fries aan de teugel krijgen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

fries aan de teugel krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 21:29

hey!!
ik rijd op een fries en ze doet het altjd heel goed maar ik krijg haar maar niet aan de teugel! hebben jullie nog wat tips om haar te laten ontspannen in de mond want dat doet ze ook niet alvast bedankt! Pling

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:31

Wat is het verschil met een fries aan de teugel rijden en met een gewoon paard Verward
Maar ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie van bokt even. Als je dan nog een vraag hebt kan je 'm alsnog wel stellen hoor.
maar ik gok dat je nu niet erg veel antwoorden krijgt want dit is al zooooooo vaak gevraagd.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:10

Gewoon zelf ontspannen, en zeker niet gaan trekken of er een slof aanhangen! Veel met je benen werken, en dat zachtjes vanvoor opvangen. Werk ook veel op voltjes en met stelling, dan kan het dat je paard zo ontspant, dat hij zich ineens geeft, geef dan zelf vooral na! Leer het paard dat aan de teugel 'leuk' is.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:24

een paard KRIJG je niet aan de teugel maar RIJD je aan de teugel.. Lips are sealed

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:25

Dat wilde ik ook zeggen, maar wist de woorden niet Jobbeltje Haha!.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:29

Nou weetje, friezen hé, die moet je natuurlijk op een hééle andere manier aan de teugel rijden dan het hedendaagse paard. Kijk, als je nou gewoon een beetje rukt aan beide kanten aan het bit, loopt ie vast vanzelf wel prachtig met het hoofd in de krul Schijnheilig Knipoog

Nee hoor, grapje. Houd je paard goed aan het been, rijd overgangen en zet hem eens op de volte. En ontspanning in de mond komt daar ook door. Focus je alsjeblieft niet te veel op het aan de teugel rijden, maar laat het paard over de rug lopen, en zorg dat hij los komt, dan loopt hij vanzelf wel aan de teugel!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 01:36

Kom ik weer aan Haha!
Een Fries is naar mijn mening iets lastiger met nageeflijk rijden, omdat ze nogal de neiging hebben om de hals erop te zetten en dan heel leuk in te knikken. Ziet er leuk uit, maar je hebt er geen flikker aan...
Je moet hem dus echt ghoed nageeflijk rijden, dat wil dus zeggen niet die hals erop, maar juist dat ook ontspannen. Amadeus is dan ook tuiger-gericht, hij duwt met zijn achterbenen, ipv dragen. Dat is ook erg lastig om erin te rijden, amar het kan wel. Hoe beter dat gaat, hoe beter hij ook aan de voorkant zal lopen (zeg ik, die het ook pas een keer gelukt is)
Hee; veel suc6 en kijk niet teveel naar de voorkant, maar bedenk dat je echt van achter naar voor moet rijden!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 12:51

Pas iig op dat je de hals op lengte houdt.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 15:08

hou je paard ook goed voorwaarts, als een paard aan de teugel rijd moet het paard niet lanzamer gan lopen maar gewoon tempo blijven houden. (je moet een paard niet in een "krul"trekken!)

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 21:58

heel erg bedankt en jah een fries heeft al zo'n houding dus het is toch moeilijker dan een andere pony om aan de teugel te rijden
dus daarom heb ik het zo genoemd heel erg bedankt voor jullie antwoorden ik zal zogauw ik weer kan rijden (bak is een ijsbaan geworden Boos!( ) het proberen