor het slachthuis voor een paard met HKO is waarschijnlijk echt wel overwogen, maar waar is de beslissing uiteindelijk op gebasseerd? Op de gevolgen maar niet op de oorzaak van HKO. Daar wordt veel te weinig nog naar gekeken. Er komen voortdurend nieuwe inzichten, nieuwe methoden, nieuwe hoop. Niet elke dierenarts staat open voor nieuw dingen, vaak blijven ze hangen in het oude. Dit rechtrijden is een normaal iets dat een groot probleem bij paarden kan voorkomen en kan zorgen dat het paard van eventuele slijtage geen last meer heeft. Prima toch!
Ik hoop nog steeds dat je een keer gaat kijken en je vragen afvuurt.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:41

Ehum, voordat we verder in uitspraken gaan komen die niets met de topic te maken hebben stop ik ermee. De discussie wordt verder per PB gevoerd al denk ik niet dat ik daar veel verder mee kom.

Ben erg benieuwd hoe het de deelnemers van a.s. zaterdag gaat bevallen. Ik heb mijn tweede les morgen avond. Ben vol met vragen en ik hoop dat een deel daarvan wordt beantwoord en ik weer lekker aan de slag kan tot de volgende les begin februari. Sjuimpje, ik hoop dat deze verkeerd uitgelopen discussie je niet weerhoudt om volgende week een leuk verslag van je les neer te zetten.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:45

tja... daar gaan we weer... Scheve mond ik vindt dit soort dingen dus echt jammer he... Verdrietig

ik geloof dat ik binnenkort maar eens een nieuw topic start op RT, over een 'bepaalde' instructeur, die ik dan eens door de 'mangel' zal halen...
Ik zal dan duidelijk maken dat ik deze informatie ook v. derden heb... eens kijken hoelang dit topic blijft, voordat er een slotje op komt Lips are sealed
en terecht... want ik vindt het niet netjes dat dit soort dingen gebeuren.

Sommigen zien overal 'splinters' maar vergeten de 'balk' in hun eigen oog...

Maar ja... gelukkig zijn er genoeg mensen die wel de moeite nemen eens te gaan kijken waarop ze hun oordeel vellen...

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:47

Nog niet zo lang geleden naar aanleiding van de clinic in Spijkerboor:

Lovely schreef:
[[quote]
Ik vind het jammer dat Lovely niet geweest is, ik had haar graag in discussie horen gaan met antoine, ze zijn beiden niet om woorden en theorie verlegen dus dat had heel leuk kunnen zijn, misschien een volgende keer Lovely? Ik ben heel benieuwd hoe de andere bokkers die er toch ongetwijfeld waren de ochtend beleefd hebben.

Leuk dat je aan me denkt! Het was mijn bedoeling om te gaan en wel met een paard (van een oud-leerling) dat ernstige problemen heeft in de hoefkatrollen. Dat paard is op dit moment nog niet aan zo'n clinic toe, dat is nog iets te zwaar en te hoog gegrepen. Bovendien is de eigenaar op vakantie. Dat is dus de aanleiding dat ik er niet bij was Haha!. De volgende keer dat Antoine hier in de buurt is (nog iets dichterbij graag) kan ik er misschien wel bij zijn. Dan zou ik graag dat paard erbij hebben met de eigenaar, die ken ik goed en dan kan ik het verschil echt beter zien denk ik.
[/quote]

Wat is er in de tussentijd gebeurd Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:52

Happy worker, er is genoeg gebeurd in de tussentijd waardoor dit paard nog steeds niet mee kan.
Ik zou graag iets dichter bij huis blijven, dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:59

Colinda schreef:
ik geloof dat ik binnenkort maar eens een nieuw topic start op RT, over een 'bepaalde' instructeur, die ik dan eens door de 'mangel' zal halen...
Ik zal dan duidelijk maken dat ik deze informatie ook v. derden heb... eens kijken hoelang dit topic blijft, voordat er een slotje op komt Lips are sealed
en terecht... want ik vindt het niet netjes dat dit soort dingen gebeuren.


Colinda, volgens meneer De Bodt schieten de Nederlandse instructeurs in het algemeen heel erg te kort. Misschien is dat iets om over na te denken?
Overigens wordt er hier gezegd dat 'men' te makkelijk een instructeur volgt en 'men' te makkelijk doet wat de omgeving zegt, maar zodra die instructeur meneer De Bodt is, gebeurt precies hetzelfde.
Het gaat mij trouwens niet om de manier van lesgeven van De Bodt. Het gaat mij om de beloften die erbij gedaan worden.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:32

Lovely schreef:
Colinda, volgens meneer De Bodt schieten de Nederlandse instructeurs in het algemeen heel erg te kort. Misschien is dat iets om over na te denken?
Overigens wordt er hier gezegd dat 'men' te makkelijk een instructeur volgt en 'men' te makkelijk doet wat de omgeving zegt, maar zodra die instructeur meneer De Bodt is, gebeurt precies hetzelfde.
Het gaat mij trouwens niet om de manier van lesgeven van De Bodt. Het gaat mij om de beloften die erbij gedaan worden.


ja... sorry hoor, maar 'beloftes' worden overal gedaan, en niet alleen door een AdB, je kunt ongetwijfeld je paard 'ergens' in training zetten, met de belofte dat je paard in een half jr. tijd op een 'bepaald' niveau komt ....
als het paard dan niet 'blijkt' te zijn wat de beloftes waren, is het een rotpaard....
met als gevolg ... paard wordt verkocht, en de bewuste 'instructeur' treft geen blaam.
Dit is simpelweg realiteit... het gebeurt overal... en het is idd aan de eigenaar hiermee 'bewust' om te gaan, zijn kennis te verrijken en zich tevens continue af te vragen of de 'gekozen' weg wel de juiste is...

Maar dat terzijde; wat instructie betreft, ben ik het met AdB eens... in dit geval zegt hij dat , maar ongetwijfeld zul je dit v. meerdere instructuers horen... van een Ankie bijvoorbeeld...
nou en?
Ik vindt dat het klopt... er zijn goeie en slechte, maar ik denk ook de goeie 'dun' bezaaid zijn én dus moeilijk te vinden, vooral voor een 'leek' .

Verder gaat het mij er ook niet om of er beloftes gedaan worden (realiteit... het gebeurt), en ook niet om de 'manier' van lesgeven (je hebt goeie & slechte, aan ons de keus, die niet makkelijk is voor een hoop mensen), maar het gaat mij erom dat ik het niet netjes vindt, een instructeur of laten we zeggen; een trainingsstal... of een pensionstal... of een ieder die commercieel bezig is, op het web onderuit te halen, zónder dat dit bestaat uit een 'gefundeerde mening' .

Een 'gefundeerde mening' is voor mij je 'eigen ervaring' ,waarbij dan nog de mensen de 'keus' hebben, maar je kunt dan wel duidelijk maken dat je verhaal gebaseerd is op je 'eigen ervaring' ipv 'verhalen' ... een 'site' ....etc.

praatjes doen gauw de ronde... ga zelf kijken & oordelen zeg ik altijd...
en jouw mening hoeft een ander z'n mening nog niet te zijn....
Het komt op hetzelfde neer als iemand zegt; ik zou niét naar die pensionstal toe gaan, want ik heb gehoord dat ......
en dan met naam & toenaam, vindt ik niet netjes....

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:43

Wel heel jammer Lovely dat de reden om niet te komen naar de clinic alleen is omdat je dan niet de resultaten op lange termijn kan zien. Nou je mag mij best gebruiken als voorbeeld hoor. Ik heb voldoende video materiaal en de eerste les staat ook op video en ook morgen gaat op de band. Ga er heen, pas dan vind ik dat je weer iets mag zeggen over AdB op bokt. Je hebt genoeg gelegenheid gehad. Andere die ook twijfels hebben over AdB zijn geweest of gaan nog gewoon om hun mening te toetsen met AdB. Pas dan kan je weer een goede oordeel vormen. GA!!! (ik wil best je 5 euro betalen hoor, als dat de drempel verlaagd Lachen )

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:45

Colinda schreef:
hallo,

idd.. volgende week is het dan zover... en gaan we tevens weer een aantal 'bokkers' ontmoeten, leuk ! Knipoog

Het begint overigens om 9.00 uur en er zullen zo'n 8 á 10 deelnemers meedoen.

Ik hoop idd n.a.v. de vorige topic's nog op een paar aanmeldingen v. bokkers die het nu toch eens willen gaan bekijken.... o.a. Pipo? Anoukie?
en idd...Lovely, ik dacht (ook nav vorige topic's) dat jij ook wel wilde komen... Verward

ik hoor het wel & anders, tot volgende week

groetjes


Ik wil mij bij deze opgeven op het toch eens allemaal te zien. (als toeschouwer) Waar moet ik zijn en wanneer .

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:51

Lovely schreef:
[Het gaat mij om de beloften die erbij gedaan worden.
[/quote]

je valt in de herhaling Lovely, en wij ook iedere keer als we hierop zeggen "dat is toch niet erg als die beloftes voldaan worden".

en dan begin jij weer over de slacht en dat dat wel niet voor niets zo zou zijn. Als veeartsen geen manier weten om een paard goed te laten lopen, gaat een paard naar de slacht. MAar waarom naar de slacht laten gaan als er dan iemand op de proppen komt die het paard WEL goed kan laten lopen? wat is daar mis mee?

In februari heb ik weer les van AdB, in Nuenen.

De hond is de betere mens

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:03

Misschien moet men ophouden om Lovely te willen overtuigen. Er is maar 1 manier waarop iemand overtuigd zou kunnen worden en dat is door zelf te gaan kijken. Je kunt iemand niet dwingen lijkt me. Gelukkig zijn er genoeg mensen die er wel voor openstaan. Dus laten we nu eerst eens zaterdag en de verslagen daarvan afwachten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:20

Tjongejonge, het is wel weer helder dat je niet mag twijfelen aan iets waar anderen rotsvast in geloven. Het is jullie geloof en niet het mijne. Als de man wonderen verricht met combinaties, alle lof, heus.
En nogmaals, het interesseert me niet zo heel erg hoe mensen les geven.

Desiree, het is wel erg als later blijkt dat de beloftes niet uitkomen, dat merk je pas op termijn en niet in een paar lessen.

Het is overigens mijn goed recht om niet in De Bodt te geloven en om dat te zeggen. Gebruik het dan om te beargumenteren in plaats van alleen maar mij te verwijten DAT ik kritisch ben. Het enige wat ik hier zie is dat men er moeite mee heeft dat ik kritisch ben, het enige wat ik als tegenargument krijg zijn weer meer beloften en meer niet.

Ik heb nergens gezegd of ik wel of niet naar die clinic ga, dat zie ik nog wel, ik ben niet gevoelig voor druk van jullie of van wie dan ook. In wezen ben ik altijd nieuwsgierig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:36

Het is niet dat jij er niet in gelooft, maar je komt heel erg star over, alsof je niet open staat. En dat blijkt uit jouw argumenten. En de argumten van anderen schijn je vaak niet te zien of te lezen. Vandaar. Het is niet dat ik jou wil overtuigen. Het is meer dat jij ons niet moet veroordelen tot "verering" omdat wij er WEL in geloven omdat we het zelf gezien hebben.

De hond is de betere mens

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:42

Even voor mijn 'nieuwsgierigheid': wie gaat er nu allemaal naar toe die bij deze discussie betrokken zijn (geweest)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:51

Desiree schreef:
Het is niet dat jij er niet in gelooft, maar je komt heel erg star over, alsof je niet open staat. En dat blijkt uit jouw argumenten. En de argumten van anderen schijn je vaak niet te zien of te lezen. Vandaar. Het is niet dat ik jou wil overtuigen. Het is meer dat jij ons niet moet veroordelen tot "verering" omdat wij er WEL in geloven omdat we het zelf gezien hebben.


Zo star ben ik niet hoor. Maar ik ben ook niet zo wankel dat ik voor een halfbakken argument ineens overstag ga en ook ga geloven. Argumenten lees ik wel hoor, iedere keer weer. Er zijn helaas nog geen langetermijn verhalen (een jaar of langer), die komen hopelijk nog.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:10

net als sjuimpje heb ik om me heen gekeken en geluisterd wat er gezegd werd tijdens rijlessen. Ik vind AdB lekker simpel lesgeven. Ik hoef niet zoveel te doen tegelijkertijd, waarbij het gevaar dat ik te veel doe, en dingen ongecoordineerd doe kleiner is, en dus het paard ook minder signalen te verwerken krijgt waardoor het de kluts kwijt raakt. iones is niet zo snel de kluts kwijt maar paddy wist af en toe niet waar ze het zoeken moest. Ik heb nog een instructeur die ook adb aan het werk heeft gezien en die het met hem eens is. Die geef mij nu ook les op diezelfde simpele manier en dat vind ik heel prettig. Paddy gaat momenteel als een tierelier en ik blijf als het kan ook nog lesnemen bij AdB.

Overigens, als je om je heen kijkt wil het nog niet zeggen dat je goede instructeurs aantreft hoor. Je moet wel een beetje geluk hebben met je omgeving. ZElf ben ik nog steeds aan het veranderen in inzichten en mijn rijden wordt er steeds beter op, al gaat het nog niet vlot genoeg naar mijn zin. Een echt goede ruiter zal ik ook wel nooit worden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:26

Margreet schreef:
Lovely, ik denk dat het wel zo correct is om als je je moderator-rechten (mis)gebruikt iemand daar ook even van op de hoogte te brengen... Het staat je wederom fraai!


Ik begrijp het niet, waar gaat dit over? Verward

De hond is de betere mens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:29

Berichten verwijderen die haar niet aan staan.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:29

Margreet had boven aan deze pagina een opmerking naar Lovely geplaatst die dus is verwijderd. Dat is mij dus al vaker gebeurt bij topics over AdB waarbij het meestal resulteerde in een discussie met Lovely aan een zijde en de andere zijde de rest van de bokkers.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:31

He, zo kan ik ook discussies voeren! kan iemand nog even voor mij herhalen wat Margreet heeft verteld, want ik vind het niet leuk dat mij de kans ontnomen wordt haar mening te lezen! dat is namelijk niet erg democratisch, riekt naar dictatuur!

De hond is de betere mens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:32

Als het nou enorme scheldpartijen waren, maar Margreet kennende was dat niet zo. Je moet tegen kritiek kunnen hoor!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:36

Lange termijn resultaten? Ik ken er in ieder geval 1 in mijn directe omgeving, wiens paard nu "al" anderhalf jaar goed loopt. Dit paard stond met drie benen in het slachthuis.

De methode zal gerust niet voor ieder paard en iedere ruiter werken hoor, maar ach, dat geldt voor alle instructie. Het moet bij je passen.

Binnenkort ga ik met mijn, overigens niet kreupele en op de foto's gewoon goede, merrie eens bij hem lessen. Verwachtingen heb ik niet, ik ga gewoon blanco heen. Ik zal zowiezo wel iets leren, daar ben ik wel van overtuigd!

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:40

Hmm, ik hoor nu eigenlijk al twee jaar alleen maar goede dingen over AdB en ook al was ik in het begin erg sceptisch (en ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat hoefkatrolontsteking kan genezen), na twee jaar moet ik toch toegeven dat er allicht iets in zit. De uitleg is ook verbluffend simpel, klinkt ook logisch, dus het is allicht een objectieve kans waard. Van tevoren roepen "het is niks" is altijd zo makkelijk, en wordt meestal gedaan door mensen die zich ergens totaal niet in verdiept hebben. Van tevoren roepen "het is fantastisch" gaat me ook wat ver, maar ergens daar tussenin zal het toch wel liggen...

Extremely rare and Beyond Compare

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:44

promptertje schreef:
Van tevoren roepen "het is niks" is altijd zo makkelijk, en wordt meestal gedaan door mensen die zich ergens totaal niet in verdiept hebben. Van tevoren roepen "het is fantastisch" gaat me ook wat ver, maar ergens daar tussenin zal het toch wel liggen...

en dat is precies wat Lovely doet. En het is net alsof ze niet durft te gaan kijken omdat ze bang is dat ze inderdaad inziet dat hij beter is dan ze hem inschatte. En voorbeelden hoef je niet te noemen Mieke, heeft geen zin voor iemand die zich niet open stelt. Ja lovely, je ZEGT dat je ervoor open staat, maar daar handel je niet naar in je argumenten. Zeker niet als blijkt dat mensen merken dat er niet op hun argumenten gereageerd wordt, slechts worden afgedaan met "vind ik geen goede argumenten" en dan vervolgens een terechte opmerking van iemand verwijderd! Je bent niet erg sportief.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers